Kari Bjørneboe

Samfunnsmedisin

1977

Siste vurderinger av Kari Bjørneboe

Godt fornøyd

Ble møtt av en lege som tok seg god tid til meg. Satte meg opp på flere tester og hadde en utfyllende samtale rundt tema. Følte meg sett og hørt og fikk god oppfølging.

Nope!

En lege som inte bryr sig eller tar dig på allvar. Hon konsentrerar sig på helt fel saker och avbryter dig hela tiden. Pratar till en som om man vore ett barn. Ser efter ny fastlege.

Svært misfornøyd!

Denne legen er rett og slett ufin, der hun ved flere anledninger har bedt meg tie stille og slutte å snakke i munnen på henne. Jeg blir ikke tatt seriøst, føler meg dum når jeg er hos henne og hun tar meg ikke på alvor. Jeg får ikke ta opp flere ting samtidig fordi hun ikke har tid, og jeg oversett og overhørt. Hun sitter kun å tenker på hva hun selv skal si mens man sitter å snakker, og hun gjentar seg selv hele tiden. Er i full gang med å finne ny fastlege, for man skal ikke føle seg dum og mer nedfor når man har vært hos legen.

Kjempehyggelig og blid lege

Hun er veldig forståelsesfull. Jeg føler at hun hører på meg, tror meg og bryr seg. Anbefales til andre :)

Sent ute og dårlig oppfølgning

Da hun kun jobber 50% er det begrenset når en kan få legetime, men jeg har likevel fått time raskt når jeg har hatt behov. Det jeg reagerer negativt på, er at selvom du har den første timen i løpet av dagen kommer ikke hun på jobb før neste time starter. Hver gang har hun beklaget seg med at det var mye trafikk... I tillegg føler jeg hun tar deg lite serriøst og snakker til deg som om du skulle vært et barn. Det toppet seg da jeg ble gravid å skulle på første sjekk og hun glemte å sende rekvisisjon på en rekke blodprøver til sykehuset. Som førstegangsgravid hadde ikke jeg oversikt over hvilke blodprøver som skulle taes, og da jeg etter en god stund oppdaget at jeg ikke hadde fått de prøvesvarene jeg skulle ha, fikk jeg ingen beklagelse fra legen men heller en følelse at dette var min feil.. Heldigvis er servicen ellers på legekontoret bra, sett bortifra litt ventetid på telefonen!