Kari Bjørneboe

Samfunnsmedisin

1977

Siste vurderinger av Kari Bjørneboe

Godt fornøyd

Ble møtt av en lege som tok seg god tid til meg. Satte meg opp på flere tester og hadde en utfyllende samtale rundt tema. Følte meg sett og hørt og fikk god oppfølging.

Nope!

En lege som inte bryr sig eller tar dig på allvar. Hon konsentrerar sig på helt fel saker och avbryter dig hela tiden. Pratar till en som om man vore ett barn. Ser efter ny fastlege.

Svært misfornøyd!

Denne legen er rett og slett ufin, der hun ved flere anledninger har bedt meg tie stille og slutte å snakke i munnen på henne. Jeg blir ikke tatt seriøst, føler meg dum når jeg er hos henne og hun tar meg ikke på alvor. Jeg får ikke ta opp flere ting samtidig fordi hun ikke har tid, og jeg oversett og overhørt. Hun sitter kun å tenker på hva hun selv skal si mens man sitter å snakker, og hun gjentar seg selv hele tiden. Er i full gang med å finne ny fastlege, for man skal ikke føle seg dum og mer nedfor når man har vært hos legen.

Kjempehyggelig og blid lege

Hun er veldig forståelsesfull. Jeg føler at hun hører på meg, tror meg og bryr seg. Anbefales til andre :)

Sent ute og dårlig oppfølgning

Da hun kun jobber 50% er det begrenset når en kan få legetime, men jeg har likevel fått time raskt når jeg har hatt behov. Det jeg reagerer negativt på, er at selvom du har den første timen i løpet av dagen kommer ikke hun på jobb før neste time starter. Hver gang har hun beklaget seg med at det var mye trafikk... I tillegg føler jeg hun tar deg lite serriøst og snakker til deg som om du skulle vært et barn. Det toppet seg da jeg ble gravid å skulle på første sjekk og hun glemte å sende rekvisisjon på en rekke blodprøver til sykehuset. Som førstegangsgravid hadde ikke jeg oversikt over hvilke blodprøver som skulle taes, og da jeg etter en god stund oppdaget at jeg ikke hadde fått de prøvesvarene jeg skulle ha, fikk jeg ingen beklagelse fra legen men heller en følelse at dette var min feil.. Heldigvis er servicen ellers på legekontoret bra, sett bortifra litt ventetid på telefonen!

Lite tid og følelse av å ikke bli tatt seriøst

Hun klarer stort sett å få gitt deg en time raskt, men selv om du har første timen, så er ikke hun på plass før den neste timen skal begynne.
Har du flere ting du vil ta opp, får du bare ta opp en - er du heldig to.
Du sitter igjen med følelsen at hun ikke tar deg seriøst, og ikke besvarer hun på henvendelser som er lagt til henne - selv etter ønske fra henne selv om tilbakemelding på saker.
Hadde det vært mulig å få andre leger på det samme legesenteret hadde jeg byttet! Jeg liker å bli tatt seriøst, og det blir jeg dessverre ikke her - selv om jeg tror at hun egentlig er en dyktig lege.

Elendig

Denne legen tar seg dessverre dårlig tid til pasienten sin. Man blir verken hørt eller tatt på alvor og man får ikke fortelle om sine symptomer, kun svare på spørsmål. Hun må ha svært god tid mellom pasientene ettersom man er inne maks syv minutter. Byttet fastlege, og er meget fornøyd med det valget.

En god lege

Jeg er veldig fornøyd med Kari som fastlege. Etter å ha strevd med å få migrenemedisin i flere år, tok hun tak i saken og fant riktig medisin med en gang. Føler meg alltid tatt på alvor, og hun får meg til å føle meg trygg!

Meget bra lege

Har fått meget bra behandling av denne legen. Har ofte ringt å fått time samme dag. Hun har sett meg å tatt seg god tid til å høre på meg. Har fått fin oppfølgning . Kort sagt den beste fastlegen jeg har hatt.

Jobber sjeldent, maks 5 minutter inne, du får ikke fortelle fritt om symptomer

Denne legen er forholdsvis lite tilgjengelig for timer (50% arbeidstid tror jeg det er).
Når du får en time, får du maks fem minutter inne før du blir "hevet ut igjen". (Legen skal være så effektiv at du mest av alt føler deg til bry hos legen ...)
Ønsker du å fortelle fritt om symptomer får du beskjed om å tie stille og kun svare på spørsmål.
Prøver du å klemme inn et lite spørsmål angående enn hovedårsåken til at du er der, får du bare til svar at du må bestille ny legetime ...

Med andre ord: en lite tilgjengelig lege som har liten tid til deg når du har fått time. I "timen" blir man behandlet som et lite barn og får ikke fritt fortelle om symptomer (latterlig å snakke om time når det dreier seg om maks 5-minutterskonsultasjoner), Ellers er legen lite empatisk, og man føler seg lite "sett", noe som gjør at man lurer på om man egentlig har fått den hjelpen man burde hatt ...