Dorthe Marie Borge

Bergensgata 12 0468 Oslo
Tlf: 22 02 61 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dorthe Marie Borge er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dorthe Marie Borge

Grei lege men er aldri der

Legen er veldig sjelden på kontoret. Alltid vikar og ofte unge, usikre og tafatte vikarer. Idag traff datteren min en vikar som ville ha henne ut av kontoret raskest mulig og overhodet ikke tok henne på alvor. Selve legen Dorthe Borge er bra når hun er tilstede men familien har bare truffet henne to tre ganger de siste 6-7 årene.

Jeg har hatt denne legen i 10 år, men ikke sett henne på 8 av dem. Det er helt umulig å få timer og oppfølgingen hos vikarer har vært så dårlig at jeg har måttet gå til privatleger med problemene mine, selv om jeg sjeldent har behov for legehjelp. Nå har jeg endelig bytta. Dersom du ønsker en lege du kan ha et forhold til og få tett oppfølging av, velg en annen.

Fraværende

Denne legen er aldri tilstede, og man ender opp med å møte nye vikarer ved hvert eneste besøk. Dermed blir det ingen kontinuitet i sykehistorien, og tilliten kan aldri opprettes. Fraværet slår svært negativt ut for pasientene på hennes liste, og jeg mener at det er på grensen til uforsvarlig å opptre som en fastlege, når du egentlig på det beste er tilstede hver tirsdag.

Jeg ser en annen anmelder som er strålende fornøyd med vikarene som er der istedet for Borge - men hva har dette med vurderingen av Borge å gjøre?

Treffer bare vikarer

Har hatt Borge som fastlege i flere år. Også gjennom 2 svangerskap. Har totaltsett truffet henne 2 ganger. Både jeg og mine barn møter som regel nye vikarer uten innblikk i vår sykehistorie. Veldig frustrerende og aldri treffe et kjent fjes.
Vil legge til at kontorpersonalet hos Legene i Bergensgata er fantastisk flinke og imøtekommende.

Ikke tilgjengelig, kun vikarer

Jeg har hatt Borge som min fastlege siden mai 2014 og har kun hatt behov for fornyelse av prevensjon og oppfølging av hånd-psoriasis. Jeg har møtt Borge 1 av ca 10 timer. Denne kritikken er således rettet mot nåværende vikar samt resepsjonens helsepersonell.

Jeg er gravid med mitt første barn og bytter nå fastlege. Så langt har jeg hatt et problemfritt svangerskap, det er Legene i Bergesgata som har vært mitt største problem.

Den 26 juni tok jeg blodprøver for infeksjons serologi (HIV, Hep. B, Toxo, Lues, Rubella) og måling av blodprosent. Den 25 november, FEM MÅNDER SENERE, fikk jeg svar på prøvene, og disse måtte jeg HENTE PÅ KONTORET SELV. Alle gravide SKAL ha svar på disse prøvene med helsekortet sitt, dette er en standard helsesjekk for gravide. Jeg har ikke oversikt hvor mange ganger jeg har purret på dette dokumentet. Jeg har ikke fått noen beklagelser eller forklaringer.

Jeg ble anbefalt av min jordmor å bytte fastlege da dette bidrar til unødvendig stress og bytter derfor både fastlege og legekontor.

Lyttende og empatisk

Har vært min fastlege i mange år og har alltid blitt tatt på alvor og er et flott medmenneske i tillegg til å være en faglig dyktig lege! Kan anbefales på det sterkeste! Hun er i Bergensgata hver tirsdag.

Veldig positiv opplevelse, hos vikar

Nei, jeg kan ikke forstå kritikken jeg ser nedenfor, men Borge har sikkert hatt andre vikarer i fortiden, det er jo klart. Har nettopp skiftet fastlege til Bergensgata legesenter, og hadde nettopp legetime, som jeg fikk på kort varsel av hyggelig sentralbordsdame. Vikaren jeg møtte var veldig forståelsesfull og dyktig i sitt fag. Og tålmodig. Ikke ett eneste negativ punkt i min opplevelse av besøket

Vanskelig da sentralbordet nekter deg å møte henne

Får ikke time selv etter at man kommer fra sykehus og er bedtom videre utredning fra sin fastlege. Bufferen I sentralbordet nekter deg kontakt med legen. Du får ikke møte din egen fastlege men blir ovelatt til en vicar og får time dagervis etter du etter sykehusets vurdering skulle vært hos din faslege.
Sentralborddamen er så uhøfllig og ukoslig at du blir skremt vekk og ikke vet hva du skal gjøre. Legen din får du ikke snakket med.

Særs uprofesjonell behandling av vikar

Jeg hadde en time hos en vikar for å få oppfølging på behandling i utlandet. Vikaren hadde ikke tid til å lese min medisinske rapport (under en A4-side) eller skrive ut sykemelding. Timen endte med at jeg ble bedt om å gå uten at jeg hadde fått noen form for oppfølging. Etter timen stod jeg fortvilet og paff utenfor legesenteret. Jeg hadde aldri forventet å få en så uprofesjonell og dårlig oppfølging hjemme i Norge.

Aldri tilstede

Jeg har hatt tett oppfølgning fra en av hennes vikarer. Og hun er forholdsvis flink, til å være nyutdannet uten spesielt mye erfaring. Kjemien er relativt sårbar når man aldri kan vite hvor lenge den vikarierende legen blir der. Det er begrenset hvor mange ganger man skal måtte utrede sensitiv informasjon og sykdomshistorie. Tillit tar tid. Det får man ikke i Bergensgata.

Har kun hatt vikarer

Dr. Borge er veldig hyggelig, men dessverre så har hun hatt ulike vikarer de siste årene. Av varierende kvalitet.

Flink - når hun er der

Jeg har hatt dr. Borge som fastlege i en årrekke, men dessverre har hun vært sykemeldt de siste årene. Opplevelsen med vikarene har vært vekslende, men verst er det å ikke ha et "kjent" forhold til legen sin. At man ikke kan ringe og få tilsendt e-resepter basert på kjent sykdomshistorie - som man kan mange andre steder.
Jeg kommer nå til å bytte fastlege selv om mitt inntrykk av dr. Borge er bra - når hun er der..

Støtende adferd.

Ikke nådd frem til min fastlege, bare vikarer. Skal derfor bytte. Den som mottar timebestilling kan finne på å le av opplysninger du gir når du bestiller time. Utrolig støtende og uproffesjonelt.

Ikke tilstedeværende

Har hatt henne som fastlege i to år, og fremdeles bare møtt vikarer. Jeg har fått beskjed om at hun har vært borte i flere år nå, og at hun bare tar enkelte faste pasienter en dag i uka.

En fastlege som jeg aldri ser er jo ingen fastlege. Hun virket ok.

Jeg har vært tilknyttet legesenteret i mange år og det er ikke greit med ny vikar hver eneste gang, ingen kjenner deg og man lurer på hvilken vikar man får denne gang, det blir jo ingen som følger deg fra gang til gang eller vet noe om deg, de har jo ikke tid til å lese journalen der.
Så jeg må dessverre finne meg en fastlege.

Aldri møtt ho

Har hatt ho som fastlege i eit par år, men aldri møtt ho.. berre vikarar av vekslande kvalitet.

Skal no skifta lege, ettersom eg føler eg aldri veit kva eg kan forventa av fastlegen min, ettersom eg berre møter vikarar.

Vurderinga her blir dermed meir til legesenteret "Legene i Bergensgata" enn til Dorte Marie Borge

Den beste jeg har møtt

Jeg har aldri hatt en lege med de samme kvalitetene som Dr. Borge.
Hun er en god lytter, er omsorgsfull, svært empatisk, har sterk faglig tyngde og virker oppriktig interessert i meg. Hun er svært oppmerksom og får med seg alt jeg sier, og det følges opp ved senere samtaler.
Takket være hennes støtte i en vanskelig tid, er jeg endelig på bedringens vei og på vei tilbake i full jobb. :-)

Hyggelig, dyktig og lyttende fastlege!

Jeg forstår overhode ikke kritikken under da det er åpenbart at dr. Borge er langtidssykemeldt og derfor har (hatt) behov for vikar. Leger må da også kunne bli syke uten at de skal hetses av den grunn. Jeg opplevde god service og effektive sekretærer og «holder ut» med vikar fordi jeg har hatt så fine konsultasjoner hos dr. Borge tidligere.

Flott vikar for Dorthe Maria Borge

Jeg har i dag, 26. juni 2014, fulgt en pasient til konsultasjon hos lege Shaveta Dhirad. Det var en flott opplevelse! Hun tok vennlig imot oss. Virket rolig og ga oss god tid, gode råd og et godt behandlingopplegg. Vi følte oss meget bra ivaretatt, både faglig og menneskelig.

Lajla Pryser (pensjonert lege)

Aldri møtt henne

Har hatt henne som fastlege i halvannet år. De gangene jeg har ønsket time med henne, har jeg ALLTID fått hennes utenlandske, uengasjerte vikar.
Begeret har rennet over. På utkikk etter ny fastlege.