Dorthe Marie Borge

Legene i Bergensgata
Bergensgata 12 0468 Oslo
Dorthe Marie Borge er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dorthe Marie Borge

Jeg har hatt denne legen i 10 år, men ikke sett henne på 8 av dem. Det er helt umulig å få timer og oppfølgingen hos vikarer har vært så dårlig at jeg har måttet gå til privatleger med problemene mine, selv om jeg sjeldent har behov for legehjelp. Nå har jeg endelig bytta. Dersom du ønsker en lege du kan ha et forhold til og få tett oppfølging av, velg en annen.

Fraværende

Denne legen er aldri tilstede, og man ender opp med å møte nye vikarer ved hvert eneste besøk. Dermed blir det ingen kontinuitet i sykehistorien, og tilliten kan aldri opprettes. Fraværet slår svært negativt ut for pasientene på hennes liste, og jeg mener at det er på grensen til uforsvarlig å opptre som en fastlege, når du egentlig på det beste er tilstede hver tirsdag.

Jeg ser en annen anmelder som er strålende fornøyd med vikarene som er der istedet for Borge - men hva har dette med vurderingen av Borge å gjøre?

Treffer bare vikarer

Har hatt Borge som fastlege i flere år. Også gjennom 2 svangerskap. Har totaltsett truffet henne 2 ganger. Både jeg og mine barn møter som regel nye vikarer uten innblikk i vår sykehistorie. Veldig frustrerende og aldri treffe et kjent fjes.
Vil legge til at kontorpersonalet hos Legene i Bergensgata er fantastisk flinke og imøtekommende.

Ikke tilgjengelig, kun vikarer

Jeg har hatt Borge som min fastlege siden mai 2014 og har kun hatt behov for fornyelse av prevensjon og oppfølging av hånd-psoriasis. Jeg har møtt Borge 1 av ca 10 timer. Denne kritikken er således rettet mot nåværende vikar samt resepsjonens helsepersonell.

Jeg er gravid med mitt første barn og bytter nå fastlege. Så langt har jeg hatt et problemfritt svangerskap, det er Legene i Bergesgata som har vært mitt største problem.

Den 26 juni tok jeg blodprøver for infeksjons serologi (HIV, Hep. B, Toxo, Lues, Rubella) og måling av blodprosent. Den 25 november, FEM MÅNDER SENERE, fikk jeg svar på prøvene, og disse måtte jeg HENTE PÅ KONTORET SELV. Alle gravide SKAL ha svar på disse prøvene med helsekortet sitt, dette er en standard helsesjekk for gravide. Jeg har ikke oversikt hvor mange ganger jeg har purret på dette dokumentet. Jeg har ikke fått noen beklagelser eller forklaringer.

Jeg ble anbefalt av min jordmor å bytte fastlege da dette bidrar til unødvendig stress og bytter derfor både fastlege og legekontor.

Lyttende og empatisk

Har vært min fastlege i mange år og har alltid blitt tatt på alvor og er et flott medmenneske i tillegg til å være en faglig dyktig lege! Kan anbefales på det sterkeste! Hun er i Bergensgata hver tirsdag.