Dorthe Marie Borge

Bergensgata 12 0468 Oslo
Dorthe Marie Borge er en av 556 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dorthe Marie Borge

Anbefales ikke

Jeg hadde ca 4 timer her før jeg fikk byttet lege, hadde vikar tre av gangene. Den ene gangen jeg møtte Dorthe og strakk ut hånda for å hilse på min nye fastlege var svaret at «hun helst ikke tok unødvendig på pasientene sine pga fare for sykdom».

Men alikevel virket hygienen på stedet dårlig på andre områder. Jeg kunne ikke se en fungerende håndspritdispenser på kontoret. Papirrullen til undersøkelsesbenken lå på gulvet slik at når man dro nytt papir opp på benken hadde dette da vært via gulvet. Veldig gamle stoler på venterommet som heller ikke kan vaskes da de har tekstiltrekk. Man kunne ikke betale med kort, måtte betale kontant eller få faktura mot ekstra gebyr. Som betyr at sekretærene går mellom å håndtere kontanter og ta blodprøver med under middels håndhygiene.

Henvisningen som hun skrev på vegne av meg til spesialist var så kort og lite detaljert at den ble avvist. Har også møtt opp til time for så å få beskjed om at legen er syk uten at noen har forsøkt å ringe for å varsle om dette.

Vil ikke anbefale verken legekontoret eller legen videre.

Mange unødvendige legebesøk

Ved oppmøte til time hos vikar av Dorthe fikk jeg beskjed om at vikarlegen kom ei time forsinket og at jeg derfor måtte ordne ny time. Ble derfor satt opp på en time hos Dorthe neste dag. Dette ble nok en bomtur da skranken hadde satt meg opp hos en lege som ikke utfører den oppgaven jeg kom for å gjøre. I tillegg til at lokalene er svært slitt er det også mangelfullt utstyrt da man må henvises videre for å ta spirometri. Blir derfor fire legetimer for å få gjennomført noe som kunne vært gjort på én legetime. Dessuten er det meget gammeldags at man ikke kan betale med kort.

Første og siste møte med dette legekontoret

Dette var mitt første besøk på dette legekontoret, og det startet med et veldig dårlig førsteinntrykk da venteværelset ser helt nedslitt ut.

Jeg hadde grudd meg litt på forhånd og ble veldig stresset da legens kontor er svært uryddig. Papiret på benken ser det ut som om det er lenge siden de har byttet og det er generelt skittent.

Jeg skulle ta ut spiralen og det var en utrolig smertefull opplevelse. Vikaren var det vanskelig å kommunisere med og det virket ikke som om hun hadde ikke forståelse for at det var ubehagelig for meg.

Venninnen min ventet på meg på venteværelset, og det hadde vært utrolig lytt..

Når du skal betale tar de ikke kort, men du vippser det personlige telefonnummeret til vikaren. Veldig useriøst.

Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å bytte fastlege.. Anbefaler ikke denne et besøk.

Gammeldags

Dorthe er sjeldent på kontoret, man blir derfor direkte henvist til vikar når man ringer.

Den gangen jeg var hos Dorthe var hun hyggelig og flink, men hun kom for sent på jobb, så jeg måtte vente en stund ekstra.

Ellers bærer legekontoret preg av at det er ekstremt gammelt. Venterommet er skittent, og kontorene lukter vondt. Det er slitte møbler, så det hele oppleves som møkkete. Når jeg skulle til GU ble jeg henvist til et rom med en stol det var ekstremt lite hyggelig å sette seg i.

Kortterminal har de ikke, heller ikke VIPS, så man er nødt til å ta ut kontanter for å få betalt.

Det er som å komme tilbake til 50 tallet, jeg bytter!

Aldri tilstede

Jeg har hatt Dorthe Marie som fastlege i ca 9 år og har i denne perioden kun møtt henne 1 gang. Jeg er ikke ofte hos legen, men hver gang møter jeg en ny vikar. Det er vanskelig å forholde seg til og du vet aldri hvem du møter. Siste opplevelse var ikke god, jeg skulle bare fjerne en føflekk, men selv om jeg hadde gitt beskjed om det på telefon kunne vi ikke få gjort det da jeg møtte opp. Ny time måtte settes opp og først etter mange uker. Jeg ble også ringt til for å flytte timen min siden det ikke passet for dem likevel. Da det endelig timen var kommet hadde de rotet det til og vikarlegen hadde ikke anledning til å fjerne føflekken denne gangen heller. To turer til legen uten annet enn lang ventetid og ingen hjelp med føflekken. På tide å bytte fastlege tenker jeg!

Forresten helt elendig at det ikke er mulig å betale på noen annen måte enn kontakt i 2019!