Dorthe Marie Borge

Legene i Bergensgata

2005

Legene i Bergensgata Telefonnummer22 02 61 0022 02 61 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Bergensgata 12 0468 Oslo
Dorthe Marie Borge er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dorthe Marie Borge

Useriøst legekontor!

Dorthe virker som en grei lege som tar seg god tid til å lytte på problemer og relativt hjelpsom til å finne løsninger på problemer. Dessverre må du forvente lang ventetid da hun tar seg like god tid til alle. Hun også sjeldent tilstede selv så hvis du ikke ønsker vikar er det lang ventid på time.

Legekontoret derimot er veldig useriøst. For det første tar de kun i mot kontanter som betaling. De åpner telefontid 08:00 men er aldri mulig å få tak i dag, selv når de ber deg ringe kl.08:00.
Er du så uheldig å måtte ta blodprøver kan du forvente smerter.

Hyggelig

Imøtekommende og vennlig. Jeg var der med mitt barn som hadde øyekatarr, og fikk time samme dag. Hun var lyttende og hadde ett vennlig vesen

Aldri møtt

Hun er aldri på kontoret og man møte hver gang av nye vikarer med varierende kompetanse og folkeskikk. Har ikke fått tilsendt prøvesvarene fra innskriving som gravid i uke 12, dette SKAL sendes ut og ligge ved de andre papirene man får.

Fikk nesten kjeft når jeg ville ta influensavaksine som er anbefalt av FHI for gravide i 2 og 3 trimester.

De tar heller ikke kort, i 2018!!

Byttet fastlege i dag.

Styr unna!

Jeg har hatt henne som fastlege siden 2014. Det må være noe spesielt og interessant for å få time hos henne. Ellers er det bare vikarer. Den ene mer elendig en den andre. Jeg har barn som har vært igjennom utredninger og fått diagnoser som trenger oppfølging. Det er ikke gjort noen for å følge opp dette. Jeg har vært nødt å bestille undersøkelser selv. Jeg har vært nødt til å finne ut av hvilke skritt som er nødvendig å ta, og være pådriver for at det skal skje noe. Sist jeg var der, fikk jeg beskjed om at plagene jeg hadde var muskulært. Jeg fikk heldigvis ny fastlege snart etter. Jeg ble sendt til MR prompte, med beskjed om at det ikke var muskulært. Jeg føler at det er vanskelig å bli hørt, og lite ivaretatt. Hun har ikke satt seg godt nok inn i helsesituasjonen til å kunne forstå hva som må gjøres. Selv om hun er hyggelig å snakke med, hjelper det ikke. Jeg mener at vikarene er hennes stedfortreder. Hun har ett ansvar for at legene er kompetente. Jeg har sjeldent møtt leger med så lite kompetanse, og har tenkt at det åpenbart er en grunn at de ikke har fast jobb. Jeg har fått tilbakemelding fra sykehuset at henvisningene de hadde mottatt har vært det mest elendige de hadde sett. Man får jo avslag om ikke henvisningen er god nok. En av vikarene kunne ikke sende henvisning fordi hun ikke visste hvordan hun skulle gjøre det. Hun sendte ett håndskrevet brev, som kom i retur selvfølgelig. Men betale for det, må jeg.
Det er ikke mulig å betale med kort. Hun sender ikke e-resept.

Jeg er så glad for at jeg har byttet fastlege! Nå har det blitt sving på sakene, og jeg føler at barna mine og jeg blir ivaretatt på best mulig måte. Jeg er bare irritert for at jeg ikke har gjort det tidligere, og skammer meg over at jeg har godtatt dette så lenge.

Anbefalar ikkje dette legekontoret!

Har akkurat flytta til Oslo og tenkte eg skulle prøve ein kvinneleg fastlege denne gongen - har aldri hatt det før.

Fyrste gong eg måtte ha legetime var før jul for å få sjukmelding. Då var eg hos ei Sadaf Shahzadi (som eg forøvrig ikkje finn i legelisten) som eg fekk beskjed av at eg ikkje kunne få sjukmelding meir enn 2 dagar fordi eg ikkje hadde feber... Eg måtte ta nokon blodprøver, og fyrst då la eg merke til at legekontoret var skittent. Ho berta som satt i resepsjonen skulle ta prøvene, men etter å ha ståkke meg 3 gongar blei eg dårleg og måtte legge meg ned (på ein benk det ikkje var skifta papir på). Då henviste ho meg til «Fürst», som eg då ikkje visste kva var. Svimmel og dårleg måtte eg då ta meg frå Bjølsen til Majorstua for å få tatt ei blodprøve...

Håpar eg aldri må tilbake til dette legekontoret før eg får bytta fastlege. Har no undersøkt litt og sett meg på venteliste hos ein som har fått bra skussmål.

Anbefalar ikkje dette legekontoret! I tillegg til at det er uproft og skittent synes eg det var vanskeleg å finne inngangen...! Det har eg aldri opplevd før...