Dorthe Marie Borge

Legene i Bergensgata Kvinne, 44 år

Autorisert2005
Ledige plasser 22 av 1500
Vil du bytte til denne fastlegen?

Legene i Bergensgata

BERGENSGT 12 0468 Oslo
Dorthe Marie Borge er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dorthe Marie Borge

Ikke tilgjengelig, kun vikarer

Jeg har hatt Borge som min fastlege siden mai 2014 og har kun hatt behov for fornyelse av prevensjon og oppfølging av hånd-psoriasis. Jeg har møtt Borge 1 av ca 10 timer. Denne kritikken er således rettet mot nåværende vikar samt resepsjonens helsepersonell.

Jeg er gravid med mitt første barn og bytter nå fastlege. Så langt har jeg hatt et problemfritt svangerskap, det er Legene i Bergesgata som har vært mitt største problem.

Den 26 juni tok jeg blodprøver for infeksjons serologi (HIV, Hep. B, Toxo, Lues, Rubella) og måling av blodprosent. Den 25 november, FEM MÅNDER SENERE, fikk jeg svar på prøvene, og disse måtte jeg HENTE PÅ KONTORET SELV. Alle gravide SKAL ha svar på disse prøvene med helsekortet sitt, dette er en standard helsesjekk for gravide. Jeg har ikke oversikt hvor mange ganger jeg har purret på dette dokumentet. Jeg har ikke fått noen beklagelser eller forklaringer.

Jeg ble anbefalt av min jordmor å bytte fastlege da dette bidrar til unødvendig stress og bytter derfor både fastlege og legekontor.

Lyttende og empatisk

Har vært min fastlege i mange år og har alltid blitt tatt på alvor og er et flott medmenneske i tillegg til å være en faglig dyktig lege! Kan anbefales på det sterkeste! Hun er i Bergensgata hver tirsdag.

Veldig positiv opplevelse, hos vikar

Nei, jeg kan ikke forstå kritikken jeg ser nedenfor, men Borge har sikkert hatt andre vikarer i fortiden, det er jo klart. Har nettopp skiftet fastlege til Bergensgata legesenter, og hadde nettopp legetime, som jeg fikk på kort varsel av hyggelig sentralbordsdame. Vikaren jeg møtte var veldig forståelsesfull og dyktig i sitt fag. Og tålmodig. Ikke ett eneste negativ punkt i min opplevelse av besøket

Vanskelig da sentralbordet nekter deg å møte henne

Får ikke time selv etter at man kommer fra sykehus og er bedtom videre utredning fra sin fastlege. Bufferen I sentralbordet nekter deg kontakt med legen. Du får ikke møte din egen fastlege men blir ovelatt til en vicar og får time dagervis etter du etter sykehusets vurdering skulle vært hos din faslege.
Sentralborddamen er så uhøfllig og ukoslig at du blir skremt vekk og ikke vet hva du skal gjøre. Legen din får du ikke snakket med.

Særs uprofesjonell behandling av vikar

Jeg hadde en time hos en vikar for å få oppfølging på behandling i utlandet. Vikaren hadde ikke tid til å lese min medisinske rapport (under en A4-side) eller skrive ut sykemelding. Timen endte med at jeg ble bedt om å gå uten at jeg hadde fått noen form for oppfølging. Etter timen stod jeg fortvilet og paff utenfor legesenteret. Jeg hadde aldri forventet å få en så uprofesjonell og dårlig oppfølging hjemme i Norge.