Eivind Hegge Borna

Tlf: 22 99 20 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Eivind Hegge Borna er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Eivind Hegge Borna

Trygg / kunnskapsfult

Dr Eivind Borna er beste legen i hele verden.
Spesialist øre, nese, hals,
Har også utdannet seg som psykolog!
Snill, hjelpsom, Flink, Alle tiders..

Frekk resepsjonist

Har hatt Eivind Hegge Borna som fastlege siden 2012. Har kun vært hos han en gang fra før, og da var han veldig hyggelig. Den gangen kan jeg ikke huske at det var noe drama rundt resepsjonisten.

Erfaringen min fra i dag (fredag 2017-11-03) er kun med resepsjonisten, ikke med Eivind. Nå hadde jeg vært hjemme fra jobb 3 dager, og var nå hjemme 4. dag. Jeg kan kun bruke egenmelding for 3 dager og jeg trengte dermed sykemelding for dag 4 og evt. utover. Jeg kontaktet dermed Legene Bjørnnes & Borna DA for å få en legetime og muligens en sykemelding.

Mona (resepsjonisten) svarte telefonen, og jeg forklarte situasjonen. Hun sa at det ikke var ledig time og at jeg måtte dra på legevakten. Jeg var ikke så gira på å dra på legevakten, der er det som regel lang kø, og mest sannsynlig sender de meg bare hjem igjen fordi det ikke er kritisk nok. Jeg ba Mona om en time neste uke og sa at det er godt nok for meg om jeg får sykemeldingen da.

Jeg ble overasket da Mona hevdet at det ikke var mulig. Å tilbakeskrive sykemeldinger var ikke lov, de hadde fått streng beskjed fra NAV. Jeg ble litt overasket og forsøkte å forklare at dette er normal praksis. "Nei, det er ikke lov" svarte hun med en avvisende og irritert tone.

Overbevist om at hun tok feil eller missforsto så spesifiserte jeg at jeg kun trengte sykemelding for dag 4 og utover. "Nei, det er ikke lov". Like avvisende og enda tydeligere irritert. Her begynte jeg å bli en blanding av oppgitt og irritert selv.

Da jeg forklarte at Eivind har 1900 (jeg hadde glemt hva fastlegen min het, og før jeg ringte logget jeg inn på minhelse.helsenorge.no for å søke det opp, der sto det på samme side antall pasienter på legens liste) pasienter på listen sin, og at ganske sannsynlig vil det hver dag være noen som tar kontakt med behov for sykemelding. Hva er vanlig praksis for de spurte jeg? Hvor på hun svarte "Du er godt informert" i en tydelig frekk tone.

Herfra og ut er jeg litt usikker på hvordan ordvekslingen gikk, jeg hevet nok stemmen, og Mona hevet stemmen enda mer. Mona forslo at jeg kunne bytte fastlege. Jeg forklarte at jeg var fornøyd med fastlegen, men misfornøyde med resepsjonisten. Etter hvert gikk hun med på at de kunne gi meg sykemelding fra dagen jeg tok kontakt. Jeg fikk time førstkommende tirsdag, med vikaren til Eivind, Berit. Jeg tror jeg avsluttet med å fortelle at jeg synes det er uheldig å feilaktig avvise pasienter på den måten hun nettopp forsøkte å gjøre. Jeg kan ikke huske at hun hadde noen kommentar til dette. Jeg avsluttet bevist ikke med "God helg" (det var fredag), men jeg sa "ha det". Hun svarte "ha det" med en bitter tone, tydelig frustrert over å ha "tapt".

Det virket som om utgangspunktet for denne resepsjonisten er at ingen skal ha time. Det faktum at jeg som pasient må krangle med resepsjonisten for å få en time får meg til å lure på hvorfor Eivind benytter Mona som resepsjonist. Dessverre er det ikke Eivind jeg skal møte på tirsdag, men hans vikar. Jeg skal være tydelig ovenfor vikaren om hvor frekk og uhyggelig Mona var. Dessverre tviler jeg på at vikaren er i posisjon til å gjøre noe med resepsjonisten.

Erfaringen med resepsjonisten Mona var så negativ at jeg gir kun en stjerne på samlet vurdering. På øvrige vurderinger har jeg forsøkt å se bort fra samtalen med resepsjonisten, med unntak av "Annet personale".

Flink lege, lav tilgjengelighet.

Doktor Borna er en god lege som lytter til pasienten og tar deg på alvor. MEN jeg skulle bli henvist til to separate spesialister, og det ble ikke gjort. Ifølge den til tider usympatiske resepsjonisten var dette gjort, selv om jeg sa jeg hadde vært i kontakt med spesialistene, og at de ikke hadde mottatt noen henvisning. Jeg måtte faktisk ringe 4(!) ganger for at det skulle blir ordnet.

Det er veldig vanskelig å få kontakt med kontoret, da telefontidene er helt ufattelig lite tilpasset noen som faktisk jobber ved siden av å bli syk. Nettsiden fungerer ikke. Det må også sies at resepsjonisten er veldig lite sympatisk, og direkte frekk noen ganger - både på telefon og på legekontoret. Jeg bytter desverre.

Elendig service!

Jeg skriver meg inn i den lange rekken av kunder som har opplevd en svært lite imøtekommende resepsjonist og ventetider på flere uker.
Det er helt åpenbart at dette legekontoret er overbelastet når resepsjonistens hovedoppgave er å sette spørsmål ved hvorvidt man faktisk trenger en time. Og når/hvis man til slutt får audiens hos legen får man en følelse av at klokken tikker.
Legene er sikkert flinke, men ønsker du oppfølging utover en sykemelding ville jeg valgt et annet legekontor.
Det har jeg nå gjort.

Elendig og uprofesjonell praksis.

Umulig å få tak i og dårlig på oppfølging. Nettsiden virker ikke og tlf tiden er håpløst kort. Gjør deg selv en tjeneste og ikke bruk denne legen.

Vanskelig å få tak i

Har prøvd å få tak i denne legen ved flere anledninger, men det er ikke lett. Telefontiden er kort, og nettsiden fungerer ikke. Får du bestilt time er du heldig, det har jeg prøvd flere ganger nå uten hell.

Når du endelig kommer frem på telefon blir du møtt av et menneske som virker lei av jobben sin, og som rett og slett er lite hyggelig og veldig lite behjelpelig. Kjempe dårlig service.

Ikke en god opplevelse så langt og jeg har enda ikke møtt legen. Jeg har prøvd å få legetime 4 ganger nå uten hell.

Ting som kan bli bedre:
- Skaff dere fungerende nettside
- Send personalet som tar telefoner på kurs

Fantastisk

En lege som virkelig bryr seg om pasientene sine. Han tar seg god tid til å høre på deg og er trygg i faget. Ofte litt forsinket, men veldig verdt ventetiden.

veldig hensynsløs!

Jeg sliter psykisk og har spiseproblematikk.
Da er det veldig uprofesjonelt å bli møtt med en lege som kommer med kommentarer som "jaja, det vokser du fra deg " ( hatt det i 12 år )
Sliter også med angst, da får jeg beskjed om å ikke sitte inne å "sture ". Føler absolutt at jeg blir tatt useriøst, og det er veldig skummelt for oss som sliter psykisk. Ønsker jeg hadde brukket ryggen av og til..da hadde jeg sikkert fått den sympatien jeg så sårt trenger.

Håper han leser dette og skjerper seg !
jeg har fått nok og har byttet lege !!

En dyktig lege som ser deg som menneske!

Har brukt Dr. Borna i over 20 år. Har alltid fått god og profesjonell hjelp. Ja, det kan nok hende at han har alt for mye å gjøre, og har for mange pasienter, samt at ventetiden kan bli i lengste laget, men når jeg først har kommet inn har jeg alltid fått god hjelp!
Han er en lege av den gode gammeldagse sorten som tar seg god tid til hver enkelt pasient, men han er helt unik og ser deg som et medmenneske, og er veldig hyggelig og empatisk, og jeg mener at han har helt spesielle positive egenskaper som lege, i tillegg til god kompetanse.
Føler meg trygg med ham som min lege!
Dette er er en av grunnene til at jeg har valgt å bruke ham som lege i så mange år. Hadde jeg vært misfornøyd, hadde jeg selvfølgelig byttet til en annen fastlege.

Den verste legen jeg har hatt!

-Altfor lang ventetid, opptil 3 timer.
-Meget ufin resepsjonist.
-Eivind gir løfter han ikke holder, skjedd 3 ganger.

Hyggelig lege, lang ventetid og uhyggelig resepsjonist

I løpet av de to siste årene har jeg vært hos legen kun to ganger og begge gangene har jeg blitt henvist til legevakta først. Dersom du skal ha time på dagen så blir du henvist til legevakta fordi de ikke har ledige timer på kort varsel. Du er heldig hvis du får time samme uka du bestiller. Så hvis du skal ha time, så må du planlegge når du skal være syk.
Og når du først kommer dit, så er det bare å smøre seg med tålmodighet. Beregn minimum to timers ventetid! Helst ta hele dagen fri fra jobb for å være sikker.
Jeg stiller fortsatt spørsmålstegn ved hva som er jobben til dama i resepsjonen. Det som er helt sikkert er at hun ikke gjør jobben sin ordentlig! Hvis hun i det hele tatt er på jobb, så tar hun sjeldent telefonen (og når hun først svarer så er hun utrolig frekk og spydig) og er veldig lite behjelpelig.
Borna er en hyggelig og kunnskapsrik lege som tar seg alt for god tid til usakelig prat med pasientene sine. Har nå byttet lege fordi det er så vanskelig å få time, det er lang ventetid og resepsjonisten er ei gretten, ubehjelpelig og spydig dame.

Bra lege - forferdelig "back office"

Så vidt jeg husker er både Bjørnnes og Borna flinke og hyggelige leger. Med det mener jeg at jeg har gitt opp å få time hos dem, så det begynner å bli en stund siden jeg var der.

Det er helt hårreisende provoserende at det ikke er mulig å betjene telefonen innenfor vanlig kontortid, samme når jeg ringer så er det enten automatisk beskjed om at telefonen er stengt, eller så er det laaang kø hvor tjenesten til slutt automatisk legger på (!!)

Det er også helt utilgivelig at det ikke oppgis en epostadresse hvor de tar i mot henvendelser.
Selvbetjeningsløsningen er sikkert veldig bra - hadde jeg bare hatt tilgang på den. Det er ikke mulig å opprette bruker uten at telefonnummeret ditt er registrert, noe resepsjonisten tydeligvis ikke har tatt seg bryet med. Det betyr at enn så lenge jeg ikke får tak i dem, så får jeg heller ikke tilgang på selvbetjeningsløsningen.

Jeg ga opp dette legekontoret i går og byttet til en fastlege der jeg jobber. Bjørnnes og Borna burde da hintet etter å ha lest dette kommentarfeltet, og investere i en resepsjonist eller en løsning som gjør at det er mulig å ha kontakt med legekontoret sitt. Dette er verre enn NAV.

Legen er svært empatisk, lytter og bruker god tid

Her tror jeg legen har alt for mange pasienter.

Lang ventetid hver gang opptil flere timer, har du barn så styr unna da du kan vente opptil flere timer. Meget hyggelig og sympatisk lege men resepsjonisten og ventetiden drar det hele ned.

Uhyggelig kontor, grei lege

Dette er første gang jeg skriver en anmeldelse her, grunnet dårlig opplevelse med en veldig uhøflig og uhjelpsom resepsjonist.

Jeg ser i ettertid at dette er et kjent problem som mange har opplevd. Håper derfor at legene tar tak i situasjonen med resepsjonen sin, for det var hinsides kritikkverdig.

Jeg måtte ringe mange ganger i flere dager for å komme gjennom, til en sekretær som så det som sin plikt å vurdere om jeg hadde behov for hjelp eller ikke, og var veldig frekk og spydig. Jeg måtte diskutere grundig hvorfor jeg ringte og ville ha time, og måtte ringe flere ganger før jeg til slutt klarte å få time, med veldig gretten og motvillig tone.

I likhet med andre anmeldere, opplevde jeg litt lang ventetid (drøye halvannen time) pga forsinkelser.

Selve legen var veldig hyggelig og virket flink og empatisk

Unngå denne legen.

Jeg møtte opp til avtalt tid men ble aldri innkalt til timen. Satt i sofaen og fikk med meg at folk med time etter meg ble innkalt før meg hos denne legen(for småting). Mistenker at legen ble sur for at han leste seg opp på feil diagnose da det viste seg at jeg ikke hadde denne sykdommen det var snakk om. Syntes denne behandlingen var ekkel. Ikke min feil at jeg hadde fåt feil diagnose. Ble ropt opp til feil lege når jeg først ble ropt opp. Denne andre legen ble av en eller annen grunn sur på meg og sa at jeg snek, når det åpenbart var feil hos dem som gjorde at jeg ble innkalt der.

Har ellers opplevd mye rot her. Flere ganger hadde de satt meg på time. Men når jeg kom måtte de beklage og si at det hadde skjedd en feil.

Legen for deg med god tålmodighet

Skal du få time her, må du planlegge når du har tenkt å være syk. Om du kommer gjennom på telefonen og får bestillt time (les: satt deg i kø). Skulle ønsker det faktisk var timebestilling, men det er bare en plassering i dagens kø. Minimum 1 times venting etter oppsatt time, er du heldig blir du sendt hjem uten å få snakke med noen. Er du skikkelig heldig får du snakke med solstrålen i resepsjonen. Ikke forvent hjelp, ikke forvent svar på spørsmål, men forvent bortkastet tid.

Legen i seg selv er hyggelig. Men som resten av opplevelsen er det hele over evne rotete og useriøst.
Styr unna.

Du må ta fri fra jobb en hel dag for å gå til Borna

Har hatt Borna som fastlege i mange år nå, men glemmer dessverre hver gang hvor utrolig tålmodig du må være for å bruke ham. Har aldri ventet mindre enn 1,5 time for å komme inn, ved ett tilfelle ventet jeg i 4(!) timer. Bra at man tar seg tid til pasientene, men da må man ta inn færre pasienter hver dag, eventuelt opplyse om at man kan møte opp 1,5-2 timer etter oppsatt tid. Ellers er han sympatisk og trivelig, men vimsete og treg. Har nå byttet tillegekontoret bedriften min bruker, har aldri ventet mer enn 5-10 minutter der.

Sympatisk, men fullstendig utilgjengelig

Jeg fikk aldri gjennomført min time pga forsinkelser, kom så vidt igjennom på tlf, ble aldri ringt opp når jeg ble lovet dette og ble ikke henvist videre da jeg ble lovet dette. Etter to måneder med dette så jeg meg nødt til å bytte lege. Ut ifra det lille jeg fikk snakket med han, virker han veldig hyggelig, men det hjelper lite når en aldri får tak i han.

Bruk tid på å finne den riktige fast legen

Det som er bra at han virker snill. Men veldig overfladisk. Det virker som han ikke hører etter og spør samme spørsmål flere ganger. Jeg har vært hos han 2 ganger og begge gangene betalte jeg kontant. Han sendte meg purring at jeg ikke hadde betalt han og sendte saken videre til inkasso. Da lurer jeg veldig på hvor er de Pengerne. Og at han ikke har vist noe system på sine betalinger. Hans sekretær er egen kapittel for seg selv. En telefonsvare ville vært mer hyggelig å ha med å gjøre. Hun er lei av jobben sin virker som. Pass på dere for deres kvittering på at dere har betalt og ikke bli overrasket når han bare gir dere noen piller uten å behandle deg for det som egentlig feiler deg. Han kunne vært mer ryddig. Man ser hans lunch pakke over hele bordet. Han bruker lang tid på deg siden han spør samme ting om å om igjen Lykke til.

Her er det bare å smøre seg med tålmodighet!

Vi kan starte med det som i utgangspunktet skal bety noe; legen. Fremstår for meg, svært dyktig og lydhør, noe som i mine øyne er nøkkelegenskaper hos en fastlege. I tillegg er han verdens hyggeligste fyr.

Dessverre er dette det eneste positive med dette legekontoret. Jeg er normalt sett hos legen én gang i året, og da forventer jeg at ting går som det skal når jeg først er der.

Først og fremst må du planlegge dagen din ut i fra når du skal ringe, med tanke på de innviklede telefontidene de har. Forklaringen av åpningstidene av den automatiske telefonbeskjeden tar lenger tid enn det totalt burde ta å bestille time. Den samme beskjeden sier at du kan sende en mail, men da må man være registrert med mobilnummer inne i deres system, og etter 4-5 år er man tydeligvis ikke automatisk registrert.

Neste steg blir derfor å komme i kontakt med hun som sitter i frontdesken. Hva skal man si... Dama nærmer seg sikkert pensjonsalder og ønsker ikke å løfte en finger mer enn hva hun må, den siste tiden før hun skal nyte sine resterende dager på Gran Canaria. Kundeservice eksisterer i hvert fall ikke i hennes vokabular.

Klarer du å unngå dragens ild uten at det koker over i topplokket, får du kanskje satt opp en time, halvannen uke frem i tid. Sier du at det er akutt, blir du henvist til legevakta... Men, skulle du være så heldig og faktisk få en time, er det ingen vits i å møte opp til oppsatt tidspunkt (så sant du ikke har den første timen på dagen). En gang bestilte jeg time til kl. 10 og tok meg formiddagen fri fra jobb. Da klokken slo 13:30, virket det ikke som om jeg var i nærheten av å slippe til (husk å ta med lader til telefonen, så du kan holde deg aktiv).

Jeg nevnte tidligere at han er verdens hyggeligste fyr, og det er dessverre hans akilleshæl. Det er alltid en eller annen han "bare må prate litt med" før det blir din tur, og det er aldri en 5-minutters prat.

For deg som jobber kveld/natt, eller ikke gjør noe som helst, og som har tid til å sitte på et venterom en hel dag, og som ønsker en sykt hyggelig og koselig lege du kan jatte med i flere titalls minutter når du først er der, da har du akkurat funnet din nye fastlege!