Siv Kjerstin Brackmann

Tlf: 23 29 29 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Siv Kjerstin Brackmann er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Siv Kjerstin Brackmann

Blandede følelser hos Brackmann

Jeg har ikke så god erfaring med Siv som fastlege. Sliter med å bli trodd, og føler jeg kontinuerlig må forsvare det jeg sier. Er skillsmissebarn (forøvrig helt uproblematisk), og alt jeg kommer med, enten det er hoste, eksem eller mageproblemer mener hun grunner i det. Forstår at det ofte er sammenheng mellom psykisk og fysisk helse, men noen ganger hadde det vært fint å få litt konkret hjelp, og ikke bare tips om å "prøve yoga". Føler det har blitt vanskeligere å tørre å oppsøke, og da eventuelt få hjelp av fastlegen når kommunikasjonen går dårlig og tiltakene lar vente på seg. På det positive siden: Det er enkelt å bestille time og legekontoret er sentralt. Sliter du med migrene kan du også få god hjelp hos Brackmann, det er hun utrolig dyktig på.

Styr unna..

Telefontiden deres er håpløs og det er veldig vanskelig å skulle få legetime. Jeg trengte en akutttime og svaret jeg fikk var "Hvis det er så akutt, får du reise på legevakta. Vi har ikke noe ledig". Dette er grunne til at jeg nå etter 4 år ikke gidder å ha dette legekontoret mer. Kan ikke anbefale dette legekontoret videre.

tar seg ikke tid til pasienten

Det vriker som hun altid har dårlig tid og nærmest kaster seg ut av døren. Hun bryr seg virkelig ikke!!

Professionell Lege

Siv har mye kunnskap, lytter og tar deg seriost!
Hadde gjerne blitt kvar hos henne men siden det er så vanskelig og komme seg igjennom på telefon til kontoret så må jeg dessverre bytte.
Har blitt sittendes mellom 15-30 min ventetid hver gang i telefon, mange ganger blir de brutt og jeg må da ringe på nytt.
Ringt flere ganger i uken iblandt da jeg vart på jobb og ikke kunnet sitte å vente i telefon, umulig å komme fram!
Veldig trist da jeg er fornoyd med Legen men ikke kontoret.

Fantastisk men helt utilgjengelig fastlege

Siv er en fantastisk fastlege og jeg anbefaler henne på det varmeste. Problemet er hennes kontor. Det er helt umulig å få kontakt med dem. Det har nå vært flere anledninger der jeg ikke har fått resept på legemidler jeg trenger fast fordi jeg ikke får tak i legekontoret i åpningstidene. Fryktelig frustrerende og fryktelig trist.

Uempatisk og uinteressert i pasienten

Siv Brackmann startet som en av de bedre legene jeg har hatt, men utviklet seg raskt til å bli en av de værste. For det første så har jeg opplevd å bli hastet ut av legekontoret utallige ganger, der hun strengt har sagt vi ikke har tid til å gå igjennom de bekymringene jeg har hatt. Hun har rett og slett fått meg til å føle meg som at jeg er i veien for timeplanen hennes. For det andre så hun utrolig uempatisk når det kommer til bekymringene du rekker å legge frem, der hun til tider kan få deg til å virke som en hypokonder (der andre leger faktisk har funnet problemet som hun selv ikke engang gidder å undersøke). Og for det tredje så har hun kommet med usunne kostholdsråd (kosthold er noe hun bryr seg veldig lite om), der hun har sagt at jeg burde spise sukker, selv om jeg lider av candida. Styr unna dersom du ønsker å bli tatt seriøst og sett på som et menneske.

Useriøs

Opplevde dødsfall i nær familie, og var i deprimert tilstand når jeg dro på time. Jeg ønsket en sykmelding for 3 dager, ettersom
som min jobb krevde at jeg var super sosial og blid, og jeg ikke var i stand til det i sorg og depresjon. Fastlegen nektet å ta min tilstand seriøst, ettersom det "bare" var en tante. Jeg fikk ikke sykmelding, og ble bedt om å ta dette på egen kappe. Aldri følt meg så dårlig behandlet av en lege. Her følte jeg meg virkelige ikke hørt eller sett, eller tatt seriøst som pasient. Skiftet fastlege på dagen!

En dyktig og hyggelig lege

Jeg har hatt Siv som fastlege i mange år. Hun er meget profesjonell og har vært en god lege for meg enten det har vært små eller store helseproblemer. Har nå flyttet til Sverige og må derfor dessverre bytte lege.

En svært dyktig og omsorgsfull lege

Jeg har hatt dr Brackmann som fastlege i mange år, og kunne ikke hatt en bedre lege. Hun tar seg tid under konsultasjonen, ser hele deg, både kropp og sjel. Hun kommer med konstruktiv kritikk, oppmuntring, ringer tilbake og informerer om status osv. Hun har humoristisk sans, og kan både le av og med meg. Herlig!
Det er også bra at man som regel får time raskt, selv når det ikke haster. Hun kan anbefales på det varmeste.

Veldig flink og behangelig fastlege

Jeg har hatt henne som fastlege i snart 10 år nå og kan anbefale henne på det sterkeste!!! Etter å ha vært til flere med dårlig behandling og resultater kom jeg til henne å akter ikke bytte selv om jeg nå har flyttet til andre siden av byen. Hun lytter godt, stiller spørsmål, spør om DU har noen spørsmål og leter også litt dypere enn hva mange andre gjør i noen tilfeller. Føler at jeg får den tiden jeg trenger når jeg er der og at jeg faktisk har fått hjelp. Man trenger ikke være redd for å snakke med henne.

Fryktelig useriøst

Vil gjerne informere om en utrolig frekk og ubehagelig holdning på denne legen. Vil ikke anbefale å bruke henne da hun plutselig kaster deg ut fordi du gråter og fordi hun synes det blir ubehagelig. Utrolig dårlig på å kommunisere og gi tilbakemelding. Veldig ydmykende og useriøst. Jeg skal aldri tilbake og bytter fastlege med det samme!

Beste legen jeg har hatt!

Siv er definitivt den beste legen jeg har hatt! Har bytter lege noen ganger, og begynte å tro at alle var like - men så kom jeg til Siv Brackmann!
Hun tok meg skikkelig på alvor, og hun tar seg god tid hvis du trenger det.
Hun ringte til og med sjefen min, ordet med å sende henvisning til psykolog uten at jeg trengte å gjøre noe - OG hun ringte de og purret for å få meg inn fortere.
Jeg har 100% tillit til henne, og vet at om jeg trenger hjelp - så er hun der!
Hun er blid, hyggelig og omtenksom, men kan også være streng og bestemt der der trengs.
Virkelig fornøyd!

Grundig og seriøs

Hun er flink, lyttende og tar pasienten på alvor. Hun følger opp og gir gode råd utover å skrive ut resepter og gi sykmelding.

Denne legen gir jeg aldri slipp på!

Jeg har hatt denne legen i flere år og jeg føler meg alltid godt imøtekommet og tatt på alvor. Brackmann er medmennskelig, vennlig og dyktig, og hun gjør det hun kan for å sikre at jeg har fått nødvendig helseoppfølging. Det er også positivt at man som regel får time på dagen eller samme uke som det bestilles time. Jeg kan på det varmeste anbefale denne legen.

Den beste legen jeg har hatt...

Har vært igjennom en lang rehabilitering etter operasjon x2 med påfølgende og omfattende infeksjon. I den forbindelse store utfordringer i jobbsammenheng. God oppfølging og støtte fra legen. Takk.

Hun er best! 😊

Siv tar meg på alvor, tar seg tid, støtter, og jeg har veldig tillit til henne. Jeg føler meg trygg på at hun gjør det hun kan for å gi meg den hjelpen jeg trenger.

Med Siv som lege, er jeg sikker på at jeg ikke vil gå i graven uten å ha fått den hjelpen jeg kan få😉

Anbefales

Om jeg kun trenger enkel hjelp, er Siv rask. Og det synes jeg er helt greit, for da er det ikke jeg som trenger mest av tiden hennes. Et par ganger har derimot situasjonen vært alvorlig, og da har hun virkelig vist evne til å prioritere. Hun tok telefoner og ordnet henvisninger raskt og fikk meg sporenstreks til Ullevål når det var nødvendig. Veldig bra! En fastlege skal prioritere når det er viktig å ta seg tid og når det kan gå litt raskere. Det inngir tillit. Hun kan faget sitt og vet når spesialister må på banen. Dessuten lytter hun og tar seg tid til å snakke om jeg har behov for det.

En lege som ser hele meg.

Er veldig fornøyd med Siv Brackmann. Hun er den beste fastlegen jeg har hatt. Opplever at hun tar meg på alvor og ser hele meg. Opplever henne som svært støttende og at hun virkelig vil meg vel. Tar mine plager og utfordringer på alvor og henviser meg videre når det behøves. Jeg føler meg veldig trygg på henne og vet at hun er der når jeg trenger det. Hun lytter og ønsker å hjelpe slik at jeg har det best mulig. Har ingenting negativt å si om henne. Anbefales på det varmeste.

Tar ikke pasientene seriøst

Jeg føler meg oversett!

De gangene jeg har vært hos Siv har jeg skjelden fått en faktisk diagnose, blitt undersøkt ordentlig, eller fått en god forklaring på hva som er galt. Det virker som hun har dårlig tid, og man får en følelse av at man er i veien. Undersøkelsen tar som regel 5 minutter, så blir man kastet på dør igjen med noen piller eller kremer i hånda som man ikke har fått ordentlig forklaring på hvorfor man skal ta. Når ting ikke har blitt bedre har jeg ikke blitt fulgt opp videre. Jeg føler ikke at Siv har den faglige eller mellomenneskelige tyngden som legeyrket krever. Ved første undersøkelse hos ny lege fant de åraken til mine plager.

Hvis du ønsker en fastlege som bryr seg, og tar seg tid til å høre på deg - anbefaler jeg ikke Siv.

Fornøyd, kan anbefales

Jeg har kun opplevd kort ventetid, både for å få time og på venteværelse. Jeg synes Brackmann er seriøs, lyttende og behagelig. Profesjonel, ikke noe viss vass. Jeg har både kommet med fysiske og psykiske plager, og i begge tilfeller har hun hjulpet meg.