Mette Brekke

Tlf: 23 35 30 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mette Brekke er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mette Brekke

Dyktig, oppmerksom, klok, varm

Tar meg seriøst, tar seg tid, kunnskapsrik, hyggelig, personlig på en bra måte, engasjert og tilstede.

Fantastisk!!

Hun er blid, snill, lyttende og kunnskapsrik! Og hun har alltid en plan! Jeg har gått til henne i 15 år og allltid fått god hjelp! Både gjennom svangerskap og gjennom andre kriser i livet. Hun hadde gode råd og fulgte meg opp. Jeg vet nesten ikke hva jeg hadde gjort uten henne. Jeg er så glad for at hun underviser, slik at andre leger får nyte av hennes kunnskap. Hun er et tvers igjennom godt menneske!

Den beste legen jeg har hatt.

Hun er lyttende, forståelsesfull og dyktig. Jeg opplever meg sett og hørt som den personen jeg er. Jeg har alltid fått god oppfølging og riktig behandling. Jeg er svært takknemlig over å ha en så tilstedeværende lege!

Lege med stor L

Mette er en utrolig dyktig og nøye lege som tar seg tid til å høre og har et ønske om å hjelpe. Alltid vært trygg på at klagene blir tatt seriøst.

Har hatt en del leger opp igjennom årene , hun får ikke beste legestempel av meg

Hun virker nok hyggelig første gang du møter henne , men tror hun ikke kan ha hatt mange pasienter med fysiske og psykiske plager, . Hun sier hun ikke kan ha en pasient som trenger medisiner for det , kan jo ikke skrive så mye her, men da jeg skulle tilbake 2 gang må hun bare ha skumlest min journal, og tatt mye feil. Ikke morsomt : sa også at hun skulle gå av med pensjon , det skjønner jeg , da hun er 62 år , men hun sier ikke det etter 1gangs besøk vel? Ville gjerne ha visst det med en gang da vi bare har ett legebytte etter 1 lege før henne . Hadde på følelsen at hun tøye sannheten en smule !!!

Hun er flink, men det spørs på problemet

Jeg opplever Mette som er hyggelig, imøtekommende lege med god allmennkompetanse. Men jeg føler at hun ikke tar meg seriøst iblandt, hvis det er et litt dypere eller vanskeligere problem så skjekker hun ikke godt nok. Flink lege men kan definitivt forbedre seg på grunndighet.

usedvanlig bred og solid kompetanse

Mette Brekke er en usedvanlig dyktig lege - hun har såvel empati, stor faglig bredde og genuin interesse for pasientens helsetilstand som humor og handlekraft. Hun evner å forholde seg til at pasienter kan ha mer enn èn diagnose, uten å bli uhøflig, avfeiende eller nedlatende. Hun har vært lege for meg i over 15 år, og hennes journalføring har vist seg å være gull verdt - vikarer kan uten vansker tre inn og følge opp behandlingen, takket være hennes presise iakttagelser og formuleringer.

Verdens beste lege

Mette er helt unik. Hun ser sin pasient, lytter og er oppriktig interessert. Jeg fikk henne tildelt for over 14 år siden. Hun har fulgt meg gjennom opp og nedturer og gjennom veldig vanskelige og sårbare perioder. Uten direkte å gi råd har hun likevel på sitt kloke vis klart å lede meg i retning av riktige valg. Jeg er henne evig takknemlig. Håper hun velger å jobbe så lenge som overhode mulig. Begge barna på 13 og 6 har også hatt henne som fastlege hele livet og hun har et fantastisk lag med barn. Hun gir alltid inntrykk av å ha god tid og henvender seg direkte til barna. Kan bare anbefale henne på det aller varmeste.

En hyggelig og behagelig lege!

Takker for 4 fine år. Slutter fordi jeg ønsker en lege nærmere mitt hjem. Takker for tiden hos deg! Fikk meget god hjelp til søknad.

En god lege med bakkekontakt

Har hatt Mette siden jeg var liten og nå er jeg 18. Har ikke hatt andre leger, men har erfaring med vikarer og da merker jeg at små forskjeller er viktige. Mette er en dame som hører, lytter og er interessert. Anbefales på det sterkeste!

Nedlatende og overflatisk

Mette Brekke er ikke en lege for folk med angst-problematikk. Jeg har kommet inn til henne og vært engstelig, og blitt snakket veldig nedlatende til. Noe som er det siste man trenger i en sånn situasjon. Jeg ble sjokkert over måten jeg ble behandlet på og snakket til når jeg var på mitt mest sårbare. Hun virker ikke å ha noe kompetanse på hvordan man snakker til pasienter med angst-problematikk, og budre ta etterutdanning i dette.

Verdens Beste Lege

Mette har vaert vaar fastlege, i mange aar for vi flyttet til utlandet. Utrolig lege, medmenneske, og kvinne. Hun har alltid tid til aa lytte aa forstaa. Jeg sjekker hennes liste hverdag, synd hun ikke har ledige plasser.

Verdens beste fastlege

Savner Mette Brekke som er i permisjon nå. Blir trygt å få henne tilbake etter sommeren. Hun er en klok lege på alle måter. Og både jeg og mine to små gutter er veldig glade for at hun er vår fastlege.

Beste legen jeg har hatt

Mette Brekke er den beste legdn jeg noensinne har hatt. Hun hører på deg, tar deg på alvor og kommer med reelle løsninger. Jeg opplever henne som alltid imøtekommende. Hun er faglig dyktig, og flink med alle pasienter, store som små.

Faglig dyktig, seriøs, erfaren og ansvarsbevisst

Brekke har vært min fastlege siden ordningen ble innført. Jeg oppfatter henne som faglig dyktig, seriøs, erfaren og ansvarsbevisst. Hun har aldri vært avfeiende eller nedlatende, noe jeg har opplevd andre leger ved samme kontor som (vet ikke om vedkommende fortsatt er der). Når jeg har kommet med ting som har plaget meg, har hun alltid tatt tak i det, det være seg med sykmelding og/eller videre oppfølging hos spesialist/terapeut. Det jeg syns karakteriserer henne, er at hun ikke bare avfeier en plage som noe som vil gå over av seg selv (selv om det nok noen ganger er slik), men tar høyde for at den for pasienten er høyst reell der og da. Jeg gir henne mine beste anbefalinger. Eneste minus er at hun er der bare tre dager i uka.

Flink

Hun lytter godt, gir gode råd. Rask til å sende videre til spesialist. Føler at hun bryr seg om hele meg. Hun ser hele bildet ikke bare sykdommen. Hun gir alltid god hjelp.

Flink lege!

Veldig hyggelig dame med fin, rolig stemme som hører på pasienten og viser forståelse.

Mye kompetanse, mindre evne til å gi innsikt

Brekke har høy kompetanse, foreleser bla. ved Universitetet i Oslo, og har leveret en avhandling om hvordan dårlige sosiale forhold og ditto økonomi virker inn på pasienter. Som en pasient med kronisk sykdom møter hun meg rolig og noe lavmelt/ beroligende. Det kan imidlertid være av betydning når på dagen man får time, hun er mer opplagt og som pasient får man mer utbytte av en time om morgenen eller rett etter lunsj. Hun kan virke direkte spydig, eller unnlater å ta opp/ følge opp spørsmål om innsikt, om man kommer til feil tid på dagen. Velge dine ord/ timebestillinger ut fra ditt behov for oppfølging.

En medisinsk sannhet har en levetid på ca 6 år. Det kommer nye medisiner og ny teknologi som kan forbedre helsen utover det som tidligere har vært en opplest sannhet for "god" behandling. Dette gjelder så vel lindring eller det å bli frisk. Som pasient har jeg måttet insistere mye for å få nye vurderinger hos spesialister. Brekke har etter min vurdering en oppdateringsjobb å gjøre på dette området.

Hun kan med fordel gi økt innsikt i sykdom/ eller henvise til tiltak som kan gi dette, en allmenpraktiker må jo alltid forholde seg til effektivitet og tidsnød.