Harald Bugge

Tlf: 23 18 31 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Harald Bugge er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Harald Bugge

En veldig god lege

Dr. Bugge er den beste legen jeg har hatt. Han hører på hva jeg sier, og har evne til å skille det viktige fra det ufarlige. Duller ikke. Liker det godt når pasienten tar grep om helse, tror jeg. Det er sjelden ledige plasser på lista hans. Det er gjerne litt ventetid på venteværelset, for Bugge tar den tiden han trenger til den pasienten som er inne akkurat da.

Lege som lytter

Harald er en fantastisk lege! Han tar seg god tid til å lytte og forklare og han er fleksibel og løsningsorientert, men ikke typen som lar deg bestemme alt. Han kan faget sitt godt, og jeg føler meg 100% trygg på at han gjør det som er best for meg. Det er alltid noe lengre ventetid på dagen, men jeg mener det er mye bedre å vente litt ekstra slik at han kan ta den tiden han trenger både med meg og andre.

Han kan til tider være litt surrete, men det går på ingen måte utover prestasjonen hans som lege.

Dyktig, rolig, kunnskapsrik.

En dyktig lege som virker kunnskapsrik. Han ønsker også å følge opp når han gir behandling/medisiner.
Han har veldig tettpakket program så stort sett alltid forsinket, men han tar seg god tid når man først er inne.

Jeg ville gjerne hatt han videre men flytter desverre til annen by.

Ikke å anbefale

Ja virker arrogant -virker som regel han har tankene alle andre steder enn hos pasienten- som andre påpeker mangler han empati og evner derfor ikke se hele pasienten -hos dr.bugge er det fort inn og fort ut

Glimrende; dyktig, effektiv, sosial, varm

Glimrende; dyktig, effektiv, sosial, varm

Har hatt han som fastlege i mer enn 25 år - alltid vært fornøyd med han.

Dyktig og engasjert !

Har brukt Dr. Bugge siden fastlegeordningen ble etablert.
Han er imøtekommende, lyttende, og engasjert.
Litt ekstra ventetid er det alltid, men han tar jo seg god tid med pasientene, og han gir seg ikke før han får til en løsning. Og ikke minst er han blid og imøtekommende. Beskrivelsen om at han er arrogant og lite imøtekommende, kjenner jeg ikke igjen.

Meget arrogant

Innrømmer ikke feil og opptrer arrogant. Vil ikke anbefale han, om ikke alt i ditt liv går på skinner da.

Ikke mitt førstevalg.

Fikk følelsen av at han unnlot å svare på spørsmål jeg stilte, og så meg ikke i øynene da han snakket til meg. Men ellers helt greit. Han sjekket det nødvendige, sendte meg til lab og skrev ut resept.

Ser noen nevner at han ikke er legen som "duller med pasientene", "ikke orker å høre på klaging i 20 minutter"... Uansett hvilke problemer man kommer med til legen, alvorlig eller ei, så er det en leges oppgave å møte pasienten med verdighet og svare på spørsmål innen rimelighetens grenser.

Jeg foretrekker en mer sympatisk lege.

Damene på laben var supervennlige og sympatiske.

Dyktig lege

Syntes Bugge er en dyktig lege som lytter når du forteller noe og han ønsker å hjelpe deg. Veldig ryddig, rett på sak og kaller en spade en spade. Han er rett lege for å forsøke å løse problemet, men er nok ikke personen som kun setter seg ned for å høre noen klage i 20 minutter. Ofte litt ventetid på å få time, så haster det havner man gjerne hos andre på bentsebru legesenter. Men når det er sagt liker jeg legesenteret og hvor effektive og hyggelige de er.

En flink lege

Jeg har hatt Bugge som fastlege en god stund. Gjennom en lang og omfattende sykdomshistorie, og mange legebesøk har jeg sett at han gir seg ikke før jeg har fått den hjelp jeg trenger.
Jeg ser at han kan virke støtende for noen, men han er ikke ute etter å trøste pasienten, heller å gi den medisinske behandlingen man trenger.
En ting til: Har du stor tro på alternativ medisin eller kjappe løsninger som f eks Atkins-diet, da er ikke Bugge mannen :-)

Beste legen jeg har hatt

Han er hyggelig, faglig dyktig og han tar den tiden han trenger - ergo noen ganger blir det litt venting, men det er greit. Han tar på alvor det som skal taes på alvor - og er det fille ting - så slenger han det vekk - Akkurat slik en god lege skal gjøre. Er ikke han tilstede så har de en fantastisk vikar der som heter Al-Toma, hun er også en helt suveren lege. Det er godt å vite at man har leger man kan stole på og føler seg trygg på.

Jeg anbefaler hele legesenteret!

Den dårligste legen jeg har hatt

Jeg ble ikke tatt på alvor da jeg kom med høy feber. Fikk spørsmål om jeg hadde psykiske problemer, noe jeg aldri har hatt. Jeg ble møtt med lite forståelse og null sympati og ydmykhet. En typisk besserwisser. Alltid forsinket.

Veldig dyktig lege

Flink lege som tar seg tid til å lytte. Har fått avklart det meste veldig raskt, og føler jeg blir godt tatt vare på.
Hvis jeg har bestilt time, så hender det jeg må vente 10 minutter. Ved drop-in er det litt mere, men har også god erfaring med de andre legene på seneret.
Får tatt en god del prøver på samme legesenter. Lang ventetid for å bestille time på telefon, men det gjør ikke noe når man kan bestille time på nett.

Solid lege

En smart mann med faglig kunnskap og evne til å "se" det viktige; en god menneskekjenner. Mitt første møte med han var da depresjonen plutselig rammet meg som 29-åring. Han tok meg på alvor umiddelbart og ga meg henvisning og et nummer til psykolog som faktisk tok meg inn uka etter. Det ble heldigvis med "skrekken" og jeg kom meg over kneika.

Budskapet er: han ser det han skal se og er ikke interessert i "small talk". Eneste minus er lang ventetid. Men det er jo fordi han setter av 30 min til hver pasient. Og er det noe akutt, så får man hjelp av de andre legene på ettermiddagen (har vært på "drop-in" et par ganger med kveldsåpent og venter ikke lenge). Også pluss for å bestille time på nett.

Morsom og faglig dyktig!

Har vært hos Bugge med noen mindre forhold. Bugge har alltid en historie på lur og fremstår som faglig dyktig. Absolutt å anbefale.

Helt Utrolig!

Var veldig syk og kom til Harald ved en ren tilfeldighet, da jeg ikke hører til på bentsbro. I ca 3 mnd holdt han på for å finne ut hva som var galt med meg, og han ga seg ikke.

Han fikk tilåmed ordnet det slik at jeg slapp 3 mnd ventetid på røntgen!

Jeg håper virkelig at min neste fastlege er på nivå med Harald Bugge!

Faglig dyktig med fokus på pasienten

Hele familien har hatt Bugge som lege i 15 år. Han er faglig dyktig og tar seg tid til pasienten. Han er som mange skriver, direkte og lite dullende. Men henviser alltid videre ved behov. Er ikke enig om at han ikke tar pasienter med psykiske plager seriøst. Vi fikk fantastisk god hjelp til vår sønn da han i tenårene trengte hjelp til psykisk behandling! Og jentene på kontoret/laben er alltid i godt humør og det er godt å sitte på et venterom å høre latteren runge fra kontoret. Jentene er topp! Vil anbefale Bugge på det sterkeste selv om ventetiden på time er litt for lang!

Har gått til dr. Bugge i over 25 år

Er ikke det beskrivelse god nok? Javel, vanskelig å få bestilt time hos. Joda, ikke alltid time til rett tid. Men hvorfor? Fordi han bryr seg pasienten og tar seg til tid å lytte. Han bryr seg om hele meg, ikke bare den ene "vodten". Mer enn 25 år som "min" lege burde være attest god nok!

Kjempefornøyd

Er så heldig å ha hatt ham som fastlege i mer enn 20 år. Tar deg på alvor og følger godt opp. Motiverende samtaler hvor du føler deg sett. Kan ta tid å få time der, og kommer du uten time må du jo påregne litt venting.

Arrogant

Hører ikke etter hva pasienten sier. Er arrogant, nedlatende og uinteressert.
Faglig dyktig, men dårlig til å kommunisere.