Birgit Urnes Dahl-Jørgensen

SiO Helse Kvinne, 64 år

Autorisert1980
Ledige plasser 16 av 1350
Vil du bytte til denne fastlegen?

SiO Helse

0372 Oslo
Birgit Urnes Dahl-Jørgensen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Birgit Urnes Dahl-Jørgensen

Distré og hektisk lege

Mitt generelle inntrykk av Dahl-Jørgensen er at hun er profesjonell og effektiv - dog noe overarbeidet.

Timen starter ofte med at hun etter rundt 10 min over timens planlagte tidspunkt unnskylder seg og sier at hun har det travelt. Hun går rett på sak - men starter likevel med å spørre rundt grunnen til timeavtalen og tidligere medisinsk historikk. Det virker altså som om hun ikke har helt oversikt over hvem jeg er, hvorfor jeg er hos henne eller legejournalen min. Hun fremstår som noe distré, uryddig og surrete.
Hva kommunikasjon angår mangler det forståelse og hun kunne fremstått som mer personlig og empatisk ovenfor meg som pasient.

Utenom det overnevnte er det relativt lett å få time. Hun er også hyggelig og effektiv.

Veldig dyktig lege

Jeg er kjempefornøyd med henne som lege, følte jeg ble tatt på alvor og ble raskt henvist videre ved behov. Kjenner meg ikke igjen i vurderingene som sier at hun er lite empatisk. Hyggelig lege, opplevde henne bare positiv og dyktig! Veldig synd at jeg må bytte lege da jeg er ferdig som student.

God lege

Jeg hadde Dahl-Jørgensen som lege gjennom studietiden og har vært svært fornøyd. Det kan periodevis være vanskelig å få time hos henne pga stor pågang. Ofte noe ventetid før timen. Som lege er hun empatisk og imøtekommende, kanskje noe tradisjonell, men svært dyktig. Henviser videre når hun mener det er nødvendig. Jeg har satt stor pris på å kunne ha Dahl-Jørgensen som fastlege!

overarbeidet lege?

Det er forholdsvis lett å få time hos henne. Selve timene går veldig raskt unna, hun har alltid veldig dårlig tid. Hun virker i tillegg å være veldig glemsk. Etter flere år med henne som fastlege (jeg er riktignok sjeldent syk) presenterte hun seg for meg som om hun aldri hadde sett meg før.
Hun glemte grunnleggende informasjoner om meg (kosthold, tidligere sykdommer, sykdommer i familien). Jeg måtte ofte følge opp for å i det hele tatt få resultater fra diverse undersøkelser.
Hun tar seg knapt tid til å snakke med pasientene og virker ofte veldig distré. Jeg har inntrykk av at hun leser journalen kun overfladisk før timene.

Den beste legen mor kunne hatt

Lyttende, omsorgsfull, meget dyktig, varm, nøyaktig. Mors blodtrykk sank straks Dahl-Jørgensen hadde lyttet til henne.