Birgit Urnes Dahl-Jørgensen

SiO Helse

1980

Siste vurderinger av Birgit Urnes Dahl-Jørgensen

Tar eg på alvor, men virker noe hektisk

Jeg har hatt Dr. Dahl-Jørgensen som lege i.l. av mine tre år som student. Opplever henne som en lege som tar meg på alvor, uansett om det er små eller store ting jeg kommer med. Opplever også at hun henviser meg videre hvis det er etter mitt ønske. Hun virker svært dyktig i faget sitt.

Dr. Dahl-Jørgensen kan dog virke noe stresset, og fokuset er tydelig på å være effektiv. Hun har ikke tid til utenomsnakk, og er tydelig klar på at timen er over, og at hvis jeg har noe mer må jeg bestille ny time.

Samlet sett er jeg fornøyd med Dahl-Jørgensen, da en dyktig lege er det viktigste for meg. Har lært at hvis jeg har mye på hjerte får jeg heller bestille dobbelt-timer.

Skuffende og frustrerende

Jeg er midt i en langvarig sykemelding med ME og måtte bytte fastlege midtveis fordi den forrige slutta - Dahl-Jørgensen ble anbefalt og jeg var veldig positivt innstilt. Hun gjorde ett godt førsteinntrykk men det var dessverre alt. Hun hadde ikke kapasitet til å følge meg opp og etter 5 måneder, der jeg hadde vært hos henne minst to ganger hver måned, mente hun at hun ikke kjente meg og hadde fremdeles ikke oversikt over sykdomsbildet mitt. Jeg fikk avslag på min søknad om AAP hos Nav fordi legeerklæringen hun skrev for meg ikke var grundig nok og at hun ikke hadde satt opp noe videre behandling for min tilstand; noe jeg har mast om siden dag 1 hos henne. Jeg har rett og slett ikke fått den hjelpen jeg skulle ha og legen har dessverre gjort en veldig vanskelig situasjon enda verre.

Distré og hektisk lege

Mitt generelle inntrykk av Dahl-Jørgensen er at hun er profesjonell og effektiv - dog noe overarbeidet.

Timen starter ofte med at hun etter rundt 10 min over timens planlagte tidspunkt unnskylder seg og sier at hun har det travelt. Hun går rett på sak - men starter likevel med å spørre rundt grunnen til timeavtalen og tidligere medisinsk historikk. Det virker altså som om hun ikke har helt oversikt over hvem jeg er, hvorfor jeg er hos henne eller legejournalen min. Hun fremstår som noe distré, uryddig og surrete.
Hva kommunikasjon angår mangler det forståelse og hun kunne fremstått som mer personlig og empatisk ovenfor meg som pasient.

Utenom det overnevnte er det relativt lett å få time. Hun er også hyggelig og effektiv.

Veldig dyktig lege

Jeg er kjempefornøyd med henne som lege, følte jeg ble tatt på alvor og ble raskt henvist videre ved behov. Kjenner meg ikke igjen i vurderingene som sier at hun er lite empatisk. Hyggelig lege, opplevde henne bare positiv og dyktig! Veldig synd at jeg må bytte lege da jeg er ferdig som student.

God lege

Jeg hadde Dahl-Jørgensen som lege gjennom studietiden og har vært svært fornøyd. Det kan periodevis være vanskelig å få time hos henne pga stor pågang. Ofte noe ventetid før timen. Som lege er hun empatisk og imøtekommende, kanskje noe tradisjonell, men svært dyktig. Henviser videre når hun mener det er nødvendig. Jeg har satt stor pris på å kunne ha Dahl-Jørgensen som fastlege!