Palle Gert Drøjsbjerg

Grønlandsleiret 31 0190 Oslo
Palle Gert Drøjsbjerg er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Palle Gert Drøjsbjerg

Dyktig og punktlig

Jeg har hatt Drøjsbjerg som fastlege i snart 20 år, og har ingen planer om å skifte. Du får time rast, og kommer presis inn. Drøjsberg er faglig dyktig, og prøver ut ulike medisiner til vi finner det som funger best. Både han og legesekretæren er hyggelige.

Sjokkerende dårlig

Palle snakker vanskelig dansk og prøver ikke engang snakke norsk. Resepsjonisten (og sykepleier? Hun som tar blodprøver) snakker knapt engelsk og ikke norsk. Klarer ikke gjøre seg forstått eller forstår meg. Palle er uhøflig, ubehagelig og kjefter gjerne på deg for det ene eller det andre. De kan kun motta kontanter eller mCash, fordi Palle tror staten tar penger om han bruker kortterminal. Han leste tilbake fra journalen min fra første møte og hadde skrevet det motsatte av hva jeg hadde sagt. Trodde kanskje ikke på meg? Uklart. For det er som sagt vanskelig å forstå han. Var innom for å fornye diabetes resepter fordi jeg var tom, men han nektet å skrive ut mer enn en engangsresept, selv om jeg går til diabetes spesialist jevnlig som tar alle avgjørelser på det området. For å være vanskelig. Så nå bytter jeg (etter to legebesøk) for å finne en fastlege som er mer opptatt av meg enn om han har rett. Sjokkerende opplevelser, etter å ha gått til jevnlig fastlege før Palle med diabetes i over 10 år.

Særdels skuffende

Jeg byttet fra en fastlege hvor jeg ikke følte jeg ble hørt, til en ny fastlege som ikke lot meg fullføre det jeg ville si. Dette gjorde det ekstremt frustrerende og kommunikasjonen oss imellom ble veldig vanskelig følte jeg.

Kjære Palle, du er nok sikkert en dyktig lege, men jeg vil anbefale deg å la dine klienter stå for praten så du enklere kan forstå hvor de kommer fra før du setter en "diagnose".

Fantastisk läkare, rekommenderas starkt!

Jag har nyligen, vid relativ sen ålder (32 år), blivit diagnostiserad med typ 1 diabetes. Några veckor efter jag påbörjat insulinbehandling fick jag extremt intensiva bensmärtor som orsakade svår sömnbrist samt starkt reducerad livskvalité. Efter över en månad med problem var min kropp helt utmattad och jag fick psykotiska symptom på grund av sömnbrist i form av bland annat hallucinationer.

Från flera instutioner (specialister, akutvård) fick jag information att mitt tillstånd var extremt ovanligt och svårdiagnostiserat, ingen behandling gav något resultat. I all denna kaos hade jag en person som verkligen slogs för mitt välbefinnande, Dr Palle.

Dr Palle förstod allvaret i mitt tillstånd och följde upp flera gånger i veckan på min hälsa. Dr Palles utredning pekade på att mitt tillstånd orsakades av nervskador varpå neurologspecialist kontaktades. Där fick vi beskedet att väntetiden var 8 månader, helt oacceptabelt tyckte Dr Palle. Veckan därpå lyckades Dr Palle boka in mig med neurologspecialist samt en teknisk undersökning (EMG) för att konstatera nervskador.

Den tekniska undersökningen bekräftade Dr Palles tidiga misstanke om diabetes neuropati. Här förstod jag också att Dr Palles har en stark medicinsk kompetens, då han tidigt hade misstanke om rätt diagnos. Dr Palle hade redan påbörjat rätt behandling med neurologiskt smärtstillande. Överläkare från Lovisenbergs sjukhus har också bekräftat Dr Palles kompetens och påpekade vid en session att jag var i goda händer.

I min sjukdom och de fruktansvärda problem jag har haft har Dr Palle varit ett ankare. Han har stark medicinskt kompetens, bryr sig verkligen om dig som patient och kämpar in i det sista för din hälsa. Han skriver snabbt ut remiss för specilistvård om detta behövs.

Jag rekommenderar starkt Dr Palle som din läkare, här kan du känna dig trygg och att dina problem kommer hanteras med yttersta kompetens.

Dyktig fastlege som følger opp!

Jeg har benyttet Palle som fastlege de siste 13-14 årene, og med en kronisk sykdom, har det blitt mange legebesøk gjennom årene. Jeg opplever Palle som en pliktoppfyllende, lyttende, interessert, dyktig og grundig fastlege - som har tilstrekkelig tid til meg som pasient i enhver konsultasjon, og som tar meg og det jeg forelegger ham på alvor. Palle er svært kompetent, og har lang og bred erfaring fra Norge og Danmark. Som pasient er jeg i gode og trygge hender hos Palle.

Kontoret har sentral beliggenhet, og det er raskt og enkelt å få timeavtale. Moderne utstyr gjør at jeg kan ta flere prøver hos Palle, og få svar med det samme.

Bra lege, skjønner Scandinavisk

Er 100% fornøyd med legen. Han skriver ikk ut medisin for og tjene penge. Han gir proffessionel diagnose.

Dyktig og erfaren spesialist i allmenmedisin!

Jeg vil først informere de som bare er ute etter uberettigede sykemeldinger og lett tilgang på reseptbelagte legemiddler: Palle er ikke legen for dere!

Palle en er erfaren, flink og hyggelig fastlege som jeg har gått til regelmessig i snart 10 år. Jeg har ADHD og nyter godt av Palles erfaring som behandler av mange ADHD-pasienter. Jeg er hos Palle minst hver 3 mnd. for å få utskrevet mer medisiner og for å sjekket blodtrykket.

Når det gjelder helseproblemer ut over min ADHD-diagnose føler jeg at Palle tar meg seriøst og virkelig bruker sin kunnskap og energi for å komme med løsningsforslag som har en høy sjanse for å bedre problemet. Ved prøving av nye medisiner og dosiering gjøres dette kontrollert og med en gradvis opptrapping.

Jeg hater blodprøver. Største delen av hatet ligger i at helsepersonell ofte bommer på blodårene mine og må stikke flere ganger. Palles assistet er helsearbeider med utdanning fra Asia. Hun treffer perfekt på hvert forsøk. Selv i de tilfellene hvor man er ordentlig nervøs og vet at blodårene har trekt seg godt sammen.

Palle anbefales til alle som ønsker en kunnskapsrik og erfaren fastlege som tar dine problemer seriøst!

Dyktig og klar

Dyktig fastlege,som følger lov og regler.
Han har en meget dyktig medarbeider.
Har hatt han som fastlege i mange år.

En fastlege jeg har tillitt til!

Hyggelig og imøtekommende lege. Han viser alltid interesse og forståelse for min problematikk. Jeg har hatt ham som fastlege i mange år, og er veldig fornøyd. Han er kunnskapsrik og tar seg god tid.

Flott tilgjengelighet og god hjelp

Jeg får alltid raskt time og den hjelpen jeg trenger.
Bonus for timebestilling på app, sentral beliggenhet og at jeg føler meg tatt på alvor.

Grundig og tilgjengelig

Her kjenner jeg meg i svært trygge hender som pasient. Han gir god oppfølging mht til prøvesvar, bivirkninger av medikamenter og ikke minst henvisning til spesialister. Etter at jeg flyttet fra Oslo for seks år siden, har jeg beholdt Palle som fastlege. En lege som ikke gir seg på blanke møkka når det er nødvendig med langvarig utredning.

Beste legen jeg har hatt

95% av gangene så får jeg time på dagen. Han lytter gott til vad du har å si. Utrolig nøye med undersøkelsen, tar blodprøver og "gir seg ikke" tils han funnet ut av vad som plager deg.
Stresser seg ikke igennom timen din.
Den absolut beste legen jeg har hatt! Veldig takknemelig for all hjelp og support. Kommer aldrig til å bytte lege.

Overraskende uproff

Opplevde Drøjsbjerg som direkte uhøflig og usympatisk. Ved flere anledninger hysjet han på meg etter at han hadde stilt et spørsmål. Var både uklar i tilbakemeldingene sine og utålmodig. Gikk ut derfra med flere spørsmål rundt beslutningene han tok, men han sendte meg på dør mens jeg forsøkte å spørre videre. Følte meg overhodet ikke ivaretatt eller i gode hender, tvert imot fikk jeg følelsen av at han raskest mulig ville bli ferdig med konsultasjonen. Anbefaler ingen å oppsøke Drøjsbjerg.

Uprofesjonel

Takler ikke flere problemstillinger på en gang og jobber meget tregt. Evner ikke å se helhetsbildet og jobbe strukturert. Lar seg forstyrre og tar ikke kontroll over situasjonene. Mangler empati og struktur på tyngre problemstillinger. Ønsker helst ikke spørsmål da han vil jobbe i fred. Hverken pasient eller pårørende følte seg betrygget.

Veldig flink og diktig lege

Jeg og min famili har vært hos dr palle snart 5 år ,vi er kjempe fornøyd med dr palle får ,rask time,vel organisert ,veldig flink med undersøkelse av gravid kvinne under svangerskap periode,vi amberfaller han !! En av det beste lege i Oslo .

Lite grundig, fremstår ikke som oppdatert

Etter flere konsultasjoner som til slutt endte med at jeg byttet lege er inntrykket jeg sitter igjen med at legen hverken er oppdatert på dagens retningslinjer eller ydmyk i forhold til pasientens plager.
Jeg forsøkte å finne ut hvilke allergier jeg har. Palle tok blodprøver og resepsjonisten ringte meg opp igjen og fortalte meg med blid stemme at alt er i orden. Du har ingen allergier. Han ga meg allikevel medisiner, det var da noe. Etter et besøk hos øre-nese-hals hvor det ble tatt en prikktest ble det påvist 8 allergier, hvorav 5 er pollen. I tillegg var det husstøvmidd som jeg tenker det er utrolig deilig å finne ut av så man kan gjøre noe tiltak. Dette fortalte jeg til Palle men han avblåste meg med at "et sted må man sette grensen for hvor mye man skal undersøke". Og "han hadde aldri nektet for at jeg har allergi". Men han gadd ikke å ta de rette prøvene. Det forteller meg at han ikke vet hvordan man gjør det og det er rett og slett for dårlig. Jeg har flere andre eksempler hvor jeg føler at jeg ikke har blitt tatt på alvor men jeg velger å ikke dele de her.
Praktiske ting: de tar kun kontanter. Om du velger faktura må du betale gebyr! Om du ønsker journalen din utskrevet kan den kun hentes ved personlig oppmøte mellom kl 9 og 14. De er ikke på helsenett så ingenting går elektronisk. Heller ikke resepter. Hvertfall var det ikke sånn sist jeg var der.
Til slutt vil jeg si at jeg synes det er kjedelig å henge ut folk på denne måten. Jeg jobber selv i helsevesenet. Men servicen deres og kommunikasjonen din med pasienter holder ikke.

Anbefales ikke.

Anbefaler ikke Palle, da han kvier seg for å gi ut sykemelding og tror rett å slett ikke på deg når du forteller han hva som er gærnt.

Han sier " nei det tror jeg ikke noe på, du kan umulig ha vondt" å ber meg gå på jobb igjen.

Samtidig snakker karen dansk, som gjør det utrolig vanskligt å kommunisere med han.

Veldig misfornøyd

Jeg oppfatter denne legen som dømmende i forhold til det legebehovet jeg kom for han til, ved de to anledningene jeg har besøkt han. Han virket åpenbart irritert over mitt besøk og jeg ble regelrett anbefalt å dra til dedikerte klinikker for mitt behov, selv om han har plikt til å konsultere. I begge tilfeller ble jeg bedt om å betale egenandel for en tjeneste som skal være gratis gitt aktuell situasjon. Legen viste alt annet enn profesjonell og tillitsbyggende oppførsel, og jeg skiftet fastlege umiddelbart. Jeg sitter igjen med følelsen av at han er fornøyd med at jeg byttet fastlege. Det trengs mer ydmykhet når man jobber så tett med mennesker.

Det mest håpløse legekontoret nord for Cape Town

Legen er veldig vanskeleg å forstå og han forstår ikkje pasienten i alle samenhenger.
Legekontoret har ikkje kortautomat, så ein blir bedt om å gå på Kiwi for å ta ut penger. Dei er svært lite tilgjengelig på tlf. "Telefon-svareren" seier: "No one are available to take your call" Klikk! (som i legg på!)

Han er kjempeflink og dyktig lege.

Hatt han som fastlege over 5 år. Lytter, tar deg på alvor. Kjempefornøyd