Ingvild Garborg

Tlf: 23 12 51 51 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ingvild Garborg er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ingvild Garborg

Uengasjert?

Jeg har hatt Garborg som fastlege over flere år. Ved flere tilfeller har jeg oppfattet henne som kort, uinteressert og uengasjert. Hun innbyr ikke til samtale og dette er en lege jeg ikke vil kunne åpne meg for. Denne legen bør bli bedre på å få en relasjon til pasientene sine.

SMS- systemet ved timebestilling fungerer veldig bra.

Beste legen jeg har hatt!

Denne legen er punktlig,nøye,kunnskapsrik og flink. En av de første legene jeg har følt meg "sett" av. Hun er omsorgsfull og imøtekommende. Kan snakke med denne legen om alt føler jeg, og hun er generelt flink og har kort ventetid. Lett og kommunisere med og man får et svar som man forstår. En av de eneste fastlegene jeg har hatt som jeg føler meg 100% trygg på.

Beskrivelse

Ok. Hyggelig dame. Kan kanskje bli litt flinkere til å involvere seg, bry seg om og gi litt mer til kunden.

Tja

Vet ikke helt hvor jeg har henne. Noen ganger kan hun virke dyktig andre ganger litt likegyldig. Helt ok dersom ikke går ofte til lege.

Første og siste gang

Jeg opplevde legebesøket som om jeg ikke var ønsket. Mens jeg uttalte meg om mine problemer, utførte hun andre arbeidsoppgaver. Hun viste til dels lite interesse om hva jeg mente og hadde nok en litt for sterk mening om hva som var bra for meg. Jeg mener at det er gunstig å finne en felles løsning. Ved flere anledninger var hun frekk i utallelsene sine. Dette førte til at jeg forlot legeværelset uten å ha tatt opp alt jeg ønsket å snakke om, samt at jeg var lei meg. Jeg følte meg ikke trygg hos hun, og for meg som litt legeskrekk, påvirket dette skrekken min enda mer.

Nedlatende og arrogant

Opprinnelig hadde hele familien Ingvild Garborg som fastlege, men nå har alle byttet lege. Jeg har ingen grunn til å tro at hun ikke er faglig dyktig. Problemet er hennes holdning til oss pasienter. Hun er nedlatende, arrogant og uinteressert og tar ikke pasienten på alvor. Man sitter med følelsen av å være et hår i suppa, og blir skysset ut så fort det lar seg gjøre. Ved fysiske undersøkelser er hun lite skånsom og svært hardhendt.

I tillegg er tilgjengeligheten til legekontoret håpløs. Det nesten umulig å nå frem på telefonen. SMS-tjenesten fungerer innimellom, men sist ringte ingen tilbake.

Anbefales ikke.

Helt ok

Garborg er kort og saklig, kanskje litt for kort. Har ikke fått utdypende informasjon når jeg har etterspurt dette. Opplever henne som noe overbærende og av typen som spør "var det noe mer?" fremfor "hvordan står det til ellers?". Lang ventetid, inntil 30 min, hver gang jeg har vært der.

En god lege

Ingvild er kanskje noe tilmålt i stilen, men hun er proff, stiller spørsmål og lytter. Alltid fulgt opp på en god måte. Virker strukturert og ordentlig. Lite utenomsnakk, men i alt hun har gjort for meg så har hun vært nøye, fulgt opp og man merker at dette er en lege som tar sin gjerning seriøst. Jeg trodde først at hun ikke var av den medfølende typen, men tok meg veldig på alvor når jeg satt og "tutet" litt en gang. Hun har et varmt hjerte innenfor den litt kjøligere måten å være på. Jeg foretrekker henne fremfor noen som kanskje kan virke hyggeligere, men så stopper det der. Ved å velge Ingvild får du en lege som du kan stole på. Og det er veldig enkelt å få legetimer på sms. Dette systemet fungerer 100 %. Og er situasjonen akutt har det vært enkelt å få legetime på Oppsalstubben legekontor. Veldig fornøyd med dette.
Det jeg skulle ønske dette legekontoret kan forbedre er lokalene. Lokalene ser stusselige ut, skriker etter opppussing. På venterommet er det bare gamle blader og nesten ingen leker til barna. Personalet kunne gjerne ha sørget for ryddighet inne på legekontorene, der blader, papirer og bøker til dels flyter. Renslighet er for øvrig bra.

Dyktig, men ikke noe "dill"

Jeg har hatt denne legen i mange år, har både kronisk sykdom og vært igjennom to svangerskap. Jeg er fornøyd med henne. Jeg stoler på hennes vurderinger og får hjelp med det jeg bringer på banen. Jeg forstår at noen kan mene hun er litt "streng", f.eks på å gi medisiner og sykemeldinger. Selv mener jeg det er hennes oppgave (noen pasienter tror jo nærmest de kan sykemelde seg selv). Det er lite utenomsnakk, og for noen kanskje for lite, så hun kan oppfattes som "kort". Men jeg mener hun er en dyktig lege og har ingen problemer med å anbefale henne.
Ingen problemer å bestille timer og nye resepter etc ved hjelp av sms.

Dyktig lege

Jeg har vært hos Garborg en del ganger og har opplevd hver gang som nyttig og trivelig. Legen hører på det jeg har å si og er veldig kunnskapsrik, og jeg vet at hun er til å stole på. Hvis problemet mitt ikke har blitt løst, kommer jeg tilbake og legen prøver så godt hun kan å finne ut av det, og det har alltid løst seg ti slutt. Og det er ikke noe problem å ta kontakt via telefon/sms heller, og jeg får alltid bestilt ny time så raskt som mulig.

Jeg synes det er viktig at legen min har god kunnskap innenfor fagområdet og kan gi gode forklaringer og råd, i tillegg til å handle raskt og effektivt praktisk, og det føler denne legen gjør. Anbefales!

Dyktig og empatisk

Jeg har ikke hatt Garborg så lenge, men er svært glad for å ha fått henne som lege. Hun tar seg tid, lytter, er empatisk og tar deg på alvor. Jeg føler aldri at jeg er til bry, og hun har stor respekt for hva jeg selv mener er best i den aktuelle situasjonen. Anbefales!

Godt fornøyd

Jeg har hatt Ingvild Garborg som fastlege for meg og min sønn siden 2011. Har vært hos henne med mye forskjellig, og bestandig vært fornøyd. Hun fremstår som avslappet, oppmerksom og dyktig. Kan noen ganger være litt kort og brå, men jeg har satt pris på hennes "effektive/ikke noe dill-væremåte".

Det fungerer greit med timebestilling og kommunikasjon pr sms med legekontoret, men vanskelig å komme gjennom på telefon. Får alltid time innen kort tid når jeg trenger det. Sjelden noen forsinkelser å snakke om i forhold til oppsatt timeavtale.

Usympatisk og nedtalende

Ingvild Garborg er en dyktig lege, og jeg betviler ikke hennes kompetanse.
Problemet mitt er hennes holdning til meg som pasient. Jeg føler ikke jeg blir tatt på alvor, og hun har hatt en overlegen og nedlatende tone de gangen jeg har vært hos henne. På bakgrunn av dette bytter jeg nå fastlege.

Når det kommer til tilgjengelighet, har jeg aldri kommet igjennom på telefon, men dersom du er komfortabel med å bruke sms, fungerer dette svært bra. De kontakter deg tilbake etter noen timer, og dersom det haster får du time på dagen.

Fornøyd

Ingvild er jordnær og ordentlig, dessuten flink til å spørre om det er andre ting jeg lurer på som jeg vil ta opp. For meg som vanlig fastlegepasient har jeg hittil vært hos henne ca 1-2 ganger i året i ca 5 år, og er som regel fullt fornøyd med timen jeg har hatt.

Eneste minus må være den vanskelige tilgjengeligheten på telefon, som riktignok er forbedret med sms-bestilling. Dessuten opplevde jeg at de ikke sender faktura dersom du har glemt (eller i mitt tilfelle, mistet) bankkort. Du er nødt til å komme tilbake samme dag og betale, noe som kan ta mange timer av arbeidsdagen.

ikke fornøyd

Hun prøvde å løse problemene mine men ikke fungert.For meg som pasient viste ikke for forståelse.Feil at jeg mistet tid med henne.
Anbefaler ikke

Nedlatende og arrogant

Jeg er svært sjelden syk og valgte å stå utenfor fastlegesystemet da det kom fordi jeg tenkte at noen andre trengte plassen mere enn meg. Jeg flyttet til Sverige i 2011, og da jeg kom tilbake så fikk jeg brev om automatisk tidelt fastlege. Fastlegen var Ingvild Garborg. jeg har hatt pustevansker siden 2006, og tok endelig mot til meg i juni 2013 og gikk til lege Ingvild Garborg. Hun var nedlatende og hørte motvillig på. Jeg var på gråten. Liker ikke å gå til henne og kommer til å bytte fastlege eller gå over til privat. Astma er nå konstatert av en privatlege. Kommer aldri til å bruke denne legen igjen. Frarådes.

Ikke fornøyd

Etter hvert legebesøk har jeg sittet igjen med en følelse av at jeg har byrdet legekontoret med mitt nærvær. Hver og en skal få gjøre opp sine egne meninger, men personlig synes jeg legen har en overlegen og nedlatende tone som jeg helst skulle vært foruten. Anbefales ikke.

Nøye og kjempeflink

Denne legen er rask og effektiv, og er faglig oppdatert. Stoler alltid på at jeg får korrekt behandling.

Ikke fornøyd

Hatt samme fastlege i 4 år, men etter hvert legebesøk har jeg kjent på følelsen av å ikke bli forstått. Mener at hun avfeier bastant mine antagelser om hva jeg tenker fungerer fremover. Det jeg sier om egen helse blir ikke tatt med i vurderingen, opplever henne som vanskelig å ha en dialog med. Gjerrig med resepter og sykemeldinger.

Tilgjengeligheten er totalt fiasko. Enten blir du møtt av en telefonsvarer som informerer om at det er stengt, ellers står du minst en halv time i kø. Hvis man til slutt kommer gjennom, og sier noe om at det er vanskelig å få kontakt, opplevde jeg å få til svar at hvis ikke jeg var fornøyd kunne jeg bytte fastlege. Nå gjør jeg det.

Ikke fornøyd

Legen virket uinteressert og jeg følte ikke at hun tok mine problemer alvorlig. Ved 6-ukers kontroll etter fødsel, var hun svært hardhendt og det var svært smertefullt. Hun sa da bare at det fikk jeg nesten bare tåle, det VAR vondt etter fødsel. Jeg mener hun kunne forsøkt å være litt skånsom.

Videre er det svært vanskelig å få time der, de tar ikke telefoner men henviser til sms, som de noen ganger svarer på.

Kontoret er videre vanskelig tilgjengelig da det ikke er heis, med barnevogn er du avhengig av at noen går forbi som kan hjelpe deg å bære vognen opp to etasjer.