Ingvild Garborg

Autorisert1978
  • Allmennmedisin
  • Patologi
Ledige plasser 15 av 1400
Vil du bytte til denne fastlegen?

Oppsalstubben Legekontor

Oppsalstubben 3 0685 Oslo
Ingvild Garborg er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ingvild Garborg

Tja

Vet ikke helt hvor jeg har henne. Noen ganger kan hun virke dyktig andre ganger litt likegyldig. Helt ok dersom ikke går ofte til lege.

Første og siste gang

Jeg opplevde legebesøket som om jeg ikke var ønsket. Mens jeg uttalte meg om mine problemer, utførte hun andre arbeidsoppgaver. Hun viste til dels lite interesse om hva jeg mente og hadde nok en litt for sterk mening om hva som var bra for meg. Jeg mener at det er gunstig å finne en felles løsning. Ved flere anledninger var hun frekk i utallelsene sine. Dette førte til at jeg forlot legeværelset uten å ha tatt opp alt jeg ønsket å snakke om, samt at jeg var lei meg. Jeg følte meg ikke trygg hos hun, og for meg som litt legeskrekk, påvirket dette skrekken min enda mer.

Nedlatende og arrogant

Opprinnelig hadde hele familien Ingvild Garborg som fastlege, men nå har alle byttet lege. Jeg har ingen grunn til å tro at hun ikke er faglig dyktig. Problemet er hennes holdning til oss pasienter. Hun er nedlatende, arrogant og uinteressert og tar ikke pasienten på alvor. Man sitter med følelsen av å være et hår i suppa, og blir skysset ut så fort det lar seg gjøre. Ved fysiske undersøkelser er hun lite skånsom og svært hardhendt.

I tillegg er tilgjengeligheten til legekontoret håpløs. Det nesten umulig å nå frem på telefonen. SMS-tjenesten fungerer innimellom, men sist ringte ingen tilbake.

Anbefales ikke.

Helt ok

Garborg er kort og saklig, kanskje litt for kort. Har ikke fått utdypende informasjon når jeg har etterspurt dette. Opplever henne som noe overbærende og av typen som spør "var det noe mer?" fremfor "hvordan står det til ellers?". Lang ventetid, inntil 30 min, hver gang jeg har vært der.

En god lege

Ingvild er kanskje noe tilmålt i stilen, men hun er proff, stiller spørsmål og lytter. Alltid fulgt opp på en god måte. Virker strukturert og ordentlig. Lite utenomsnakk, men i alt hun har gjort for meg så har hun vært nøye, fulgt opp og man merker at dette er en lege som tar sin gjerning seriøst. Jeg trodde først at hun ikke var av den medfølende typen, men tok meg veldig på alvor når jeg satt og "tutet" litt en gang. Hun har et varmt hjerte innenfor den litt kjøligere måten å være på. Jeg foretrekker henne fremfor noen som kanskje kan virke hyggeligere, men så stopper det der. Ved å velge Ingvild får du en lege som du kan stole på. Og det er veldig enkelt å få legetimer på sms. Dette systemet fungerer 100 %. Og er situasjonen akutt har det vært enkelt å få legetime på Oppsalstubben legekontor. Veldig fornøyd med dette.
Det jeg skulle ønske dette legekontoret kan forbedre er lokalene. Lokalene ser stusselige ut, skriker etter opppussing. På venterommet er det bare gamle blader og nesten ingen leker til barna. Personalet kunne gjerne ha sørget for ryddighet inne på legekontorene, der blader, papirer og bøker til dels flyter. Renslighet er for øvrig bra.