Nina Elisabeth Frisholm Girard

1988

Nina Elisabeth Frisholm Girard er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Nina Elisabeth Frisholm Girard

Konservativ og lite hjelpsom

Dette er en lege som trenger en god del videreutdanning og selvinnsikt for å komme på nivå med sine kollegaer.

Hva som var bra: Stolen var relativt behagelig.

Hva som kan bli bedre: Hvor skal jeg begynne...

Pga sykefravær på legekontoret har jeg vært innom de fleste på Huseby og har vært fornøyd, men Nina skuffer. Her møtte jeg arroganse, mangel på forståelse, og mangel på kunnskap. En gjennomsyret konservativ holdning, og overkjører pasientens medvirkning i egen helse. Her var det legens forgodtbefinnende fremfor pasientens beste. Ingen omsorg å skimte.

Som flere andre sier: Styr unna!

Anbefales ikke!

Ikke fornøyd med denne legen i det hele tatt. Får ingen tillit til henne, hun beroliger ikke og hun tar seg ikke tid til pasientene sine. Hun lytter ikke, og virker sur. Føler meg ikke tatt seriøst, og sitter igjen med en ubehagelig opplevelse...

Styr unna!

Uten tvil en av de dårligste legene jeg har hatt. Hun er arrogant og mangler evene til å lytte. Hun er påståelig og mener hun har rett i alt. Hun mangler empati og bagatelliserer problemer. Jeg ble ikke tatt på alvor av henne. Hvordan hun fortsatt har pasienter forundrer meg. Etter min mening burde hun ikke få praktisere som fastlege. Hun forstår seg ikke på mellommenneskelige relasjoner.

Hvorfor så negative vurderinger?

Jeg opplever Nina Girard som en meget god lege. Hun er handlingsdyktig og engasjert. Jeg har stor tiltro til hennes vurderingsevne.

Ok

Started going to her from past 4 months.Not so satisfied.. She scared me reg pregnancy as most end up in miscarriage. When asked to do some more vitamin tests she ignored saying we won't do.
Not recommended..

Styr unna!

Den første vurderingen min ble avvist, så da får jeg vel moderere meg litt... Anbefaler ikke denne legen! Hun er påståelig, viser ingen forståelse og har noen merkelige synspunkter på ting, bl.a. graviditeter. Ble til slutt bedt om å bytte lege av helsestasjonen.

Resten av personalet var også lite forståelsesfulle og kunne si de mest upassende ting.

Uinteressert og forutinntatt holdning

Mangler empati og evne til å berolige. Dette er jo viktig for en lege å inneha... Trekker konklusjoner for raskt, før jeg har snakket ferdig. Må bruke tid på å få henne til å holde tråden i det jeg forklarer, hun er ekstremt uinteressert og ikke lydhør. Jeg bruker sjelden lege, og forventer å bli hørt når jeg kommer. Har sluttet å bruke Girard. Anbefales ikke.

Anbefales ikke, velg en annen.

Har hatt henne som fastlege over 10år. Jeg var fornøyd i starten, blitt mer og mer misfornøyd etterhvert. Hun gjør mye feil, feks gir meg resultater av blodprøver for så å oppdage at det kanskje var fra en annen pasient. Nå bytter jeg.

Styr unna

Dette er en lege som (sansynligvis) kun er dyktig rent faglig. Men det er det eneste positive jeg har å si.

- alltid (!) forsinket (selv på dagens første avtale) - og beklager seg aldri
- viser liten grad av forståelse og empati
- fremstår som uinteressert og sur

Jeg har ved flere anledninger opplevd svært uheldige kommentarer fra henne både vedr meg selv og mine barn.

Styr unna denne legen! De øvrige legene på kontoret er fantastiske, særlig Fredrik og Karin.

Arrogant, egenrådig og frekk – styr unna

Fikk legen som ny fastlege ved flytting til Oslo, har opplevd 2 konsultasjoner.
Beskrivelsen nedenfor er sterkt moderert, siden den umiddelbare beskrivelse av opplevelsen ikke ble akseptert av dette nettstedet.

Hva er bra:
– legesenteret ligger i kort avstand til fra Hovseter T-bane stasjon (raskt å komme seg hjem, og forhåpentlig vis glemme den traumatiske opplevelsen)
Hva kan bli bedre:
- lese igjennom pasientens journal, spesielt når dette er lovet ved forrige konsultasjon
- unngå arrogant og frekk omtale av pasienten
- lytte til det pasienten formidler
- unngå å skrive legeerklæringer som ikke er i samsvar med det som er fremkommet under legeundersøkelsen

Elendig kundebehandling.

Fikk inntrykk av at legen er svært inkompetent, og lite interessert i å gjøre jobben sin overhode. Kanskje hun var i feriemodus, men dårligere lege har jeg aldri vært hos. Styr unna.

Den mest forståelsesfulle legen jeg noengang har hatt!

Nina lytter, og har virkelig hjulpet meg etter jeg byttet fra en fastlege som ikke tok hensyn til noenting. Hun har samarbeidet og kommunisert på så mange områder at jeg ikke kan rose henne nok. Og for de som skriver at hun ikke lytter, det gjør hun absolutt. Lær dere og ordlegge dere ovenfor legen deres, og ikke regn med at legen skal skjønne alt med en gang. Vær tydelig om hva problemet er, da kan legen gjøre det de skal:-)

Anbefales ikke

Hun er alltid forsinket, selv når jeg får første time. Forsover seg ofte. Følger ikke opp om noen prøver er tatt, sier mye rart. Føler ikke at jeg får noen god forklaring eller råd på en evt. 'diagnose'.

Ikke bra

Det er lite positivt å si om denne legen. Hun følger ikke opp, tar ikke ansvar og er veldig lite imøtekommende. Hun gjør kort og godt ingen god jobb som lege.

Arrogant, dårlig oppfølging

Følger aldri opp pasienten. Dårlig til å kommunisere. Styr unna. Virker alltid som hun har dårlig tid. Lytter ikke til det pasienten har å si.

Stiller opp når det gjelder

Gjennom mange år har jeg og min familie hatt Nina som lege. Hun kan virke arrogant og iblandt lite lyttende, men dette er en form. Min erfaring er at hun er grundig når det gjelder, er ivaretagende og samarbeider godt meg meg som pasient. Hun sender også videre til spesialist og står på for deg når det gjelder. Hun ringer alltid tilbake samme dag når jeg har bedt om å få snakke med henne.

Uhøflig og brå.
Ingen forståelse og ovenfor pårørende viser hun ingen empati, heller at man er til bry da man er bekymret over et sykt familiemedlem.
Dårlig oppfølging og ansvarsfraskrivelse.

Nina Girard

Klarer ikke å holde timeplanen, mye venting.
Følger ikke opp pasienten og er vanskelig å få tak i.
Setter seg ikke inn i epikrisen og husker dårlig.

Veldig god lege

Har hatt Nina Girard som fastlege i mange år. Hun lytter og ordner opp.

Et godt menneske

Nina Girad er en lege jeg stoler på og har tillitt til. En lege som tar meg på alvor, og lytter. En lege som alltid ringer meg tilbake samme dag selv om hun har mange på ringelisten. En lege som sier jeg kan komme når det måtte være. Hun er kanskje en lege det tar litt tid å bli kjent med, men når du først er blitt kjent har du en du kan ringe til når det måtte være, og en som er der for deg. Jeg opplever henne som en direkte og tydelig lege og anbefaler henne gjerne.