Clas Hallvik

Stockflethsgate 51 0461 Oslo
Tlf: 22 71 50 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Clas Hallvik er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Clas Hallvik

Den Beste legen jeg vet han hjelper alltid med problemene jeg har

Når jeg er der alltid eller ringer dem om jeg kan få time neste dag så får jeg det med en gang.Legen er super god han hører og svarer alt spørmålet man stiller.. Han er veldig hyggelig kar Glad for at jeg har Fast lege som deg...

En fastlege jeg vil anbefale

Første gang jeg var hos ham for snart 25 år siden slo det meg at denne legen ikke har fått utdanningen sin på veterinær høgskolen. Han forstod at pasientene kunne snakke og forhørte seg får han kom med forslag. Han hører hva du sier. finner gode løsninger, samtidig som han er rask og effektiv.

Fantastisk lege!

Jeg har hatt Hallvik som lege i snart 18 år. Inntil for litt over to år siden hadde jeg ikke så veldig mye bruk for lege da jeg stort sett var frisk og rask, og jeg var bare innom en sjelden gang for småting. Da jeg ble alvorlig syk fikk jeg virkelig sett hvor utrolig viktig det er å ha en god fastlege. Hallvik har vært helt fantastisk! Han er empatisk, forståelsesfull, lyttende og kunnskapsrik, og har vært en utrolig viktig støttespiller i det kaoset livet blir når man blir syk. Jeg kan anbefale denne legen på det varmeste!

strukturert og hurtig

I snart 17 år har denne mannen vært fastlege til meg og mine barn. Jeg har flyttet mye siden jeg fikk han, og bor nå i en annen kommune.. Men likevel er dette legen jeg vil til når jeg har behov. I 2008 slet sønnen min med mye luftveisproblemer, vi var inn og ut av legevakt både i Oslo og andre steder i landet over en lengre periode, Clas fant raskt ut av problemet og vi ble bukt med plagene på den lille gutten vår. Dette er en lege som innehar nok kompetanse og erfaring til at jeg vier all tillit til han. Han er den jeg drar til når jeg virkelig trenger en lege. Jeg får alltid time enten samme dag, eller dagen etter. Dette er en fantastisk ordning og føler meg veldig privilegert.

Svært god lege

Tillitsvekkende, lytter og tar meg på alvor. Pluss for at det går raskt både å komme frem på telefon og å få time.

Empatisk og hjelpsom

Har alltid tatt meg på alvor. Henvist meg videre som jeg absolutt ikke ser på som noe negativt. At han er klar over sine egne begrensninger og da henviser til spesialist som kan komme til bunns i det han selv er usikker på er ingen svakhet. Han har alltid tatt prøver selv når jeg bare har kommet for å få sykemelding pga forkjølelsesfeber. Sykepleierne der er også veldig imøtekommende.

Fornøyd

Kjenner meg ikke igjen i de negative kommentarene. Jeg føler at det jeg tar opp med Hallvik blir tatt på alvor, og at han gjør sitt for å komme til bunns i problemet. Jeg har barn, og vi ble ved et tilfelle sendt rett til sykehus for å få avkreftet at det dreide seg om en alvorlig urinveisinfeksjon (barnet hadde høy feber i tillegg til andre plager). Jeg har også snakket med Hallvik om vanskelige forhold på jobb, og han har vært svært hjelpsom, forståelsesfull og imøtekommende i fohold til problemer det vanskelig kan stilles en diagnose på. En seriøs og god lege.

Kanskje ikke den beste hvis man vil sutre seg til en sykemelding? Det ser jeg på som en god ting.

Grei, men slurver og følger ikke opp

Hallvik er en grei lege for deg som vet hva du feiler og trenger en resept eller henvisning. Han er legen for deg som liker å håndtere din egen sykdom. Du bli overlatt til deg selv med å følge opp henvisninger til spesialist, sjekke om du har fått riktig diagnose, korrekt henvisning til riktig spesialist og/eller om ventetiden for undersøkelse er rimelig eller om alternativer finnes. Ved direkte forespørsel i forbindelse med en sak, sa kontoret at jeg selv måtte undersøke og ordne opp i feilen, for legen hadde så mange pasienter (1700) at noe hjelp kunne jeg ikke forvente. For dem som mener fastleger er en førstelinjetjeneste som har ansvar for å sine pasienter, anbefaler jeg en annen lege.

En OK lege

Min erfaring er at han hjelper folk i de tilfeller hvor det er et lett identifiserbart problem/sykdomsforløp. Dersom han mener symptomene er uklare vil han ikke være imøtekommende og sette seg noe videre inn i det som jo tross alt er "ditt problem". Jeg opplevde ikke denne legen som tillitvekkende og som en som ønsker å gjøre sitt ytterste for å hjelpe deg.

Lege med liten tid

Hallvik er legen for raske resepter og sykemeldinger. Hver legetime varer ti minutter, og du er ute nesten før du er kommet inn. Han er hyggelig og medfølende, men kvikk til å ekspedere deg ut eventuelt med et skjema for å oppsøke spesialist, MR, CT eller ultralyd. Har du lidelse som er komplisert og/eller symtomer som er uklare, vil jeg ikke råde noen til å oppsøke ham. Det er ikke morsomt å bli sendt ut med generelle råd om å trene og spise sunt, når en som kjenner kroppen sin godt vet at her er det noen som ikke stemmer. Trenger du en som ser deg og tar deg på alvor, finn en annen fastlege.

Ventetiden for time er kort og personalet vennlig.

En meget god lege

Hallvik er forståelsesfull og empatisk, tar deg på alvor når du kommer og er syk. Veldig kjapp med å henvise videre hvis det er noe mere som skal til. Anbefales på det varmeste da jeg har brukt han i over 10 år.
Sekretærdamene er også meget greie, har god kunnskap i faget sitt!

Trygt og godt

Føler meg alltid godt ivaretatt på Sagene Ring Legesenter, både av "damene" og fastlege Clas Hallvik. Har brukt ham i snart ti år og er veldig godt fornøyd. Noen ganger føler jeg at han har litt dårlig tid, men for det aller meste er han lyttende, trygg og bra.

Blir møtt av en lege som ser og lytter. Han snakker med pasienten og så noterer han hva som blir sagt. Kjapp til å henvise videre ved behov. Veldig greit å få time. Legesekretærene er også flinke og veldig gode på å ta blodprøver.

God lege på et godt legekontor

Meget flink lege som det er lett å time hos! Hallvik kommer med gode råd og er meget effektiv.

Tillitsvekkende og lyttende spesialist i allmennmedisin

Har gått til Hallvik lenge og alltid opplevd å bli sett og lyttet til. Gode erfaringer med raske henvisninger innover i spesialistsystem. Hallvik er svensk, men jeg har aldri opplevd språkproblemer.