Dag Severin Hammer

Tlf: 22 88 17 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dag Severin Hammer er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dag Severin Hammer

En fantastisk lege

Denne hammer er å blir en utrolig bra lege. Man må vente noen ganger men heller vente på noe bra en å få dårlig behandling. Ikke en som snakker etter kjeften din. Men er legen din! Han er utrolig dyktig i hypnose som har gitt resultater mot min postraumatiske stress hverdag. Hans virke som lege er bare utrolig. Hva han kan og hvor hjelpsom han er mot inndividet mennesket er ja han er å blir en lege en sikkelig lege.

Helt OK

Har hatt Hammer som fastlege i et par år og som regel har alt gått fint og fort med små problemer. Det er dessverre ALLTID forsinkelser (30-45min), noe som kan være litt kjipt hvis man jobber/studerer o.l.
I det siste året har jeg fått litt større problemer og måtte henvises videre til spesialist. Jeg fikk innsyn i papirene mine via sykehuset og ble dypt skuffet over hva han hadde skrevet om meg til sykehuset, tilogmed min kontakt på sykehuset reagerte på ordbruken. Ordbruken var nedlatende og småfrekk, noe som har gjort at jeg nå er ute etter ny fastlege som jeg føler respekterer meg og tar meg på alvor.

Den beste fastlegen

Uten sammenligning den beste legen jeg har vært bort i. Ja, han kan være forsinket, men han har alltid tid til deg. Han sørger for at du som pasient blir svært godt ivaretatt.

Arrogant

Legen har liten avne til å sette seg inn i min sykdom hvis det ikke gjelder forkjølelse eller andre" enkle" diagnoser.
Han har en arrogant fremtreden, hvis man som pasient ikke er enig med han.
Kunne sikkert løst noe hvis han kikket inn i journalen til pasienten før han tar i mot....

Han er ikke å anbefale

Har en svært alvorlig kols med under 30 prosent lungekapasitet å han anbefalte meg å begynne å gå med aviser.Hvor useriøs går det ann å bli som fastlege.
Er 63 år og måtte bare riste på hodet av hans useriøse utsagn. Byttet fastlege på dagen,og der blir jeg iallefall tatt seriøst.Hold dere unna han.

Bortkastet tid

Ved alle besøkene jeg har hatt de siste årene opplever jeg å møte en person som ikke møter en pasient som et menneske. Vanskelig å snakke med og føler at han mener jeg finner på usannheter. Kommer ut like syk, uten å ha fått hjelp, eneste som blir med ut er mer frustrasjon

bra

Behagelig pasient behandling og kort ventetid+ greit å bestille time

Vil ikke anbefale denne legen

Gikk til Dr. Hammer med skulderproblemer som følge av arbeidsslitasje.
Han sa at dette var det ikke noe å gjøre noe med.
Jeg gikk til en annen lege for å få en second oppinion. Der ble jeg henvist videre til spesialister på sykehuset, og fikk et langt opplegg med øvelser på hvordan skuldrene skulle både ordnes og forebygge videre skader.

Da jeg nevnte dette for Hammer igjen så han bare dumt på meg og sa "skal du liksom trene skulldrene resten av livet da?".....

Det burde ikke være nødvendig, men jeg skriver det alikevel:
Jeg anbefaler absolutt ikke denne legen her. Jeg er forundret over at han har full pasientliste. Jeg byttet sporenstreks etter denne episoden.

Seriøs og forståelsesfull

Dr. Hammer er en lege som tar seg tid til pasienten og tør å stille de vanskelige spørsmålene. I lengre sykdomsperioder kan det være vanskelig å holde hodet oppe, og lett å gi opp troen på at man kan gjøre noe selv. Dr. Hammer gir ikke ved dørene og stiller krav til både pasient og spesialister for å komme videre i behandlingen. Det er sikkert noen som kan føle det litt ubehagelig at legen ikke bare trøster og gir tabletter og sykemelding uten spørsmål. Selv jeg mener det er bedre at man tar sykdom og behandling seriøst og jobber målrettet mot å bli frisk med riktig behandling. Dr. Hammer har skrevet krasse brev på vegne av meg til spesialist avdelinger på sykehus og NAV som ikke gjør jobben sin og bruker månedsvis på å rote med prøver og papirer uten å ta ansvar. Jeg føler han er empatisk og engasjerer seg i min velferd samtidig som han stiller krav til meg om at jeg ikke må glemme at min egen innsats også er av betydning.

Absolutt ikke til å anbefale

Total mangel på empati.
Veldig lite forståelsesfull.
Upassende vitsing og bagatellisering av pasientens plager.
-"Da bare unngår du å gjøre de bevegelsene som gjør vondt."
Dette ble sagt uten noen videre oppfølging eller henvisning videre. Måtte krangle meg til en henvisning til MR. Der ble problemet tatt tak i av andre leger, og riktig behandling startet.

Styr unna denne legen!

Unngå denne mannen

Grunnet depresjon som følge av alvorlig sykt familiemedlem (veldig nært familiemedlem) på andre siden av landet, var jeg ikke i stand til å utføre mitt arbeid forsvarlig - dette ble prøvd ut før denne konsultasjonen.

Terapien for min del var å få vært i nærheten av familien i den tunge startfasen der mye informasjon var usikkert.

Dag Hammer sa at den beste medisinen for meg var å være på jobb, jeg kunne heller ringe til familien min. Og han ville ikke være med på å støtte dette her med å gi meg en korttidssykemelding.

Jeg fortalte at jeg har prøvd å være på jobb, men dette var lite fungerende både for meg og min arbeidsgiver. Lettere irritert fortsatte jeg med å si at mennesker er forskjellige så han har i grunn ingen forutsetning for å si hva som er best for meg personlig når det han mener er best allerede er prøvd ut.

Da ble han ganske sur og begynte å kverulere med at han har hatt hundrevis av konsultasjoner lik min, han hadde vært på mange kurs i løpet av årene, han var eldre enn meg og hadde mer livserfaring.

På dette punktet var jeg så sint at jeg ba han holde kjeft og at jeg kom til å bytte fastlege. (Til opplysning er jeg et veldig rolig menneske, og har aldri bedt et annet ukjent menneske holde kjeft).

Styr for all del unna denne legen!

Meget seriøs og lyttende til problemer. Tar seg tid og det er viktig.

Dyktig oppfølger, streng men rettferdig. Mao en flink fastlege.

min værste opplevelse!

Min samboer og jeg hadde lenge forsøkt å få barn, men hadde hatt flere aborter. Samboeren min var nå gravid igjen og vi var inne for en kontroll.
Han tok blodprøver som viste synkendeverdier hcg verdier, noe som kan tyde på en abort. Min samboer følte ikke at dette kunne stemme og vi ba om å få en ultralyd. Dette var han helt bestemt på at ikke hadde noen hensikt, for som han selv sa han var 99% sikker på at det var abbort.

Vi klarte ikke helt å slå oss til ro med denne tilbakemeldingen, så vi bestilte ultralyd på privat klinikk dagen etter. Der viste alt seg å være bra, samboeren min var bare noe lenger på vei enn vi hadde antatt.
I dag har vi en frisk datter på 2 år som er full av liv.

Men den dagen vi fikk melding fra Hammer, følte vi at alt raste sammen!
Og jeg vet ikke hva som kunne ha skjedd hvis vi hadde slått oss til ro med Hammer sin konklusjon.

Så hold dere unna denne mannen!

Har hatt Dag som lege i over 20 år

Åpen og ærlig lege. Er spesielt bra at han alttid viser frem hva han skriver på skjermen. Er flink til å forklare hvilke vurderinger han gjør

God lege

Gikk til han når jeg var gravid. Savner at jeg ikke fikk informasjon om kontroll hos jordmor tidligere. Ellers er legen veldig hyggelig, og veldig grundig.

Som gravid er man ofte tvilende til det meste, og tror de minste endringer kan være farlige. Derfor er det greit å ha en lege som beroliger. Min mann og jeg lo ofte av at standardfrasen hans er: "Alt er normalt når man er gravid".

Tar seg tid til å forklare.

Ellers veldig fornøyd med resten av personalet. Det er spesielt noen av de på resepsjonen som går litt lenger for å ta seg av deg. Det er viktig når man er der så ofte som man er når man er gravid..

Den beste!

En fantastisk lege som lytter, tar seg tid og tar deg på alvor. Hammer stryker deg ikke med hårene og forteller deg kanskje ting som er ubehagelige, men de er alikevel sanne. Det er bare å høre etter folkens! Anbefaler Hammer på det sterkeste.

En lite hyggelig lege

Jeg kommer aldri til å anbefale han. En irritabel lege som snakker nedsettende og tvilende til pasienten.

Helt greit

Jeg ble innkalt til time 7.45 og legen kom inn døre ca kl 8.10. En rimelig arrogant behandling av pasienten. Jeg antar timen skulle begynt kl 8.

Arrogant og rart at han får lov til å fortsatt være lege

Denne legen vil jeg ikke anbefale. Han viser liten interesse for å lære nye ting. Det er en stund siden jeg skiftet han som lege. Hadde vært operert og sykemeldt i en periode og han vitset og sa han ikke viste noe om denne sykdommen og hvorfor jeg kom til han og hvorfor jeg ikke kunne få skrevet resepter på sykehuset. Jeg var allerede i dårlig form grunnet operasjon og i tillegg følte jeg at han ikke ønsket at jeg skulle ha kommet til legen. Utidig oppførsel. Jeg følte meg ubekvem og nesten måtte kaste opp og at han ser på mennesker som tapere.

Har muligens hatt ham for lenge!!!

Har i mange år hatt Dag som min fastlege og ser ikke fram til den dagen
han beslutter og pensjonere seg. Vi har en meget god tone, lett og ledig
men dog informativ. Hans humoristiske væremåte dog med en undertone
av alvor er noe som bekommer meg meget vel, jeg får de svar jeg trenger
og resept på de originalmedesiner jeg ber om og ikke alternative som jeg
føler ikke bekommer meg vel.:-) Det negative er stadig forsinkelser, men
med så mange pasienter er vel det noe vi må leve med selv om vår tid også
er kostbar.