Berit Østbø Haugland

Tlf: 22 06 44 44 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Berit Østbø Haugland er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Berit Østbø Haugland

Enkelt og greit

Dr Haugland lytter, men skriver ofte samtidig som du snakker. Det kan derfor virke som om hun er uinteressert. Jeg oppfatter det dithen at hun forsøker å være rask.

Kreves mer enn en resept sender hun deg videre i systemet. Det kan oppfattes negativt, men kan, som av meg personlig, også oppfattes som positivt.

DR Shahzad Zia Banaras er den beste legen. Faglig dyktig, Grundig. Serviceinnstilt.

DR Shahzad Banaras, den nye legen på Røa. Han har behandlet med grundig, kom med gode løsninger, god utredning og flink til å henvise videre.
Lytter og ser pasienten! Den beste legen i bydelen.
Gir deg god tid.
Beste legen hittil har jeg hatt. Erfaren lege.
Tar også sykebesøk hvis det trenges.

Verken god eller dårlig

Hun er flink til å skrive ut ressepter men er ikke flink til å komme med forslag til hva pasienten bør gjøre for å bedre helsen.
Vil ikke anbefalle henne.

Helt OK, men håpløs helsesekretær!

Har hatt Berit som fastlege i ca 10 år og har følt meg OK behandlet av henne, men føler også at jeg ikke blir helt hørt eller tatt alvorlig. Ofte jeg må gå til andre da hun ikke er like tilgjengelig. MEN, den største grunnen til at jeg bytter er helsesekretærene der - mer uforskammede, frekke, besserwissere og lite sympatiske damer (spesielt en) skal du lete lenge etter!! Burde ikke jobbe i servicenæringen og nå orker jeg ikke mer der..!

Forferdelig opplevelse

Jeg byttet til henne i februar pga flytting og har vært hos henne noen ganger fordi jeg er gravid.
Har vært ok å være hos henne. Men hun har veldig dårlig tid og glemmer meg fra gang til gang og glemmer hva vi har avtalt fra gang til gang. Virker uforberedt når pasienten kommer.

Sist legetime hadde jeg er veldig dårlig opplevelse, hun påstod bl.a at jeg hadde vært lenge sykemeldt pga. svangerskapskvalme, når jeg overhode ikke har vært sykemeldt. Dette viser tegn på at hun ikke har lest jornalen min.
Hun avbryter når jeg forteller og gir meg ikke mulighet til å forklare.
Jeg er gravid for første gang og usikker på ting og trenger en lege jeg kan stole på og som viser interesse og tar seg god tid til meg.
Det føler jeg ikke med henne.
Jeg har nå byttet lege.

Den dårligste legen jeg har hatt

Lite kommunikasjon og tilstedeværelse.
Blir ikke hørt på viktige opplysninger.

Ikke å anbefale

Jeg har de siste årene vært til flere leger, ettersom vi har flyttet en del. Ingen har klart å finne hva slags sykdom jeg lider av, men jeg føler mange har tatt meg på alvor, å undersøkt hva jeg har ønsket.

Inntrykket mitt av Berit er at når hun ikke kan stille diagnose, gir litt opp.

Konkrete eksempler:
Jeg ba om å bli sendt til indremedisiner, noe hun var enig i.
Hun sendte meg så til hjerte lunge KAL klinikken. Jeg ringte tilbake å lurte på hvorfor jeg ble sendt dit da jeg ikke følte at det var hjerte og lungene som var problemet. Hun sa at det var indremedisinere der som ville henvise meg videre.

Det var det ikke, alt de undersøkte var i orden, og jeg var 550,- fattigere. Da jeg ringte opp for å høre hvorfor jeg ikke ble henvist videre, fikk jeg beskjed kort tid etter at jeg hadde time hos en indremedisiner.

Da jeg omsider kom meg dit, hadde ikke Berit sendt over de forskjellige prøvesvarene. Indremedisineren var oppgitt over dette.

Styr unna, om du ikke lider av noe veldig vanlig eller kjent sykdom.

Solid

Hun har vært min og deler av min families fastlege i 20 år.

Veldig fornøyd!

Har hatt henne som fastlege i 8 år nå. Hun har fulgt meg gjennom tre graviditeter og ellers det som måtte oppstå disse årene. Naturlig nok er hun også legen til barna vår. Jeg syns vi alle har vært veldig godt ivaretatt. Da vår eldste datter ble akutt syk, fikk vi fantastisk oppfølging! Hun fulgte oss opp på kveldstid med telefonisk kontakt osv. Fantastisk!

Det har vært noen ganger (3-4 ganger på 8 år) hun har vært fullbooket når jeg har hatt behov for lege, men da har jeg fått time hos kollega... og da har jo jeg fått den asistanse jeg har trengt. Jeg har ved flere andledninger opplevd at hun har tatt oss inn i pausen og til og med etter kontortid.

Hun lytter til meg som pasient og hun har en veldig fin tilnærming til barna.
Vi kunne ikke fått en bedre fastlege!

Uinteressert og uengasjert

En lege som overhode ikke har vært interessert i å få en oversikt over min sykdomshistorie. Har bare spurt om medisinbruk, men den sier ikke alt. Har alltid dårlig tid og åpner ikke for innspill fra meg, så jeg svarer kun på det jeg blir spurt om. Konsultasjonene har tatt fra 7 til 12 minutter.

Hun har fått kopier av journalnotater fra spesialisthelsetjenesten, men har aldri fulgt opp hverken med kommentarer, spørsmål eller tilbakemeldinger. Tror ikke hun har lest de, iallefalll virker det som hun ikke kjenner til de.

Ble mektig irritert da hun skulle ta endel blodprøver og jeg spurte om hvilke. Hun nevnte to, men det viste seg å være over tyve. Bad om å få kopi av resultatene, men fikk beskjed om at det kun var hvis det var noe uregelmessig at jeg fikk tilbakemelding. Måtte gå på legekontoret og få en utskrift. Fikk inntrykk av at jeg ikke hadde noe med det. Har aldri hatt så store blodutredelser etter en prøvetaking som på det legekontoret. Så ut som en "narkoman" på armen i flere uker etterpå.

Fikk en henvisning og spurte om hun hadde en spesialist å anbefale. fikk beskjed om å gå på Gule Sider. De sier ingenting om legens kompetanse!

Lite kompetent

Hun er aldri tilgjengelig, det betyr at man blir henvist til andre leger. I tillegg er hun lite kompetent, dvs. hun må alltid hente inn andre.

Dyktig og sympatisk

Flink, tillitsvekkende og engasjert lege som selv om det er travelt rekker å lytte.