Bjørn Alme

Tlf: 67 91 14 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjørn Alme er en av 31 fastleger i Lørenskog

Siste vurderinger av Bjørn Alme

Hyggelig lege

Han er en veldig hyggelig og hjelpsom lege. Tar alltid det jeg kommer med like alvorlig. God medmenneskelig

Pliktoppfyllende, interessert og menneskelig.

En lege som tar seg tid og som kjenner til sykdomshistorien din samt familien.
Hører på det du forteller og gjør tiltak utifra det som ønskes; røntgen, MR, spesialister osv.
Godt å ha en slik lege, Bjørn Alme.

Gått ut på dato

Virker som han har vært for lenge i faget og er blitt lei. Hele legesenteret er ute på dato.

Både og...

Har hatt Alme som lege i 22 år, og gått til han med både svangerskap og min kroniske sykdom. Innimellom føler jeg meg ikke "tatt" på alvor av han, han sitter ofte med nesa inni skjermen. Jeg er selv helsesekretær og hjelpepleier og har ofte stilt diagnose selv hvor han har sagt: "Nei, tror ikke det er det", hvor det har vist seg at det er nettopp det jeg har sagt ved nærmere undersøkelse. Men for all del en kjempehyggelig mann som jeg føler kan sine ting, men som sagt innimellom må jeg selv komme med diagnose :) Har vurdert å bytte lege, men har nok han til han slutter selv :) Føler meg trygg hos han :)

Beste legen i Norge

Har hatt legen som faslege i familien i over 20 år. Kunne ikke være mer fornøyd, yter utover det som er forventet.

Hyggelig og dyktig lege!

Ønsket meg Alme som fastlege da ordningen ble innført, og var så heldig å få det! Han er alltid hyggelig og imøtekommende - uansett hva jeg "har på hjertet". Føler meg alltid vel ivaretatt av ham! Er han usikker på noe, henviser han videre til spesialist. Han spør alltid om det er noe mer jeg lurer på, før jeg går. Kan ikke tenke meg en bedre fastlege!

Bjørn

Bjørn er alltid lett tilgjengelig, i godt humør og pålitelig. Han tar seg god tid, og er alltid åpen for spørsmål.

Dessverre har jeg slitt med svimmelhet i 5 år, og føler meg ikke tatt seriøst. Bjørn har forsøkt forskjellige tester, og sendt meg andre steder, uten å finne årsaken til problemet mitt. Selv om han er høflig, får jeg følelsen av at han tenker "Å nei, ikke det maset om svimmelhet igjen!"

Har av denne grunnen funnet en annen lege, i håp om å finne en løsning på problemet...

:D

En lege som tar pasienten på alvor og tar seg tid!!

Verdens beste lege:-)!!!

Bjørn Alme er best:-)
Aldri vært noe negativt med han i det hele tatt..!
Jeg stoler på han 100%, når det gjelder sykdommen min og andre ting:-)
Er såå fornøyd..!!:-)

Jeg har aldri følt at jeg har blitt så godt tatt vare på av en lege noen gang. Jeg føler at jeg blir mottat med omsorg og forståelse hver gang. Jeg har hatt Bjørn Alme som fastlege siden ordningen ble innført når jeg var liten, men har i enkelte tilfeller fått behandling andre steder som jeg er mindre fornøyd med.
Jeg er en person med litt hypokondriske tendenser, men Bjørn møter meg alltid enten med en tilfredstillende og god forklaring på hvorfor jeg ikke kan ha akkurat denne sykdommen eller med tilbud om utredning og hjelp om jeg fortsatt er nervøs for å feile noe. I min erfaring er denne holdningen meget hjelpsom i å roe ned redselen for å feile noe, for når jeg vet at jeg blir tatt på alvor når jeg blir redd blir også redselsen minsket.
Bjørn Alme har aldri snakket stygt eller nedsettende til meg når jeg har spurt dumme spørsmål eller vært nedlatende mot meg noen gang. Han er en herlig lege og jeg kommer til å ha ham som fastlege som lenge som overhodet mulig.