Kathleen Susan Henriksen

Autorisasjon (2008)

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Kathleen Susan Henriksen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kathleen Susan Henriksen

Frekk og respektløs

Bra: Hun gjorde jobben sin. Hun hjalp meg

Dårlig og Kontekst:

Jeg var hos henne for 8 måneder siden angående brystsmerter.

Da jeg kom inn forklarte jeg situasjon og de ulike mulige årsakene for brystsmertene. Dette tok dog litt lenger tid enn forventet, så hun endte opp med å avbryte meg og si, "Men hva er problemet mitt? Hvorfor er du her? Dette er akuttseksjonen".

Da jeg bestilte time så bestilte jeg ikke en time hos akuttseksjonen, så dette var ikke min feil. Dessuten så er det doktoren sin jobb å guide meg og spørre om symptomer.

I alle fall, etterpå diskuterte vi litt om brystsmertene mine. Doktoren fikk inntrykk av at jeg prøvde å overbevise henne om at jeg hadde rett. Hun ble fornærmet og sur og slå i bordet (overraskende nok).

Etterpå gikk vi ut i gangen - jeg skulle ta blodprøve - her satt det flere andre som ventet. Hun sa høyt "Ettersom du skal ta blodprøve, så må du etc etc..." Alle fikk vite at jeg skulle ta blodprøve.

Hun kalte meg umoden.
Hun sa verken hade eller noe som helst.

Uprofesjonell

Jeg valgte henne fordi jeg så folk skrev at hun var effektiv, og jeg tenkte jeg slapp å vente så lenge... Men må vel konkludere med at det finnes viktigere kvaliteter hos en fastlege. Hun forholdt seg ikke distansert, men fortalte meg en rekke historier fra sitt eget liv - noe jeg ikke synes passer seg for en lege. Jeg trengte helsehjelp, ikke en rekke amerikanske klisjeer og ordtak jeg ikke syntes passet min situasjon overhodet. Hun tok seg god tid til meg, men ikke for at jeg fikk snakke. Det var hun som skravlet det meste av tiden. Jeg var sjokkert, aldri vært borti noe slikt hverken før eller siden.

Dyktig lege!

Som alle andre skriver her: hun er fantastisk! Noen skriver at hun ikke er empatisk, men det opplever ikke jeg. Hun ser på deg, anerkjenner deg og viser omsorg. Tar tester for alt og tar deg alvorlig på plagene. Forklarer veldig bra hva ting kan være og hvis hun ikke vet henviser hun videre. Veldig fornøyd med Kathleen!

Beste legen jeg har hatt

Kathleen er en fantastisk lege. Hu er direkte, profesjonell og hyggelig. Jeg kan forstå at noen kan "skremmes" litt av hvordan hu er rett på sak, men jeg går ikke til legen for å prate om hva jeg skal i ferien min. Jeg går til legen når jeg har et problem og Kathleen har vært til stor hjelp hver eneste gang. Anbefaler hu på det sterkeste!

Hjalp meg ut av helseangsten

I sommer slet jeg mye med helseangst. Jeg fikk mange rare symptomer med blant annet synsproblemer og smerter forskjellige steder. Kathleen tok alle problemene jeg hadde på alvor, og utredet via henvisning til spesialister, både for å sjekke symptomene og ta min mentalehelse seriøst. Har ikke slitt med angst før, og jeg var helt ute av meg selv. Hadde ikke Kathleen hjulpet meg på den måten hun gjorde, så vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. Nå i november har jeg veldig lite angst og symptomene er borte.