Hans Gerhard Hovind

Bogerud Legesenter

1982

Bogerud Legesenter Telefonnummer23 13 40 9023 13 40 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Stallerudveien 97 0693 Oslo
Hans Gerhard Hovind er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hans Gerhard Hovind

Fantastisk

Fantastisk lege med mye innsikt.
Føler deg godt ivaretatt og at han lytter/har tid til deg.
Sender deg videre med en gang noe bør utredes.

Solid, effektiv, nærværende

Har hatt Dr. Hovind som fastlege siden 80-tallet, og har beholdt ham også når jeg har bodd utenfor Oslo. Legen er rask, men grundig etter min erfaring. Sammenlignet med andre jeg har vært hos innimellom, får jeg svært god behandling, nok tid og gode råd.

Det er ofte vanskelig å komme gjennom på telefon, men spørsmål om time eller resept blir alltid besvart i løpet av samme arbeidsdag. Anbefaler e-post-kontakt.

Arrogant bedreviter

Denne legen har vært lege for lenge. Han oppleves som arrogant, overbærende, og er mest interessert i å "få køen unna" etter samlebåndsmetoden. Jeg undres over hva som var vedkommendes motivasjon for å bli lege, utover interessen for egen status og inntekt. Jeg hører til den pasientgruppen som sjeldent går til lege, men når jeg for en gangs skyld gjør det, så forventer jeg at legen i det minste er interessert i å komme til bunns i sykdomsbildet. Det er også vanskelig å komme i kontakt med kontoret.

Etter å ha hatt vedkommende som fastlege i en årrekke, er det nå på høy tid å bytte. Jeg anbefaler ingen å overta den ledige plassen på pasientlista. Du kan sannsynligvis gjøre en like god jobb ved hjelp av et googlesøk eller to.

Interessert og effektiv

Har hatt han som min fastlege i endel år og er strålende fornøyd. Er interessert i meg som pasient, hvordan jeg har det og er lett å prate med. Er lyttende og tar tak i problemene med en gang, i tillegg til han er flink til å følge opp i ettertid. Henviser videre der det er nødvendig. Virker som faglig sterk og interessert. Kontormedarbeider er også positiv og serviceinnstilt. Skjønner hvorfor han har full liste!

Skremmende

Rett og slett skremmende! Telefonsvareren forklarer at legekontoret er åpent til 14:00; går opp dit ettersom jeg ikke får svar på telefon(svært lang ventetid! Opptil 30-40 minutter), og finner deretter en lapp på tavlen som viser at kontoret stenger 11. Legen er heller ikke tilgjengelig på fredager selv om det blir opplyst på telefon.
Når man endelig kommer i kontakt med legen, opplever jeg det som å bli overkjørt, ikke hørt, ikke tatt alvorlig og har aldri hatt et besøk som varer lenger enn fem minutter (også da jeg senere ble diagnosert med kyssesyken på legevakten samme dag) Jeg finner ingen positive sider med denne legen. Min sterkeste anbefaling er å styre unna denne legen! Resepsjonisten er også svært lite serviceinnstilt og man føler seg overkjørt allerede før legebesøket.