Frede Wælgaard Jacobsen

Autorisasjon (1986)

Frede Wælgaard Jacobsen er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Frede Wælgaard Jacobsen

Lei av jobben?

Var veldig fornøyd i mange år, men i løpet av de siste årene opplevde jeg at han gjorde en stadig dårligere jobb. Han var ikke forberedt og sa alltid "Så hva kan jeg hjelpe deg med?", brukte deretter mesteparten av tiden på å klage på mine svært dyktige spesialister. På meg virket han lei av jobben, og det kan jeg jo forstå. Byttet derfor fastlege.

BYTTE FASTLEGE

Etter mange år hos Frede W. Jacobsen velger jeg nå å bytte fastlege. Heldigvis er jeg stort sett frisk så jeg slipper å "krangle" med sekretærene for å få en time. Frede er aldri forberedt. Som eksempel hvis jeg har bestilt en årlig kontroll så spør han likevel hva han kan hjelpe med når jeg kommer. Han forbereder seg ikke og virker uinteressert. Under kontroll idag så spurte jeg om han ikke kunne lytte på meg. Han tok pulsen og det var den Årlige kontrollen. Overhodet ikke akseptabelt.
Nevnte også at jeg sliter med et vondt ben, men han virket nesten iritert at jeg spurte om dette.
Takk for meg

Svært god lege

Jeg bruker Frede når min fastlege og hans kone, Britt, ikke er tilgjengelig. Han er nestne like god som henne, tar seg tid, hører etter og sender til spesialist hvis nødvendig

Gode leger med usympatiske sekretærer

Legene på Eckbo legekontor er dyktige og hyggelige. Dessverre er legesekretærene langt fra dette. De er lite hyggelige både på telefon og ved oppmøte, og faktisk ganske sure. Det er veldig synd, for de er jo kontorets ansikt utad.

Får den hjelp jeg trenger.

Rask ekspedering av resept (er).
Svarer forståelig og utdypende på medisinske spørsmål.
Legekontoret stiller opp så langt de kan, og virker proffe.
Dyktige sekretærer.