Helene Bøe

Tlf: 67 90 47 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Helene Bøe er en av 31 fastleger i Lørenskog

Siste vurderinger av Helene Bøe

En helt fantastisk lege!

Helene Bøe er en dyktig og kunnskapsrik lege tross sin unge alder. Hun skjønte med en gang hva som var galt med meg da jeg ble alvorlig syk. Da var jeg allerede sendt hjem fra akuttmottaket på Ullevål uten diagnose. Hun fikk lagt meg inn på Ahus med en gang, og takket være henne er jeg fysisk oppegående i dag. Helene Bøe er både sympatisk og imøtekommende, og jeg er utrolig takknemlig for at hun "arvet" meg som pasient etter min tidligere fastlege sluttet/gikk av med pensjon.

Usympatisk og lite engasjert

Jeg var hos Dr. Bøe i sommer da min fastlege hadde ferie. Jeg kom dit på grunn av angst og depresjon. Jeg fikk ingen hjelp og følte at jeg egentlig var til bry da jeg kom til henne. Jeg ble verken møtt med sympati eller trygghet. Jeg er sjeleglad for at dette ikke er min fastlege! Jeg anbefaler alle som har psykiske plager om å unngå denne legen.

Jeg er ikke fornøyd!

Helene Bøe arvet meg fra Live Bjelland og jeg har mange ganger ønsket henne tilbake. Jeg sliter med store smerter i ledd og muskler og smertene kommer og går. Jeg kan faktisk ikke huske at Helene Bøe noen gang har berørt kroppen min! Ja vist får jeg medisiner men jeg synes jo det er litt rart at man ikke tar blodprøver eller gjør grundig undersøkelse! Nå bytter jeg til en annen lege. Og det gjør også resten av familien som har vært på Dovre i mange år. Må ellers rose kontordamene opp i skyene.

Sympatisk og empatisk

Jeg er veldig fornøyd og synes Helene Bøe både er sympatisk og empatisk. De gangene jeg har vært hos henne, så har jeg fått riktig diagnose og behandling.

Meget godt fornøyd!

Jeg har nå hatt Helene som fastlege i nærmere tre måneder og, sålangt, er jeg strålende fornøyd! Hun er et varmt og godt menneske som er veldig interessert i å høre hvordan jeg har det. Hun tar seg god tid og snakker på en rolig og fin måte! Det er ihvertfall noe jeg setter stor pris på hos en lege, at vedkommende tar seg god tid og ikke stresser! Jeg har overhode ingenting å utsette på Helene, og jeg vil på det varmeste anbefale henne!

Ikke en god lege

Jeg "arvet" henne som fastlege etter Bjelland, men Helene Bøe er ikke en fastlege jeg vil ha. Når man er syk oppsøker man kompetanse og det virker det ikke som hun har. Oppleverer henne som en lite dyktig lege og heller ikke flink med mennesker. Hun er tafatt og virker usikker. Inngir ingen trygghet på at hun kan det hun skal og gir ikke nyttige råd eller henvisninger. Beklager, men en slik fastlege vil ikke jeg ha. Har byttet.
Kontordamene på Dovre og spesielt MÅLFRID er kjempeflinke og jeg får ikke rost henne nok. Hun er veldig dyktig!

Feilaktig kritikk

Har vært i kontakt med Helene mange ganger, i og med at hun er fastlege for både samboeren min og barnet vårt.
Det at hun er uerfaren er bare tull, hun kan VIRKE uerfaren, men det skyldes nok heller en litt "stotrete" måte å ordlegge seg på. Den unge damen er spesialist, og har nok mer enn god nok utdannelse og turnus+erfaring til å kunne ta seg vel av pasientene sine.
Når det skal sies, så kan alle leger gjøre feil, og gi feil diagnoser. Har ikke opplevd dette med henne, men med flere andre leger, uten at jeg føler at de skal "henges ut" av den grunn.
Helene Bøe kan trygt anbefales, enten du er frisk eller syk.

Dyktig og interessert!

Veldig fornøyd med hvordan jeg har blitt møtt av denne legen. Tar seg tid til høre på deg, og virker genuint interessert i å hjelpe.

Helt ok

Koselig ung dame som er hyggelig og imøtekommende. Du blir tatt på alvor når kommer dit og hun lar deg også få god tid til å snakke når du kommer dit.

Det som jeg opplever mangler litt er at jeg merker at hun er uerfaren og fersk som kanskje er naturlig. Helt enkle ting er det aldri noe trøbbel med.Men jeg skulle likevel ønske at hun var bedre på det faglige og at hun kunne være flinkere til å utrede og å ta initiativ til prøver og sånt .
I tillegg kan hun enkelte ganger for raskt trekke konklusjonen om at det er "psykisk".

fornøyd

Søt og snill. Jeg har iallfall fått god oppfølging de gangene jeg har vært der.

Helene Bøe er grundig og rimelig flink til å lytte.

Hun er opptatt av å finne ut hva som feiler deg, og ikke ukristisk av å skrive ut resept på et eller annet og få deg ut av kontoret.

Den beste legen jeg har hatt :))

Er veldig fornøyd å ha henne som fastlege selv om det er litt langt ventetid på å få time hos henne, hun er flink og hyggelig :)

Gjør sitt ytterste for å hjelpe og behandle

Ung lege, sympatisk og behagelig, Sender henvisning hvis nødvendig, flink med barn

Dårlig på kommunikasjon

Synes ikke jeg får kontakt med denne legen - virker lite interessert.

Ikke så bra på graviditeter..

Min erfaring med denne legen under min graviditet var veldig dårlig. Hun gjorde meg usikker fordi hun virket som om hun ikke visste hva hun gjorde. Hun klarte ikke kjenne hvordan babyen lå i magen, og hun spurte hele tiden om jeg var i 100% jobb lenge etter at man ikke får lov til å jobbe lenger fordi man er så nær fødsel. Til og med på termindagen spurte hun om jeg jobbet fullt... Dette og andre småting har gjort at jeg nå har byttet fastlege..