Dag Jerkø

• Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

1975

16 av 1900

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Nedre Grefsen Legegruppe
Disenveien 31 0587 Oslo
Dag Jerkø er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dag Jerkø

Burde pensjonere seg

Hver gang jeg er hos han har han veldig dårlig tid, eller er veldig stressa og virker generelt irritert for at jeg er der. Når jeg har vært hos han er han i tillegg enig i alt jeg sier, hvis jeg sier at jeg for eksempel mistenker eksem, noe det er tydelig at han gjør bare fordi han vil det skal gå fortere. Jeg skulle ta ut en p-stav som hadde virket i 3 år (maksimal virketid). Det viste seg at p-staven måtte opereres ut, og han hadde henvist meg videre til en privat klinikk, som legesenteret tydeligvis hadde en spesiell økonomisk avtale med. Der hadde jeg fått time 5 måneder frem i tid. Så jeg bestilte en ny time hos Dag Jerkø, for å diskutere en eventuell ny henvisning til en kirurgisk avdeling det ville gått fortere med. Først og fremst prøvde han å kaste meg ut etter fem minutter. Og i stedet for å prøve å hjelpe meg svarte han hånlig; «du må da kunne ta noen telefonsamtaler selv». Jeg svarte at jeg ikke hadde trengt å ta telefonsamtaler dersom jeg i utgangspunktet kunne fått tatt ut p-staven min hos legen min, eller blitt henvist til en plass med kortere ventetid. Han nektet å henvise meg til noen med kortere ventetid. Jeg skal bytte lege så snart som mulig.

Den beste legen

Jeg anbefaler Dr. Jerkø fordi han både er tillitsfull og faglig dyktig samtidig som han er god i møte med mennesker. Jeg har ingen antydning til "white coat syndrom" når jeg er hos Jerkø. Helt klart den beste legen jeg har hatt.

Veldig fornøyd

Har hatt Jerkø i mange år. Han henviser videre ved behov, men er også veldig kunnskapsrik på alminnelige plager og sykdommer

Kunnskapsrik, effektiv og behagelig

Jeg har hatt Jerkø som fastlege fra jeg ble født til jeg fylte 22. Han er en fantastisk lege som alltid tar meg seriøst uansett hvilke plager det er jeg kommer med. Jeg opplever han som kunnskapsrik og effektiv, og selv om han mange pasienter (og derfor også alltid noe forsinket) tar han seg alltid tid til å lytte. Han er også veldig behagelig som person, og det blir alltid en latter eller to innimellom pratingen/behandlingen.

Grunnen til at jeg nå måtte bytte er fordi, som nevnt, han har mange pasienter som gjør det vanskelig å få en time raskt noe jeg har et større behov for nå.

En fantastisk lege!

Dag Jerkø er fantastisk lege som tar deg på alvor, er handlekraftig, kunnskapsrik og har en veldig rolig og behagelig væremåte. Du føler deg trygg og ivaretatt som hans pasient, og han er alltid smilende og hyggelig når du kommer. Han har en befriende humor og hadde aldri byttet fastlege om jeg hadde blitt i Oslo. Beste legen jeg har hatt!