Asle Terje Johansen

Pilestredet Park 11 A 0176 Oslo
Asle Terje Johansen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Asle Terje Johansen

Enormt takknemlg

Asle er en lege som bryr seg og følger opp. Han kan fremstå som stresset - men han går ikke glipp av informasjon og han har alltid det beste for pasienten i tankene.

Svært faglig dyktig

En dyktig lege som tar deg på alvor, og ikke er redd for å henvise videre. Dr. Johansen er svært effektiv, og kan være litt voldsom (kunne kanskje forklart litt bedre hvorfor han gjør de undersøkelsene han gjør).

Men alt i alt jeg er svært fornøyd, og føler meg godt ivaretatt hos ham. Det virker som om han virkelig bryr seg om helsen til pasientene sine.

En god lege men litt brysk

Jeg har hatt en god erfaring med Doctor Johansen, fordi han vet mye og kunne tenke på andre grunner for sykdomen min. Likevel var han rask og brysk - uten være uhøflig eller slem - men jeg visste hva du kan forvente. Overalt er jeg ganske fornøyd med ham og vil ikke bytte.

har konstant dårlig tid

På jobb kun to dager i uken, enkelte dager bare i ett par timer. Da er han fullstendig overbooket. Han har ikke tid til å svare på spørsmål eller svarer da så fort, at man ikke får med seg svaret. Man har da ikke tid til å spørre omigjen ettersom han alltid gir inntrykk av at man må forlate konsultasjonen så fort som mulig. Det begynner nå å hope seg opp med spørsmål jeg ikke føler at jeg kan ta meg tid til å stille. Han ringer ofte ikke om man har tatt blodprøver og noe er galt, men spør jeg neste gang, får jeg svar. Om han har tid. Synd at han alltid har så hastverk, for han virker kompetent.
Asle er en hyggelig kar med altfor dårlig tid.
Takk for meg, bytter lege.

Den beste legen jeg har hatt

Jeg har hatt Johansen som fastlege et par år nå. Han er stort sett ikke ledig andre dager enn mandag og fredag, men jeg bytter ikke allikevel.

Dr. Johansen er hyggelig og sympatisk, og jeg har aldri hatt en lege som tar meg på alvor slik som han. I tillegg er han faglig dyktig.

Anbefales!

Aldri på jobb

Bislett legesenter er ikke å anbefale av flere årsaker. Denne legens tilgjengelighet er meget begrenset. Har i løpet av de 8 årene jeg har vært hos han har jeg aldri møtt han. Det sier sitt. De er lite fleksible og ironisk nok måtte jeg bære barnevognen opp to trapper da jeg skulle inn å få undersøkt en overbelastning/senebetennelse i armen. De har ingen heis eller rampe, noe jeg mener et hvert legesenter bør ha. Bytter heldigvis nå.

Inte den bästa

Om du vill ha en lege som aldrig har en ledig tid och som jobbar två dagar i veckan (ibland) så är han perfekt! Han sekreterare är väldigt lite hjälpsam och extremt osympatisk.

Dyktig lege - faglig sterk og imøtekommende

Jeg har gått til Asle i mange år og synes han er helt fantastisk. Det kan virke noen ganger som om han har litt dårlig tid, men jeg har forstått det slik at han alltid har tid til pasientene sine. Han har knallsterk utdannelse og en god del erfaring som fastlege, flylege og anestesilege. Hans dyktighet som lege og hans personlighet gjør meg trygg på at han gjør en grundig jobb. Anbefaler ham på det sterkeste.

Fastlege-tilbakemelding

Kjenner fastlegen meget godt, etter mange år som pasient. Underlig at jeg først nå vet at det er elektronisk tilknytning til kontoret.
Derfor tar jeg meg litt tid å besvare spørsmål, som jeg uten problemer ville kunne si uten elektronisk besvarelse.
Mitt spørsmål er rett og slett hvor mye dere tar hensyn til og om det i det hele tatt vil bli forandringer.
Jeg finner det vanskelig å svare hvor fornøyd jeg er med legen, som har kontortid mandag og fredag. Grunnet lengre ekspedisjoner, kan være bort fra kontoret i flere måneder av gangen. Har ansatte som behersker den norske språk særdeles dårlig og enkelte ansatte, som heller burde lært seg alminnelig dannelse, før de i det hele tatt kom i kontakt med pasienter, som nok er noe skjørere enn meg. Legen kjenner meng svært godt og min helse. Det vil aldri være mulig for meg å finne en erstatning. Derfor må man ta det som kommer "attåt", som ikke bare er av det gode.

Effektiv

Jeg byttet nylig fastlege til Terje siden jeg flyttet og ikke ville bruk tid på å reise til min gamle fastlege. Han hadde få pasienter i forhold til mange andre leger, og jeg burde vel da ha skjønt at det var noe som var rart. Jeg ble skuffet da jeg fant ut at han kun er på kontoret to ganger i uken.

Når jeg først kom til timen, så venter jeg i over 30 minutter uten at noen informerte meg om at Terje var forsinket. Når jeg først kom inn, sa jeg med en gang at jeg ønsket meg en henvisning videre til en spesialist. Vi snakket i et par minutter, og da fikk jeg det jeg ønsket meg.

Min oppfattelse er at han er imøtekommende når man vet hva man vil ha. Da er man den perfekte pasienten som forsvinner raskt.

Effektiv

Rask og effektiv behandling. Fikk time på dagen for meg og min familie.

Lite fornøyd

Legen var kledd i uprofesjonelle klær (en fleece med bar hud under), kontoret var rotete og han anbefalte sterke antidepressiva med en gang da jeg opplyste om lett uro (litt for voldsomt?). Jeg synes han var uoppmerksom og lite vennlig, inntrykket mitt var veldig dårlig. Dette er den minst tillitvekkende legen jeg har vært hos noen gang, anbefales ikke!

har ikke tid

Rar fyr. Han har ikke tid til pasientene sine, får inntrykk av at han helst vil ha deg ut av kontoret med en gang. Har ikke tid til å lytte til deg fordi han alltid er "short" på tid.
Opplevde et et par ganger at han besvarte mobilsamtaler mens jeg var inne til konsultasjon, hvilket er mangel på respekt for meg som pasient. Siste gang ble jeg ergerlig, han ble sittende i samtale og da han var ferdig med den ville han "skyfle" meg ut av kontoret. Jeg var imidlertid ikke ferdig, og fikk da beskjed om at jeg burde ha bestilt dobbeltime. Han glemte å ta med i betraktningen at han hadde brukt av min tid til sin mobilsamtale. Etter dette byttet jeg fastlege. Han er faglig sterk, men likevel vil jeg ikke anbefale ham som fastlege.

feil

bare tilgjengelig to dager i uka og virker ikke altid som han er interessert i deg...

Travel mann.

En travel mann som haster gjennom pasientene sine. Har innimellom følelsen av at han helst skulle vært et annet sted. Han lytter i og for seg på det jeg har å si, men har ikke alltid følelsen av at han hører...
Er flink til å henvise videre når det er behov for det. Effektiv konsultasjon, og det er av og til greit, men det kunne med letthet blitt bedre om han av og til stilte et tilleggsspørsmål.
Minus at han ikke er tilstede på legekontoret mer enn to dager i uken.

Merkelig lege

En veldig underfundig person dette her. Har hatt han som fastlege i flere år og har vært hos han flere ganger.

Ble videresendt til en annen lege som skrev ut spesialistrekvisisjon for å komme til den andre klinikken hans. Denne smerteterapien virket definitivt. Gikk 2 år før jeg fikk problemer med ryggen igjen.

Godt fornøyd!!!

Har blitt tatt godt i mot de gangene jeg har bedt om hjelp. Synes han er effektiv og rett på sak og stort sett har jeg kommet inn på tiden uten lang venting etter timens start.

Helt grei

Flink kar, men litt dårlig tid og virker litt mye som kunde mer enn pasient. Har spesialistjobb ved siden av som er bra på en måte, men som kan misbrukes litt til tider i forhold til videresending. Men stort sett fornøyd.