Sigurd Sørås Jonassen

Tlf: 23 22 73 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sigurd Sørås Jonassen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sigurd Sørås Jonassen

Faglig dyktig og

Presis, effektiv og trivelig. En lege uten hvit frakk, trygg i yrket sitt. Jeg er heldigvis frisk, men føler at det er en lege som jeg vil føle meg trygg hos hvis sykdom oppstår. Tar blodprøver selv hvis helsepersonalet er fraværende. God og medmenneskelig lege! Ingen snobb, bare klok!

har Dårlig tid.

Jeg var der første gang på legene på sinsen. Jeg reagert det først er rote blodprøverører like ved repsjonen. ubehagelig , så de har ikke vann på venterommet.Trangt venterommet følt meg kvalt. så på endelig kom jeg inn til fastlege.. Jeg føler han blitt ikke lyttet at jeg har noe si ..fordi han sa at han har ikke tid .
først gang jeg var der og reagert jeg det så kommer jeg ikke tilbake.aldri sett legekontoret var så rote..

Tar pasientene på alvor

Jonassen tar seg alltid tid til å forklare hvordan han resonnerer rundt en diagnose. Han er ikke en sånn lege som automatisk griper til reseptblokka (men han gjør selvsagt det når det er det som trengs). I stedet vurderer han seriøst hva som er problemet, og han forklarer deg hva han har vurdert og hvorfor. Han tar deg alvorlig når du er ordentlig syk, men er heller ikke redd for å si at "dette er noe som går over av seg selv i løpet av et par dager".

Ventetid når det ikke haster, men har alltid hastetimer samme dag om det trengs.

Seriøs og dyktig

Er så fornøyd med Jonassen. Han har vært min fastlege i alle år. Blir tatt seriøst og han lytter og forklarer med gode eksempler slik at du skal forstå på best mulig måte. Han er ærlig og hvis det er noe han ikke forstår seg så godt på sier han heller det og henviser deg til en spesialist.
Setter pris på å ha en så god fastlege og jeg håper han holder seg i arbeid lenge :-)

Beste legen jeg har hatt

Meget bra lege og alltid hjelpsom når du trenger han.Når du er ordentlig syk får du time samme dag.Flink til å lytte og flink til å forklare.

Den beste legen jeg har hatt

Den beste legen jeg har hatt. Har alltid fått hjelp når jeg har trengt. Og han ringer meg alltid når det er noe. Får ikke fullt rost ham. Så har jeg brukt ham i over 15 år. Så han trenger en påskjønnelse.

Flink, hyggelig, rolig og kunnskapsrik.

Har hatt han som fastlege mange år, hele min familie bruker han.
Alt fra gallestein til adopsjonspapirer tar han på alvor.

Den beste legen jeg har hatt

Legen er den beste legen jeg har sett i hele mitt liv,Han er hjelpsom og lytter på sine pasienter veldig godt.

Fantastisk lege!

Han har vært fastlege for vår sønn. Nå har vi flyttet til Drammen og må dessverre bytte. Men det er med tungt hjerte. Han er utrolig flink, kjapp og klok. Det er veldig betryggende. Skulle ønske at vi fant en tilsvarende i Drammen.

Helt grei

Jeg har vært hos han to-tre ganger og synes han virker som en god, snill og kompetent lege. Jeg mangler bare at han lytter litt mer. Han sier veldig mye bra og forklarer alt som skal forklares, men har ikke gitt meg tid eller mulighet til å snakke helt om mine problemer - stiller ikke nok spørsmål, virker uinteressert. Ellers er alt annet OK.

En meget flink lege

Legen er imøtekommende, nøye i sitt arbeid, og lytter til pasienten

Kunne ikke hatt bedre lege.

Veldig Forståelsesfull, utrolig dyktig, oppdatert, tar seg tid, bryr seg og viser tydelig empati. Hyggelig og morsom.

Skulle ønske

Jeg er ny i byen og fikk anbefaling om å bruke han som lege. MEN når jeg prøvd å få time møte jeg på de som jobbe i resepsjonen!

Jeg e syk nå og er veldig sliten, men for å få time måtte jeg førs komme innom med breve jeg fikk i posten fra fastlegeordningen for å registrere meg og etter det måtte jeg ringe på morgen kl 8:15 for å kanskje få time utover dagen. Det var veldig slitsom at dere ikke har et bedre system, når man kontakter lege er det som at man er syk og vil ha hjelp. Det andre legekontorer jeg har vært på har får registrering automatisk etter at man har flytta over på nette og i starten av neste månde var jeg velkommer t å bruke legen jeg bytta til.

Jeg tok meg sammen leita etter breve som sikkert blidt mistent under flytting. Så jeg fant bekreftelsen på nett siden til NAV om bytte og ringte legesentret igjen for å spørre om jeg kunne sende mail til de meg bekreftelsen for å slippe å reise bortover nå som jeg var syk. Svare var nei, det går ikke ant å sende mail til de. Så jeg manna meg opp og dro bortover. I 4. egt møte jeg et låst dør der det var skilta Legesenter. Prøvde å ringe 14:03 men de stengte telefon. Banket på og en posient i gangen åpna døra for meg. I resensjon var det to damer som snakket i mobil tlf noe som ikke så ut til å være jobbsamtaler. Jeg dro der fra og på vei til akutten ringte til fastlegeordning og bytta legesenter.

Beklager min skuffende tilbake melding, jeg ville bare ha en legetime til han.

kompetent og klok

har vært min og andre familiemedlemmers fastlege i en årrekke. han har vært involvert i en rekke helt forskjellige helseplager vi har hatt. viktig for oss at han lytter, oppfatter og tar hensyn til våre egne tanker om årsak og mulige tiltak.
han virker veldig oppdatert faglig og stadig interessert i å bli bedre. det er også svært viktig at han bestiller prøver og sender oss videre hvis han ikke er sikker. ser ikke ut til å ha noen som helst prestisje i forhold til å skulle sitte med fasitsvar. jeg syns han er skarp og klok, får fort tak i essensen av plagene som beskrives.
kan være for travel enkelte ganger og ikke lytte nok. men min oppsummering er at han har et ærlig og sterkt engasjement for faget og for pasientene.

Veldig kompetent og hyggelig

Sigurd Jonassen har vært min fastlege i omtrent ett år. I tillegg har han vært fastlege for min kone, og etterhvert min to år gamle datter. Sigurd er en svært dyktig og kompetent lege, med bred kunnskap om flere ulike områder; både rent medisinske og temaer som tangerer til medisin.

Opplever at han er flink til å lytte, og jeg har full tillit til at han vurderer de medisinske situasjonene på en god måte.

Anbefales varmt.

Skulle ønske han lyttet mer

Han er veldig dyktig faglig, men for min del bruker han for mye tid på å informere (selv om ting han har fortalt meg flere ganger før) og for lite tid på å lytte. Om han hadde roet litt ned og lyttet bare til meg i 5 minutter hadde jeg vært veldig fornøyd, men han blir for hektisk og pratsom for meg. Har alltid en vond følelse av å ikke ha fått forklart hvordan jeg har det når jeg går.

Denne legen er klar og tydelig

Stiller diagnoser og forklarer i lettfattelig språk om årsaker og behandlingsmetoder.

ble aldrig tatt p alvor hos denne legen

ble aldrig tatt på alvor over flere år. liten tid til å lytte til pasienten

Dyktig lege

Meget god hjelp å få. God innsikt innenfor mange områder. Anbefales

Trygt og greit

Man kan ringe samme dag kl.8.15 og få time om det er ledig, veldig bra! Jonassen kjenner deg igjen, og legesenteret har også vært behjelpelig med å fakse resepter til apotek om man befinner seg et annet sted i landet.
Minus er lite tid hos legen (gjelder vel hos alle), og at Jonassen ikke er videre interessert i alternative behandlingsmåter. Han tror mest på skolemedisinen. Om du har fysiske plager er han topp, men diffuse lidelser hopper han litt over rett og slett.