Sigurd Sørås Jonassen

Legene på Sinsen

1986

Legene på Sinsen Telefonnummer23 22 73 0023 22 73 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Haslevn. 38 0571 Oslo
Sigurd Sørås Jonassen er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Sigurd Sørås Jonassen

Lytter sjeldent og er lite interessert i sykdommer han ikke kan noe om

Jonassen kan veldig mye om øre-nese-hals, men altfor lite om mental helse og kroniske smertetilstander. Jeg er klar over at han ikke er spesialist, men her mangler det helt klart basiskunnskaper innen emnene.

Jonassen er tydelig stresset ved hver time.
Jeg har kun opplevd et fåtall ganger at han faktisk lytter til meg.

Best!

Jonassen har i tillegg til sin allmennpraksis lang erfaring fra arbeid på legevakta. Dette gjør at han også kan ta seg av akutte situasjoner. Jeg har brukt denne legen siden jeg flyttet til Oslo, og har aldri blitt skuffet

Veldig bra lege - dårlige resepsjonister

Jonassen er en dyktig lege. Han tar seg tid til å høre på hva pasienten sier, og det virker som han genuint bryr seg om å hjelpe til. Ingenting å utsette på Jonassen.

Men: Legene på Sinsen sin resepsjon er ganske lite hjelpsom. På Pasientsky svarer de veldig kort, feks avslår timeforespørsel uten å foreslå ny tid (og avslutter dialogen), eller lar være å svare på spørsmål som er stilt.

Imøtekommende og dyktig

Dr. Jonassen er alltid imøtekommende og man får som pasient inntrykk av at han tar seg tid og undersøker grundig.
Dessverre er tilgjengeligheten helt håpløs. Er du heldig og kommer gjennom på telefon får du dårlig service av legesekretærene. Bestiller du gjennom Pasientsky, avviser de bare forespørselen hvis ønsket tid ikke passer uten å foreslå noe annet.

Svært engasjert i pasientene sine!

Har vært fastlegen min i mange år og jeg er generelt veldig fornøyd. Han er uhøytidelig, har forberedt seg før timen slik at han husker hvem du er når du kommer. Veldig serviceinnstilt og strekker seg langt for å hjelpe pasienten- f.eks rydde opp i legevaktens rot med sykemeldinger.

Forklarer i lettfattelig språk om årsaker og behandlingsmetoder men kan være for travel enkelte ganger/ for opptatt av å forklare og husker ikke alltid på at det er fint å lytte også. Oppsummert: han har et ærlig og sterkt engasjement for faget og for pasienten!