Alf Kimsås

Tlf: 23 37 13 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Alf Kimsås er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Alf Kimsås

Lite forståelse

Har opplevd denne legen som lite forståelsesfull og hjelpsom. Man er syk selv om man kanskje har en livsstilssykdom. Syns at denne legen virket nedlatende og dømmende.

Fantastisk dyktig, lyttende og forståelsesfull.

Har hatt Kimsås som lege i over 20 år. Han tar seg alltid tid og er svært dyktig i dialog med pasienten. Han er faglig svært god og samtidig ydmyk for at noen ganger kan også pasienten kjenne sin kropp best og er derfor flink til å se flere muligheter når det kreves.

Som en god gammeldags huslege - i beste forstand

Høy medisinsk kompetanse kombinert med mye empatie og menneskekunnskap. Dette er oppskrift til en modern fastlege av ypperste klasse.

Lytter, gir gode råd, tar seg tid, sjekker grundig og henviser til andre når han føler det er nødvendig. Utrolig dyktig. Et meget behagelig og vinnende vesen i tillegg til å være en god lege. Jeg har aldri vært mer fornøyd med en lege. Er nå i trygge hender.

Vår familie lege

Kjempe godt å ha en slik flink lege.
Har personlig hatt andre fastleger og byttet.
Men nå blir det ikke mer bytte! :)

Dyktig og hyggelig!

God til å finne riktig diagnose og behandling. Flink med barn. Forklarer hva han gjør og hvorfor, bruker pasientens kjennskap til egen helse når han behandler. Veldig fornøyd og kommer ikke til å bytte fastlege!

En av de beste!

Vår familie har hatt Alf Kimsås som fastlege i nesten 20 år! Bedre LEGE finnes ikke. Lytter til deg og er ikke redd for raskt å sende deg videre til spesialist. Veldig bra.

En flink lege

Jeg har bare positivt å si om Alf Kimsås. Han bruker gjerne tid i etterkant for å kunne sende meg en ekstra grundig vurdering. Noe han alltid gjør dersom han sier han skal. Er ikke som andre leger med dårlig tid. Han er positiv, lyttende og støttende.
Den beste legen jeg har hatt, og jeg har hatt mange leger.
Tror ikke andre leger har mindre ventetid, og har ikke det som et viktig punkt her. Det viktige er å få god hjelp, og det får jeg.

Like mye psykolog som lege

Jeg kom til Kimsås med en veldig tøff sak. jeg kunne ikke bli møtt bedre en Kimsås gjorde - med respekt og verdighet. Jeg kommer til å huske møte med han for resten av livet - stor takk til han Kimsås er også flink til å se pasienten ikke P.C Han er ikke redd for å si at dette vet han ikke nok om - sender folk videre. Den beste legen jeg har hatt - sorry fikk jeg han ikke som fastlege.

Sjeldent dyktig

Sjeldent dyktig lege som er en god lytter og utviser respekt for pasienten. For meg er det helt ok å vente 20 minutter bare jeg får god hjelp, noe jeg får av denne legen.

Han tar seg tid til deg.

Er så heldig at jeg ikke besøker fastlegen min så ofte. Ja, det stemmer at vi nesten alltid må vente i ca 30 min., men når du kommer inn til han og snakker med han, så blir ventetiden glemt. Jeg føler virkelig at han tar seg tid til å lytte til deg. Har hatt han som fastlege så lenge jeg kan huske (30 år?) og han er absolutt en lege å anbefale.

Vår families fastlege gjennom mange år

En førsteklasses lege av den "gamle" skolen som gir seg tid med sine pasienter og lytter på hva man har å si. Ikke minst innser sine begrensninger og sender deg til speialisthelsetjenste når man har behov for det.
Virker å få gjort sitt arbeide med pasienter uten å stresse, det er klart at ved akutte ut rykk må man påberegne viss ventetid.

Ikke noe å skryte av

Du må alltid regne med å vente minst 30 min!!! Han er ikke noe spesielt flinkere enn de andre legene jeg har vært hos og det hender at han stresser og jeg har faktisk opplevd selv at han har sagt at han ikke har tid til å snakke om visse ting eller se på det problemet fordi han ikke har tid og har henvist meg til å bestille ny time hos han, noe han tjener på seff!!!

Meget bra lege!

En lege som har tid til deg, som faktisk bryr seg.

Til forveksling lik et medmenneske

Kimsås greier å gjøre 2 ting samtidig. Både føre en samtale og bruke dataen.Selv om han kan være forsinket, så vet jeg at han tar seg tid når jeg først kommer inn. Dessuten har han et godt nettverk av kvalifiserte fysioterapeuter og andre fagpersoner, noe som er gull for oss som ikke har fått utdelt verdens beste helse. Jeg fortsetter selv om jeg flytter til Drammen.

En jordnær lege som lytter

Sjelden lege som tar seg tid til pasientene selv om han er forsinket lar han det ikke vises ovenfor pasientene.Man føler seg trygg .

Dyktig lege med respekt for pasientene

En sjeldenhet av en lege som faktisk hører på pasientene og respekterer deres oppfatning av seg selv og deres plager. Erfaren nok til ikke å se seg blind på blodprøveresultater, men kan også høre på annen argumentasjon og se ting i sammenheng.

Den beste legen jeg har hatt.

Han tar seg god tid og viser at han lytter når man er der. Meget godt samarbeid.

Behagelig fremtreden

Lett i kommunisere med. Tar seg god tid. Inngir tillit. Lytter. Gir grei forklaring på sykdommer, og hvorfor behandlingen er nødvendig. God oppfølging.

Obervant, tilstedeværende lege med pondus.

Tar seg tid til sykdomshistorie og til å forklare medisinske sammenhenger.