Olof Einar Rosén

St. Marie gate 96/98 1706 Sarpsborg
Tlf: 69 13 09 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Olof Einar Rosén er en av 48 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Olof Einar Rosén

Lege som ikke har forståelse

Får ingen hjelp når man har det tungt. Bare sier sånn er livet. Så går man derfra 200kr fattigere.. eneste han gjør er å bestille noen blodprøver? Utbrenthet er visst ikke farlig alle er utbrent sier han. Skuffende.

Grundig

Imøtekommende og viser ikke stress under konsultasjon.
Han er grundig og jeg føler at han tar det på alvor

Hyggelig og sympatisk, men mindre dyktig

En veldig hyggelig lege, dersom du ikke er kronisk syk. Tok ikke sykdommen min seriøs selvom jeg har diagnose fra opptil flere spesialister. Skulle hele tiden finne andre løsninger på hva som feilte meg. Men som sagt, en hyggelig fyr.. Så sant det ikke feiler deg noe spesielt. (Til tider noe vimsette.. Glemte ofte å fornye reseptene mine selv når jeg satt der)

Anbefales ikke.

Legen virker utbrent og lei. Kommer med veldig upassende kommentarer. Ikke faglig dyktig. Får ikke resepter før man ringer flere ganger. Dårlig forberett hvis man har bestilt time til en spesiell ting. Lite hjelpsom.
Hyggelige damer i telefon og på kontoret
Ingen lege jeg vil anbefale.

Blir ikke tatt seriøst

føler ikke jeg blir tatt seriøst når jeg forteller om plagene mine. måtte også vente veldig lenge til timen

Blitt dårlig behandlet av lege

Etter første møte opplevde jeg legen som grei men da var det bare noen vanlige småting jeg trengte hjelp med. Senere da jeg trengte hjelp til mer alvorlige ting opplevde jeg og ikke bli tatt på alvor og han sa rett ut at dette var noe han egentlig ikke var interessert i å hjelpe meg med dette. Han hadde ikke engang lest journalen min for å sette seg inn i saken. Jeg ble litt satt ut og sa at jeg syntes dette var dårlig behandling.
I andre sammenhenger har han unnlatt å gi korrekt informasjon.
Jeg ringte legekontoret for å få en oppklaring av dette. Legen ringer meg da senere og skjeller meg ut med en ordbruk og beskyldninger som jeg faktisk aldri har hørt maken til.
At en lege oppfører seg slik overfor en pasient anser jeg som svært uprofesjonelt.

Behagelig og rolig

Som behandler er han sympatisk og lyttende, jeg opplever at jeg blir møt med vennlighet og positivitet. Jeg får den støtten jeg har behov for.

Ikke helt imponert

Føler ikke jeg klarer å nå helt fram. Mulig han har god kompetanse, men han klarer ikke å overbevise meg om det. Sitter med et inntrykk av at han ikke gidder. Har slitt med en plage over lengre tid som viste seg være ganske alvorlig. Har vært der gjentatte ganger med denne plagen, men har bare blitt sendt hjem med beskjed om å ta en paracet. Byttet fastlege som sendte meg på mr etter første konsultasjon og årsaken til plagene ble oppdaget. Synd at dette kunne vært gjort noe med nesten et år tidligere.

Ellers ikke videre fornøyd med venterommet. Lekene til barna er ødelagte, skitne og få. Ikke noe hånddesinfeksjon hverken på toalett eller venterom. Ekkelt

Sympatisk og reflekterende lege

Har hatt denne fastlegen noen år og blir alltid møtt med blikkontakt og ikke en som bare sitter og skriver på dataen. Han tar problemene dine seriøst og henviser til spesialister om han er i tvil på sin egen kompetanse på et spesielt område. Anbefales! Må derimot si at en av sekretærene på legekontoret er usedvanlig uhyggelig og burde hatt kurs i etikk og folkeskikk!

Pliktoppfyllende og grundig

Olof er lett distré, men er både empatisk, grundig og flink til å informere. Kan virkelig anbefales!

Hyggelig og nøysom

Har ikke noe negativt å si om denne fastlegen som jeg har gått til i et par år nå (ca). Trivelig og hjelpsom.

Aldri vært mer skuffet.

Jeg var utrolig skuffet etter 2 ordinære timer, og ett møte med denne legen. Han ville, etter at jeg spesifikt fortalte han om mine problemer med visse medikamenter, sette meg på disse igjen med en gang det var et lite hint av symptomer. Og da hadde jeg bare minutter tidligere fortalt han hvordan jeg hadde hatt det sist jeg var på de samme tablettene.
I tillegg nekter han å ta GU og henviste meg til en gynokolog som tar 5 ganger prisen, og har 3 måneders ventetid. Og det bare for en enkel celleprøve og en enkel helsesjekk "der nede".
På møtet med tre andre personer fra bl.a andre distanser fra Helsesektoren lot han oss alle vente i 30 minutter før han tok i mot oss. Han hadde ikke ordnet noe møterom, så vi måtte sitte på legekontoret uten mulighet for bord for oss som ville notere og hadde med oss papirer som skulle gjennomgås. Dette virker som en lege som tar minst mulig motstans vei, og jeg ville ikke anbefalt han til noen.

Flink og seriøs lege

Virker både dyktig, nøye og hyggelig! Er veldig fornøyd med å ha fått denne legen som fastlege!