Magdy Sabry Abu Habib

Tlf: 55 55 32 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Magdy Sabry Abu Habib er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Magdy Sabry Abu Habib

Sympatisk, hyggelig og flink

Oppfattar han som veldig sympatisk og flink. Lyttar til meg og foreslåg heller en å ta avgjerdsler. Oppfattar det som at me i felleskap kjem fram til beste behandling der han rettleiar og nyanserar mine oppfatningar. Veldig nøgd.

Veldig flink lege

Jeg har hadd Magdi som fastlege i to år og var veldig fornøyd med ham. Han er flink til å lytte og tar seg god tid for pasientene. Til og med med mindre alvorlige ting måtte jeg aldri vente mer enn én eller to dager for å få en time hos ham. Hadde jeg ikke flyttet til en annen by, hadde jeg aldri byttet til en annen fastlege.

Dømmende og frekk.

Jeg har slitt med flere mentale lidelser gjennom livet, men denne legen tok alt som en spøk og så bare på meg med dømmende blikk mens han nærmest gjorde latter av meg. Det er skummelt å tenke på samfunnet vi lever i om de som skal hjelpe deg med å ta vare på helsen bare fniser og tenker at du koster mer for samfunnet enn du tjener inn. Dermed er du ubrukelig og får ikke hjelp? Det er slik jeg oppfattet å gå til Magdy Abu Habib, "legen" som klart og tydelig er mer interessert i å ha fjeset sitt på forsiden av avisen da han går til BA og BT utallige ganger med håpløse artikler.

En Lege som anbefales.

Jeg flyttet til den lege, han jobbet bra med å justere på mine medisiner, har godt forståelse til det som jeg fortelle ham og prøver det beste av ham for å finne løsning og at jeg har det bra. Gir deg godt tid å snakke om problemstilling. Anbefales.

Meget tilfreds

Habib Magdy Sabry Abu tar seg god tid til å lytte til pasienten. Han er faglig meget sterk og meget engasjert for å hjelpe pasienten.
Jeg har møtt ham som fastlege med mindre alvorlige lidelser og meget alvorlige lidelser. Han stiller alltid opp svært positivt og han er rask og effektiv med å finne frem til spesialistbehov og behandling.
Jeg ser det som en styrke at han har multinasjonal bakgrunn. Ikke minst fra fattige og krigsherjete land, noe som gir ham et grunnlag til å se sykehistorien i et bredt perspektiv.
Jeg kan ikke se for meg en bedre fastlege.

Legen som man kan stole på.

Han er en høflig lege som man kan stole på. Og det best om han at han snakker arabisk og det gjør at jeg kan beskrive min sykdom på min morsmål .
Han er hjelpsom og smiler alltid .

En svært hyggelig lege

Jeg har bare gode erfaringer med denne legen, han er alltid blid og imøtekommende. Jeg opplever ham som en respektfull og profesjonell lege som ønsker det beste for sine pasienter. Anbefales varmt!

Profesjonell og omsorgsfull

Magdi lytter, analyserer, kommer med tips og råd og han gjør tiltak hvis det trengs.
Jeg er godt fornøyd både med hans profesjonalitet og med hans menneskelig tilnærming til problememene og til meg som pasient.

ikke en fastlege jeg kan anbefale.

Legen virker ikke tilstrekkelig opptatt av de problemene/behovene jeg som pasient har trengt hjelp til. Oppleves som litt defensiv i tillegg til noe språkproblemer.
Har skiftet lege.

Dette er min menig om min fastlege !!

Jeg er ganske førnoyd med min fastlege ,jeg synes han ta godt bare og bryr seg om pasiene sinne .So har ingen grunn til å klager eller sier mursatte av han . Det er veldig viktig av en lege bryr seg om sinne pasientene også som person og jeg er sikker på lege magdy gjør det med alle som kommer til han ..

Svært godt fornøyd!

Hyggelig, imøtekommende og tar meg på alvor! Derfor føler jeg meg trygg. Han har ikke norsk som morsmål, men snakker tydelig og greit norsk. Han tar seg alltid tid til å lytte!

Tillit, Trygghet og Tålmodighet

D. Magdy han er veldig imøtekommende og profesjonell, og det er ikke flaut å fortelle ham noe. Han lytter, og tar deg på alvor. Har mye kunnskaper, og forklarer godt..

Kan aldri angre på at jeg har valgt ham foran alle andre fastleger, jeg kunne aldri tenkt meg at vi har så flink lege i Norge som han.

Han er rett og slett verdens beste lege.
Hele familien går hos han, og vi alle er fornøyde både voksne og barn!

Sitat: "Vi behandler mennesker, ikke blodprøver"
Bare dette gjør ham til en ekte helt i min bok (etter tidligere lege-opplevelser)

Anbefaller han veldig sterkt!

Skifta fastlege etter eit besøk

Det var første besøket hjå han, med dattera mi som på det tidspunktet hadde han som fastlege. Ho stakk seg på ein brukt narko-nål tidlegare i sumar, vi tok blodprøve og fekk hepatitt b på legevakten samme dag, og beskjed om å ta kontakt med fastlege for oppfølging etter tre veker. Eg ringte difor til legekontoret, forklarte situasjonen (at vi trengte ny blodprøve og ny sprøyte med hepatitt b). Dette kvidde sjølvsagt dattera mi (5 år) seg til. Då vi kom fram derimot, hadde ikkje legen fått beskjed om kva det gjaldt, han hadde ikkje fått noko informasjon om hendinga frå legevakten, og han ville ikkje ta blodprøve eller gje vaksine. Han henviste oss til "Infeksjonsforebyggende kontor" og sa at det var dei som skulle handsame slike saker.
Då eg ringt der fekk eg time, men måtte vente neste to veker på å få kome til. Der sa dei at dei hadde eit tilbod på oppfølging av stikkskader, dersom ein ikkje hadde fått andre tilbod.

Eg sa frå i respesjonen at eg ikkje sette pris på denne bomturen, ettersom at eg hadde forklart tydeleg då eg tinga timen kvifor eg hadde tinga den. Dei på sin side forstod ikkje kvifor vi ikkje fekk ta den blodprøven vi hadde bedd om.

Det er uvisst kvifor vi fekk denne handsaminga, og eg skal ikkje spekulere i det, men det første eg gjorde då vi kom heim var å skifte fastlege.

Veldig flink lege

Magdy er en veldig flink lege. Han er flink til å lytte og spør alltid om jeg er fornøyd med de svarene jeg har fått og om jeg er fornøyd med hvordan han har tenkt å løse saken (skrive henvisning, medisinering o.l) eller om jeg helst hadde sett at han løste det på en annen måte.

Gir ikke henvisning.

Det var heller ikke noen informasjon i forkant om at denne legen ikke gir skriver ut henvisning til abort.