Jørgen Knudtzon

• Barnesykdommer

Autorisasjon (1985)

Jørgen Knudtzon er en av 561 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Knudtzon

Bare klikket ikke med han

Ikke å anbefale. Han er ikke åpen for å lytte når man snakker til han. Det finnes veldig mange dyktigere fastleger enn han i Oslo.

Ikke hjelpsom

Fikk beskjed at dette var min vikarlege da min lege var på ferie, men fikk absolutt null hjelp. Han var kort og irritert for at jeg hadde ringt. Veldig glad for at dette ikke er min vanlige fastlege.

Raus, klok og kunnskapsrik

Møter deg med respekt og et positivt menneskesyn. Tar seg god tid, i motsetning til mange fastleger som er mer bundet av klokka. Veldig god med barna mine også. Helt klart den beste fastlegen jeg noensinne har møtt. Har alltid tid, og en svært hyggelig assistent.

Kan dessverre ikke anbefales

Det er dessverre ikke mulig for meg å anbefale Jørgen Knudtzon. Jeg oppsøkte Knudtzon da han skal være flink, men kom til en mann som viste seg overhodet ikke å være lydhør. Jeg kom altså til en mann som trakk sine slutninger mer eller mindre fristilt fra det han fikk opplyst, og det uten å vise den minste interesse for å få tilgang på vesentlig informasjon. Mye mulig bare en mann, eller lege, av sin generasjon, men dette holder ikke i dagens samfunn der pasienter kan være alt fra godt til svært godt orientert. Det gjør meg trist å måtte forstå at det fortsatt finnes leger som egentlig ikke er interessert i å høre etter hva pasienten har å fortelle. For da kan en jo ikke annet enn å slå fast at legers holdninger kan gå på helsa løs.

Uerstattelig fastlege

Jeg har ikke hatt så mange fastleger ilø. mitt liv, men med mitt inntrykk fra media, fortellinger om andre fastleger og etter litt research, så kan jeg med hånda på hjertet si at Dr. Knudtzon er uten tvil noe man sjeldent finner.

Han kan være litt gammeldags, men på ingen måte utdatert. Han er effektiv, har god hukommelse, alltid tilgjengelig, rett på sak og absolutt ingen bedreviter og henviser videre til spesialist ved behov.

Knudtzon er en lege som jobber for det beste for pasientene sine. Hos han blir det aldri unødvendige tilleggsutgifter, han skriver ikke ut medisiner som man ikke trenger og gir deg svar fortløpende dersom noe er galt.

Jeg kan på det varmeste anbefale Knudtzon som fastlege. Han er en fastlege som man må lete lenge etter, og jeg gruer meg til den dagen han går av med pensjon.