Jørgen Knudtzon

Tlf: 23 12 18 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jørgen Knudtzon er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Knudtzon

Hersketeknikk

Denne legen bruker klassisk hersketeknikk. Hvis du viser som pasient at du har litt kunnskap, er min opplevelse at han muligens føler seg 'truet'. Ser mulig forskjell på hvordan han henvender seg til kvinne og mann. Han oppleves nedlatende, og gir klart uttrykk for at en lege er den som vet best. Moderne leger er mye mer bevisst på historien som fortelles, og vektlegger dette i vurderinger, det virker ikke denne legen spesielt interessert i. Har møtt ham ved et par anledninger, første gang i en sårbar situasjon, hvor det endte med at jeg gråt etter timen. Han sitter nok på fagkunnskap, men det veier dessverre ikke opp for meg.

Fantastisk lege!

Jeg har bodd mange steder i landet og har derfor møtt mange leger. Ingen av dem kan måle seg med Knudtzon! Jeg har hatt han som min fastlege i ca. 10 år. Han er svært tilgjengelig, løsningsorientert, og dyktig. Jeg og min familie har vært gjennom mange kriser. Knudtzon har stilt opp i tykt og tynt. Han har gjort langt mer enn det en kan forvente av en lege! Vi har mye å takke ham for!
Jeg ser at noen (få) beskriver han som arrogant og bedrevitende. Dette er helt feil. Han vet hva han kan, og henviser videre når noe må utredes nærmere, eller behandles av eksperter på et konkret område. Det finnes pasienter som tror han/hun kan mer enn legen, eller at de kan "bestille" en sykemelding eller resept når de selv vil. Slik bør det ikke være! Knudtzon er en profesjonell lege. Aksepter det! Trenger man psykolog, får man gå til psykolog! Knudtzon er en god lege, og er opptatt av å være lege. Verken mer eller mindre!

Dyktig og seriøs

Jeg har hatt Knudtzon som fastlege i 15-20 år nå, og er veldig fornøyd med han. Han er kunnskapsrik og nøyaktig, og sender gjerne henvisninger om det er behov for det. Jeg har også opplevd at han har ringt til spesialist på sykehuset for å sjekke opp ting om han ikke har vært sikker på noe selv. Jeg kan anbefale han på det varmeste

Meget dyktig!

Jørgen er en lege som jeg anbefaler på det sterkeste! Kjenner ikke igjen disse negative vurderingene som er beskrevet. Erfaren og dyktig lege som tar deg på alvor. Han har også meget dyktig stab som er imøtekommende og dyktige.Alt i alt topp lege med bred erfaring.

Tilgjengelig, dyktig og lyttend

Jeg har hatt Knutzon som fastlege i mange år. Han alltid tilgjengelig, time ofte på dagen og han tenker helhet. Han leser/husker ting jeg har sagt for mange år siden og tar det med i vurderingen. Mine barn har også fått han som fastlege og han henviser fort til Ullevål hvis han føler at han ikke sitter på spisskompetanse. 100% tillit og veldig fornøyd.

Super

Kjempe flink lege.
Har hatt legen i mange år, og er stadig like fornøyd!!
Får raskt time. Er flink til å lytte til deg. Alltid blid og hyggelig.
Veldig dyktig lege!! Anbefales!

Ekstremt dyktig

Vi har hatt Knudtzon som barnelege i 15 år. Tillitsfull med barn. Alltid blitt seriøst mottatt. Ved minste tvil har han sendt barnet videre til spesialist. Vi har alltid fått time samme dag.

Suveren lege

Jeg har hatt ham som fastlege i over fem år, men har kun møtt ham fire ganger. Hver gang har jeg fått time samme dag. Hver gang har jeg gått derfra med forrettet sak, og følt meg godt ivaretatt. Han er effektiv og fokuserer på det du kommer for, hvilket passer ypperlig for meg. Jeg kjenner også andre som har god erfaring med ham når det gjelder tettere oppfølging og psykiske plager.

Ikke velg han!

Blir ikke tatt seriøst.
Han tror som oftest at han vet alt. Om han har tatt feil og endelig sendt deg videre til spesialist sier han ingenting om hva han har gjort feil.
Virker som han forveksler deg med en annen når han spytter ut : Ja, men har ikke du hatt det lenge da ? Nei. Det har jeg ikke.

Du må gjerne mase og mase om å bli sendt videre. Har du vondt noen sted så er svaret hans : Hvis du spør 10 personer på gata om de har vondt noe sted så får du som svar at alle har vondt. Det er konklusjonen hans og du får ikke noe mer oppfølging.

Trenger du å slanke deg så kommer han med sin personlige historie om da han brakk benet og da gikk han ned 10 kg samtidig med å bytte ut måltider med en kopp suppe. Igjen så blir du ikke tatt seriøst..

Ja han har bra tilgjengelighet og du får raskt time, men med mindre du vil ha skriketimer så velg en annen fastlege!
Sekretæren/resepsjonisten er også ganske uhøflig og sur i tonen. Det er også en av grunnene man ikke har lyst til å kontakte legen.

Profesjonell og Løsningsorientert

Har hatt Jørgen Knudtzon over 3 år nå. Nye timer har jeg alltid fått raskt og kommer alltid fram på telefon under åpningstider.

Jeg har slitt mye med forskjellige sykdommer det siste året og Knudtzon har vært en sterk støttespiller til å få slike ting løst. Det kan være litt vanskelig når man bare har vage anelser (Sykdommer som kanskje kan være vanskelige å oppdage) men han finner ut av det når man danner et riktig bilde av situasjonen. Som med alle leger hjelper det å ha klart for seg hva som er galt.

Eneste jeg kan nevne er at han kan være litt vanskelig på enkelte ting men så lenge man er bestemmt så skjønner han helt fint.

Ikke like mange flinke leger rundt omkring og definitivt ikke en som du får time hos så fort så bruk han nå som dere kan!

Trangsynt

Lite forståelsesfull og trangsynt lege som bagatelliserer problemer han ikke forstår. Arrogant og bedrevitende og ikke åpen for andres synspunkter, sliter med å se ting fra andres perspektiv enn sitt eget.
og han har alltid rett. bytter med glede.

Jørgen er den absolutt beste legen jeg har hatt. Han tar meg på alvor, bruker tid, er faglig dyktig og henviser til spesialister ved behov. Jeg får alltid time på dagen eller dagen etter jeg ringer, og i vanskelige situasjoner som da jeg var utbrent så brukte han god tid og vi hadde noen veldig flotte samtaler der jeg fikk gode råd. Jørgen er en så god lege at jeg har anbefalt han til alle mine venner og familie, og jeg bruker han selv om jeg nå er flyttet til Drøbak. :-)

Bortkastet tur på legevakten

Dette er andre gangen vi har møtt denne legen på legevakten med vår sønn. Som andre skriver, arrogant og uinteressert. Hører ikke etter, og avfeier eventuelle spørsmål. Verste jeg har vært borti. Grunn alene til å ikke dra på legevakten. Veldig synd, da øvrig betjening virker hyggelig og kompetent.

On-point lege - fantastisk dyktig

Jørgen er en fantastisk dyktig lege som jeg har brukt 10 år mens jeg bodde i Oslo. Det er enkelt å få time, han er rask, effektiv og kunnskapsrik. Flere av mine familiemedlemmer byttet også til Jørgen og alle er enig at han er unormalt dyktig i jobben sin. Jeg opplever Jørgen som en skarp og faglig dyktig lege som trolig (for noen) virker litt "Old School"

Takk for at du tok vare på oss!

Den beste legen jeg har hatt

Jeg har alltid fått time på dagen hos Jørgen Knutzon, og trenger aldri å vente lenge med å få komme inn.

Jørgen er veldig "no-nonsens", går rett på sak og er veldig effektiv. Jeg forstår at noen behøver en lege som går mer på det emosjonelle, men jeg har det ofte travelt og besøkene er alltid veldig fort unnagjort.

Får alltid den hjelpen jeg trenger, og synes Jørgen er en veldig hyggelig lege!

Dyktig og fleksibel

Vært hos han flere ganger det siste året. Har dessverre oppstått noen hendelser der jeg ønsket øyeblikkelig konsultasjon. Han og/eller kontordama har da fått presset meg inn maks et par timer etter jeg ringte.

Selve timene er svært korte og han går rett på sak. Tenker det kan være to grunner til dette; han har fått presset meg inn og har ikke så god tid, eller at han kan ta i mot så mange pasienter på en dag fordi han fokuserer på problemet du skal ha hjelp til og ikke alt annet.

Når det er sagt, så synes jeg han bruker tida utrolig godt. Han tar fram bøker for å vise og illustrere, og han skisserer flere løsninger på problemet ditt

Jørgen er den beste legen jeg har hatt.

Flink lege

Har hatt han som fastlege lengre tid. Tar alltid relativ kort tid å få en time og jeg oppfatter han som dyktig. Er behjelpelig med det meste. Kan anbefales. Må desverre bytte da jeg har flyttet og ha en som er nærmere.

Første inntrykk følgte meg helt trygd... da jeg møtet ham på Lege vakten

Jeg har hatt i mange år symptomer for leddgikt, kjempe smerter, etterhvert stivenhet, dødelige smerter, vondt i alle ledene mine,håpløs slik at jeg måte miste alle leddene mine i løpet av 3 måneder tid. Jeg ble håpløs av alle leggene jeg møtet på grunn av leddene mine de kunne ikke gjøre noe så ført som mulig unntatt Knudtzen! Lege Vatne spesialisten i leddgikt på Økern senter som forrige fast legen min henviste meg 2 ganger til ham sendte tilbake henvisningen min i 2 år så rar samme legen har henvist meg til diakonal sykehus men sa vente tid 6 måneder selv om jeg hadde krenkede ledd! Men da jeg møtet Knudtzen på Oslo Legevakten første gang og med en gang henviste ham meg til diakonal sykehuset takket være ham ellers ville jeg miste helle leddene mine! derfor valgte jeg å flytte til trygdet hender og få prøve videre...
Takk for sist for forrige fastlegen min som behandlet meg i 14 år og takke være Knudtzun også som henviste meg videre til behandling.....

Proffesjonell, lett tilgjengelig og faglig dyktig.

Har hatt Knudtzon som fastlege i 6 år og jeg er meget fornøyd.

Jeg har sett de negative tilbakemeldingene her og jeg kan kjenne igjen noen av opplevelsene fordi Knudtzon kan oppfattes noe direkte, men dette er det som kalles å snakke rett fra levra uten å gå på egne personlige meninger. Knudtzon er direkte til deg om dine plager og forslag til løsninger. Er du ute etter noe som du egentlig ikke har bruk for så får du høre hva legen mener om det.

Trenger du å dulles med å høre ting som kanskje ikke helt stemmer men fungerer for deg så må du finne deg en annen lege.
Kan du jobbe så blir du ikke sykemeldt fordi du ikke liker å gå på jobb enkelt og greit. Du må ha en reell grunn til å bli sykemeldt og han undersøker om grunnen du oppgir stemmer. Dersom du ønsker resepter på alskens rare piller og medisiner fordi du synes det er behagelig så er ikke dette legen for deg. Han gir deg ikke noe du ikke trenger.

Jeg har tidligere slitt med alvorlig sykdom, og den oppfølgningen jeg fikk av Knudtzon var eksemplarisk. Jeg fikk de henvisninger jeg trengte og fikk skrevet ut de reseptene som jeg hadde behov for til min sykdom. Uten Knudtzon er det ikke sikkert jeg hadde vært her idag.

Når det gjelder prøver så gir han veldig god oppfølgning, dersom du vet hvilken prøve du skal ha trenger du ikke å booke time med legen men bare ringe og si ifra så ber de deg ofte komme bort med en gang. Prøvesvarene har jeg aldri mottatt raskere noe annet sted enn hos Knudtzon. Han ringer deg så fort prøvesvarene har kommet, eller legger igjen beskjed på telefonsvareren dersom du ikke svarer.

Når jeg ønsker time så får jeg det som regel samme dag eller dagen etterpå alt ettersom hva det gjelder. Det har hendt en gang at jeg stakk innom fordi jeg følte meg dårlig og da ble jeg bedt om å vente litt og så ble jeg "klemt" inn med en gang. Har han mange pasienter på en dag så er ikke Knudtzon fremmed for å jobbe overtid, jeg har blitt spurt om jeg ønsker time klokken 7 på kvelden tidligere fordi det er mange som ønsker time. Han lever for jobben og for sine pasienter.

Jeg vet at jeg på grunn av min alder og Knudtzon på grunn av sin alder så må jeg en dag skifte fastlege.
Men skulle jeg ha et drømmeønske så hadde jeg fått ha Knudtzon som fastlege resten av livet.

Jeg har også brukt Volvat medisinske senter tidligere hvor jeg har fått god oppfølgning på grunn av at jeg betaler MYE fordi det er privat. Knudtzon er i fastlegeordningen og gir deg minst like god oppfølgning og prioriterer deg minst like godt som noe annen løsning.

Super lege men kan virke litt brysk

Jeg er utrolig glad for vi har Knudtzon som fastlege for hele familien. Ikke bare er han en særs dyktig lege som følger deg eksemplarisk opp, han er også spesialist på barn noe som kommer godt med når man som oss har barn med astma. Han har behandlet oss for sykdommer fra hele spekteret i ti år nå uten at vi har noe og klage på, og som regel får du time på dagen noe som er helt utrolig i Oslo.

Når det er sagt så skjønner jeg at noen folk kan reagere på ham. Han er svært direkte og kan virke litt brysk, men jeg opplever det kun som måten han kommuniserer på. Han er empatisk og husker pasientene fra gang til gang så du føler deg godt ivaretatt. Jeg ville nok ikke brukt ham som samtalepartner dersom det buttet imot på det mentale, men for fysiske plager kan jeg ikke tenke meg at det finnes en bedre fastlege i Oslo. Vi tviholder i hvert fall på ham selv om vi har flyttet til en helt annen del av byen.