Jørgen Knudtzon

• Allmennmedisin
  • Barnesykdommer

1985

Ingen på venteliste

SINSEN LEGESENTER Jørgen Knudtzon Telefonnummer23 12 18 8023 12 18 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Trondheimsvn. 139B 0570 Oslo
Jørgen Knudtzon er en av 534 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Knudtzon

Arrogant, humørsyk og uten empati

Det beste med denne fastlegen er at man slipper kø og ventetid og ofte får time raskt. Ellers kan sies at lokalene er svært triste og at legesekretæren er lite varm og vennlig.

Jeg har hatt denne legen i flere år, men har omsider fått byttet fastlege og kan ikke beskrive hvor fantastisk det er å slippe å forholde seg til Knudtzon mer. En ting som er påfallende er at synes å ha svært lite forståelse for at man som pasient befinner seg i en sårbar posisjon, der man er avhengig av å møte en person med empati, forståelse og respekt. Knudtzon er gretten, bedrevitende og utålmodig, han avbryter og lytter sjelden. Han fremstår utdatert og overfladisk i måten han forholder seg til en del viktige medisinske problemstillinger, der han avfeier spørsmål og innspill med påståelige, bastante og lettvinte konklusjoner. Det er svært ofte jeg har forlatt legekontoret i tårer, fordi jeg har følt meg totalt overkjørt og nedverdiget i måten han har forholdt seg på og ikke tatt meg på alvor. Det er også bekymringsfullt hvordan han kommer med råd basert på egne erfaringer fra sitt privatliv (samliv med kona, slanking osv), som virker totalt tilfeldige, uprofesjonelle og lite faglig forankrede. Knudtzon fremstår utbrent og synes å streve med egne relasjonelle/emosjonelle vansker, som han utagerer i møte med pasienter. Jeg anbefaler virkelig ikke denne legen.

Anbefales ikke

Han er en av de mest gamle mote legen jeg noensinne har sett. Han hører aldri eller har en sympati. Han kunne ikke finne ut av mitt problem og til slutt svikte min tid, penger og mye smerte for å gå til en spesialist. Jeg vil aldri recomand ham. Hans oppførsel er veldig uhøflig og holder seg til papirer uten å finne ut roden av sykdommen.

Anbefales ikke

To av tre ganger jeg har vært hos Jørgen har han ikke villet undersøke det jeg har vært hos han for å undersøke. Det har vært i forbindelse med allergi og vitamin-mangel, altså ikke noe alvorlig, men har ført til at jeg har måttet gå til andre klinikker for å få det undersøkt noe som har kostet med mer tid og penger enn nødvendig. Jørgen oppleves som usympatisk, uinteressert og treig. Forrige gang jeg var der kom han med en smårasistisk kommentar, noe som fikk meg til å bytte fastlege med en gang.
Resepsjonisten virker også sur og lite vennlig.
Svært misfornøyd!

Dette er Norges beste lege

Han var min og barnas fastlege i over 10 år.

Vi har flyttet,og måtte dessverre få ny lege her vi bor.

Knudtzon har alltid tid,lytter,henviser og ordner opp. Han er streng når det trengs,ærlig og redelig.

Jeg tør påstå at han har gjort en forskjell i mitt liv.

Fantastisk barnelege

Hatt dr.Knudtzon som fastlege under svangerskap og første leveår til sønnen min. Tilfeldigvis også legen på helsestasjonen. Strålende fornøyd med hjelpen vi har fått til både de små og store problemene vi har hatt. Time på dagen, rask og konsis. Faglig oppdatert etter hva jeg kan bedømme.
Skulle så gjerne puttet han i flyttetlasset sørover.
Anbefales absolutt til småbarnsforeldre.