Jørgen Knudtzon

Trondheimsvn. 139B 0570 Oslo
Tlf: 23 12 18 80 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jørgen Knudtzon er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Knudtzon

Faglig dyktig og god oppfølging.

Som mange andre kjenner jeg meg ikke igjen i beskrivelsen av dr Knudtzon, jeg opplever at han tar seg tid til og høre på problemet og henviser der han ikke har sitt fagfelt, samt følger opp henvisningen.
En gang var jeg inne for en luftveisinfeksjon da han registrerte at det var noe galt med fotsålene mine. Dette resulterte i en henvisning til ortopedi på sophies minde hvor jeg endte opp med fotsåler og spesialsko. Jeg hadde aldri visst at dette var noe jeg "led" av og faktisk var en årsak til mange plager jeg hadde som jeg antok var en del av livets slitasje.
Jeg anbefaler Dr Knudtzon på det varmeste og håper jeg har han som fastlege i mange år fremover.

Dyktig, oppdatert, alltid tilgjengelig = den perfekte fastlege

Jeg og min famile, formere ig barn har hatt Knudtzon som fastlege i mer enn 20 år. Han er alltid tilgjengelig, nøyaktig og følger opp når det er nødvendig. Dette er ikke en lege for de som vil ha sykmeldinger eller resepter på legemidler man strengt tatt ikke trenger! Men det er en dedikert og dyktig lege for de som trenger det, og han går lengre enn de fleste med oppfølging når det er nødvendig.

Profesjonell lege.

Bra fastlege profesjonell.vet alltid hva som kan eller må gjøres og er beroligende å møte og tilgjengelig fort hvis man ringer.

Kjernekar

Han er nøye med det han gjør. Går rett på sak, og får det gjort og unna. Har vært heldig og hatt som fastlege i ca. 17 år. Evig takknemlig for det han gjør og har gjort. Absolutt kjernekar, streng men veldig god.

Hersketeknikk

Denne legen bruker klassisk hersketeknikk. Hvis du viser som pasient at du har litt kunnskap, er min opplevelse at han muligens føler seg 'truet'. Ser mulig forskjell på hvordan han henvender seg til kvinne og mann. Han oppleves nedlatende, og gir klart uttrykk for at en lege er den som vet best. Moderne leger er mye mer bevisst på historien som fortelles, og vektlegger dette i vurderinger, det virker ikke denne legen spesielt interessert i. Har møtt ham ved et par anledninger, første gang i en sårbar situasjon, hvor det endte med at jeg gråt etter timen. Han sitter nok på fagkunnskap, men det veier dessverre ikke opp for meg.