Jørgen Knudtzon

Autorisasjon (1985)

Ingen på venteliste

Jørgen Knudtzon er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Knudtzon

Verdt pendlingen fra vestkanten til ytre østkant

Ut fra de øvrige tilbakemeldingene jeg har lest har man enten et elsk- eller hatforhold til Knudtzon; det kan jeg forstå. Har du behov for en som nikker medfølende og gjør nøyaktig det du ham ber om, da er det bare å bytte ham ut med en gang.

Er du derimot på utkikk etter en sparringspartner; en løsningsorientert mann som er faglig dyktig, har god hukommelse, god mental kapasitet, og som får fikset utallige problemer på ett kvarter? Da har du kommet rett.

Jeg har aldri vært så fornøyd med noen som jeg er med Knudtzon. Første gang jeg møtte ham ble jeg litt fornærmet da han kom med en forhastet konklusjon (som typisk nok i ettertid viste seg å være riktig). Da sa jeg ham imot, og han beklaget at jeg hadde misoppfattet ham og utdypet hva han egentlig hadde ment. Siden har vi hatt en åpen og direkte relasjon. Han kan kanskje fremstå som noe brysk, men det er bare hans ytre vesen. Han er i alle fall genuin. Hans person opplever jeg som vittig og sympatisk. Han er selvsikker, men ikke arrogant.

Knudtzon har løst mange problemer for meg og jeg føler jeg er i svært trygge hender hos ham. Skjønner godt at han har venteliste.

Jeg anbefaler ham på det varmeste.

Mangel på empati

En mer arrogant og lite empatisk lege skal man lete lenge etter!

Rett og slett.

Bra

Dr. Knudtzon har stor arbeidskapasitet. Ser ut som alt går på autopilot og lett. Han er ærlig, overdriver ikke og snakker rett fra levra. Hvis du er en type person som vil legen skal høre om psyken din bør du oppsøke en psykolog. Her får du ikke uten grunn sykemeldinger. Her får du ikke sykemeldinger fordi du synes at du trenger det. Han lar seg ikke styre av paienter og prøver å hjelpe dem med det som har faglig nyte og virker. Hvis du har spesielle behov for spesialister blir du henvist videre. Vi må huske på at leger er også mennesker. De hører på oss men de gråter ikke med oss ellers får de ikke gjøre jobben sin proffesjonalt. En del pasienter tror at de kan mye mer enn legen men de må innse at de vet ingenting om medisin og bør etterlate faglig vurderinger til fagmann.

Svært misfornøyd

God hukommelse, men det hjelper ikke når man ikke bryr seg noe særlig om sine pasienter. Har ikke et godt inntrykk av han og anbefaler ikke denne mannen som fastlege. Han har også litt kort lunte om man ikke er enig i det han sier.

Tror han hadde hatt godt av noe kursing på hvordan man behandler andre mennesker

Her skal det ordnes!

Jeg får ta det positive først:

Knudtzon har raskt tid til deg, han er grundig med testing og diagnostisering, og skriver lett ut medisiner eller setter i gang tiltak. Slik sett er han et glimrende valg. Han følger opp, gir deg troa på at du skal komme deg ovenpå i en fei, og behandler deg som at dette skal vi fikse.

Ulempen er at han tilsynelatende får til dette ved å ha et veldig ukomplisert syn på ting. Han har store problemer med å forstå at ikke alle bare kan ta seg sammen og bli mentalt "normale", eller at de kanskje ikke passer inn i hans bilde av hvordan man skal leve.

Førsteinntrykket mitt var supert. Men siden har jeg opplevd at åpenbare fordommer gjorde at han ikke ville skrive ut medisinen min mer, sett ham forbløffet over at jeg ikke ønsker å bli som alle andre, og lest et brev han sendte innad i apparatet der han beskrev min tilbakemelding som generell motstand mot alt nytt. Dermed er inntrykket mitt blandet.

Så jeg vil si han har sterk tro på faget sitt, og kan ordne masse for deg. Men at han også kan være litt slitsom å ha med å gjøre dersom ting ikke er som han hadde tenkt.