Rolf Erik von Krogh

St.Olavs gate 10 0165 Oslo
Rolf Erik von Krogh er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rolf Erik von Krogh

God nok

Von Krogh er en lege som gjør sitt beste. Han er høflig og lun. Det at han skriver på små lapper istedenfor datamaskin gjør meg ingenting. Tilgjengeligheten er meget god og ventetiden kort.

Jeg har også erfart at han kanskje ikke har all verden å bidra med når det gjelder psykiske lidelser. Men i noen tilfeller (ikke alle!) kan det jo også stemme at en rett og slett må ta seg sammen og gå på jobb, selv om det er hardt å høre det.

Svært empatisk mann

Alltid hjelpsom. Henvist til spesialist ved behov kjapt og korrekt. Ingen problem at han er litt old school mtp bruk av datautstyr. Det bryr meg fint lite. Han kan sitt fag!

Jeg bytter ikke

Jeg har hatt von Krogh som fastlege i mange år nå, og nei, jeg er ikke gammel.
Det er overhodet ikke noe problem at han ikke bruker datamaskin eller skriver kartotekkortene for hånd. Han er flink til å henvise og ringer gjerne opp hvis dit han henviser og ordner rask time hos spesialist.
Han har alltid god tid og det går raskt å få time.

Empatisk, faglig dyktig lege som vil mitt beste!

Har hatt ham som min fastlege i snart 20 år. Han er alltid tilgjengelig og har god tid. Lyttende og gir gode konkrete råd og veiledninger når det trengs. Har hatt både somatiske og psykiske utfordringer som han har hjulpet meg meget profesjonelt og effektivt igjennom. Eneste negative jeg kan anføre er at hans kontor ikke er universelt tilgjengelig (3dje etasje uten heis). Lun og fin humor har han også. En lege som er hyggelig å besøke og som jeg anbefaler på det varmeste!

Les innleggene før du velger denne legen

Dette er basert på min egen erfaring med dr. Von Krogh. Jeg gikk til legen for å få hjelp da jeg er i en vanskelig livssituasjonsituasjon og gjennomlever en stor krise. Jeg var dypt fortvilet og ble rådet av venner til å søke legehjelp. Han er sikkert flink på en del faglige områder innen medisin, men på andre områder er det store og åpenbare kunnskapsmangler. Jeg gikk gråtende hjem fra denne legetimen og bytter nå fastlege. Jeg leser at andre her kommenterer at de ikke har blitt forstått når det gjelder psykiske problemer. Det er også min erfaring.

Jeg kunne ikke drømt om en bedre lege

Dr von Krogh er en original. Han bruker ikke PC og du kan ikke betale med kort. Han gjør håndskrevne notater fordi han føler at han ikke får skikkelig kontakt dersom han sitter bak en skjerm. Lokalene er nokså annerledes enn andre legekontor jeg har vært på. Gjør det noe? Ikke i det hele tatt! Det er snarere det som gjør at jeg liker meg så godt hos han.

Han har alltid tid. Jeg får time på dagen om jeg trenger det. Han er utrolig hjelpsom later ikke som om han kan alt i verden. Jeg opplever han som veldig pålitelig og genuint interessert i å hjelpe. Hvis han ikke kan hjelpe meg henviser han videre. Han er nøyaktig i det han gjør og tar seg tid til å forklare.

En annen ting som slår meg ved doktor von Krogh er at han er veldig høflig, noe som kan være en mangelvare blant leger. Han er virkelig profesjonell.

Hold deg unna denne legen hvis du har psykiske problemer

En gammeldags lege av den konservative natur. Mangler forståelse av psykiske lidelser og tror at det er bare på grunn av manglende egenvilje til å bli frisk igjen. Alle med psykiske lidelser bør unngå legen.

En nedlatende raring

En lege av den eldgamle skolen med håndskrevne kartotekkort og få hjelpemidler. Ved enkle konsultasjoner som forkjølelse eller vondt i en tå, er det nok greit å gå til ham, men da jeg kom til han med depresjon og sorgreaksjon, møtte jeg liten forståelse. Fikk beskjed om å ta meg sammen og gå på jobb, enda jeg bare gråt hele tiden og jobben min er med psykisk syke pasienter som er fortvilte nok fra før om ikke personalet skal gå rundt og være helt utafor.

en rar lege

passer godt for gamlinger, ikke for unge mennesker. Har et særegnet syn på diagnose, sykdom, behandling. Lever i sin gammeldags verden når det som funket for 20 år siden er perfekt nå også. Lite lydig, brukte veldig lite tid på meg ihvertfall og tok ikke det jeg sa på alvor så jeg lurte alltid på hva er jeg betaler for?

Den beste legen jeg har hatt

Husker meget godt, artig humor og interessert lyttende. Ikke belærende og gir heller ikke inntrykk av å vite alt, men henviser videre.

Fastlege med bred kunnskap

Har vært pasient hos Dr.Krogh siden 1988.

Jeg havnet hos Krogh ved en tilfeldighet den gangen.
Det er ingen tilfeldighet at jeg fortsatt går til ham

Han har fulgt meg gjennom flere inngrep i ryggen, div andre sykdommer og de senere årene tilbakevendende depresjoner.
Jeg vil tro jeg har opp mot 200 besøk hos Krogh.
I en kritisk situasjon tilbake til 90 tallet, var han faktisk med på å redde livet mitt.
Han har alltid tid til meg, er presis og svært profesjonell og korrekt. Han fremstår med stor integritet og jeg har full tillit til han faglig.

Ser at en her har kommentert feil ift vekslepenger. Har jeg aldri opplevd.

At han ikke bruker PC til henvisninger og resepter har ingenting med legegjerningen hans å gjøre. Tror han lager en henvisning/resept raskere en en pekefingerpcbruker...

Kartoteket mitt etter 25 år har blitt ganske stort. Det hadde det vel vært greit å ha elektronisk.
Ellers ingenting negativt å påpeke.

Han er en svært god lege i mine øyne.

God, gammeldags lege

Dr von Krogh (kanskje jeg er litt gammeldags også) er en erfaren og lyttende lege. Han innhenter informasjon fra andre hvis det er behov. Det er veldig betryggende. Jeg er også svært fornøyd med å komme til samme lege hver gang (ikke noe selvsagt på et legesenter) og at man får time samme/neste dag.

Manglende PC, kontant betaling, osv er bagateller. Legen er jeg godt fornøyd med.

Lite tilpasset nye krav

Krogh jobber gammeldags, tungvint og kan virke nedlatende om man går inn i faglig diskusjon med ham. Han er "gammeldoktoren" som alltid visste hva pasienten trengte. Det går jo greit så lenge man er enig med ham. (Passer sikkert greit for eldre pasienter som ser på legen som en stor autoritet.) Jeg har imidlertid betvilt om han er oppdatert i faget, og kjenner til nyere viten og behandlingsmetoder i enkelte av mine henvendelser.
Ettersom han ikke bruker data eller faks, gjør dette det vanskelig når han skal kommunisere med andre helseinstanser som f.eks. apotek, hjemmesykepleie eller sykehus. Ser at andre berømmer ham for å ikke bruke pc under konsultasjon, og jeg kan se det positive i at han har fokus på pasienten i selve møtet. Imidlertid gir det begrensninger i f.eks. å få sendt over resepter for multidose, som jeg trenger. Alt må gå med vanlig postgang, og tar tid som dagens elektronikk kan spare oss (meg) for.
Jeg opplever at han har hatt et konservativt og en rigid holdning til å revurdere min sykdomshistorie og behandling, slik at jeg nå har byttet lege.

Flink lege som har kontroll til tross for kartotek

Jeg synes karen er helt konge som lege. Han skriver på kartotekkortene og det holder det merker jeg. Har hatt flere fastleger som bruker PCen men til hva egentlig? Rolf har jo alt på kortene sine.

Kan anbefales! At han tar blodprøve på kjøkken som er rent og pent synes jeg bare er en bagatell. Det han putter in i armen er jo sterilt uansett.

Han tar seg tid og man kan få tid der når man trenger det!

En god fastlege med tid til pasienten

Jeg har brukt von Krogh som fastlege i 20 år og er godt fornøyd. Han har kort ventetid, er imøtekommende og svarer ganske raskt. At han ikke stirrer inn i en datamaskin men hører på deg er et pluss. Tilhører litt "den gamle skole" med manuelt kartotek, men har full oversikt over din sykdomshistorie.
Henvisning til spesialist, blodprøver m.v. går greit.
Han innrømmer også sine begrensninger - henviser til andre når han selv ikke kan nok (om en spesiell sykdom jeg fikk for 8 år siden).

Frarådes.

Ikke gå til denne legen hvis du har psykiske problemer og bør følges opp jevnlig.
Han evner ikke å forstå, eller bry seg om, mennesker som sliter psykisk, og man føler at han mener man bare burde "ta seg sammen". Man går fra der med en vond og nedslående følelse.

Ettersom han ikke har sekretær blir konsultasjonen ofte avbrutt av telefonen som ringer.

Empatisk, dyktig lege!

Han har vært min fastlege i mange år, er selv lege og har vært endel syk. Vi er mange kollegaer som bruker ham. Med knapt 1300 hundrede pasienter på lista er han utrolig lite stresset. Han er presis, følger opp med henvisninger og prøvesvar. Han har god orden og det uten data! Fin og lun humor.

Lege som tar seg god tid

Legen tar seg god tid og lytter. Ikke noe stress, slik som hos forrige fastlege som jeg byttet fra. Ser at en tidligere person over her snakker om et kjøkken .., men det er en steril liten kjøkkenkrok, m/ kjøleskap, som legen bruker kun til legeformål. Det er rene store flater i hele kontor-leiligeten, Legen har et gammeldags kartotek, men har alltid full kontroll når han skal innhente opplysninger tilbake i tid. Er godt fornøyd med Krogh. Det eneste er at jeg ønsker å betale konsultasjonen over nettbank, men må alltid betale direkte i hånda...

Heilt greit

Beskrivelsen til vedkomande som skreiv om "opprunding" stemmer bra, bortsett frå at eg aldri har opplevd det siste. Vart rett nok ein gong bedt om å gå ned på Kiwi for å ta ut pengar for å betale då eg ikkje hadde med cash (han tok ikkje kort og kunne ikkje gi meg faktura), noko som var litt klønete då eg hadde broten fot og kontoret hans er i tredje etasje utan heis. Men det gjekk greit, altså.

Den absolutt største fordelen med von Krogh er at han har få pasientar, så du får som regel time på dagen eller neste dag, sjølv om han er åleine om å handtere praksisen (ingen sekretær heller). Viss du veit kva du vil ha av prøver og henvisningar og kan argumentere sakleg for at det er korrekt, er han eit godt val.

Flink og forståelsesfull lege

Jeg opplever Rolf som en veldig kompetent lege som tar seg tid, som husker hvem jeg er og hva jeg har hatt før. Han har heller ikke 1000 pasienter hver dag, som gjør at det er stille og fredelig og stressfritt å besøke han. Hvorvidt han har PC eller ei er vel noe av det mer uvesentlige jeg kan tenke meg i en allmennpraktiserende lege med mange års erfaring.