Joanna Kujath-Hika

Mortensrudveien 185 1283 Oslo
Tlf: 22 76 33 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Joanna Kujath-Hika er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Joanna Kujath-Hika

En meget god og pliktoppfyllende lege

Dr Joanna Hika har vært min fastlege i tolv år. Hun har under denne tid vært en fantastisk lege for meg som har mange forskjellige sykdommer. Hun har alltid hjulpet meg til å finne frem til årsaker til sykdom, til å få rett medisinering, og har sent meg til meg til spesialister og sykehus når det har vært behov for det. Er meget takknemlig for å ha henne som min fastlege!!

Trygg og kunnskapsrik

Har hatt henne som fastlege de siste årene og er meget fornøyd. Hun er imøtekommende og støttende, og tar pasienten på alvor. Hun tar kontakt når det er behov for det og følger opp.

Arrogant

Hun er ikke min fastlege, men jeg har havnet dessverre hos henne et par ganger. Hun virker uinteressert og arrogant. Vi begge er polske, og polske skikker sier at lege og pasient bør bruke høflighetsformer til hverandre. Hun valg du-formen selv om jeg så "de" til henne. Hun betraktet meg som en snørrunge selv om jeg er en godt voksen kvinne. I tillegg er hun rett og slett dårlig lege.

oppdatert og seriøs

I dag hadde jeg en betryggende følelse å komme ut av legekontoret hennes og vite at legen min har stilt opp, hørt ,og faglig vurdert min situasjon. En spesialist i allmennmedisin som vet hva hun snakker om og tar seg tid til å finne den beste behandlingen. Takk.

Kan ikke bruke denne legen

Jeg hadde legetime for min 6 måneder gamle baby. Å ta barnet ut i vinterkulda, og med 2 busser, er en påkjenning i seg selv. Jeg var tidlig ute, meldte min ankomst, og ble sittende i venteværelset. Tiden gikk, personalet gikk til lunsj, og jeg gjentok at jeg ventet med liten baby. Etter en og en halv time var jeg fullstendig fortvilet og klarte ikke sitte lenger og vente. Min mann måte dra fra sin jobb og komme for å hente oss begge to.
Aldri noensinne i løpet av hele denne ventetiden kom legen og så til barnet. Ingen omsorg, intet engasjement.
Nå bytter jeg selvfølgelig fastlege, og må prøve å finne en som er samvittighetsfull og interessert. Det medisinske problemet er ikke løst, men jeg kan ikke ha noe mer med denne legen å gjøre. Hvis det var mulig å tildele minuspoeng, ville det være på sin plass.

Arrogant og dårlig tid

Jeg er ikke ofte hos legen (har litt legeskrekk etter mange sykehusopphold som barn) og forventer at legen skal behandle meg med respekt og som et voksent oppegående menneske. Opplever at jeg blir behandlet som et barn eller som veldig dum. Hun forteller meg at jeg er overvektig (som om jeg ikke visste det fra før) og har dårlig tid i konsultasjonene. Kan bare ta opp et problem pr time - det passer dårlig for en som må "manne seg opp" i flere måneder før jeg orker å bestille time. Bytter nå.

uansvarlig!

Denne legen tar ikke godt vare på pasientene sine, når man er inne på time så virker hun veldig useriøs, hører ikke etter, virker fjern.. Følger ikke opp! Det eneste hun tenker på er ekonomien hennes, før hun spør hvordan det går med pasienten, spør hun om man har betalt for seg selvom det er snakk om bare en utestående!!

Dårlig tid, dårlig forståelse og nesten ingen sympati

Jeg syns hun kan ha godt av å behandle pasienter som mennesker. Virker som hun er mer opptatt av tiden og fakturaer enn hun er av helsen til pasienten. Er heller ingen enkel sak å få smettestillende engang, standard svar er bruk paracet for det meste! Begynner man å bry seg om pasienten så hjelper det faktisk litt, litt forbredelse eler gjenkjenning er også en god ting å ha.

Dårlig tid, stressende

En koselig og grei dame, men det virker som hun alltid har dårlig. I tillegg er det veldig vanskelig å få tak i henne.

Meget dårlig lege

Har alltid dårlig tid og lutter ikke litt engang. Svarer ikke som en lege. Sånne burde ikke bli lege! Skjerp deg!

Lydhør og empatisk

Joanna Hika er lydhør og empatisk og mulig å få en god dialog med. God støtte i en periode med langtidssykemelding, og bruker tilstrekkelig tid ved konsultasjon. Flink til å henvise videre når man ber om det. Kanskje litt for raskt med å ty til antibiotika, særlig til barn, i sitiuasjoner hvor det ikke nødvendigvis er påkrevd, som ørebetennelse og øyekatarr.

Ok

Lite tid til sine pasienter.
Viser ingen sympati.
Akkurat som andre leger veldig opptatt av tiden mer enn pasientens forhol(sykdom)