Maria Anna-Lena Lie

Autorisert1989
  • Allmennmedisin
  • Fødselshjelp og kvinnesykdommer
Ledige plasser 28 av 750
Vil du bytte til denne fastlegen?

SiO Helse
0372 Oslo
Maria Anna-Lena Lie er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Maria Anna-Lena Lie

Genuint den beste legen jeg har hatt!

Jeg har hatt Maria Anna-Lena som fastlege i løpet av studietiden og har vært strålende fornøyd med henne. Hun er empatisk, følger opp, og henviser gjerne til spesialist hvis man trenger det. Min opplevelse har vært at hun har gått 'above and beyond' det som kreves av en fastlege. Hun tar deg seriøst, gir deg mye råd og veiledning, og anbefaler ofte alternative tiltak i tillegg til det du måtte ha behov for av hjelp.

Det er av og til noe ventetid, men det må forventes. Er det et hastetilfelle blir du imidlertid prioritert. Når det gjelder timebestilling skal det også sies at dette er det SIO som styrer med, ikke legen selv. Jeg ville derfor ikke latt dette gå ut over vurderingen av Anna-Lena.

Jeg gruer meg til å bytte fastlege nå som jeg er ferdig utdannet og ikke kan bruke SIOs helsetjenester mer.

Imøtekommende

Jeg har vært hos Dr. Lie med flere ulike problemstillinger og har hver gang opplevd å bli tatt på alvor.

Jeg opplevde henne som imøtekommende da jeg etter alt for lang tid skulle be om hjelp ift. psykiske plager. Hun gjorde en somatisk utredning og ga meg henvisning samt sørget for oppfølging på de nødvendige områdene.

Første gang jeg tok GU var jeg hos henne og selv om jeg var fryktelig nervøs gjorde hun det til en litt mindre ubehagelig opplevelse ved å gi god informasjon både før, under og etter undersøkelsen.

Dr. Lie har mye og gjøre og timeavtalene er ofte forsinket. Hun kan være vanskelig tilgjengelig til tider med lang ventetid for time. Likevel følger hun alltid opp de underøkelsene hun har gjort med informasjon pr brev eller telefon.

Veldig flink lege!

Jeg er veldig fornøyd med denne legen! Dessverre måtte jeg bytte da jeg var ferdig som student. Hun tar deg seriøst, ringer deg hvis blodprøvene viser noe, og er alltid imøtekommende og hyggelig. Anbefales!

Dyktig, hyggelig og svært god på oppfølging

Jeg hadde Lie som fastlege mens jeg studerte. Hun lytter og stiller relevante spørsmål. Er ikke redd for å slå opp dersom hun skulle være usikker på noe - et kvalitetstegn!! Virker ellers faglig dyktig og flink til å se sammenhenger. Henviser raskt til dyktige spesialister dersom det er aktuelt. Er svært flink på oppfølging - både ringer og sender skriftlige svar.
Kunne være vanskelig å få time hos henne i blant, da hun ikke jobbet der alle dager mens jeg studerte. Fikk likevel time raskt hos andre leger ved SiO Blindern, og har alltid vært fornøyd med de jeg har kommet til, både leger og sykepleiere.

Den beste fastlegen jeg har hatt

Dr. Lie er den beste fastlegen jeg har hatt. Hun er veldig nøye og grundig, god til å lytte og følger alltid opp etter behandling. I tillegg er hun veldig empatisk og det føles naturlig å åpne seg for henne.