Maria Anna-Lena Lie

SiO Helse

• Allmennmedisin
  • Fødselshjelp og kvinnesykdommer

1989

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Siste vurderinger av Maria Anna-Lena Lie

Fantastisk

Hadde henne som lege i studietiden og den beste legen jeg har hatt. Hun tar alt på alvor og sjekker opp det man ønsker. Er man veldig dårlig kommer man først i køen og får førsteklasse oppfølging.

Flink men henviser i overkant mye

Hun er hyggelig, tar seg tid, og god på å følge opp.

Men henviser videre litt raskt. Det tar mye tid og tar opp unøvendige plasser i spesialisthelsetjenesten.

Lite tilgjengelig

Jeg har hatt henne som fastslege i et år. Jeg har vært hos legen mange ganger, men aldri hos henne. Hun er aldri tilgjengelig og det er flere ukers ventetid. Jeg har blitt sendt til en annen lege hver gang.

Det er godt mulig at hun er en god lege, men jeg blir desverre nødt til å bytte. Jeg trenger EN fastlege og ikke 4 ulike leger jeg må rulere mellom for hver time. Å ikke kunne ha en konsultasjonstime hos fastlegen sin en eneste gang på et år synes jeg blir for dumt.

Grundig og koselig

Det er lett å høre at hun kan veldig mye om flere temaer kvinnehelse når hun sitter og oppsummerer /tenker høyt hver gang jeg har et spørsmål. Selv om hun ikke har en typisk smilende "velkommen"-innstilling tar det veldig kort tid før du skjønner at hun bryr seg, er koselig og imøtekommende. Jeg føler alltid at hun tar ting på alvor og det er lett å stille spørsmål.

Om noe er hun mulignes mer grundig enn jeg ville trodd var nødvendig, men jeg har også en tendens til å spille ned egne problemer. Hun har (sikkert uten å vite det) lært meg at det er greit å ta litt plass og ikke "unnskylde meg" for at jeg drar til legen.

Nøye på godt og vondt

Hadde Anna-Lena som fastlege mens jeg studerte. Hun er nøye, men det går ut over ventetiden. Hun kan gjerne holde deg en halvtime, og man må regne med at hun er forsinket i programmet pga dette.

Ekstremt nøye med alle prøver, og henviser nesten alltid videre uansett plage. Tester for alt mulig, og selv om det er trygt kan det også være plagsomt å måtte inn til time og prøvetaking hver gang man bare skal fornye en p-pille-resept.
Flink til GU.