Maria Anna-Lena Lie

SiO Helse

• Allmennmedisin
  • Fødselshjelp og kvinnesykdom.

1989

Siste vurderinger av Maria Anna-Lena Lie

Grundig og koselig

Det er lett å høre at hun kan veldig mye om flere temaer kvinnehelse når hun sitter og oppsummerer /tenker høyt hver gang jeg har et spørsmål. Selv om hun ikke har en typisk smilende "velkommen"-innstilling tar det veldig kort tid før du skjønner at hun bryr seg, er koselig og imøtekommende. Jeg føler alltid at hun tar ting på alvor og det er lett å stille spørsmål.

Om noe er hun mulignes mer grundig enn jeg ville trodd var nødvendig, men jeg har også en tendens til å spille ned egne problemer. Hun har (sikkert uten å vite det) lært meg at det er greit å ta litt plass og ikke "unnskylde meg" for at jeg drar til legen.

Nøye på godt og vondt

Hadde Anna-Lena som fastlege mens jeg studerte. Hun er nøye, men det går ut over ventetiden. Hun kan gjerne holde deg en halvtime, og man må regne med at hun er forsinket i programmet pga dette.

Ekstremt nøye med alle prøver, og henviser nesten alltid videre uansett plage. Tester for alt mulig, og selv om det er trygt kan det også være plagsomt å måtte inn til time og prøvetaking hver gang man bare skal fornye en p-pille-resept.
Flink til GU.

Genuint den beste legen jeg har hatt!

Jeg har hatt Maria Anna-Lena som fastlege i løpet av studietiden og har vært strålende fornøyd med henne. Hun er empatisk, følger opp, og henviser gjerne til spesialist hvis man trenger det. Min opplevelse har vært at hun har gått 'above and beyond' det som kreves av en fastlege. Hun tar deg seriøst, gir deg mye råd og veiledning, og anbefaler ofte alternative tiltak i tillegg til det du måtte ha behov for av hjelp.

Det er av og til noe ventetid, men det må forventes. Er det et hastetilfelle blir du imidlertid prioritert. Når det gjelder timebestilling skal det også sies at dette er det SIO som styrer med, ikke legen selv. Jeg ville derfor ikke latt dette gå ut over vurderingen av Anna-Lena.

Jeg gruer meg til å bytte fastlege nå som jeg er ferdig utdannet og ikke kan bruke SIOs helsetjenester mer.

Imøtekommende

Jeg har vært hos Dr. Lie med flere ulike problemstillinger og har hver gang opplevd å bli tatt på alvor.

Jeg opplevde henne som imøtekommende da jeg etter alt for lang tid skulle be om hjelp ift. psykiske plager. Hun gjorde en somatisk utredning og ga meg henvisning samt sørget for oppfølging på de nødvendige områdene.

Første gang jeg tok GU var jeg hos henne og selv om jeg var fryktelig nervøs gjorde hun det til en litt mindre ubehagelig opplevelse ved å gi god informasjon både før, under og etter undersøkelsen.

Dr. Lie har mye og gjøre og timeavtalene er ofte forsinket. Hun kan være vanskelig tilgjengelig til tider med lang ventetid for time. Likevel følger hun alltid opp de underøkelsene hun har gjort med informasjon pr brev eller telefon.

Veldig flink lege!

Jeg er veldig fornøyd med denne legen! Dessverre måtte jeg bytte da jeg var ferdig som student. Hun tar deg seriøst, ringer deg hvis blodprøvene viser noe, og er alltid imøtekommende og hyggelig. Anbefales!