Maria Anna-Lena Lie

SiO Helse

• Allmennmedisin
  • Fødselshjelp og kvinnesykdom.

1989

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Siste vurderinger av Maria Anna-Lena Lie

Imøtekommende

Jeg har vært hos Dr. Lie med flere ulike problemstillinger og har hver gang opplevd å bli tatt på alvor.

Jeg opplevde henne som imøtekommende da jeg etter alt for lang tid skulle be om hjelp ift. psykiske plager. Hun gjorde en somatisk utredning og ga meg henvisning samt sørget for oppfølging på de nødvendige områdene.

Første gang jeg tok GU var jeg hos henne og selv om jeg var fryktelig nervøs gjorde hun det til en litt mindre ubehagelig opplevelse ved å gi god informasjon både før, under og etter undersøkelsen.

Dr. Lie har mye og gjøre og timeavtalene er ofte forsinket. Hun kan være vanskelig tilgjengelig til tider med lang ventetid for time. Likevel følger hun alltid opp de underøkelsene hun har gjort med informasjon pr brev eller telefon.

Veldig flink lege!

Jeg er veldig fornøyd med denne legen! Dessverre måtte jeg bytte da jeg var ferdig som student. Hun tar deg seriøst, ringer deg hvis blodprøvene viser noe, og er alltid imøtekommende og hyggelig. Anbefales!

Dyktig, hyggelig og svært god på oppfølging

Jeg hadde Lie som fastlege mens jeg studerte. Hun lytter og stiller relevante spørsmål. Er ikke redd for å slå opp dersom hun skulle være usikker på noe - et kvalitetstegn!! Virker ellers faglig dyktig og flink til å se sammenhenger. Henviser raskt til dyktige spesialister dersom det er aktuelt. Er svært flink på oppfølging - både ringer og sender skriftlige svar.
Kunne være vanskelig å få time hos henne i blant, da hun ikke jobbet der alle dager mens jeg studerte. Fikk likevel time raskt hos andre leger ved SiO Blindern, og har alltid vært fornøyd med de jeg har kommet til, både leger og sykepleiere.

Den beste fastlegen jeg har hatt

Dr. Lie er den beste fastlegen jeg har hatt. Hun er veldig nøye og grundig, god til å lytte og følger alltid opp etter behandling. I tillegg er hun veldig empatisk og det føles naturlig å åpne seg for henne.

En særdeles god lege

Anna Lena er en utrolig god lege. Hun lytter til deg og dine problemer, og tar deg alvorlig. Hun kan om mulig fremstå som en hypokonder, og er ikke redd for å henvise til spesialist. Anna Lena følger alltid opp avvikende prøvesvar, og sender brev eller ringer ved behov. Jeg har tidligere hatt negativ opplevelse av fastlegeordningen, men med Anna Lena får jeg den oppfølgingen jeg trenger, og føler meg trygg på hennes avgjørelser.

Det eneste som er negativt med Anna Lena, er at hun jobber i en redusert stilling, og at hun er en svært populær lege. Hun kan være vanskelig å få tak i, og det er ofte lang ventetid for å få time. Hun har også en tendens til å være forsinket til timene. Kontordamene er alt annet en koselige, men de har man heldigvis ikke så mye kontakt med.