Maria Anna-Lena Lie

SiO Helse

• Allmennmedisin
  • Fødselshjelp og kvinnesykdom.

1989

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Siste vurderinger av Maria Anna-Lena Lie

Grundig lege

Anna-Lena har vært min fastlege gjennom flere år, og jeg er fornøyd. Hun er svært grundig, og jeg går aldri fra hennes kontor med ubesvarte spørsmål. I noen tilfeller kan hun fremstå som i overkant grundig, og jeg blir alltid sendt videre til spesialister. Dette er nok ikke legen for bekymrede personer eller de som tenderer til hypokonderi, for jeg går alltid derfra med følelsen av å være syk. Men i de tilfellene hvor jeg faktisk har vært det, så har det vært en lettelse å bli tatt på alvor.

Anna-Lena har høyt servicenivå, og jeg har opplevd at hun har ringt meg både i romjulen og etter arbeidstid for å gi svar på blodprøver etc (selv om det ikke var noe alvorlig). Hun er ikke på jobb hver dag, men er allikvel tilgjengelig. Ulempen er at hun ofte er noe forsinket, så det blir litt ventetid på kontoret.

Dyktig og flink

Hun kan feltet sitt og er ikke redd for å henvise der hun synes det er nødvendig. Er effektiv, og trenger ikke å prate i det vide og det breie for å finne ut av ting. Jeg har ikke fastlege for å ha en å prate med, men en som kan hjelpe meg å finne ut av ting og behandle sykdommen jeg har til enhver tid. Sånn sett er hun helt ypperlig.

Raus og solid lege

Anna Lena Lie var fastlegen min gjennom flere år som student. Hun hadde alltid tid, lyttet godt, gjorde grundige undersøkelser og sendte meg alltid videre til spesialister når hun mistenkte at det kunne være behov for det (flere ganger hadde hun rett).

Lie er et staut og solid legeeksemplar. Det eneste negative jeg kan komme på, er at hun noen ganger var litt hypokonder på mine vegne.