Maria Anna-Lena Lie

SiO Helse

• Allmennmedisin
  • Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1989)

SiO Helse Telefonnummer22 85 31 6022 85 31 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Maria Anna-Lena Lie er en av 561 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Maria Anna-Lena Lie

Utrolig vennelig, hjelpsom og kyndig fastlege.

Lie er definitivt en utmerket medisinpraktiker, hun tar selv små ting like alvorlig som pasienten og yter sitt beste for at man skal få effektiv behandling. Hun ringer personlig pasienter for å oppdatere om viktige prøvesvar og er alltid like hyggelig å snakke med.

Dårlig tid

Flink og grundig lege, men har en tendens til å bli litt overkjørende. Det føles som om hun ikke har tid til å høre på deg. Det er dessuten ofte lang ventetid og mye forsinkelser.

Stresset lege

Hun er meget ordentlig og flink på noen områder. Hun kan bli bedre på kommunikasjon og kundebehandling, jeg opplevde at hun ikke hadde tid til meg. Jeg hadde ønsket at hun fulgte bedre opp ang sykdom og årsaker til sykdom ved negative bakterie-/sykdomsprøver. Hun kan gjerne oppdatere seg mer på nye forskningsartikler for prevansjon (i forbindelse med migrene med aura).

Anne Lena var min fastlege under studietiden. Hun var den beste legen jeg har hatt og jeg skulle ønske jeg slapp å bytte. Hun har en rolig personlighet, og er veldig flink til å lytte. Hun er veldig god til å forklare, og jeg gikk aldri fra kontoret hennes med ubesvarte spørsmål. Hun tar alle symptomene seriøst og henviser alltid om hun tror det er nødvendig. Hun utøver en veldig god service og ringer alltid om det skulle være noe på prøvene.

Eneste minuset er at hun ikke jobber fullt på SIO, og det kan til tider være ventetid for å få time. Derimot er hun veldig god på å gi raske oppfølgingstimer, og er tilgjengelig på telefon.

Grundig lege

Anna-Lena har vært min fastlege gjennom flere år, og jeg er fornøyd. Hun er svært grundig, og jeg går aldri fra hennes kontor med ubesvarte spørsmål. I noen tilfeller kan hun fremstå som i overkant grundig, og jeg blir alltid sendt videre til spesialister. Dette er nok ikke legen for bekymrede personer eller de som tenderer til hypokonderi, for jeg går alltid derfra med følelsen av å være syk. Men i de tilfellene hvor jeg faktisk har vært det, så har det vært en lettelse å bli tatt på alvor.

Anna-Lena har høyt servicenivå, og jeg har opplevd at hun har ringt meg både i romjulen og etter arbeidstid for å gi svar på blodprøver etc (selv om det ikke var noe alvorlig). Hun er ikke på jobb hver dag, men er allikvel tilgjengelig. Ulempen er at hun ofte er noe forsinket, så det blir litt ventetid på kontoret.