Terje Blix Lie

Sjømannslege

Terje Blix Lie er en av 574 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Terje Blix Lie

Veldig skuffende.

Jeg byttet til Terje Blix Lie som fastlege i Februar 2022. Hadde min første og eneste time i starten av Mars samme år. Etter konsultasjon ble vi enige om at jeg skulle bli henvist til MR. Jeg gikk derfra, og var fornøyd med behandlingen jeg hadde fått av det jeg synes var en veldig snill, og hyggelig lege.
Hvis vi spoler 8 måneder frem, har jeg fortsatt ikke fått noen henvisning til tross for flere påminnelser fra min side.
Et tips hvis man har noe som krever at legen løfter én eneste finger, styr unna denne.

Tar seg tid, tar deg seriøst

Veldig rolig, lyttende og interessert.
Kunnskapsrik og tillitsvekkende. Den beste legen jeg har hatt!

Eldre, kunnskapsrik

1.Han lytter til problemene dine, og finner "feil" relativt kjapt sikkert pga hans erfaring om det meste. Men noen ganger ønsker jeg en dypere utbedring av problemene. 2.Han er lett tilgjengelig, også på nett. 3. henviser kjapt. 4. av person liker jeg å eksperimentere litt for å nå beste resultater når det gjelder helsen min, der er han ikke så fleksibel.

generelt er jeg veldig fornøyd. jeg har hatt han som fastlege i mange år :)

Jeg vil ikke gi mer enn tre stjerner selv om han i forhold til de fleste andre fastleger scorer en klar 5-er. jeg gir 3 da jeg har forventninger om at leger generelt bør ha visse "minimumskrav"

Dolket i ryggen

Terje B Lie ble oppsøkt som fastlege da vi som familie trengte støtte ifm søknad bydelshjelpetiltak. Legen virket i utgangspunktet lyttende og positiv, også til at vi som foreldre måtte involveres. Det som skjedde videre kan bare karakteriseres som et svik.
Plutselig var han på bydelens side, uten å informere oss, hadde bydel henvendt seg til legen via tlf., noe som resulterte i avslag med referanse til hva lege TBL hadde uttalt. Bak vår rygg ?!! Helt useriøse uttalelser, som når konfrontert ikke tok ansvar for.
Det var et slag for oss, i en sårbar fase, å oppleve tillitsbrudd fra en man liksom tror seg trygg hos, svik av verste slag.

Høy kompetanse, lyttetende og empatisk

Dr. Lie er usedvanlig dyktig, høy kompetanse, lyttende og empatisk. Gir aldri uttrykk for å ha dårlig tid, selv om det er helt klart enkelte dager hvor arbeidsmengden er enorm. Jeg jobber selv i helsevesenet. Dette er en lege vi trenger flere av!