Roald Lindebø

Vestlisvingen 188 0969 Oslo
Tlf: 23 34 41 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Roald Lindebø er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Roald Lindebø

Litt lei jobben, kanskje? Styr unna.

Har faktisk skrevet om han tidligere, her på Legelisten. Da var han en fantastisk lege, men i tiden senere har legen rett og slett gått ned i gradene. I nyere tid, opplever jeg han som en som vil ha meg ut av kontorene så fort som mulig. Blir aldri tatt seriøst hos han lenger. Han er heller ikke løsningsorientert, og ber meg leve slik jeg tror jeg kan, uten faktisk å ha vurdert meg skikkelig.
Han bruker mye tid foran skjermen, og det er vanskelig å kommunisere med han. Føler meg veldig liten, når jeg er hos han, dette på grunn av kommunikasjonen vi har, hvor han som nevnt, ikke tar meg seriøst.

Selve legesenteret har også gått ned et par hakk. De ansatte sykepleierne virker veldig høylytte og frekke, når man stiller spørsmål, enten det er i skranken eller ved andre undersøkelser som innebærer bruk av sykepleiere. Når man kommer med henvendelser i skranken, føler jeg ofte at sekretærene stønner, når jeg kommer med spørsmål eller nye arbeidsoppgaver.

Tilstanden til legesenteret materielt, er også svært dårlig. Stedet trenger en oppussing, da standarden er fra 80-tallet.

For nærmere 1-2 år siden, var Roald en flink lege som jeg gjerne anbefalte til flere. Nå finner jeg ingen løsning på problemet mitt, delvis på grunn av lite løsningsorientert lege, som ikke ønsker ytterligere og bedre undersøkelser. Gruer meg å dra til legen hver gang, men har foreløpig ingen andre valg, inntil jeg finner en ny lege.

En fantastisk lege

Det er en lege som brenner for sin jobb. Han viser tydelig at han liker jobben og er en meget dyktig lege. Han tar seg tid til å snakke litt med pasienten, og ikke kun faglig-relaterte ting hele tiden. Det er en lege som er en av de beste der ute!

Veldig flink lege

Han er en lege som er flink til å lytte og har god faglig kunnskap. Absolutt en dyktig lege som jeg anbefaler. Men noen ganger er det lang vente tid og han er ikke tilgjenglig hele uken på klinikken.

Dyktig lege som følger opp 100 %

En lyttende lege som tar meg på alvor. Følger deg opp 100% og henviser deg videre uten problem om han er usikker på noe eller om du har ønsker om å få sjekket noe opp. Ringer deg alltid tilbake .
Tommel opp for denne fatlegen.

Empatisk og profesjonell

Har hatt han som lege i mange år. Flink til å lytte, og en dyktig kliniker. Ringer tilbake hvis jeg ber om det, og følger alltid opp henvisninger og andre ting som avtales. Er samvittighetsfull.

Fornøyd med legen

Kommer til med akseptabel ventetid for time.
Ikke så lang ventetid på kontoret.
Får god hjelp med det som måtte plage meg.