Jing Lisa Li Lorentsen

Ravnåsveien 1 1254 Oslo
Jing Lisa Li Lorentsen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jing Lisa Li Lorentsen

En flott lege

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år, men så flyttet hun og jeg måtte bytte til en annen på legekontoret nærme meg. Nå har jeg selv flyttet og ble veldig overrasket og glad da jeg fant ut at hun arbeider på det legekontoret det er naturlig for meg å henvende meg til nå. Jeg kan anbefale henne på det varmeste.

Imøtekommende og tillitvekkende

Jeg har nylig flyttet og har derfor skiftet fastlege. Det har vært en udelt positiv opplevelse. Jeg er blitt godt tatt i mot. Mine helseutfordringer er blitt godt ivaretatt. Hun bruker god tid og er grundig. Jing Li Lorentsen kan anbefales!

Antipatisk og lite kompetent

Jeg hadde henne som fastlege under min første graviditet. Hun avfeide alle bekymringer med vage svar og henvisning til at jeg koster samfunnet penger. Undersøkelsene hennes framsto som sleivete. Hun var ikke forberedt når jeg kom til konsultasjon, og forklarte lite.

Da jeg spurte om råd rundt tidlig ultralyd og dobbeltest, spurte hun ganske enkelt om hva jeg skulle med det. Ville jeg kunne leve med meg selv hvis jeg tok abort? Det var først hos gynekologen at jeg fikk forklart hva det norske lovverket tillater og ikke tillater, hva man kan vite og hva man ikke kan vite osv.

Jeg følte meg lite ivaretatt hos henne.

Måtte bytte lege

Jeg ble overhodet ikke tatt seriøst og når jeg fortalte at jeg hadde store magesmerter undersøkt hun meg ikke. Jeg sa jeg gjerne ville til utredning, noe hun syntes var helt unødvendig ettersom hun kun mente jeg hadde luft i magen.

Hun skrev ut en henvisning som bare sto at jeg hadde luft i magen og det gjorde at jeg ikke ble tatt seriøst på sykehuset og måtte gå privat for få tatt undersøkelsen.

Det er ikke noe særlig når man er syk og har en fortrolig samtale der legen overhodet ikke tror på deg eller gjør noe for å forbedre situasjonen din!

Denne legen har sluttet nå.

Noen ganger er hun litt hyggelig, men som oftest veldig kald.
Tror ikke hun bryr seg så mye.
Hun skriver resepter på alt du vil ha uten å se deg i øynene en gang.

Manglende oppfølging.

Hun er ikke det minste interessert i å lytte til pasienten. Viser ingen tegn til å kjenne meg igjen. Ingen blikk kontakt og sier hverken hei eller hadet. Virker totalt inkompetent som lege, og vil helst ikke ha pasienten på kontoret mer enn høyst 1 minutt. Fraråder andre å velge denne fastlegen.

Nei takk

Dårlig tid, og husker deg aldri uansett hvor ofte man har vært der.

Hyggelig nok, men sekretærene du må snakke med for å få time er direkte usmakelige.

Seriøs og grundig

Jeg opplever Dr. Lorentsen som seriøs og grundig. Hun har alltid lyttet til mine egne beskrivelser med respekt og gjort de nødvendige undersøkelser. Selv om norsk ikke er hennes morsmal, gar det veldig greit a kommunisere. Sekretariatet hos Schouslegene er derimot bade utilgjengelig og uforskammet.

Anonym og upersonlig

Legen gir en følelsen av at man kun er en i rekken av pasienter. Ingen interesse eller nysgjerrighet overfor pasienten.

Anbefales ikke!

Tilsynelatende imøtekommende men lytter desverre ikke og tar ikke symptomer på alvor. Skriver svært dårlig norsk og får ikke til å skrive hverken attester eller henvisninger som godtas av de mottagende instanser for videre behandling.

overfladisk og lite interessert i pasienten

lorentsen er en standard lege som ikke virker særlig interessert i pasienten. hun virker som en kjølig og nøktern almennlege, som ikke makter å se pasienten som helhetlig menneske.