Barbro Monefeldt

Bydel SageneSandakerveien 33C 0477 Oslo
Tlf: 23 39 18 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Barbro Monefeldt er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Barbro Monefeldt

Barbro er den beste fastlegen jeg har hatt. Har gått til henne i flere år, men må dessverre bytte grunnet flytting. Hun ser deg, går i dybden på problemene man har, og henviser videre om nødvendig. Dyktig når det gjelder både fysiske og psykiske plager. Hun tar seg god tid, derfor kan det også bli noe venting. Ikke alltid like lett å få time hos henne, men når det er noe hun mener du trenger oppfølging til setter hun opp oppfølgingstimer slik at man slipper å bestille time selv senere (og dermed slipper man å måtte gå til en annen lege på legesenteret om hennes liste er full). Det er heldigvis flere dyktige leger på samme legesenter, så det er heller ingen krise om man må gå til en av de andre.

Meget god fastlege

Barbro er en god og tillitsvekkende fastlege. Hun virker genuint opptatt av meg som pasient og har en konstruktiv tilnærming til de helseproblemene jeg kommer til henne med. Alltid vært fornøyd med den oppfølgingen jeg har fått fra henne. Problemet er at det er veldig vanskelig å få time og at jeg derfor ofte må gå til andre leger ved senteret. Poenget med å ha en fastlege som følger en over tid og kan se helheten blir derfor borte.

Super fastlege

Jeg opplever at hun tar seg god tid, selv om hun ikke nødvendigvis har det med, at hun er genuint opptatt av hvordan man har det og hun er flink til å følge opp og er etterrettelig. Hun konsulterer andre der hun er i tvil og er proaktiv. Hun oppleves konstruktiv og engasjert og jeg er svært glad for å ha henne som min fastlege.

Hun har også annet ansvar enn fastlegejobben, så det kan ta tid med time. Den er verdt å vente på.

Senteret i seg selv opplevde jeg litt lite serviceminded og vanskelig i starten. De som sitter i telefonen kan oppleves litt brå og vanskelige. Ettersom jeg har vært fast pasient i flere år har dette inntrykket bare blitt bedre og jeg synes de nå er effektive og at de gjør en god jobb.

En lege å stole på

Hjelpsom og tillitsfull lege som lytter og hjelper.
Eneste problemet kan være å få time så fort man ønsker.

Omsorgsfull og profesjonell

Jeg har hatt Barbro som fastlege i 4 år, men hun er ofte opptatt med andre forpliktelser så ved mindre eller akutte problemer er det andre leger ved legekontoret som har tatt seg av meg. Først da jeg ble gravid kom jeg regelmessig til Barbro. Hun er en solid lege som kan sakene sine, men som konsulterer med andre når det er nødvendig. Hun er lyttende og tar seg til til å gjøre grundige undersøkelser. Begge barna mine har også gått til henne. Jeg skulle ønske jeg kunne fortsatt hos henne for alltid, men jeg er dessverre nødt til å bytte på grunn av flytting. De som får henne som fastlege er heldige.

Strålende fornøyd!

Fantastisk lege og gjennomgodt menneske! Alltid oppdatert, interessert, nøye og i godt humør. Realistisk syn på helse, løsningsorientert og effektiv. Føler meg trygg, sett og forstått i alle sammenhenger. God på samarbeid med andre instanser. God lytter, fin samtalepartner. Fortjener all ros hun får.

Hyggelig lege, men veldig vanskelig å booke

Jeg vil ikke anbefale denne senter. Å bestille time er alltid en kamp. Når du ringer med en kort varsel, er fastlegen fullbooket. Når du ringer med god tid, har de ikke timelistene klar. Da er det vanskelig å planlegge.

Det er også mulig å bestille tid på internett, men når jeg velger fastlegen min vises alle dagene fra nå og frem til mars som fullbooket. Dette opplever jeg som frustrerende.

Til slutt må man bare gi opp og bestille tid med annen lege på det samme senteret, men du mister hele poenget med å ha en fastlege, synes jeg.

Jeg er fornøyd med Barbro som lege, men synes ikke at senteret fungerer bra.

Veldig flink og hyggelig!

Jeg har gått til Barbro i mange år, og liker henne bare bedre og bedre! Hadde jeg ikke skullet flytte, hadde jeg aldri byttet. Utrolig hvor mye vi får tid til å prate om på den korte legetimen, og man får alltid følelsen av at hun tar seg tid. Samtidig er hun effektiv, sjekker grundig, henviser gjerne videre, er veldig hyggelig og virker faglig trygg og flink. Håper hun har en ledig plass hvis jeg en gang flytter tilbake til Oslo! Anbefales!

God og grundig lege

Var hos henne for ø-time (har egentlig Gøril som fastlege), og opplevde henne som veldig flink. Trodde jeg trengte hostemedisin, men hun oppdaget noe små uregelmessigheter og sendte meg til røntgen på sykehus - hvor det ble påvist lungebetennelse. Fikk fortalt at det ble tatt veldig tidlig og at mange andre leger hadde bedt meg gå noen dager til med hosten. Så vil anbefale henne selv om jeg kun var der én gang.

Dyktig og empatisk

Barbro Monefeldt er svært dyktig og tar deg som pasient på alvor. Hun lytter og foretar grundige undersøkelser. Beste fastlegen jeg noensinne har hatt.

Kunnskapsrik, varm og interessert

Veldig flott lege og menneske! Tar seg alltid god tid. Er nøye og forteller gjerne hva hun mener og tenker om det hun observerer og det som blir sagt. Da jeg primært er der for faste timer pga. kronisk sykdom, er det veldig godt at hun er så påfallende god til å lese min dagsform allerede i det jeg entrer kontoret. Da slipper jeg å utbrodere om det mer enn nødvendig. Hun lytter virkelig til det jeg sier og er ingen bedreviter til tross for høyt kunnskapsnivå. Hun vil lære. Dumt at hun jobber til ulike tider, noe som gjør at man ikke alltid får akuttime hos henne. Er hun tilgjengelig derimot, så ordnes det fort. Fikk henne anbefalt og er glad jeg tok imot rådet. Kjempefornøyd!

Veldig flink fastlege!

En fantastisk fastlege som virkerlig bryr seg om sine pasienter. Du kjenner at hun ønsker at du skal bli bedre og at hun ser på deg som ett menneske og ikke bare som pasient. Noen ganger kan det bli litt ventetid, men dette veier opp med at hun ikke slipper deg ut av døren før hun føler at man er ferdig. Har fått henvisninger til de tingene jeg har trengt, men også fått mye hjelp igjennom samtaler og rådgiving direkte fra henne. Anbefales på det sterkeste.

Ingen over ingen ved siden.

En utmerket lege som tar seg god tid til pasienten og gir gode, fungerende råd. Alt i alt den beste legen jeg har hatt i mitt lange liv. Er du på jakt etter noen fridager(sykmelding) bør du finne andre, og slik skal det jo være!
Litt synd at telefonsvareren til forkontoret har et hav med info om åpningstider osv. Forskjellig fra dag til dag. Bør være mulig å rydde opp her.

En utrolig god lege!

Hun er omsorgsfull og bryr seg om hele deg, hun undersøker og utreder nøye og tar deg på alvor. Hun komuniserer fint, og hun tar seg god tid. Kan ta noe tid å få time, men når jeg har vert akutt syk, har jeg fått time på dagen.

Flink, hyggelig og svært grundig lege

Tar seg god tid og tar pasientene på alvor. Svært hyggelig og behagelig vesen.

Hun har også jobbet på helsestasjonen og har mye erfaring med små barn.

Eneste minus er at hun bruker så god tid på hver enkelt at det kan bli lang ventetid utover dagen :)

Alt i alt den beste fastlegen jeg har hatt!