Philipp Sung-Kun Moon

Sørkedalsveien 150 A 0754 Oslo
Philipp Sung-Kun Moon er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Philipp Sung-Kun Moon

Burde gi bedre oppfølging

Det går litt for raskt. Gikk i lenge med ryggsmerter før det ble fulgt opp med henvisning til spesialist. Bør gi seg bedre tid til pasientene.

Anbefales ikke

Er ikke nok lydhør for det pasienten ønsker å si. Må derfor bli bedre til å lytte . Bør ikke være så selvsikker. Det tar lang tid å komme til spesialist

Forferdelig. Hører ikke etter!

Har en annen fastlege men måtte til dr Moon i dag da min lege var syk. For en fryktelig opplevelse! Han hørte ikke etter hva jeg sa. Han gjorde undersøkelser som ikke var relevante for sykdomsbildet. Jeg fikk ikke engang forklart ferdig problemet før jeg var sendt ut av kontoret for å ta en crp, noe jeg sa ikke var nødvendig. Da han fikk svaret om at den var negativ sendte han meg hjem. Utrolig dårlig inntrykk. Kommer ikke til å gå til han igjen!

Virker ikke interessert

Har hatt Dr. P Moon som min fastlege i noen år nå. Siste gangene jeg har vært i kontakt med legesenteret har han av en eller annen grunn ikke vært tilgjengelig, så fikk treffe andre leger istedet. Heldigvis.
Jeg er dessverre ikke særlig imponert av Dr. Moon sitt arbeid da han svært sjelden tar det jeg sier om mine problem alvorlig og snakker veldig nedlatende til meg generelt. Han er veldig dårlig på å følge opp- jeg må alltid ringe for å få mine resultat. Jeg gidder ikke å be han skrive henvendelser til spesialister lenger, det ender kun opp med unødvendige kveruleringer; enten at man ikke får skrivet ut en "fornyet" henvendelse til en spesialist som man allerede går til (siden mange år) for et problem som er fullt synlig men som han ikke har gjennomført prøver på selv, eller at man trenger en ny for et nytt problem fordi han ikke allerede samarbeider med akkurat den legen/klinikken.
Ikke den verste legen jeg har møtt, men ille nok for at jeg ikke gidder å ha han som fastlege lenger når det finnes andre som er bedre i tusental.

Fantastisk dyktig lege

Jeg har ikke dr Moon som ordinær fastlege men ble tatt inn der under et hastetilfelle. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg følte meg svært ivaretatt, han lyttet til alt jeg hadde å si, han tok meg og symptomene mine seriøst, han var profesjonell og meget dyktig og jeg har ikke hatt en bedre opplevelse hos en lege noensinne. Nå vil jeg også nevne at i dette tilfellet var det noen ubehagelige undersøkelser som måtte gjøres men jeg følte meg på tross av dette fullstendig rolig og ivaretatt. Fantastisk dyktig lege.

Utålmodig og helt ved siden av!

Har nå gått til Philip Moon i over to år. Har stort sett god kapasitet, men har nå hatt nå hatt samme helseproblem i 1,5 år uten at han har kunne hjelpe meg. De mest basale test er ikke tatt og legen henviste meg bare til Qigong😕 Er svært misfornøyd!

Kjempebra!

Philipp er faglig meget sterk. Jeg hadde mistanke om alvorlig sykdom med potensielt dødelig utgang. Ble tatt dønn seriøst fra første stund, og alle nødvendige prøver og bilder ble rekvirert. Flink til å berolige samtidig som han tok det hele alvorlig. Noen pasienter kan sikkert oppleve problemer med kommunikasjon både verbalt og nonverbalt. Jeg la godsiden til og ønsket å forstå ham som velmenende, og det har vært riktig. Andre har skrevet om opplevelsen av å være på samlebånd/ikke få nok tid. Vel, jeg har ikke måttet vente mer enn fem minutter å venterommet, så det at han passer tiden er jo positivt også. Når jeg har opplevet at tiden har gått ut, så har han bedt meg om straks å bestille ny time slik at vi kan fortsette. Ser ikke noe problem med det, pasienter klager vel raskt når de blir sittende i to timer på venteværelset for å se en lege som alltid overbooker.

Aldri igjen...

Sikkert en faglig dyktig lege, men dette er den verste opplevelsen jeg har hatt på et legekontor noen gang.
Målet med undersøkelsen var å få en resept på allergimedisin og å få svar på en del spørsmål jeg hadde. Resepten tok lang tid å skrive inn, og det er nok ikke hans feil, men han alt for opptatt av å holde tidsskjema og gjør derfor at jeg ikke kan få hatt en ordentlig konsultasjon med ham da hans kroppspråk, oppgitte tonefall og "var det noe mer" tyder på at nå meg jeg ut. Som om jeg skulle sittet på et samlebånd.
Mine oppfølgingsspørsmål blir raskt avfeid med hurtige og gjentagende svar og jeg føler jeg sitter uten noen svar i det hele tatt.

Godt førsteinntrykk

Legen er antagelig faglig dyktig, og han foretok en svært grundig undersøkelse og stilte mange spørsmål. Han satte i gang en prosess med prøvetaking og henvisning. Han hilste meg muntert farvel og jeg følte at mine plager ble tatt på alvor. Derfor er det en skuffelse at han i oppfølgingstimene har vært så vanskelig å kommunisere med. Han blir irritert hvis jeg beskriver for mange symptomer, eller om jeg gjentar samme spørsmål, fordi jeg føler meg misforstått. Selve språket er ikke et problem, men hans stress med tilmålt tid, er så altfor tydelig. Hans "var det noe mer vi skulle ta opp", gir meg en sterk følelse av at tiden er ute.

Glimrende lege

Jeg har benyttet meg av Moon som fastlege de siste årene. Jeg svært godt fornøyd med ham. Følger opp mine problemer og jeg oppfatter ham som meget dyktig. Mulig han kan oppfattes som effektiv, men jeg har god kommunikasjon med ham.

Anbefaler ham til mine venner.

Flink, men utålmodig og lite vennlig.

Jeg opplever at legen er utålmodig og lett irritert når jeg ikke er konkret nok, finner de riktige ordene, i beskrivelsene av mine plager. Det virker som om han ønsker å bli fortest mulig ferdig. Derfor tør jeg sjelden ta opp mer enn en plage når jeg er hos ham og føler meg ukomfortabel i samtale med ham.

Han er flink til å betille blodprøver og henvise til spesialister når det er påkrevd. Derfor stoler jeg på ham, men jeg skulle ønske at han tok seg bedre tid og viste mer interesse og høflighet overfor pasienten.

Utrolig flink

Fikk time hos dr.Moon da vår fastlege var fullbooket hele dagen. Det var sønnen min på to et halvt år som trengte legetime. Dr. Moon var utrolig flink og rolig, og fikk undersøkt sønnen vår uten problemer, noe som ikke er gitt med et sykt barn. Vi fikk særdeles god hjelp og oppfølgning.

Har vært hos samtlige leger på Husebyskogen Medisinske senter, og Dr .Moon, i tillegg til dr. Berntsen, er virkelig to flotte leger jeg anbefaler.

Ikke uten grunn at det er ledige plasser

God tilgjengelighet og pene kontorer.
Byttet til ham i sommer, men har nå gitt opp. Tilsynelatende interessert, men mer opptatt av klokken og av ikke å få ventetid. Har bestilt dobbelt time men denne ble redusert til 10 minutter uten å bli varslet før under selve timen.
Streng, og vil ha alt på sin måte. Blir irritert hvis ikke alle opplysningene gis med en gang, slik at han må korrigere sykemelding. Skriver it sykemelding for flere måneder per telefon uten å avklare grunnlaget for sykemelding. Lett irritabilitet.
Ikke evne til å lytte eller å sette seg inn i din situasjon.
En god lege å ha dersom du er frisk, eller ønsker å bli sykemeldt. I andre tilfelle - finn deg en annen lege.

En lege som bryr seg

Jeg fikk Philipp Moon tilfeldig som vikar for mine egentlige fastlege, og byttet til ham straks etterpå. Istedetfor tidligere leger jeg følte brydde seg mer om effektivitet enn pasientomsorg, ble jeg møtt nå av en lege som genuint brydde seg og som både tar initiativ og yter det lille ekstra. Anbefales på det sterkeste!

Valgte å slutte hos ham

Har benyttet fastlegen lite, men oppsøkte ham da jeg for 2 år siden fikk sterke hudproblemer. Jeg fikk ikke sove og spurte etter å få en sykemelding.
Han ville ikke gi meg dette og jeg følte jeg ikke ble trodd hos ham. For meg som forsøkte å få en sykemelding for første gang på over 30 år, ble dette svært negativt.

Kjempelege... Kan anbefales

Har hatt Philip som fastlege side 2001 og har alltid fått time samme dag dersom jeg ringer før 1130, eller dagen etter.
Han lytter, undersøker og behandler/ henviser videre uten at man føler seg "klein" på noen måte.
Flyttet fra Røa, hvor han holdt til da, i 2002 til andre siden av byen. Men har beholdt Philip som fastlege, selv om jeg må reise et godt stykke for å komme meg dit, fordi jeg føler meg veldig komfortabel med han.

Svært god fastlege

Faglig sterk og effektiv lege. Relativ enkel timebestilling, men har mye å gå på når det gjelder elektronisk kommunikasjon med pasienter.

En veldig flink lege.

Tar seg tid til deg som pasient, god kontakt og lytter. Faglig sterk!!
Kan anbefales på det sterkeste.