Nils Fredrik Holm Moseid

Tlf: 22 80 90 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Nils Fredrik Holm Moseid er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Nils Fredrik Holm Moseid

Ikke den beste legen

Etter å ha lest gode vurderinger på denne siden valgte jeg Nils Fredrik som min nye fastlege etter flytting. Jeg er ikke fornøyd.
Jeg syntes humor er en viktig egenskap i helsevesenet, men når det blir for mye føler jeg ikke at jeg blir tatt seriøst. Jeg var der hvertfall en gang i måneden pga en lungesykdom som må følges godt opp. Når jeg hadde spørsmål virket det til tider som han kvelte ett gjesp og ga ett kort svar uten noe særlig øyekontakt.
Han virker rastløs og til tider ukonsentrert.

Jeg vil hvertfall ikke anbefale denne legen til de som ser etter en med empati og forståelse, da han virker rastløs, kynisk og har humor med dårlig timing.
Det positive er at han gjør jobben sin og er flink til å henvise videre.

Dyktig lege, lyttende og kunnskapsrik.

Mitt inntrykk er at dr. Moseid er en dyktig lege som gir gode forklaringer og forslag til behandlingsform. Moseid har vært min fastlege i 5 år. Dette er en lege som ønsker å forstå pasienten, og er tydelig i tilbakemeldinger. Moseid deler med sin kunnskap, som virker betryggende for meg som pasient. Jeg føler at jeg forstår alle forklaringer og behandlinger som blir gitt. I tillegg er det humor og sosial kunnskap som gir en helhetlig god legekunst hos dr. Moseid.

Lovisenberg legekontor har sine forbedringspunkter. Det virker som om legekontoret ikke er interessert i telefonkontakt med sine pasienter. All timebestilling på nett/sms. Det er dumt når du forsøker å få til en hastetime, eller foreslå tidspunkt fremover som passer inn i din kalender. De tar telefonen, men det kan ta lang tid før noen svarer.
Avtalt tid for legetime stemmer sjelden. Av alle mine legetimer har jeg ventet i venterommet i gjennomsnitt ca. 20-30 minutter. Selv når min fastlege var i permisjon var dette et problem. Dette ser jeg på som et problem med organiseringen av timeplanen for legekontoret generelt, og ikke for min fastlege spesielt.

Elektronisk tilbakemelding på nettportalen fungerer bra. Dette gjør at tilbakemeldinger kan gjøres uten å komme inn for en ny legetime.

Behagelig og tillitvekkende

Lett å være ærlig overfor humoristisk og varm lege (også når det er snakk om livsstilssjukdommer). Skammer meg ikke selv om jeg skjønner jeg ikke bare gjør lure ting.
Han lytter og har svar på mange spørsmål, men sender meg også videre til spesialist hvis han finner det nødvendig.
Har i løpet av 10-12 år aldri måttet vente lenge på time. Har heller aldri sittet lenge på venteværelset.

Flott lege

Har vore kun få gonger hjå Moseid, men han er ein usedvanlig bra doktor, verkar genuint interessert i meg, og stiller gode spørsmål. Har heller ikkje skrive ned alt på dataen mens eg er der, noko eg set veldig pris på, for då pratar han faktisk med meg....

Ikke fornøyd

Tok seg veldig dårlig tid. Snakket i telefonen (privat! ) mens han gjorde undersøkelser av magen min. Sendte meg avgårde som ett stor spørsmålstegn . Vil ikke anbefale denne legen til noen.
Byttet lege etter denne hendelsen.

Veldig fornøyd :)

Veldig fornøyd med både Moseid og hans kollega som jeg også har vært hos. Følt meg ivaretatt og at jeg ble tatt seriøst ved alle besøk på dette legesenteret. Fikk nødvendige resepter som min forrige fastlege ikke ville gi meg. Eneste jeg kunne vært foruten er timebestillingen som går elektronisk.

Tragisk legekontor

Kommunikasjonen med legekontoret skal foregå via sms, hvor de antageligvis har ansatt en tenåring til å sitte og svare, samt foreta medisinske vurderinger. Jeg kunne nesten ikke gå, men kunne få time om en uke, eller dra på legevakta. Moseid selv er nesten aldri tilstede, men en ok lege når han er der, så det er mest på grunn av kontoret jeg bytter.

Den beste legen jeg har hatt

Jeg har hatt Nils i over 5 år og har alltid følt meg godt ivaretatt. Han ser enkeltmenneske og jeg føler jeg blir tatt seriøst. Han har hjulpet meg igjennom tunge tider og alltid følt at jeg blir hørt. Synes det er utrolig synd at jeg har flyttet og ha måttet bytte lege. Vil søke om han igjen når jeg er tilbake. Anbefales på det sterkeste. Bedre lege skal man se lenge etter....

Ikke fornøyd

Jeg har hatt Moseid som fastlege helt siden fastlegeordningen startet, men jeg har aldri vært spesielt fornøyd med behandlingen jeg har fått hverken hos han eller hans vikarer. Jeg føler nesten aldri at jeg blir tatt seriøst, selv om jeg går til legen svært sjelden. Det virker som han har for mye å gjøre og fokuserer på så hurtig behandling som mulig. Problemene blir aldri gått til bunns i, og det skal mye til for å få en henvisning selv om legen selv ikke har resurser til å finne ut av problemet.

Dyktig lege

Har hatt Nils Fredrik som fastlege i over to år nå. Han er faglig dyktig, flink til å lytte og tar seg tid til deg som pasient. At han også har humor er et pluss.

En lege som bryr seg

En lege som tar seg tid til å prate og se deg, ikke bare overfladisk pjatt. Følger godt opp. Tålmodigheten selv!

håpløst

har hatt denne fastlegen i over 3 år.
Alle ganger jeg har hatt behov for time eller telefon kontakt har vedkommende ikke vært til stede (ca 6 ganger over 3 år) så har enda ikke sett fastlegen min engang, og de som vikarierer for han har tusen andre ting og gjøre også så det blir deretter.

ville anbefalt og skifte , ser ikke "rosen" i den andre vurderingen her.

Dyktig og hyggelig lege!

Moseid er en faglig dyktig lege, og i tillegg er han hyggelig å komme til. Han ser den enkelte pasient, og kommer gjerne med beroligende kommentarer, slik at man føler seg friskere allerede før man har vært på apoteket for å hente medisiner.