Nils Fredrik Holm Moseid

Lovisenberg Legesenter Mann, 46 år

Autorisert1999
Ledige plasser 8 av 1500
Vil du bytte til denne fastlegen?

Lovisenberg Legesenter

Geitmyrsveien 45 B 0455 Oslo
Nils Fredrik Holm Moseid er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Nils Fredrik Holm Moseid

Ikke den beste legen

Etter å ha lest gode vurderinger på denne siden valgte jeg Nils Fredrik som min nye fastlege etter flytting. Jeg er ikke fornøyd.
Jeg syntes humor er en viktig egenskap i helsevesenet, men når det blir for mye føler jeg ikke at jeg blir tatt seriøst. Jeg var der hvertfall en gang i måneden pga en lungesykdom som må følges godt opp. Når jeg hadde spørsmål virket det til tider som han kvelte ett gjesp og ga ett kort svar uten noe særlig øyekontakt.
Han virker rastløs og til tider ukonsentrert.

Jeg vil hvertfall ikke anbefale denne legen til de som ser etter en med empati og forståelse, da han virker rastløs, kynisk og har humor med dårlig timing.
Det positive er at han gjør jobben sin og er flink til å henvise videre.

Dyktig lege, lyttende og kunnskapsrik.

Mitt inntrykk er at dr. Moseid er en dyktig lege som gir gode forklaringer og forslag til behandlingsform. Moseid har vært min fastlege i 5 år. Dette er en lege som ønsker å forstå pasienten, og er tydelig i tilbakemeldinger. Moseid deler med sin kunnskap, som virker betryggende for meg som pasient. Jeg føler at jeg forstår alle forklaringer og behandlinger som blir gitt. I tillegg er det humor og sosial kunnskap som gir en helhetlig god legekunst hos dr. Moseid.

Lovisenberg legekontor har sine forbedringspunkter. Det virker som om legekontoret ikke er interessert i telefonkontakt med sine pasienter. All timebestilling på nett/sms. Det er dumt når du forsøker å få til en hastetime, eller foreslå tidspunkt fremover som passer inn i din kalender. De tar telefonen, men det kan ta lang tid før noen svarer.
Avtalt tid for legetime stemmer sjelden. Av alle mine legetimer har jeg ventet i venterommet i gjennomsnitt ca. 20-30 minutter. Selv når min fastlege var i permisjon var dette et problem. Dette ser jeg på som et problem med organiseringen av timeplanen for legekontoret generelt, og ikke for min fastlege spesielt.

Elektronisk tilbakemelding på nettportalen fungerer bra. Dette gjør at tilbakemeldinger kan gjøres uten å komme inn for en ny legetime.

Behagelig og tillitvekkende

Lett å være ærlig overfor humoristisk og varm lege (også når det er snakk om livsstilssjukdommer). Skammer meg ikke selv om jeg skjønner jeg ikke bare gjør lure ting.
Han lytter og har svar på mange spørsmål, men sender meg også videre til spesialist hvis han finner det nødvendig.
Har i løpet av 10-12 år aldri måttet vente lenge på time. Har heller aldri sittet lenge på venteværelset.

Flott lege

Har vore kun få gonger hjå Moseid, men han er ein usedvanlig bra doktor, verkar genuint interessert i meg, og stiller gode spørsmål. Har heller ikkje skrive ned alt på dataen mens eg er der, noko eg set veldig pris på, for då pratar han faktisk med meg....

Ikke fornøyd

Tok seg veldig dårlig tid. Snakket i telefonen (privat! ) mens han gjorde undersøkelser av magen min. Sendte meg avgårde som ett stor spørsmålstegn . Vil ikke anbefale denne legen til noen.
Byttet lege etter denne hendelsen.