Dan Orvar Niklasson

Hegdehaugsv 31/33 0352 Oslo
Dan Orvar Niklasson er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dan Orvar Niklasson

Arrogant

Var min fastlege under ett års tid.
Tycker inte han tog mig på allvar överhuvudtaget.
Fick alltid ett mycket arrogant bemötande.

Stjerne i karakterboka

Jeg har hatt 11 fastleger i årenes løp (65 år gammel kvinne). Niklasson kommer høyt opp på lista når det gjelder å lytte, forstå, veilede og gi positive tilbakemeldinger. Jeg er meget fornøyd med faglig kvalitet, føler meg godt ivaretatt. Har anbefalt ham til venner/ bekjente som har vært på utkikk etter en ny fastlege. Jeg er også godt fornøyd med servicen i skranken, både når jeg ringer og når jeg kommer til avtale

Uinteressert

Jeg har flere ganger opplevd at ting jeg ser på alvorlig, som jeg har gruet meg til å snakke med noen om, blir tatt veldig lett på. Da jeg hadde psykologiske problemer fikk jeg beskjed om det eneste han kunne gjøre var å sette meg på venteliste, men det anbefalte han ikke fordi han mente at det ville ta for lang tid. Han anbefalte meg å ikke sette meg på venteliste, men å heller prøve å finne på noe selv. Da jeg fortalte at jeg hadde valgt å bli vegetarianer og ville ta en blodprøve for å sjekke nivåene mine, fortalte han meg at han ikke så noen grunn til å være vegetarianer. Blodnivåene mine var forresten helt OK.

ok lege, elendige sekretærer

Dan er en ok lege. Han tar mange antagelser uten grunn, som senere viser seg å være feil etter et halvt år med smerter for meg. Irriterende. Sekretærene er helt fullstendig ubrukelige! Det er alltid 20 min telefonkø, aldri ledig time, og de glemmer å be legen legge inn resepter slik de lovet, glemmer å bestille vaksiner slik de lovet, alt er rett og slett håpløst med de!

Litt for effektiv, til tider irritabel og uinteressert

Kan være behagelig å ha med å gjøre hvis man kommer med noe som er enkelt og konkret å håndtere, som kutt i fingeren eller vondt i halsen. Er effektiv under konsultasjoner. Til tider litt for effektiv. Han virker til tider irritabel hvis han må følge opp på telefon etter prøvesvar og kommer med lettvinte løsninger/snarveier så han kan avslutte samtalen. Man føler seg som en hypokonder selv om symptomer er reelle i forhold til diagnose og verdier. Han responderer mye med "ja, mm..." når man forklarer symptomer og kommer med forslag til løsninger som viser at han egentlig ikke har hørt etter når man snakker. Unngå om man har kroniske tilstander som må følges opp.