Dan Orvar Niklasson

Hegdehaugsveien 31 0352 Oslo
Tlf: 22 95 50 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dan Orvar Niklasson er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dan Orvar Niklasson

Lite fleksibel, til tider arrogant - men faglig ok

Har hatt denne legen i 14 år og har akkurat byttet. Dette er ikke legen du vil ha om du trenger noen som lytter. Han kan til tider få deg til å føle at du som pasient er en belastning for ham, men det faglige er nok helt ok for de fleste. Jeg har en autoimmun sykdom og ønsker å prøve ut andre medisiner og forstå hvordan jeg kan leve bedre med sykdommen, men dette er han uvillig til å diskutere så lenge blodprøven er grei. Jeg har derfor nå byttet til noen jeg håper det er mulig å ha en dialog om disse tingene med.

lege som forstår deg

Dr.Dan O. Niklasson har vært min fastlege i ca 20 år, og kunne ikke tenke meg å forandre på det.Opplever ham som en forståelsels person,og minst ikke, meget dyktig.Tidligere syntes jeg det var lang ventetid, men etter at han viste meg hvor enkelt og greit det var å bestille via PasientSky,er ikke dette noe problem.Man kan også få time på dagen ved å ringe før kl 08 00 ved akutt sykdom.

Arrogant

Var min fastlege under ett års tid.
Tycker inte han tog mig på allvar överhuvudtaget.
Fick alltid ett mycket arrogant bemötande.

Stjerne i karakterboka

Jeg har hatt 11 fastleger i årenes løp (65 år gammel kvinne). Niklasson kommer høyt opp på lista når det gjelder å lytte, forstå, veilede og gi positive tilbakemeldinger. Jeg er meget fornøyd med faglig kvalitet, føler meg godt ivaretatt. Har anbefalt ham til venner/ bekjente som har vært på utkikk etter en ny fastlege. Jeg er også godt fornøyd med servicen i skranken, både når jeg ringer og når jeg kommer til avtale

Uinteressert

Jeg har flere ganger opplevd at ting jeg ser på alvorlig, som jeg har gruet meg til å snakke med noen om, blir tatt veldig lett på. Da jeg hadde psykologiske problemer fikk jeg beskjed om det eneste han kunne gjøre var å sette meg på venteliste, men det anbefalte han ikke fordi han mente at det ville ta for lang tid. Han anbefalte meg å ikke sette meg på venteliste, men å heller prøve å finne på noe selv. Da jeg fortalte at jeg hadde valgt å bli vegetarianer og ville ta en blodprøve for å sjekke nivåene mine, fortalte han meg at han ikke så noen grunn til å være vegetarianer. Blodnivåene mine var forresten helt OK.

ok lege, elendige sekretærer

Dan er en ok lege. Han tar mange antagelser uten grunn, som senere viser seg å være feil etter et halvt år med smerter for meg. Irriterende. Sekretærene er helt fullstendig ubrukelige! Det er alltid 20 min telefonkø, aldri ledig time, og de glemmer å be legen legge inn resepter slik de lovet, glemmer å bestille vaksiner slik de lovet, alt er rett og slett håpløst med de!

Litt for effektiv, til tider irritabel og uinteressert

Kan være behagelig å ha med å gjøre hvis man kommer med noe som er enkelt og konkret å håndtere, som kutt i fingeren eller vondt i halsen. Er effektiv under konsultasjoner. Til tider litt for effektiv. Han virker til tider irritabel hvis han må følge opp på telefon etter prøvesvar og kommer med lettvinte løsninger/snarveier så han kan avslutte samtalen. Man føler seg som en hypokonder selv om symptomer er reelle i forhold til diagnose og verdier. Han responderer mye med "ja, mm..." når man forklarer symptomer og kommer med forslag til løsninger som viser at han egentlig ikke har hørt etter når man snakker. Unngå om man har kroniske tilstander som må følges opp.

God lege

Hatt denne legen i mange år. Meget fornøyd med både service og kvalitet på jobben hans. Gir god info og er positiv til mine egne innspill om helsen min.
Han er alltid vennlig og det er sjelden forsinkelser.

Sekretærene derimot er ikke like serviceinnstilte.

Alt i alt meget fornøyd.

Jeg bytter lege i dag

Har gått med en følelse om at legen min ikke tar meg på alvor. I dag ble den følelsen bekreftet. I enkelte saker virket det som han ikke bryr seg eller kan tilstrekkelig nok. Skremmende

useriøs, utilgjengelig og uinteressert!!!

Mitt inntrykk av Dan Orvar er som overskriften tilsier, ikke så veldig bra. den korte tiden jeg har vært hos Dan har ikke akkurat hjulpet meg med noe som helst. han er aldri tilgjengelig, legekontoret tar ALDRI telefonen og når man først er der og kommer med sine problemer så snakkes det om helt andre ting. sende faktura 30 min etter time er de derimot utrolig flinke til der. anbefaler IKKE Dan Orvar da han nok en gang er en utrolig skuffende. vennligst ikke benytt dere av han. eller hegdehaugsveien legekontor.

han smiler mye

Helt ok

Han er veldig høflig, men føler alltid at jeg er en smule hypokonder når jeg kommer innom. Jeg kommer innom, forteller hva som plager meg, han sier det ikke er noe, jeg betaler og går. Føler ikke han lytter særlig bra eller tar meg på alvor.

De som svarer telefonen er nesten ufine, ønsker kun å legge på så fort som mulig.

GOD LEGE. DÅRLIG FORVÆRELSE.

Noen har faktisk vært pasienter ved dette legekontoret lenge før både Waaler og Niklasson kom hit, da under legene Reidar Fodstad, Vegard Dahl, en datter av en tidligere statsråd, og Christian Frederik Holmboe. Noen av disse var interessert i oss, andre ikke. Dan Niklasson er interesset i oss, men han må du snakke til. Slik er det. Forværelset derimot, er en salderingspost. Å la pasientene stå og "glane" utenfor luken i evigheter, holder rett og slett ikke. Hvis forværelset har sykdomsforfall, så må Waaler og Niklasson ordne dette, uten forsinkelse. Vi som er pasienter, finner oss ikke å bli stående der som et "mehe".

Ikke å anbefale

Har vært hos denne legen tre ganger med vondt i kneet og han sier alltid "vent og kom tilbake senere om det fremdeles gjør vondt". Jeg betaler altså for å få beskjed om å komme tilbake senere. Har ikke fått inntrykk av at han tar problemene mine seriøst..
Ventetiden er også veldig lang, opp til tre uker, og damene i resepsjonen er ganske frekke. Har også har ganske mange problemer med timebestilligene, de har dobbeltbooket meg og jeg har ventet i over en time på venterommet.

Absolutt ikke å anbefale!

Sterk anbefaling!

Jeg er en person som "aldri" gikk til legen. Men når jeg først gikk fikk jeg flere dårlige inntrykk.
Når jeg begynte å gå til Niklasson så endret mitt inntrykk av leger seg veldig.
Han er tilgjengelig, hører på hva jeg sier, og trekker ting inn mer som en samtale enn noe annet. Han har veldig sterk fagelig mening, men lar deg bli enig med den før han sender deg til en spesialist, eller går videre med den.
Tilgjengelig når jeg behøver det, og fornye resept på melding fungerer meget godt.

Ikke fornøyd

Veldig lite fornøyd med han som lege, han trodde ikke på plagene mine og fikk meg til å føle meg liten. For en som nesten aldri går til lege og aldri har vært sykemelt føles det rart å ikke bli trodd.

Jeg fikk også beskjed om å kommer oftere?! noe som ikke er lett når han aldri har tilgjengelig time.

Hans kollega Finn Waaler derimot er en meget hyggelig og dyktig lege :)

Utrolig flink og god lege

Hr. Dan Niklasson er en god og tålmodig lege. Altid blid og vennlig. Jeg anbefaler ham. Har vært patient der i snart 7 år.

Kan være vanskelig å få tid, men tror dette gjelder de fleste legesentre i byen.

ELENDIG behandling og frekke på telefon!

Har prøvd å få ordnet en legetime om 3 måneder, men det lot seg ikke gjøre! Hun i resepsjonen er alltid frekk og tenker kun på hvordan hun kan legge på raskest. Byttet fastlege hit og det er det værste jeg noensinne har gjort. Unngå det for all del!

Ubehagelig lege

Dette er den mest ubehagelige legen jeg har vært hos noengang. Han var lite imøtekommende, gå lite eller dårlig informasjon, var uinteressert, hisset seg opp og fikk meg til å føle at det var liten grunn for meg å komme til ham.

Har fungert bra

Har ikke hatt problemer med tilgjengelighet og fått hjelp når jeg trengt. Tilsvarer forventninger jeg har på en fastlege.

Her er det umulig at få tid.

Jeg har vært syk i over to uker og har prøvd at få en tid her hos min fastlege.. Jeg har ringt og prøvd å få en tid i en uke. I dag er det 15. mai, og neste tid de hadde for meg var 23. juni..
Helt latterlig.. Jeg ringte torsdag klokken 08:01 da man da skulle kunne bokke akutt tid, Men da var dette allerede fullt..

Utrolig dårlig hjelp av resepsjonist å, når jeg prøvde å forklare hvor mye jeg trengte hjelp sa hun bare lykke til og la på telefonen mitt i setningen min..

Håper ikke noen må gå igjennom samme som jeg har gjort de siste ukene med dette legesenteret.