Dan Orvar Niklasson

Hegdehaugen Legesenter

1992

574 av 2000

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Dan Orvar Niklasson er en av 535 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dan Orvar Niklasson

Dårlig service

Jeg har vært pasient hos Niklasson i mange år og har valgt å bytte fastlege nå. En av hovedgrunnene er at det er vanskelig å få timer og service på telefonen er ganske elendig. På det faglige hadde jeg ikke noe negativt å si om Niklasson.

God lege

Hatt ham som fastlege i mer enn 20 år. Alltid tatt på alvor, alltid undersøkt nøye. Svært fornøyd etter alle disse årene.

utrivelige resepsjonister, sure og irriterte. Dårlig tilgjengelighet og lang ventetid

Jeg ringte for aktutt time en hel uke syk. Da var det Ikke forvent deg en hyggelig person som tar telefonen når du ringer til Hegdehaugen Legesenter. Resepsjonistene er nok heller lite fornøyd med både arbeidssituasjonen så frekke, sure og irriterte som de er. Da jeg ringte om du ringer tidlig er det svært vanskelig til umulig å få legetime på dagen hos vikar lege.
Da sa hun at alt fult, ikke noe ledig time og hun vil bare vil legge på tlf så fort så mulig. Dette er nok og håper dere som driver der bør kjerpe dere. Jeg anbefaler ikke verken legen og legesenter.

Anbefales ikke

Anbefaler å finne en annen lege. Lite forståelse og en opplevelse jeg ikke unner andre. Han fikk meg til å føle meg dum og hørte ikke etter. Jeg har aldri hatt så dårlig opplevelser hos andre leger og er erfaren på dette området.

Lite fleksibel, til tider arrogant - men faglig ok

Har hatt denne legen i 14 år og har akkurat byttet. Dette er ikke legen du vil ha om du trenger noen som lytter. Han kan til tider få deg til å føle at du som pasient er en belastning for ham, men det faglige er nok helt ok for de fleste. Jeg har en autoimmun sykdom og ønsker å prøve ut andre medisiner og forstå hvordan jeg kan leve bedre med sykdommen, men dette er han uvillig til å diskutere så lenge blodprøven er grei. Jeg har derfor nå byttet til noen jeg håper det er mulig å ha en dialog om disse tingene med.