Dan Orvar Niklasson

Hegdehaugen Legesenter
Hegdehaugsv 31/33 0352 Oslo
Dan Orvar Niklasson er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dan Orvar Niklasson

Lite fleksibel, til tider arrogant - men faglig ok

Har hatt denne legen i 14 år og har akkurat byttet. Dette er ikke legen du vil ha om du trenger noen som lytter. Han kan til tider få deg til å føle at du som pasient er en belastning for ham, men det faglige er nok helt ok for de fleste. Jeg har en autoimmun sykdom og ønsker å prøve ut andre medisiner og forstå hvordan jeg kan leve bedre med sykdommen, men dette er han uvillig til å diskutere så lenge blodprøven er grei. Jeg har derfor nå byttet til noen jeg håper det er mulig å ha en dialog om disse tingene med.

lege som forstår deg

Dr.Dan O. Niklasson har vært min fastlege i ca 20 år, og kunne ikke tenke meg å forandre på det.Opplever ham som en forståelsels person,og minst ikke, meget dyktig.Tidligere syntes jeg det var lang ventetid, men etter at han viste meg hvor enkelt og greit det var å bestille via PasientSky,er ikke dette noe problem.Man kan også få time på dagen ved å ringe før kl 08 00 ved akutt sykdom.

Arrogant

Var min fastlege under ett års tid.
Tycker inte han tog mig på allvar överhuvudtaget.
Fick alltid ett mycket arrogant bemötande.

Stjerne i karakterboka

Jeg har hatt 11 fastleger i årenes løp (65 år gammel kvinne). Niklasson kommer høyt opp på lista når det gjelder å lytte, forstå, veilede og gi positive tilbakemeldinger. Jeg er meget fornøyd med faglig kvalitet, føler meg godt ivaretatt. Har anbefalt ham til venner/ bekjente som har vært på utkikk etter en ny fastlege. Jeg er også godt fornøyd med servicen i skranken, både når jeg ringer og når jeg kommer til avtale

Uinteressert

Jeg har flere ganger opplevd at ting jeg ser på alvorlig, som jeg har gruet meg til å snakke med noen om, blir tatt veldig lett på. Da jeg hadde psykologiske problemer fikk jeg beskjed om det eneste han kunne gjøre var å sette meg på venteliste, men det anbefalte han ikke fordi han mente at det ville ta for lang tid. Han anbefalte meg å ikke sette meg på venteliste, men å heller prøve å finne på noe selv. Da jeg fortalte at jeg hadde valgt å bli vegetarianer og ville ta en blodprøve for å sjekke nivåene mine, fortalte han meg at han ikke så noen grunn til å være vegetarianer. Blodnivåene mine var forresten helt OK.