Randi Solveig Ofstad

Tlf: 23 12 19 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Randi Solveig Ofstad er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Randi Solveig Ofstad

Så takknemlig

at det faktisk finnes leger som Randi Ofstad. Hun har vært min fastlege i mange år og er det en jeg stoler på er det hun. Hun er et varmt, medfølende menneske som ser deg og handler utifra det. Kan ikke hun hjelpe sender hun meg videre slik at jeg blir skikkelig utredet. Har mye å takke hun for.

Kommer aldri til å bytte

Randi er den beste lagen jeg har hatt og jeg kommer aldri til å byte, selv om jeg skal flytte ut av Oslo. Hun tar seg alltid tid og man føler at hun virkelig lytter. Hun er flink til å finne gode behandlingsmetoder og jeg har aldri hatt noen dårlige opplevelser på legekontoret.

Dyktig

Jeg har hatt Randi som lege i fem år nå og jeg føler alltid at hun ser meg. Jeg har fått henvisning når jeg har trengt det og hun får meg til å føle meg trygg under ubehagelige undersøkelser. Har bare godt å si om henne som lege. Men utrolig lang ventetid på å få time.

Ikke grundig nok

Hun er hyggelig, men ved diffuse symptomer får du ikke hjelp. Det virker ikke som hun tar pasienten alvorlig. Hun foretar tilsynelatende noen undersøkelser, men de er lite grundige. Når hun ikke finner noe hun kjenner igjen blir hun rådløs. Som pasient får man følelsen av å være hypokonder.

Om hun bare kunne henvise til spesialist når hun selv ikke greier å finne ut av det. Selv måtte jeg dra til en privat spesialist for å få svar og påbegynt nødvendig behandling.

Ikke bra nok

Jeg har hatt Ofstad som lege i mange år nå, og er helt enig i noen av vurderingene jeg leser her. Hun er riktig nok en hyggelig dame, men det hjelper lite når man kommer til henne med mer alvorlige problemer enn en enkel influensa e.l. Jeg føler at jeg ikke har blitt tatt på alvor og man må selv komme med svarene(noe som føles helt håpløst og utrygt). Man får rett og slett ikke hjelp selvom man sitter og sier rett ut hvordan man har det. Ikke lytter hun heller, noe som ble meget tydelig da hun skulle skrive erklæring og jeg må rette på det hun sier/skriver som om hun ikke har forstått noenting av hva vi har snakket om i flere år. Jeg føler min sykdomshistorie har blitt forlenget p.g.a. manglende hjelp og vilje til å henvise til de riktige stedene som faktisk kunne hjulpet meg. Så nå bytter jeg lege til en som forhåpentligvis lytter til pasienten, ser helhetlig og aksepterer at hode og kropp henger sammen.

Svært bra lege

Ofstad er en streng men veldig rettferdig lege. Hun lytter, stiller spørsmål, tar deg på alvor og finner de beste løsningene.

Jeg fikk utrolig god hjelp av Randi til å komme inn på et program på Rikshospitalet når jeg ble gravid. Ingen av de andre legene viste om dette, så Randi er en lege som har god kontroll på hva som er å tilby pasienter.

Er pogsp fornøyd med at hun ser på meg når vi prater og ikke ser rett i skjermen, samt at hun er nøye og husker deg fra gang til gang selv om det går år mellom hver gnag man er der.

Anbefales på det varmeste

Utrolig dyktig lege. Opplever at hun alltid tar seg tid, lytter, stiller spørsmål og tar meg på alvor. Hun gir meg innsyn i hvordan hun tenker, og forklarer godt. Kjempefornøyd!

Hun tar ikke pasientene sine på alvor!

Jeg har flere ganger kommet til Randi med noen problemer uten at jeg blir tatt på alvor. Dette kan det bli store konsekvenser av, og jeg anser det som meget betenkelig at en lege ikke hører på pasienten sin. Jeg vil fraråde denne legen!

Vanskelig å kommunisere med

Jeg har vært pasient hos Randi Ofstad i tre år.

Dessverre er hun kun en lege å gå til når du har influensa eller lignende. Når ting blir mer komplisert enn det, virker hun fort rådløs.

Hun har verken evne eller vilje til å lytte. Heller ikke være åpen for pasientens innspill.
Virker som hun ikke har fått med seg at internett eksisterer, og at vi som pasienter ikke nødvendigvis tar alt legen sier for "god fisk".

Hun har en tendens til å bagatellisere problemer jeg har tatt opp. Noe som er utrolig frustrerende. Ved et par anledninger har jeg foreslått å ta noen prøver. Hun har motvillig akseptert dette.
Det viste seg i etterkant at jeg hadde rett i mine antagelser.

Det er når de vanskelige sakene skal løses, at det vises hvor god en lege virkelig er rent faglig.

En ting skal hun ha. Hun tar seg tid. Men det hjelper så lite.
Jeg har selvfølgelig byttet lege.

For effektiv?

Jeg hadde Randi som fastlege, og opplevde at hun var meget effektiv, i så stor grad at jeg ikke fikk tid nok til å ta opp det jeg kom for, og hun gjorde heller ikke, etter mitt syn, en grundig gjennomgang av mitt problem.(Jeg arbeider innen helsesektoren selv). Ved et par tilfeller fulgte hun ikke opp de avtalene vi hadde gjort i forhold til videre henvisninger,og det føltes svært utrygt!men hun er en hyggelig og imøtekommende lege!

Svært konstruktiv lege

Konstruktiv, lyttende, høy kompetense, bruker erfarings kunnskap, tilgjengelig, god samtale partner, empatisk, søker kunnskap.

Også dyktig med barn/ungdom.

Svært dyktig lege

Jeg hadde Randi Ofstad som fastlege i flere år da jeg bodde i Oslo, og savner både henne og Iladalen legekontor veldig etter at jeg flyttet til Ski. Jeg har stort sett gått til lege for vanlige småting (ingen kroniske eller alvorlige sykdommer), og mitt inntrykk av Ofstad er at hun har bunnsolid fagkunnskap. Hun er hyggelig og imøtekommende uten å være "dillete". Jeg har også hatt bare positive erfaringer de få gangene jeg har fått time hos andre leger på legekontoret. Vil også skryte av de som jobber i resepsjonen og tar prøver. De er hyggelige, høflige og serviceinnstilte.

En kjempegod støtte

Randi er en kjempegod fastlege! Hun lytter, er forståelsesfull og effektiv. Jeg opplever at hun raskt finner videre behandling der det er nødvendig, og at hun samtidig gir gode, jordnære og fornuftige råd på veien. I tillegg er hun blid og hyggelig:)

Uvurderlig

Det er slik alle leger bør være. Direkte, faglig sterk, empatisk, effektiv, flink med alle aldersgrupper, nysgjerrig, tålmodig og ekte. Vært pasient hos henne i 9 år. Hun er grunnen til at jeg lever!

Forståelsesfull, hyggelig, tar seg tid

Randi er den mest fantastiske legen jeg har hatt. Tar seg tid til å lytte og finne ut hvordan hun kan hjelpe, er alltid hyggelig og forståelsesfull, dømmer ikke, er ikke 'bedreviter'.

Den beste legen jeg har hatt

Randi tar problemene på alvor, lytter og er empatisk selv om hun har dårlig tid. Har ingen negative erfaringer med henne, og har gått hos henne i ca 5 år nå. Fulgt meg opp på 2 svangerskap, og kunne aldri ha byttet henne mot noen andre.

Eksemplarisk

Denne legen er kjapp i hodet og har også god intuisjon, som gjør at hun er en ypperlig lege. Lyttende men rask i oppfattelsen så du behøver ikke utbrodere for mye, stiller kontrollspørmål, er konstruktiv, vennlig og liker genuint å hjelpe andre. Hun vekker tillit og er robust. Ut av alle leger jeg har hatt utmerker hun seg, jeg vil anbefale henne på det varmeste til alle som trenger en lege de kan stole på vil ditt beste for at du skal ha det bra i hverdagen på jobb og privat.

Savner henne som fastlege!

Hadde Randi som fastlege da jeg bodde i Oslo. Fantastisk bra lege, som er flink til å lytte, empatisk, effektiv og løsningsorientert :) Hun har hjulpet meg gjennom både fysiske og psykiske utfordringer og er alltid god å snakke med. opplevde henne som en trygg og dyktig lege som også var god på å motivere når man trengte litt "drahjelp" i ulike sammenhenger. Veldig fornøyd med henne og savner henne veldig etter at jeg flyttet fra Oslo og desverre måtte bytte. Anbefales for de som liker en lege som ser deg i øynene fremfor inn i skjermen.

Stødig rådgiver

Veldig "tilstede" i samtalene, effektiv. Empatisk.

Empatisk, men tok meg ikke på alvor

Hun er empatisk, men opplevde hun ikke tok mine problemer på alvor ved noen anledninger. Følte også klokken gikk, og at det var et press for å bli ferdig med timene (men hun var på ingen måte uhøffelig e.l.).