Mette Ajer Petterson

Abildsø Legekontor

1981

Abildsø Legekontor Telefonnummer23 38 37 7023 38 37 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Smedbergveien 5 1187 Oslo
Mette Ajer Petterson er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mette Ajer Petterson

Trygg

Jeg byttet fastlege og er storfornøyd med Mette! Hun er veldig trygg og det er lett å snakke om det som plager en. MEN servicen levert av resepsjonen ved abildsø legekontor er ikke mye å skryte av. Jeg blir møtt av frekke toner samt småfrekke kommentarer. Dette fører til at man vegrer seg for å ringe å bestille time, noe legekontoret mer eller mindre krever at du gjør med mindre du skal vente i 2 uker på timen din. Så all ære til Mette som er en så flink fastlege, men hadde det ikke vært for henne hadde jeg byttet legekontor kun pga det som møter meg i resepsjonen eller over telefon...

Tja...

Totalinntrykket er negativt, men det skyldes ikke legen, som er tillitsvekkende og gjør en ok jobb. Men å komme fram til legen er en prøvelse. Har nettopp sittet 14 minutter i telefonen som først i køen. Tydelig at telefonvakten har lagt av røret og drevet med noe annet. Når det endelig svarer, får jeg beskjed om ringe opp igjen å bestille hastetime neste morgen kl. 8.15!?? En slik bestilling kan ikke gjøres på dagen, noe telefonsvareren godt kunne opplyst om. På toppen av det hele er ingen timer ellers ledige på 14 dager. Jeg er sjokkert over den manglende tilgjengeligheten i nærområdet mitt, og håper for all del at dette ikke er representativt for helse-Norge generelt.

Hyggelig og omsorgsfull.

En lege som lytter til deg. Opptrer høflig og imøtekommen. Tar seg tid, kommer med konstruktive råd og anbefalinger, for din situasjon. Møter deg med et smil.

Trygg og kunnskapsrik

Min fastlege i 20 år. Svært erfaren og god støtte i alle livets faser og situasjoner. Grundig og dyktig. God samtalepartner.

En fantastisk lege som ser hele deg.

Dr. Petterson har vært en uvurderlig støtte for meg i en vanskelig tid der vi mistet et barn og helsen sviktet i etterkant. Hun ser hele mennesket og tar en på alvor og henviser lett videre når det er behov for dette. Hun er ærlig, og sier hva hun mener og ikke bare hva man vil høre (men på en ordentlig måte), noe jeg mener er en viktig egenskap hos en fastlege.