Øystein Pihlstrøm

Tlf: 23 40 86 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Øystein Pihlstrøm er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Øystein Pihlstrøm

Pyton

Alle gangene jeg har vert hos Øystein har jeg ventet lenge. Han har alltid elever hos seg som jeg ikke får beskjed om før jeg går inn på kontoret hans. Han snakker om meg som pasienten, og holder en kald distanse. I tillegg ønsket jeg hjelp med en henvisning som jeg så og si fikk beskjed om at jeg måtte finne ut av på egenhånd. Nok er nok!

Respektløs med MIN tid.

Hadde brukt Philstrøm i 26 år før jeg fikk nok. Som nesten alle andre tilbakemeldinger så synes jeg faktisk det er respektløst ovenfor meg og min egentid at jeg må sitte å vente på han over 1 time hver gang jeg har timeavtale. Og han har også telefonavtaler hvor han ringer meg/deg opp mellom 12-13. Det skjer aldre at han ringer når han skal. Den siste tiden så ringte han ikke i det hele tatt. Jeg fikk en avsluttningstime hos han, og da sa jeg at det værste han hadde gjort mot meg var å ikke ringe tilbake. Det er mangel på respekt, og at jeg følte meg veldig lite verd når han ikke gadd å ringe meg. Men ellers når jeg endelig kom inn til ham så følte jeg at han gjorde det han kunne for å hjelpe meg. Og om det var noe han ikke var sikker på , sendte han meg til en spesialist. Men dessverre så gikk ikke det opp i at jeg ikke kunne stole på ham lenger, at alle de timene jeg har sittet å ventet på han. Så nå ha jeg en ny fastlege som jeg aldri har ventet lenger på enn 15 min.

Respektløs, uprofesjonell og langt fra punktlig

Alle gangene jeg har vært på konsultasjoner har jeg ventet 1-1,5timer etter timen min egentlig skulle ha begynt. Dette er noe jeg syns er utrolig irriterende, respektløst og uprofesjonelt. Begrunnelsen er at han selv sier at han liker å være nøye og ta seg tid, men dette er virkelig ikke løsningen.

Han er ikke spesielt flink til å diagnosene og høre på hvordan du selv opplever hva som er galt. F.eks "jeg plages veldig med en tett nese og får ikke puste gjennom den" er noe han ser bortifra, så man blir sittende i 15min og komme med synonymer for "tett" som han kanskje godtar. Etter det blir man som regel henvist videre på en evigvarende venteliste uten noe spesielle råd.

For å oppsummere, er dette den dårligste legen jeg noen gang har hatt og er også en jeg ikke kommer til å bruke videre.

Vil ikke hjelpe

Veldig vanskelig å få hjelp av ham. Det virker som han har en holdning om at kroppen ordner opp selv uansett, og at undersøkelser, medisiner og spesialister er unødvendig.

Bl.a. nektet han både å henvise datteren vår til øre/nese/hals-spesialist etter at hun hadde fått påvist nedsatt hørsel og sønnen vår til allergispesialist selv om han hadde flere symptomer og har hatt allergi tidligere.

Did not care at all.

I have a serious neck injury I sustained years ago, which is playing up. I asked for something simple a scan or something to check it up, since It's causing me serious headaches.

Instead of saying "Oh yes fine" he told me my injury was fake, even though It had been diagnosed with CT and X-Ray scans back in Australia 10 years ago.

This is seriously disgusting, since then I have had serious neck and head pain.

Do not go to this guy he's the absolute worst

SUPER!!

Beste legen i Norge! Han gikk gjennom alle papirer og tok frem bøker for å finne ut mer. Veldig nøye

Pihlstrøm er super

Har hatt han som fastlege i lang tid nå. Jeg blir like irritert hver gang jeg sitter å venter, men han gjør det virkelig godt igjen. Føler jeg blir tatt på alvor og får god hjelp og oppfølging. Det er jo en grunn til at han har så mange pasienter, at vi velger å bli, det er fordi han er dyktig.
Jeg skal ikke bytte.

Ikke så bra!

Jeg ble veldig glad da jeg kom i kontakt med Pihlstrøm etter et alvorlig angstanfall. Jeg fikk god oppfølging og fast time hver mandag etter kontortid. Dette var en lege som virkelig støttet og hjalp sine pasienter. Tiden gikk,men det ble ingen bedring. Jeg foreslo at kanskje det var tid for å søke spesialisthelsetjenesten, men det ble avvist, denne behandlingen var det som var nødvendig. Jeg er i dag veldig lei meg for at det ikke ble gjort en vurdering av spesialist, kanskje kunne mye vært annerledes.

Ikke fornøyd

Jeg har kun hatt 1 fastlege i livet mitt, og da jeg var liten var han sikkert kjempeflink han. Men i voksen alder er jeg overhodet ikke fornøyd med han, jeg har sittet opptil 4 timer å ventet på timen min, har nesten mistet tidligere jobb grunnet at jeg ikke ble trodd mht ventetid for en legetime.
Føler heller ikke å bli tatt seriøst, og da jeg trengte henvisning til psykolog følte jeg at jeg måtte 'sloss' meg til det, da han ikke syntes jeg hadde rett på det og jeg følte han var veldig vanskelig mht til det.
Har ikke gått til legen på 6 mnd kun grunnet at da må jeg dit. Kommer nå til å bytte til en annen lege, hvor jeg blir tatt seriøst, får hjelpen jeg trenger og ikke må ta meg en hel arbeidsdag fri for å gå til legen.
Pluss skal han ha for å ta seg god tid, hvis jeg hadde flere ting å ta opp, da jeg har hørt mange leger kun tar 1 problemstilling per legetime, men det gjør ikke opp for alt det andre, dessverre.

Moraliserende ang abort??

Virket moraliserende med tanke på abortspørsmål. Og lurte på hvorfor jeg hadde kommet DIT når jeg kunne ringe rett til sykehuset.

De første gangene virket han veldig hyggelig og pratsom, men opp til 1,5 timers ventetid blir litt håpløst..

Har byttet nå.

En veldig god fastlege

Pihlstrøm absolutt verdt køer og lang ventetid. Når han velger å ta enn et sykt spedbarn fremfor meg i køen, er det helt greit, for han har flere ganger gjort det samme for meg. Er det alvorlig er han tilgjengelig med én gang.

Han er rett på sak, og forstår at for mange er det mye viktigere å få en faktisk løsning på problemet, en å ha noen å gråte på skulderen til.

Da jeg byttet til Pihlstrøm hadde jeg gått i nesten et år og ventet på å få svar på henvisning til spesialist. Pihlstrøm ringte sykehuset og fikk meg time på dagen. Det at han faktisk tør å si fra om at "du er ikke så syk at jeg kan prioritere deg" gjør at han er høyt respektert i systemet, og sørger for å få deg inn når det virkelig gjelder.

Så er du en som vil ha sykemelding for en forkjølelse er kanskje ikke Pihlstrøm legen for deg, men har du alvorlige problemer er han den beste legen jeg kan forestille meg.

Laaang ventetid - gir opp

Er Pihlsteøm en god lege? Det vet jeg egentlig ikke. De to siste gangene jeg har hatt time så har jeg etter å ha sittet 1 time over avtaletidspunktet gått uten å ha vært inne hos legen! Siste gangen så fikk jeg tildelt time kun 3 timer før avtaletiden! Jeg føler at Markveien Legesenter driver gjøn med oss pasienter. Det må da være mulig å ha et bedre system for timebestilling? Jeg tror faktisk jeg har gitt opp hele legesenteret.

Beste legen jeg har hatt

jeg har aldri vært av typen som har slitt med mine fastleger, og alltid vært heldig, men Øystein toppa alt. Imøtekommende, seriøs og oppmerksom lege.
Bare kanskje "litt" tilbakeholden når det gjelder prøver, tester osv om man føler man "må" ha testet div. (som kan forstås)

En flåsete lege

Dessverre er hans form litt flåsete og det er vanskelig å komme til han med alvorlige problemer-

Veldig flink til å forklare

Jeg er lege selv, og har ikke annet enn godt å si om å være pasient hos dr Pihlstrøm. I min erfaring er han faglig dyktig, og modig nok til å være direkte i tilbakemeldingene uten at jeg på noen måte har oppfattet at han har bagatellisert spørsmålene mine. Han er også veldig flink til å forklare hvorfor han tenker som han gjør, og hvilke råd han følger. Ventetiden er mer enn verdt det!

Usympatisk og arrogant.

Har fått legen ved noen anledninger når fastlegen min har vært borte. Jeg er veldig sjelden hos lege, og de gangene jeg har bestilt legetime er på grunn av sykdom og at jeg ikke har vært i stand til å møte opp på jobb. Min erfaring med denne legen har vært at han ikke tar seg tid til å høre på hva jeg har å si. Han avbryter, bagatelliserer og til å med anklager meg for å ha dårlig arbeidsmoral. Spesielt ved en hendelse hvor jeg sa at jeg måtte bruke smertestillende for å bli i stand til å gjennomføre legetimen. Han sa da at jeg måtte bruke smertestillende så lenge jeg er syk, og bare møte opp på jobb. Han er den eneste legen som har hevet stemmen mot meg og ropt: Kutt ut, gutt!

Det har vært utrolig nedverdigende for meg å være prisgitt en som denne legen til å skrive sykemelding for et par dager. Det er mulig at han har en annen fremtreden overfor andre pasienter, men jeg har bare opplevd han som arrogant og nedlatende.

Arrogant

Ved bestilt time; påregn ventetid på en time. Klager du i skranken, svarer de; sånn er det hos Pihlstrøm. Han hadde aldri tid til meg. Fortalte om depresjoner i november, noe han ikke hadde tid til siden vi allerede hadde brukt 10min på andre ting. Fikk ny time 1,5 mnd senere! Så kunne jeg sitte med depresjonen min gjennom jula. Kom til time i januar, men etter 1 time venting gikk jeg. Da hadde jeg bygd opp så mye irritasjon at det ville bli vanskelig å spørre denne personen om hjelp etterpå. Arrogant i tidsbruken, han forventer tydeligvis at du skal sette av hele dagen for et legebesøk

Ikke en lege jeg kan anbefale

Øystein Pihlstrøm kan virke som en hyggelig og dyktig lege. Når pasienten er uenig, "slår" han tilbake med flåsete og nedlatende kommentarer. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått gråtende fra kontoret hans.

Hans viktigste motto er "det haster ikke", så en henvisning til spesialist er noe som sitter svært langt inne. Det betyr å bli gående unødig med smerter eller plager, som når de først tas tak i, er enkle å bli kvitt. Bortkastet tid for pasienten.

Glitrende lege!

Meget dyktig lege. Har veldig greie på psykisk helse og rus. Direkte i kommunikasjon og faglig dyktig. Ja det er ventetid, men etter min mening verdt det. Har gått hos ham i tjue år, og det sier sitt.

Jeg er forresten sjukepleier, så jeg har da litt peiling.

En utrolig dyktig og empatisk lege

Jeg har hatt Pihlstrøm som fastlege i mange år, og er veldig fornøyd. Han har en faglig tyngde som få andre fastleger har, og gjør alt for sine pasienters velvære. Med det nye bookingsystemet er det lett å få time på dagen - men dette går desverre ut over ventetiden.