Rikke Adele Raftemo

God til og lytte
Tar seg tid
Stresser ikke
Veldig hyggelig
Stensparken legesenter kan jeg trygt anbefale
til andre

Effektiv og seriøs

Min opplevelse av Rikke Adele Raftemo er at hun er direkte, effektiv og seriøs. På mitt første besøk ble vi raskt kjent med hverandre og hennes tydelige stil og talemåte syns jeg passer godt. Jeg er ikke ofte hos legen og setter pris på at vi kommer raskt til saken. Jeg har anbefalt denne legen til mine voksne venner men kan godt forstå at hennes væremåte ikke passer alle, f.eks. barn og de som har behov for en fastlege som virkelig setter seg ned og bruker empati. Men det har ikke jeg, så jeg liker henne.

Ikke spesielt fornøyd

Jeg følte Rikke var nedlatende og hoppet til konklusjoner uten å ha spurt meg om bakgrunnsinformasjon på forhånd.

Jeg ønsket også henvisning til psykolog, men følte ikke at jeg ble tatt alvorlig. Hun sa at det var veldig lange ventelister. Det å spørre om henvisning til psykolog var grundig gjennomtenkt fra min side, og noe jeg hadde kviet meg for å spørre om. Følelsen av å bli avvist i min foreløpig svakeste tid var ikke hyggelig.

En lege som tar meg på alvor!

Rikke er faglig meget dyktig, hun er direkte, og sier det som er nødvendig for at man skal forstå hva som er problemet. De ganger jeg selv har erfaring med symptomer og kjenner diagnosen, så lytter hun også til det, men hun er, som en lege skal være, alltid undersøkende og kritisk, selv om man som pasient kjenner sin egen kropp best. Jeg ville aldri hatt en lege som ikke stiller spørsmålstegn til en lekmann sine påstander.

De ganger Rikke har vært usikker, har hun alltid henvist meg til spesialist. Jeg opplever Rikke som en ærlig person, med godt humør, men man må tåle å komme til en lege som er ærlig, om man skal velge Rikke som fastlege.

Svadaprat er ikke Rikke sin stil, så om du ønsker å snakke om vær og vind, gå heller på kafé med en god venn.

Nedlatende og lite empatisk

For hos denne megen for noen år siden. Opplevde han som arrogant og nedlatende i måten hun snakket til med på. Opplevde henne som lite forståelsesfull i forhold til psykiske vansker. Opplevde at hun har stor tro på alternative behandlingsformer i stedet for medikamenter for for eks søvn - slik som psykomotorisk fysioterapi noe som ikke hjelper for meg i det hele tatt som har en kronisk psykisk lidelse.