Rikke Adele Raftemo

Stensparken Medisinske Senter

1989

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Rikke Adele Raftemo er en av 535 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rikke Adele Raftemo

Dyktig lege som jeg er veldig fornøyd med

Rikke er veldig flink og tar deg på alvor. For meg er det det aller viktigste:) I tillegg møter hun meg alltid med godt humør og slår gjerne av en spøk, noe jeg setter pris på.

Som noen har skrevet kan hun oppleves som litt direkte og "brå" i måten hun snakker på, så dersom man er veldig redd for å fortelle om sine problemer og hva man ønsker kan dette være en utfordring. Da anbefaler jeg heller å finne en lege som er litt "mildere" i væremåten.

Jeg vil samtidig påpeke at man skal ha respekt for leger og deres tid, og vise litt forståelse for det evige tidspresset de kan oppleve. Alle pasientene føler nok at akkurat de skal få sin ønsket behandling, og da skal det ikke mye til for at man opplever at sin fastlege ikke oppfyller disse kravene. Derfor mener jeg at legens kunnskap, erfaring og interesse for å hjelpe til med det aktuelle problemet er viktigst. Det er mitt ansvar å si tydelig ifra hva jeg ønsker hjelp med, og for meg går det fint.

I tillegg vil jeg nevne at det siste halvåret har vært ekstra utfordrende for min del, og Rikke har virkelig vært gull verdt! Å komme til henne har vært trygt, og jeg føler at Rikke er på "min side" og at hun bryr seg. Det er jeg utrolig takknemlig for!

Nedlatende, dårlig tid, lite empatisk, arrogant

Jeg leste anmeldelsene før jeg byttet til denne fastlegen og nå angrer jeg på at jeg ikke tok de mer seriøst. Jeg bruker fastlegen lite og er stort sett frisk. Det siste året er jeg dessverre blitt syk. Å ha Rikke som fastlege når man blir syk føles ikke godt. Jeg har aldri slappet av hos henne, aldri turt å spørre om det jeg lurer på og som plager meg. Dette er fordi hun alltid har dårlig tid, hun er ikke empatisk, hun er nedlatende, arrogant, viser ingen forståelse, hun er brå/ hensynsløs og jeg føler ikke at jeg har blitt tatt seriøst. Når man faktisk blir syk blir man sårbar. Å spørre om hjelp kan være vanskelig, og med Rikke som fastlege, tilnærmet umulig på grunn av hennes væremåte.

Hennes medisinske kunnskap kan jeg ikke uttale meg om, for den har hun ikke evnet å formidle, men som helsepersonell selv og menneske, er det viktigste for meg den sosiale kunnskapen til å kunne håndtere mennesker i vanskelige situasjoner. Følelsen av å bli nedsnakket og avvist når jeg var på mitt svakeste føltes forferdelig. Jeg ble ikke tatt seriøst og jeg følte ikke at jeg fikk de henvisningene jeg hadde behov for.

Jeg har ikke tillit til denne fastlegen og vil ikke anbefale henne.

Savner henne!

Jeg måtte bytte fastlege grunnet flytting til annen kommune.
Rikke er lyttende, forståelsesfull og gir seg ikke før hun har funnet en riktig diagnose. Hun kan være litt tøff og bestemt, men kun i beste mening, til pasientens beste.
Hun er den beste fastlegen jeg noensinne har hatt. Jeg savner henne!
Jentene på kontoret er også helt fantastiske.

Beste fastlegen jeg har hatt!

Rikke Raftemo er to the point, hyggelig, effektiv og blid - akkuratt sånn en fastlege skal være! Perfekt for mine behov. Veldig fornøyd!

Effektiv, lett tilgjengelig og pålitelig.

Stort sett en god fastlege som har tatt meg på alvor. Ved behov har hun henvist meg videre til spesialist. Hun er effektiv, men noen ganger litt for effektiv, og det går på bekostning av å lytte til mine spørsmål og bekymringer som kan være en viktig del av god helsehjelp. Hun er veldig direkte og rett frem, men også noe lunefull i travle øyeblikk. Kanskje ikke en god match til psykiatri og barn. Alt i alt pålitelig og grundig.