Marianne Ravneberg

Tlf: 22 29 62 07 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marianne Ravneberg er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marianne Ravneberg

Rotete og utilgjengelig

Vanskelig å få time, prater for mye om alt mulig, alltid flere timer forsinkelser samt utilgjengelig. Dette gjør det nesten helt umulig å få time når man trenger det. Familien har henne som fastlege, men vi har gitt opp med å bruke henne så nå drar vi heller på privatklinikker.

Ekstremt dårlig erfaring

Mitt eneste og siste besøk var nærmest en sjokkopplevelse: Vanskelig å få kontakt per tel.; kontor og venterom ser svært rotete og møkkete(!!!) ut; over to timer ventetid; mens jeg til slutt var inne hos henne pratet hun om alt mulig rart (bl.a. at hvordan hun liker potetene sine best og om andre pasienter), tok flere ganger telefonen og pratet om ting som jeg trolig ikke burde ha hørt, lyttet ikke til hva jeg prøvde å fortelle henne, prøvde ikke engang å finne noe som kunne hjelpe problemene mine, ville sykmelde meg 100% uten et eneste argument for at dette skulle være nødvendig.

Dårlig service; aldri tar telefon

Lang ventetid- satt 45 minutter uten response; Uryddig kontor; (dirty furniture; bugs on floor; dirty bathroom) Hun aldri tar telefon; veldig uhuffelig

Vikar uten kontroll.

Skal man til denne legen må man alltid regne med å vente minst en time selv om man har timeavtale. Papirer fra kontroller rotes bort. Utstyret på kontoret er helt utdatert og legekontoret ser både rotete og skittent ut. Kan ikke anbefales som lege.

Ikke bra

Marianne er en flott lege, men vikaren hennes for tiden kan jeg ikke si det samme om. Surrete og utilgjengelig. Er alltid problematisk og få kontakt med kontoret, lange ventetider på å få en time, alltid forsinkelser om du først har fått deg en time, og har opplevd at papirer, henvisninger, resultater o.l., blir borte i rotet, hun glemmer og komme med tilbakemelding osv. Har brukt mye penger på å gå til privat legevakt da denne legen ikke er og få tak i. Byttet lege.

en lege som tar deg på alvor. har kompetanse og kontakter innene helsevesenet som kan gi deg den beste behandling

stiller 100% opp for sine pasienter, får kontakt med de beste spesialister for ditt tilfelle - bortsett fra lang ventetid på venterommet er hun den beste og mest omtenksomfulle legen jeg noen gang har hatt

En grundig lege som tar seg tid til sine pasienter. Aldri opplevd bedre lege.

Hun tar seg tid til hver enkelt pasient. Hun rådføre seg med spesialister og er ikke en lege som tar lett på medisiner og sykemeldinger. Hun er fantastisk. Finnes ingen som henne. Hun skriver ikke ut medisiner og sykemeldinger i hytt og pine og kaster deg ut. Men finner ut hva som er galt, tar seg tid og virkelig lytter. Hun er rett og slett uerstattelige.

Den beste legen jeg har hatt

Hun er en svært dyktig og kunnskapsrik lege. Hun setter deg i kontakt med de beste spesialistene. Legen bryr seg genuint om sine pasienter og bruker den tid som er nødvendig på hver pasient. Hun har vært en viktig støtte i en periode jeg var syk, og gav meg tett oppfølging. Det eneste som er negativt er at det er vanskelig å få tak i henne for å få time. Jeg har også opplevd å vente mange tre timer på venteværelsen. Hvis jeg generelt venter i en time har jeg vært heldig og ikke ventet for lenge. Det er imidlertid verdt det. Hun er fantastisk!

Fanrastisk lege men elendig vikar!

Marianne har vært min lege i over 10 år. Hun er fantastisk! Nå tar hun etterutdanning og har en vikar i noen mnd. Desverre kan jeg ikke skrive" fantastisk" om denne vikaren, heller svært skuffende. Så nå bytter jeg og håper det er ledig plass når hun kommer tilbake i jobb igjen.

Meget dyktig og hyggelig

Familielegen vår gjennom flere tiår. Alltid hyggelig, oppriktig interessert i pasientenes ve og vel, fagelig sterk. Setter av tid og tar deg på alvor!

Flink lege - vanskelig å få tak i....

Kunnskapsrik og flink (men er litt usikker på om jeg er enig i at løping er helseskadelig). Setter deg i tillegg i kontakt med de beste spesialister. Problemet er å booke timer i tillegg til lang ventetid. Jeg hadde også satt pris på et renere venterom (stakkars visne planter). Vil egentlig ikke bytte, men tilgjengeligheten er for dårlig...

Meget kvalifisert og dyktig lege.

Legen er meget faglig dyktig. Hun snakker TIL meg og bryr seg om meg. Hun gir seg ikke før hun har utredet mine plager evt sykdom. Hun gir gode råd og følger meg opp.

Meget god lege

Legen tar seg alltid god tid med pasienten. Legen er faglig godt oppdatert.

Sur og dømmende

Utrolig vanskelig å få kontakt via telefon, aldri fått svar på mail. En gang jeg klarte å få en time ble jeg sittende lenge og vente, og det var ikke sykdommen min hun var spesielt interessert i. Hun snakket om alt mellom himmel og jord, og spesielt hvor utakknemlig min generasjon er over mulighetene som finnes nå til dags. Greit nok at det er hennes synspunkt, men veldig dømmende i og med at hun ikke vet noe om mine fremtidige planer. En annen gang skulle jeg ordne en resept via telefon. Jeg ringte og ringte, og til slutt tok hun seg tid til å snakke med meg. Dette skulle hun fikse, men da jeg dro på avtalt apotek var det ingen resept som ventet på meg.

Lang ventetid- mye snakk om annet enn det man er der for...

Ventetiden er ganske utrolig lang... Og det som satte meg ut var mye utenomsnakk som ikke hadde noe med det man var der for. Kunne være alt fra kunst til valg om å bli mamma eller ikke (hvilket ikke var aktuelt for undertegnede?) løfter om å hjelp som ikke ble fulgt opp. Veldig hyggelig dame forsåvidt...

Forsinket

Dette er en hyggelig og rotete lege som alltid er forsinket. Det er uakseptabelt å vente 1,5 time.

Den beste legen jeg har hatt!

Kunnskapsrik og meget meget sterk faglig. så har hun jobbet innne flere fagfelt som kirurgi, legevakt og allmenn! Hun bruker tid på hver pasient og det er aldri nei i hennes munn! Hun er et unikum på alle områder. Men hun har vært uheldig med sekretærene sine og det tar litt tid å komme gjennom og hun er enkelte ganger forsinket, men det veier opp for den hun er!

Umulig å få til time

En heltidsjobb å skaffe seg time her, svarer ikke på telefon og sjelden på mail. Fikk til slutt time via mail, møtte opp og ventet i 1 og en halv time, men kom ikke inn til time den dagen fordi timen hadde kommet ut av systemet....fikk ny time, men når jeg kom på den var legekontoret stengt.

Godt mulig dette er en fantastisk lege når man først får komme på time, men det har jeg da ikke hatt gleden av enda.

Fastlegen som ikke er tilgjengelig for timebestilling

Litt vilkårlig valgte Marianne Ravneberg. Det har kostet meg tid og penger, fordi jeg har vært nødt til å gå til privatlege for å for nødvendig legesjekk fra tid til annen. Jeg trodde at fastleger hadde krav på seg til å svare sine pasienter innen rimelig tid, men det bryr ikke Ravneberg seg noe om. Mulig hun er god lege faglig, men som fastlege må man kunne være tilgjengelig for sine pasienter og det må være mulig å svare på telefon eller e-post, uten av pasientene må bli telefonterrorist.
Herved er alle advart. Jeg velger naturligvis å skifte fastlege nå.

Grundig, kunnskapsrik, omsorgsfull men laaaaang ventetid!

Har hatt denne legen som fastlege en del år og hun bryr seg virkelig. Hun gir seg ikke før hun finner ut hva som er galt. Men er du der sjeldent er det lett at ting går i glemmeboken. Oppfølginger av blodprøver osv kan man se langt etter. Så både pluss og minus. Hadde henne også som fastlege under svangerskap og jeg fikk helt utrolig god oppfølging. Kunne ringe henne når som helst og fikk alltid svar. Da hadde hun også legesekretær. Lang ventetid har det alltid vært, opplevd å vente i overkant av tre timer. Men dette er noe jeg vet så setter alltid av god tid. Nå er det derimot nesten umulig å få time og jeg føler jeg ikke har fått noe ut av timene da oppfølgingen har gått i vasken.