Vidar Rekve

Ivar Knutsons Vei 58 1161 Oslo
Tlf: 23 16 83 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Vidar Rekve er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Vidar Rekve

Den beste legen jeg har hatt!

Denne legen har vært min fastlege hele livet. Han er en fantastisk lege, en god lytter og veldig omsorgsfull. Han bryr seg virkelig om sine pasienter og deres beste. Og er der virkelig når det trengs. Tar seg tid og kommer til bunns i hva som er "problemet" og henviser raskt dersom han mener det trengs. Han er med andre ord grundig og tar deg på alvor, så du føler deg virkelig trygg på hans beslutninger/råd. Dersom man virkelig trenger hjelp, rydder de alltid plass. Og følger deg opp som pasient der det trengs.

Føler meg virkelig heldig som har en slik lege - føler seg veldig ivaretatt av han. Så tusen takk for at det finnes så fantastiske leger som deg.

Grundig og samvittighetsfull.

Rekve er lyttende og engasjert. Han er flink til stille diagnose og er opptatt av å finne årsak til sykdom.

Takk for at du er min lege!

Faglig dyktig og svært grundig i sitt arbeide! Finner alltid ut sammnehengen mellom symptom og årsak.

Mange pasienter som alle krever sitt..... ikke enkelt å si nei til noen for en som ønsker alle det beste ;)

Kan være vanskelig å få kontakt da tlf vel er eneste mulighet.... mail??

Meget faglig dyktig lege

Vidar Rekve har hvert min lege i 15 år. Opplever ham som lyttende og som
en god rådgiver.
Veldig takknemlig for gode råd og den oppmerksomheten han viser meg som
pasient.

En GOD lege

Oppmerksom, høflig, sosial, flink, svært grundig!
Vært siden 1982, avholdt av mange, trygg å ha, viktig i nærmiljøet.
Tar prøver, henviser ved tvil, god organisator for den enkelte.
Følger opp - til å stole på.

Super faglig oppfølging! - det aller, aller viktigste!!

Snakker vi om samme person, samme legekontor?? Jeg skjønner overhode ikke de siste/øverste kommentarene. Er adskillig mer på linje med de første lenger nede på siden!
Jeg er topp fornøyd! Takket være årvåkenhet fra legen, grundighet med tester og rask reaksjon har jeg nå fått en tidlig oppdagelse av en livstruende sykdom og jeg har fått en god prognose! Jeg vil bli frisk! Og det først kun på bakgrunn av tester og faglig vurdering av fastlegen ; - jeg hadde enda ikke følt ubehag av noe slag og hadde ikke selv oppsøkt legen. Det var kun rutinemessig innkalling til tester i første omgang og deretter rask og grundig dobbeltsjekking og oppfølging av disse, som avslørte sykdommen.
At han også må sammenholde med opplysninger han får på pc-en, er jo både naturlig og nødvendig i dag. Han har sikkert ikke mye tid til å oppdatere seg om pasientene mellom hver og før de kommer inn, og da må han nødvendigvis gjøre det mens pasienten er inne. Har aldri opplevd at dette har gått på bekostning av å lytte til meg - og jeg er jo også interessert i at han har mitt fulle bilde, så da venter jeg naturligvis det lille minuttet det tar.
I tillegg rask og effektiv betjening av legesekretæren!! Kjempedyktig, våken og tilstedeværende til tross for tydelig stort arbeidspress!

Og til kontorene: Hvis man trenger å samtale med sekretæren under fire øyne, kommer man inn på forkontoret bak en lydtett dør. Og når luken også er lukket - som den vanligvis/alltid er utenom akkurat når man henvender seg - er den også lydtett, dvs at man hører ikke hva som blir sagt innenfor.

Jeg er evig takknemlig!!!! og kommer aldri til å bytte fastlege hvis jeg ikke må!

TV og Internett på venterommet

er nok et velment forsøk på å yte bedre service til pasientene.

Men jeg hadde trengt bedre tid og mer empati hos legen. Flere har beskrevet en lege som er mer opptatt av pc'en enn av pasienten. Det forstår jeg. Hvor er legens evne til å lytte? Hvor er hans interesse for mennesket bak en mulig diagnose? Mulig at han er faglig dyktig, men hans stress smitter over på meg.

Og kontorsøster, i et annet innlegg kalt "vaktbikkje", gjør ikke situasjonen bedre.

Nå har jeg bestemt meg. Venter bare på ledig plass på hos den legen jeg ønsker å bytte til.

Ingen god lege

En god lege lytter til sine pasienter. Det gjør sjelden Rekve.
En god lege viser empati. Det gjør sjelden Rekve.
En god lege tror ikke han er Gud.
Derfor bytter jeg fastlege.

Jeg skulle ønske...

Jeg skulle ønske at legen kunne se på pasienten i stedet for pc,en.
Jeg skulle ønske at han ikke snakket i telefonen om andre pasienter enn den som er inne hos han.
Jeg skulle ønske at kontorsøster ikke ga medisinske råd hun ikke er kvalisert til.
Jeg skulle ønske at jeg hadde byttet fastlege før. men nå er det gjort.

ikke bra

mest opptatt av å skrive på PC, som mange her nevnt. Har kommet med påstander som ikke stemmer, vil ikke høre på pasienten. Lite trivelig. Sørget for å vente til han var dratt på ferie før jeg turte å betille time. Byttet fastlege nå, heldigvis

Meget dyktig, men stresset

Rekve har vært lege for familien i mange år. Han er meget dyktig og nøyaktig i sitt arbeidet - Problemet er dessverre den gamle legesekretæren han har, som opptrer som kombinasjon av vaktbikkje, lege og sykepleier. -Uten bakgrunn for å ta disse vurderingene gir hun medisinske råd over telefonen. Helt uakseptabelt!

opptatt med pc det meste av tiden.

Vanskelig å diskutere med,pasienten skal liksom bare høre og spørre minst mulig.

Veldig grundig og god lege!

Han er veldig nøye og tar seg tid. En lege helt klart å anbefale!

Litt av hvert

Legen er faglig dyktig.
Legen bør frigjøre seg mer fra PC'n når pasienten forklarer sine plager.

Legekontoret må bli tilgjengelig via e-mail for timebestilling og andre beskjeder. Dette er viktig!!! Det er alltid opptatt på telefon, lang ventetid på telefon og begrenset ringetid.

Ikke tilfredsstillende lokaler. Kommer man inn på legekontoret, eksempelvis for å bestille time, skal man henvendelse seg i luken på venteværelset. Det er ikke OK å snakke inn i luken om årsak til timebestilling eller andre ting når det sitter mange på venteværelset. Det er også lydt, ofte høres samtaler fra legesekretær ut på venterommet. Venterommet er lite, alltid masse folk der med unger som hoster og nyser.
I tillegg er det ikke optimalt å sitte og ta blodprøver når andre pasienter går rett forbi deg, eller står i kø for å betale.

Den beste legen jeg har hatt

Har hatt ham som fastlege i mange år. Grundig og samvittighetsfull, og henviser videre hvis det er aktuelt. Kommer ikke til å bytte fastlege selv om det nå er langt å reise til legekontoret hans.

Norges beste fastlege

- tar seg alltid tid, føler meg alltid sett og forstått, følger opp, inngir trygghet

Bedre lege finner du ikke.

Finner ingen bedre lege enn han. Han er en lege som er nøye og vil også sende deg til andre leger for å få en ekstra vurdering før han gir nye medisinger. Vil anbefalle han til alle og vil ikke bytte han ut.

Altfor mange pasienter

Man kommer aldri inn i tide, og må gjerne vente opp til en time på en 5 minutters konsultasjon.Er mest opptatt av å skrive på PC. Var en MYE bedre lege på 90-tallet og hadde mer interesse for pasienten. Derfor byttet jeg.

Topp fastlege.

Dyktig og grundig. Tar seg tid til sine pasienter, noe som svært ofte medfører noe venting for pasientene utover dagen. Inngir tillit. man får følelsen av at han bryr seg om deg som menneske.