Vidar Rekve

Nordseter Legekontor AS
Ivar Knutsonsvei 58 1161 Oslo
Vidar Rekve er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Vidar Rekve

Super faglig oppfølging! - det aller, aller viktigste!!

Snakker vi om samme person, samme legekontor?? Jeg skjønner overhode ikke de siste/øverste kommentarene. Er adskillig mer på linje med de første lenger nede på siden!
Jeg er topp fornøyd! Takket være årvåkenhet fra legen, grundighet med tester og rask reaksjon har jeg nå fått en tidlig oppdagelse av en livstruende sykdom og jeg har fått en god prognose! Jeg vil bli frisk! Og det først kun på bakgrunn av tester og faglig vurdering av fastlegen ; - jeg hadde enda ikke følt ubehag av noe slag og hadde ikke selv oppsøkt legen. Det var kun rutinemessig innkalling til tester i første omgang og deretter rask og grundig dobbeltsjekking og oppfølging av disse, som avslørte sykdommen.
At han også må sammenholde med opplysninger han får på pc-en, er jo både naturlig og nødvendig i dag. Han har sikkert ikke mye tid til å oppdatere seg om pasientene mellom hver og før de kommer inn, og da må han nødvendigvis gjøre det mens pasienten er inne. Har aldri opplevd at dette har gått på bekostning av å lytte til meg - og jeg er jo også interessert i at han har mitt fulle bilde, så da venter jeg naturligvis det lille minuttet det tar.
I tillegg rask og effektiv betjening av legesekretæren!! Kjempedyktig, våken og tilstedeværende til tross for tydelig stort arbeidspress!

Og til kontorene: Hvis man trenger å samtale med sekretæren under fire øyne, kommer man inn på forkontoret bak en lydtett dør. Og når luken også er lukket - som den vanligvis/alltid er utenom akkurat når man henvender seg - er den også lydtett, dvs at man hører ikke hva som blir sagt innenfor.

Jeg er evig takknemlig!!!! og kommer aldri til å bytte fastlege hvis jeg ikke må!

TV og Internett på venterommet

er nok et velment forsøk på å yte bedre service til pasientene.

Men jeg hadde trengt bedre tid og mer empati hos legen. Flere har beskrevet en lege som er mer opptatt av pc'en enn av pasienten. Det forstår jeg. Hvor er legens evne til å lytte? Hvor er hans interesse for mennesket bak en mulig diagnose? Mulig at han er faglig dyktig, men hans stress smitter over på meg.

Og kontorsøster, i et annet innlegg kalt "vaktbikkje", gjør ikke situasjonen bedre.

Nå har jeg bestemt meg. Venter bare på ledig plass på hos den legen jeg ønsker å bytte til.

Ingen god lege

En god lege lytter til sine pasienter. Det gjør sjelden Rekve.
En god lege viser empati. Det gjør sjelden Rekve.
En god lege tror ikke han er Gud.
Derfor bytter jeg fastlege.

Jeg skulle ønske...

Jeg skulle ønske at legen kunne se på pasienten i stedet for pc,en.
Jeg skulle ønske at han ikke snakket i telefonen om andre pasienter enn den som er inne hos han.
Jeg skulle ønske at kontorsøster ikke ga medisinske råd hun ikke er kvalisert til.
Jeg skulle ønske at jeg hadde byttet fastlege før. men nå er det gjort.

ikke bra

mest opptatt av å skrive på PC, som mange her nevnt. Har kommet med påstander som ikke stemmer, vil ikke høre på pasienten. Lite trivelig. Sørget for å vente til han var dratt på ferie før jeg turte å betille time. Byttet fastlege nå, heldigvis