Terje Risanger

Tlf: 22 62 29 29 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Terje Risanger er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Terje Risanger

Sresset lege

Man kan få time raskt. Men han spør med en gang hvorfor du er der, ikke spørsmål om hvordan det går. Han kan også si ting som at nå må du forte deg fordi nå er kvarteret brukt opp.Som regel går jeg derfra uten å ha spurt om en eller flere ting jeg skulle spurt om. Jeg oppfatter han som noe arrogant.

Veldig arrogant lege

Denne legen er ikke interessert i å egentlig "hjelpe" pasientene. Virker mer som at han bare jobber for pengene, hvis man stikker 1 eller 2 spørsmål så svarer han ikke, eller prater på en veldig frekk måte og i en frekk tone. Skuffende med sånne leger, leger skal være høflige og ikke sjefete!

En meget god lege

Man slipper alltid til på dagen hvis man trenger det.

Han kan faget sitt, og forteller deg det han mener- han pakker det ikke inn. Hvis du vil ha en lege som bare forteller deg det du vil høre, og som duller med deg, er ikke Risanger legen for deg. Vil du derimot ha en lege som vil at du skal bli friskest mulig, og som da ærlig forteller deg hva du trenger å gjøre- så er han legen for deg!

Han er flink med barn, og mine barn trives med å ha han som lege.

Vi kommer ikke til å bytte før han selv pensjonerer seg.

Grei liketil lege.

Tilgjengelig, flink, hjelpsom. Lett å få time når man trenger hjelp. God, gratis parkering utenfor kontoret.

Meget bra!

Får time raskt, og gjør alltid sitt beste for at jeg går ut igjen med bedre psyke enn jeg kom inn med. Kan anbefales til de som har en reell sykdom!

Saklig lege, men like flink med psykiske problemer

Jeg har hatt Risanger som fastlege i nesten 20 år. Han er veldig knapp og bestemt, og ikke nødvendigvis alltid så hyggelig, men jeg tror han kan feltet sitt. Av og til kan det nesten virke som om han har gjort seg opp en mening om hva som feiler deg før du har fått sagt noe som helst. Hvis man kommer inn med et fysisk problem, er han rask med å sjekke eller å få henvist deg videre. Men om man har flere problemer å komme med, så er man nesten nødt til å bestille en legetime til, for det er ikke så lenge man får være inne på kontoret før han sender deg ut igjen.

Når det gjelder psykiske problemer, er han ikke en ideell samtalepartner, men det er ikke noe problem å få henvisning til DPS. Hvis du har fysiske plager og har behov for rask behandling kan jeg anbefale denne legen, for han får ting gjort og er veldig saklig. Dersom du sliter med psykiske problemer, ville jeg kanskje funnet en annen lege. Risanger sitter ofte med blikket på datamaskina, og da kan man få en følelse av at han ikke helt seg deg.

Det er enkelt å få seg time raskt, gjerne samme dag, men flere ganger har han kommet litt sent i gang med den første konsultasjonen. Dette pårivker ventetida hvis man har time senere på dagen, men siden det kun er to leger der, så er det ikke så lang ventetid i forhold til større legesentre. Nå har jeg byttet fastlege og savner profesjonalitet hos legeassistentene som jobber der. De er veldig hyggelige, hjelpsomme og flinke, og bidrar til en bedre besøksopplevelse.

Pålitelig å presis

Denne legen er en av få leger vi har truffet som vi stoler på 100%. Har gått hos han fra første barn var på vei. Det er over 10 år siden nå. Du går ikke ut fra en konsultasjon å er usikker på hva som feiler deg eller din kjære. Han er absolutt å anbefale.

Bra lege. Åpen og direkte

Veldig saklig. Pakker ikke problemer inn. Hyggelig!

Arrogant!

Gikk kun til han på noen svangerskapskontroller da vi flyttet til nytt sted. Han var veldig gammeldags og arrogant. Var veldig lite forståelsesfull og avfeide meg da jeg hadde blødninger under svangerskapet med at "jaja, har du abortert er det ikke noe å gjøre med det" uten å undersøke meg nærmere. Fikk også beskjed om at det var unødvendig å bruke jordmor fordi de var "ukompetente" og KUN bruke han. Under svineinfluensaepedemien insisterte han på at jeg skulle ta vaksinen selv om jeg var mindre enn 12 uker på vei og dermed ikke anbefalt. Da jeg nektet forsøkte han å latterliggjøre meg foran legesekretærene og andre pasienter på venteværelset med at "hva tror den lille damen her at hun vet mer enn meg som er lege!" Sjokkerende. Gråt da jeg gikk derifra og kom aldri tilbake. Byttet fastlege umiddelbart. Han er sikkert flink med de eldre som bor i eldresenteret like ved men ikke for yngre eller kvinner.

Trygg, erfaren og veldig dyktig!

Henviser videre og sørger for at ting skjer. Om nødvendig ringer han og skaffer timer "på direkten". Etter å ha ventet i kø på Ullevål mer enn ett år, tok han EN telefon som ga meg time uka etter. Kan kanskje virke litt brysk - men jeg går uansett ikke til legen for å småprate. Har tenkt å beholde han som fastlege!

Utdatert

Utdatert, ikke lyttende, forutintatt og humørsyk. Eksempel: Jeg bestilte dobbelttime når jeg endelig skulle til lege for å ta underlivs kreftprøve flere år på overtid (ingen negativ kommentar til denne). Tenkte samtidig å ta opp noen "småting" man ellers ikke går til lege for. Jeg: Har plager i høyre legg 5. år etter alvorlig isjiastilfelle (Risanger var ikke legen min den gangen og kjente ikke historikken). Risanger: Dette er en folkesykdom (samtale slutt). Jeg: Plages med noen sår i nesa, Risanger: (kikker i nesa) Dette er ikke farlig. Jeg: Plages med rennede øyne. Risanger: Det er vanlig - har du noe mer på lista di? (Jeg tror det var mer, men har vel fortrengt det)......

Superlege

Terje har vært min lege i 12 år.
Han er veldig sakklig og rask ,
ringer til sykehus og på jobb og ordner ting.
Jeg får alltid hjelp øyebliklig når jeg trenger den.
Kan anbefalles på det varmeste .
Hjelpepersonall er meget behjleplig.

Føler meg trygg på prinsdal legesenter

Risanger har vært min fastlege siden 1983. Jeg har følt meg og trygg og blitt godt ivaretatt i alle år. Jeg tror og mener at vi kommuniserer bra og kunne ikke tenke meg å,bytte han ut ! Anbefales for de som tåler å høre noen kalle en spade en spade og setter pris på grundighet. Heia Terje !!!!
En liten honnør også til legesekretærene deres. Alltid blide og hjepsomme.

Gretten

Hadde han for flere år tilbake og kjenner meg i det som er beskrevet om ham. Han var rett og slett sur og gretten og mer kommandosoldat enn lege. Han var også rask med å konkludere ting som jeg rask gikk med på fordi jeg var ungdom. Jeg ville ikke ha valgt han som fastlege i dag selv om han helt sikkert er faglig dyktig.

En dårlig lytter

Du får raskt time hos Rinsanger, men det hjelper ikke når du føler at han ikke lytter til det du har å si. Er enig med noen andre her han har ingen hemninger for hva han kan grave og spørre om. Jeg har også opplevd at han kan gi sårende komentarer.

En brå og lite fintfølende lege.

En sensasjonslysten lege som overdriver og "aksjonerer" ut fra sine egene slutninger uten at pas.er på "lag" med hva han har konkludert. (Dette handler først og fremst om psyken.til pas.) Har ingen hemninger for hva han kan "grave" og spørre om. Han er som en annen her sa, En kynisk og kald lege.Jeg kan absolutt ikke anbefale denne legen.
Ferdig med han for mange år siden.

Kunnskapsrik og erfaren

Rask og grei behandling! Supert! Fikk time umiddelbart etter bytte av fastlege fra ei som var umulig på Klemetsrud Legesenter. Som å komme til en ny verden!

Meget opptatt

Vanskelig lege å kommunisere med. Følte han var mer opptatt av PC'en enn pasienten. Virker litt verdensmester.
Har byttet til annen fastlege.

Dyktig, hjelpsom, grundig og flink lege!

Endelig et lett tilgjengelig legesenter med 2 leger og hjelpsomt personale. I tillegg god parkering som er gratis for besøkende til senteret!

min idol

Veldig flink , har hjulpet meg mye , den beste lege jeg har hatt