Terje Risanger

Prinsdal Legesenter

1982

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Prinsdal Legesenter Telefonnummer22 62 29 2922 62 29 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Sveaveien 71 1263 Oslo
Terje Risanger er en av 538 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Terje Risanger

Arrogant og mangel på empati.

Innen man har kommet halvveis gjennom en setning så har han kommet til en konklusjon allerede. Etter det har det minimal betydning hva man sier.
Følger ikke opp saker i det hele tatt. Man må selv spørre og grave gjentatte ganger for å få informasjon.
Nekter pasient en ny vurdering av en sak der pasienten føler at saken ikke ble utredet på en skikkelig måte.
Totalt uvillig til å høre på innspill av erfaringer relatert til problemstillingen.
Er langt mer opptatt av kolesterol og potensielle alderdoms-sykdommer enn øyeblikkstilstanden.

Beste fastlegen

Risanger gidder ikke dilleprate. Han er ærlig, tydelig og sier det som det er uten å pakke det inn. Han er konkret, nøye og veldig, veldig dyktig. Når han er usikker, driver han ikke med gjetteleken (som mange unge bedreviter-leger). Da tar han opp telefonen og spør om råd fra andre spesialister eller henviser videre.

Føler meg godt ivaretatt og får alltid god oppfølging! Han er veldig flink med barna også. Når jeg forlater legekontoret er jeg trygg på at jeg eller barna har fått den beste hjelpen!

Er du ordentlig syk eller har en begrunnet bekymring, får du veldig raskt time!

Forutinntatt

Er veldig rask med å komme med konklusjoner, og det virker som han "alltid har rett". Etter utredning hos psykolog hos DPS, ble jeg anbefalt å drøfte nedtrapping av anti-depressiva, ettersom psykologen mente at de muligens ikke hadde noe effekt. Dette var Risanger svært rask i å avfeie. Antar at han ikke tør innrømme at han tok feil.

Stiller mye ja/nei spørsmål og til tider ledende.

Grundig og flink

Han er flink lege som sier det som det er, pakker det ikke inn og går ikke rundt grøten. Kan kanskje virke sårende for sårbare sjeler, derfor tror jeg noen opplever han som negativ. Han er dyktig, han får ting i gang og sørger for at det blir gjennomført. Han følger opp, derfor gjør han ting grundig. Hvis du er virkelig syk, så får du den hjelpen du trenger. Skulle ønske jeg hadde byttet til han tidligere, da jeg har vært borti mange uduglige fastleger som ikke gidder å følge opp eller ser sammenhenger mellom plagene/sykdommene dine. Hyggelige og hjelpsomme legesekretærer. Anbefaler han absolutt!

Omsorgsfull, kunnskapsrik, flink og trygg lege

Jeg har hatt Terje Risanger som fastlege siden 2002, og er veldig fornøyd. Da jeg flyttet for noen år siden byttet jeg til en lege i nærheten av mitt nye bosted, men etter å ha vært hos den nye fastlegen noen ganger byttet jeg tilbake til Risanger.

Han tar hensyn til meg, og ser hva jeg trenger av oppmuntring og "påbud", han skjønner hvordan jeg har det.

Det er to leger på Prinsdal Legekontor, og begge er fantastiske.

Det arbeider to flinke damer på forværelset, de forstår hva jeg trenger, følger opp, og tar blodprøver på en betryggende og profesjonell måte.

Det kan være ventetid på telefon og timeavtaler kan bli forsinket, men jeg synes dette er greit nok når jeg vet at den som er foran meg i telefonkøen eller inne hos legen får god behandling.