Arne Røde

Tlf: 23 13 40 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Arne Røde er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Arne Røde

Kunnskapsrik og stort kontaktnett

Jeg og familien min har brukt Arne Røde som fastlege fra hans tid ved Humana i Sandvika. Når han flyttet til Sæter, fulgte vi med på "flyttelasset". Han har stor kompetanse og et stort kontaktnett som han spiller på. Derfor er vi alltid trygge på at han gir gode faglige råd og at han foretar de undersøkelsene som er nødvendige. Røde tar sitt arbeide veldig seriøst og har stor omtanke for sine pasienter. Vi håper derfor at han holder på noen år til, selv om han nå er en godt voksen lege.

Aldri igjen

Hadde lagt merke til han på legekontoret og den første tanken som slo meg var: Han er den siste legen jeg vil ha. Fikk han en gang det var en hastesak og nesten alt han gjorde var å fortelle om seg selv og sitt eget liv.
Sikkert faglig dyktig, men føles gammelt og ut datert i forhold til yngre leger jeg har snakket med før.
Gamle holdninger og arroganse.
Om fastlegen min ikke er tilgjengelig, så ber jeg om å få alle andre enn Røde. Dessverre .

hyggelig og flink til å lytte!

Har ikke fått vært hos dr.Røde så mange ganger fordi han er alltid borte. Men når man først har fått time, blir man godt tatt imot! Han lytter til dine problemer, og spør hvis det er noe som du har vanske av å forklare. Sjekker grundig og er alltid i godt humør. Anbefaler på det sterkeste!

Dyktig, effektiv og menneskelig

Var så heldig å få Arne Røde som fastlege da han begynte på Sæther for en del år siden, og har vært super fornøyd med han som lege helt siden første dag.
Selv om han alltid er travel opplever jeg allikevel at han alltid har tid til, og er interessert i hver enkelt av sine pasienter.
Han har humor, og ja han prater om seg selv, slik jeg ser noen sier, men han prater enda mer til og om pasienten. Synes det er helt topp at det er en uformell tone hos Arne Røde.
Han er kunnskapsrik, effektiv, proff, hyggelig, medmenneskelig, og også streng når det er på sin plass.
Kjempefornøyd, og det skal enormt mye til før jeg bytter fastlege!

Best!

Hyggelig, flink, tillitsvekkende og personlig interessert lege. Ser alltid i gjennom journal og sammenfatter min situasjon.

Skuffende!

Arrogant og utilgjengelig. Fikk beskjed ved første møte at han anså seg selv for å være verdens beste lege. Vel, jeg er uenig. Fikk ingen hjelp når jeg trengte det. Glemte meg på venterommet ved første møte, ventet i 2 timer for så å få beskjed om at han var gått for dagen. Bestilte ny time, ventet i nye 2 timer for så å igjen få beskjed om at han ikke var på kontoret. Ble henvist til en annen lege som ikke viste noen interesse for mine helseproblemer, men som heller ville gi meg en nedlatende salve om medisinen jeg brukte. Jeg ønsket jo time hos lege nettopp for å få faglige innspill på helseproblemer slik at jeg kan slutte med medisin. Ved tredje forsøk på samtale med Dr. Røde fikk jeg beskjed om at han skulle ringe meg ila. dagen. Ventet i 3 dager uten å høre noenting før jeg tok kontakt med legekontoret igjen og fikk da beskjed om at de ikke kunne hjelpe. Tok da kontakt med Dr. Røde privat slik han hadde gitt tydelig beskjed om at jeg gjerne måtte gjøre. Endte da opp med å motta sure tekstmldr. og ingen interesse av å hjelpe. Har nå byttet fastlege.

Flink og selvopptatt

Ingen grunn til ikke å tro at han er faglig dyktig men virker like opptatt av å fortelle om seg selv som å høre om pasienten

Ikke fokusert på pasienten

Opplevde Arne som faglig svært dyktig. Men ved flere av legekonsultasjonenen mine svarte han på sms, private telefoner og jobbet med noen legeprøver til et forskningsprosjekt mens jeg hadde time. Har nå byttet fastlege.

Dyktig, tillitsvekkende og medmenneskelig

Jeg er så fornøyd med fastlegen min at jeg ikke ønsker å bytte selv om jeg nå bor et godt stykke unna. Jeg opplever Arne som både faglig dyktig, tillitsvekkende og medmenneskelig, og jeg synes det er veldig befriende med en lege som gir av seg selv og tar seg tid til å spørre etter og slå av en spøk. I tillegg til seriøs behandling/oppfølging får jeg meg alltid en god latter når jeg er hos Arne, og resten av dagen får seg et lite løft - medisin i seg selv, spør du meg :-)

En lege som liker jobben sin.

Har hatt Arne som lege i 3 år nå. Det er først den siste tiden etter jeg har blitt psykisk syk, at jeg har virkelig sett hvor god lege han er. Føler virkelig at han særiøst er opptatt av hvordan jeg har det,og tilrettelegger for god behandlig videre. Tidligere har jeg ikke fått satt meg ned på stolen,før han er ferdig med konsultasjonen,men nå føler jeg at han tar meg på alvor. Synes derimot ikke at han var noen god lege og støttespiller under graviditeten. Tror det tar litt tid å bygge tillit med han.

Selvopptatt og arrogant

Brukte utrolig lang tid på å snakke om seg selv. Fikk vite alt om hans private historie. Oppvekst, skolegang, praksis, kanskje jeg hadde sett han på TV? (Gatelegene?), medisinsk ansvarlig i stabæk fotball osv. I tillegg fikk jeg en utførlig forklaring på hvorfor han var tilbake på denne siden av oslo. Da var det ikke mye tid igjen til konultasjonen med min datter, og han evnet overhodet ikke å skape noen relasjon med barnet som tydelig var engstelig på grunn av legebesøket. Ga utrykk for stor misnøye med oppførselen (hun gråt og ville ikke at han skulle fjerne et sting etter en større operasjon) mens barnet hørte på. Vi byttet fastlege.

"Legen som alltid engasjerer seg"

Dr Røde har jeg brukt i over 20 år. Jeg har aldri lurt på om jeg burde bytte fastlege. Jeg er imponert over hans kunnskap og evne til å handle raskt.
Han engasjerer seg og får med alt som blir sagt. Da gjør det ikke noe om tilmålt tid ofte er liten. Jeg har alltid følt meg trygg hos dr Røde.

Faglig dyktig og samtidig medmenneske

Har vært alvorlig syk og fått den beste oppfølging, og ikke minst følt meg prioritert når det har vært behov for oppfølging fra fastlege i tillegg til sykehus.

Endelig en fastlege med sjel

En lege som tar tak i hele personen og sørger for nødvendige utredninger fra spesialhelsetjenesten. Setter stor pris på legens oppriktighet og humor.
Jeg er privilegert som har fått Dr. Røde som fastlege.

En svært god lege

Arne Røde tar meg på alvor og gir god service. Han er også effektiv og rask, noe jeg setter pris på. Videre er han en hyggelig person. Jeg synes ikke han er arrogant slik noen her mener.

Dyktig og effektiv

Meget fornøyd med å ha han som fastlege. Han er effektiv. Rett på sak og proffesjonell. Kan ta opp hva som helst med han. Lett å prate med og føler alltid han tar meg seriøst. Har en god tone med pasientene. Opplever at han har masse tyngde, samtidig som han har humor. Merker lett at denne legen er på rett plass - det synes at han trives med jobben sin.

arrogant

Oppleves som arrogant. Faglig dyktig. Har kort tid til pasienten og snakker gjerne om seg selv, noe som er ganske uinteressant for meg som pasient. Tar mye blodprøver unødvendig rutinemessig.

Har hatt han spm fastlege i mange år i Bærum

Veldig trist da han sluttet som lege i Bærum. Jeg har aldri hatt en så dyktig lege noen gang. Med en gang han har ledig kapasitet bytter jeg lege. Drar gjerne lengre for å vite at jeg er i trygge hender og blir behandlet med respekt og rettferdig. Han er bestemt og presis og går ikke rundt grøten. Han behandler det du kommer for og det du har på hjertet. En utrolig flink lege som viser sine pasienter at han bryr seg om de og vil dem godt. En dyktig lege som viser glede og omsorg i yrket sitt. Arne Røde får topp karakter av meg. En lege vi skal være stolt av å ha i Norge!

Dyktig lege!

Utrolig flink lege! Han er ofte forsinket og bruker ikke så lang tid, men jeg er virkelig fornøyd likevelt! Han står på og ''maser'' for å få meg til spesialister og følger opp. Han er også engasjert og det virker som om han er glad i jobben sin.

En fantastisk lege

Som har flyttet, noe flere beklager. Ikke en lege som bruker lang tid, men som er effektiv og dyktig. Svært god tilgjengelighet