Bent Røisland

Torshovdalen Legesenter
Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Bent Røisland er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Bent Røisland

Trygg og veldig snill legen

Jeg er kjempe fornøyd med han! Han er snill, alltid hører på «hva har jeg på hjerte». Han forstå med engang hva er det med meg og kan få en god ord fra han!

Svært fornøyd

Bent er en avslappet type, har aldri følt meg stresset eller "jaget ut" av han. Tar seg alltid tid til å høre på meg, om det så er tre ting på en gang. God oppfølging med diverse plager jeg har. Henviser til svært dyktige folk når det er ting han ikke kan gjøre selv.

Strålende fornøyd

Føler jeg blir tatt på alvor. Røysland er så og si alltid presis. Får ofte time innenfor ønsket tidsrom.

Ekstremt ubehagelig

Jeg synes Bent virker lei av jobben sin, og lite genuint interessert i pasientene sine. Han er mer opptatt av å minne meg på en regning jeg ikke har betalt,enn å undersøke problemet jeg kom dit for. Han er som oftest presis,men det må være fordi han ikke tar seg tid til pasientene sine...

Beste legen jeg har hatt noen gang

Han er så og si aldri forsinket.Heller før tiden mange ganger.
Veldig grei å prate med og skjønner problemet for å si det sånn.
Alltid åpen for å prøve nye medisiner hvis de andre ikke fungerer.
Så jeg er veldig fornøyd med han.

Flink og grundig

Bent er svært nøye og flink til følge opp. Han tar alltid en blodprøve for mye enn for lite, noe jeg synes er betryggende. Han er effektiv og alltid tidsnok. Han er ikke veldig utadvent eller pratsom, men dette er forsåvidt ikke noe jeg forventer av en lege. Han er dyktig der han skal være dyktig. Det er stort sett aldri noe problem å få time på dagen, og sykepleierne er veldige hyggelige.

Kommuniserer ikke

Bent Røisland er en stillfaren og lite kommunikativ lege. Lite nysgjerrighet og lite informasjon om det medisinske. Da jeg gikk hos ham lurte jeg på om han var gått lei av jobben for lengst. Har byttet fastlege.

Arbeidssky og ufokusert

Jeg har hatt Bent som fastlege over en lengre periode nå. Jeg er kanskje ikke den enkleste paienten, da jeg lider av mageproblemer som ingen klarer å diagnostisere. Men under hele denne prosessen har jeg opplevd liten eller ingen oppfølging fra Bent, med mindre jeg har ringt selv. Siste dråpen for meg var da jeg ventet på endel resultater på prøver fra sykehuset. jeg ringte legekontoret, og fikk beskjed om at jeg kunne komme på mndagsmorgen så skulle jeg få svarene. Da jeg kom dit ante ikke Bent hvorfor jeg var der, og når jeg forklarte det informerte han meg om at de ikke hadde mottatt noen svar enda... Latterlig dårlig. Videre spurte jeg han om ikke han kunne ringe sykehuset når jeg først var der. Dette kunne han ikke gjøre sa han for det var ikke lov. Jeg fikk også beskjed om at det var så mye å huske på for han, så det var fint hvis jeg kunne ringe om 2 uker og sjekke om svarene var kommet da.Dette er jo ikke dårlig oppføliging, det er ikke-eksisterende oppfølging! JEg ringte også senere sykehuset for å purre på svarene og fikk da beskjed om at det kunne jo bare legen ringt og fått mens jeg var der!

Nå bytter jeg fastlege, og jeg anbefaler dere å styre unna han her.

En dyktig og seriøs Lege

Tar oss alltid godt i mot. Imøtekommende seriøs.Flink til å ta prøver og henviser videre så for det er noe han ikke kan hjelpe med ! Har hatt han som fast lege i mange år og jeg og min datter bruker han selv om vi ikke bor i Oslo lenger. Dyktig på både faglig og sosialt ! Allt i allt en God lege.

God lege ??

Har brukt Røisland i nesten 30 år utenom et par år ,jeg tror han er medisinsk godt forsvarlig men har store problemer med kommunikasjon og kan sjelden bruke mer en den tiden som er satt av uansett hvor mye problemer pasienten har .
Han har også en tendens til og bli irritert hvis man har problemer med å utale seg korrekt .
Meget presis på klokka så det er liten ventetid , hva som er best / verst vet jeg ikke.

Lite interessert

Min fastlege var ikke tilstede og jeg trodde jeg ville bli tatt alvorlig av hans erstatter. Jeg hadde gått lenge med smerter og plager og håpet på en avklaring. Den gang ei. Legen hadde allerede gjort seg opp sin mening om meg nesten før jeg fikk åpnet munnen. Han skulle bare ta en senkning ( så kunne han ta helgen ) og om den ikke viste noe galt, så var jeg frisk . . . .

Utfyllende opplysninger om tidligere sykdom var han ikke interessert i. Jeg skulle bare holde kjeft. Han visste best.

skuffet over legen

Jeg ønsket å bytte til ny fastlege, får han jeg hadde tidligere hadde så lang ventetid, men når jeg kom til han nye på Torshov så ble jeg skuffet. Det stod jo så mye bra om han på denne siden. Han satt bare og så på pc en og skrev mye men sa ingenting, Jeg tok noen prøver og fikk brev etter 11 dager. I brevet stod det følgende her er resultatene på prøvene og det stod på legespråk og til slutt stod det i brevet du må bestille ny time.
Dette syns jeg det var litt ubehagelig, men har nå byttet til en ny fastlege.
Vil ikke anbefale han

...

Dette forventer jeg i en lege:
Jeg forventer en lege som ser på meg når jeg kommer inn døren og når jeg forteller om mine plager, ved i det minste å tidvis snu seg bort fra PC-skjermen. Jeg forventer å bli stilt en type kryssspørsmål for å tømme meg for mest mulig info om plagene mine. Jeg forventer at legen viser tegn til at han hører på det jeg sier (ved å snu seg mot meg når jeg snakker, nikke/riste på hodet, komme med tilsvar til det jeg sier etc.). Jeg forventer at når jeg spør om noe, svarer legen så utfyllende han klarer med en gang, uten at jeg må stille nye spørsmål for å få all info. Jeg forventer at jeg ikke bare skal få et brev med tall i posten som prøvesvar, og jeg forventer at når jeg ringer for å få klarhet i disse prøvesvarene, så skal jeg ikke føle at jeg plager legen med min uvitenhet.

Disse forventningene levde desverre ikke Dr. Røisland opp til.

Det skal sies at Dr. Røisland ikke er min fastlege, og at jeg har hatt kun en time hos ham. Håper han behandler sine faste pasienter på en annen måte.

Veldig fornøyd

Har aldri måttet sitte mer enn 5 min og vente på timen, får alltid time på dagen hvis en ringer tidlig, ofte litt telefonkø men kommer alltid gjennom på et vis.

Er meget fornøyd med Røisland.

Personalet i skranken på Torshov Helsesenter er ikke alltid like hyggelige, en periode var det ei uerfaren jente der som var ganske frekk og ikke klarte å stikke riktig når hun skulle ta blodprøver, auau (men hun er ikke der lengre tror jeg).

Tviholder på denne legen!

Jeg har hatt Røisland som fastlege i minst 7 år. Selv om jeg har flyttet fra Oslo så nekter jeg å bytte. Reiser heller dit enn å risikere enn dårligere lege der jeg bor. Jeg har vært hos han til tider ganske ofte og han har aldri vært forsinket. Han lytter, tar det man sier seriøst, undersøker alltid nøye eller henviser videre dersom det trengs. Den beste fastlegen jeg kan tenke meg.

Tar deg på alvor

Får time raskt, kommuniserer godt og tar meg på alvor. En veldig god lege og kan virkelig anbefales!

Føler meg trygg

Får alltid time raskt, han lytter og sammen kommer vi frem til beste løsning for meg og mitt barn.

Kan klokka!

Har vært ti minutter forsinket en gang på åtte år! Dr. Røisland har vært min fastlege i åtte år og jeg har vært til konsultasjon relativt ofte pga. sykdom.
Han lytter og føles trygg. Røisland er lett tilgjengelig og hvis ikke han er det så er det alltids noen andre på kontoret som er det.
Tips! Hvis du gidder å stå opp om morgenen så er det aldrig lenge å vente på time :-)

Bedre enn snittet!

God og reflektert lege. Tar seg tid til pasienten og bryr seg om dem.

Ansvarlig og engasjert.

En ansvarlig og ansvarsbevisst lege som tar sine pasienter alvorlig. Har min fulle tillit.