Yngve Rønsen

Tlf: 22 27 49 29 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Yngve Rønsen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Yngve Rønsen

Anbefales

Svært dyktig og engasjert. Han tar seg tid til å gjøre nødvendige undersøkelser og har lang erfaring. Anbefales ☺

Forferdelig lege

Helt forferdelig lege har jeg ikke vært borti før. Har hatt Rønsen som fastlege 2 år pga flyttet nærmere Oppsal. Og hver eneste gang jeg har måttet dra dit er det akkurat det samme negative møtet! Han bryr seg ikke om pasienten sitt behov, det du bestiller time til blir ikke behandlet, og han vil helst ha betalingen gjort på 123! Frekk og nedlatende mot deg er han også. Han fortjener ikke 1 stjerne engang.

Bytte fastlege?? Ja absolutt, det er allerede gjort, og min nye fastlege møtte mine behov med en eneste gang.

Dyktig og engasjert lege

Legen er meget kunnskapsrik og har alltid pasienten i fokus. Han er flink til å følge opp og gir gode råd, ikke bare som lege, men som medmenneske. Dr. Rønsen er lett å prate med og man føler seg trygg i hans nærvær, samtidig er han bestemt og modig. Helsesøster på kontoret er alltid blid og imøtekommende. Proffe folk! Anbefaler på det varmeste.

Jeg er Kjempe fornøyd med Dr. Rønsen, har vært hans pasient siden 1996!

Hva som er bra:
1. Dr. Rønsen tar meg på alvor!
2. Handler rask, fornuftig og profesjonel!
3. Har påvirket tidlig utredning av sykdomen!
4. Med profesjonel vurdering har han reddet 2x liv av min familiemedlem!
5. kjempe bra Oppfølging!!
Ære være Dr. Rønsen!!

Han får 6 Stjerne av meg !

Kjempe fornøyd pasient!!!

Meget dyktig lege

Meget dyktig, stødig og interessert i alle detaljene før han trekker konklusjonen. Flink å henvise videre. Jeg er meget fornøyd med ham som lege føler meg i gode henner. Hans legesekretær er positiv, imøtekommende og veldig hyggelig. Sin 60 tals kontorinnretning vekker en behagelig nostalgi. Rolig og avslappende atmosfære på venterommet.
Anbefaler ham gjerne til andre pasienter!

Ikke velg denne legen!

Min mor har hatt ham som fastlege i snart et år med en kronisk sykdom, og hun endte opp med å få frikort rimelig fort for å si det sånn! Du får kun ta opp en ting per time, selv om det er en ting som tar 30 sekunder ekstra. Du blir aldri klokere på det som feiler deg, med mindre du vet det selv. Skal du ha sykemelding så må du komme innom hver andre uke, selv om det er meningen at du skal jobbe en viss prosent i en lang periode....

Føler legen kun er interessert i å tjene penger på sine pasienter og nav... Du føler deg heller ikke hørt, og om du skulle presse på ham at du vil vite prøveresultatene så sier han "du må bestille egen time til det, og liker du det ikke, får du bytte lege". Ja, takk, det skal vi gjøre med en gang!!

En pålitelig fastlege

Dr. Yngve Rønsen har vært min fastlege i litt over ett år og jeg har dannet meg et godt inntrykk av ham. Han stiller spørsmål og tar ingenting for gitt. Det virker som Dr. Yngve kan faget sitt og gir gode råd.Veldig enklet å få en hastetime, men ventetiden på kontoret kan bli lang. Kjempe hyggelig og imøtekommende sekretær. Det eneste som er bekymrende er hygienenivået på kontoret.

Skulle vært bedre forhold til nav og oppfølgning

Har hatt Rønsen som lege i over to år. Det startet bra, han henviste med en gang videre til spesialist, fysio og røntgen. Følte han tok meg på alvor. Legeassistenten er meget hyggelig og imøtekommende.

Kaos i papirene, han skylder på at alle andre ikke gjør jobben sin. Måtte ringe Aleris flere ganger for å få tilsendt papirene på nytt, fordi han ikke fant de. Etter et år med sykemelding skulle jeg søke på aap. Han sendte inn feil skjema, og han skrev ikke diagnose, noe som førte til at søknaden ble avvist. Han sier at nav ikke gjør jobben sin, og at nesten alle søknadene han sender inn til aap blir avvist. Nav sier at det er i svært få tilfeller søknaden blir avvist.
Han henviser hit og dit, men gjør ikke noe mer med det, skulle vært bedre oppfølgning. Det er ikke spørsmål om hva som kan gjøres for å bli frisk, det er spørsmål om hvor mye jeg kan jobbe.

Spurte om han hadde tips til psykisk helse, da svarer han nei. En gang sa han jeg skulle søke hjelp i kirken. Jeg opplever at han ikke ser hele personen, bare en problemstilling om gangen. Kommer jeg med 3 problemer, må jeg bestille en ny time for hvert problem.

Rotete kontor, papir som flyter over, glemsk men snill legeass., dårlig oppfølgning. Jeg bytter lege!

Lite interessert og dårlig hygiene

Hadde dr Rønsen som min og mine barns fastlege en kort periode. Sønnen min på 3 hadde én time før vi byttet. Meget slitte og gamle lokaler er greit, men reagerte på en uinteressert lege som virket som å ha gjort seg opp en mening før vi i det hele tatt kom inn. Reagerte i tillegg på at legen ikke har tilgang på vask/desinfeksjon på kontoret til bruk mellom pasienter. Måtte selv be legesekretær vaske hender før hun begynte med blodprøver av sønnen min på et rom som var veldig rotete og mer støvete enn jeg satt pris på.

Feil fokus

Lite opptatt av pasientens behov; mest opptatt av å bli ferdig med timen. Lite effektiv og lite fleksibel. Hjelper deg kun med én ting per besøk. Har du to ting som plager deg, så må du bestille ny time. Her får du ikke en gang kopp til urinprøven. Det må du skaffe selv! Jeg bytter lege!

ikke fornøyd

I stedet for å ta en skikkelig sjekk på ting fikk jeg ny time for hver eneste ting som skulle sjekkes. Jeg var der mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. Det ble dyrt. Og det var bare den ene uken.
Følte ikke at han var grundig og det er ikke lett å kommunisere her.
Undersøkelsen var to " dunk" på magen og ti sekunder lytting, han forteller heller ikke svar på prøver før man spør direkte om en og en ting, og selv da sitter man igjen som et spørsmålstegn.
For så vidt en hyggelig mann og en helt hærlig kone som resepsjonist, men man blir blakk og lurer på det samme da man drar derfra som når man kom.

Rønsen

- Han sitter inne med mye kunnskap som ikke blir brukt.
- Virker uinteressert i deg som person.
- De stresser og glemmer å skrive ut resepter, mer interessert i å bli fortest mulig ferdig med legetimen.
- Hyggelig men skrullete og uorganisert legeassistent
- Kun en konsultasjon pr problem, ønsker du å få sjekket noe annet, må ny legetime bookes.

Fikk ikke nødtime en gang da jeg hadde dobbelsidig lungebetennelse, da de ikke hadde tid til å ta meg imot før 3 dager senere. Når jeg så kommer til timen blir jeg hudflettet fordi jeg ikke kom før.

Har ikke tilitt til dette legekontoret overhodet. Kun brukbar til sykemeldinger når du vet selv hva som er galt.

god, trygg og faglig sterk

Jeg har gått til dr. Rønsen noen år nå, de siste årene som kronisk syk. Han er ingen IT-gud, og trenger å konsentrere seg når han bruker PC, men ellers er han svært lyttende, og går ikke av veien for å henvise videre til spesialister eller prøvetaking.Han ønsker også kopi av alle journalnotat fra andre leger, for å kunne følge opp best mulig.

Man får time raskt, og om det haster så har han dropp-inn-timer på slutten av dagen. Man kan også bestille time per nett.

Resepter på medisiner man har gått på en stund får man til sendt ved å ringe inn bestilling, og han har også betalingsterminal nå.

Han er også svært stødig å ha med til NAV, hvor han får frem viktige punker for referatet i tilfelle senere behov.

Alt i alt en dyktig lege.

Strålende fastlege

Både jeg og min kone har brukt Dr. Rønsen i mange år, dvs fra begynnelsen av 1990 og frem til i dag. Vi har kun gode opplevelser og føler oss meget godt ivaretatt gjennom alle år hos Rønsen. Alltid hyggelig å besøke legekontoret og ikke minst Dr. Rønsens kone som er legesekretær og sykesøster og som alltid er en solstråle som tar deg godt i mot. Vi har full tillit til Dr. Rønsen.

Klarer ikke den legen mer!

Jeg har hatt han som lege i mange år, men en dag så sa det bare nok. Jeg gikk gråtende ut derfra fordi jeg var så såret og forbanna!! Jeg setter aldri min fot innenfor det 60 talls kontoret hans igjen!
Han er en dyktig lege, men han tenker alt for mye på penger!!
Har man ikke kontanter på seg innen man har time så er det giro med tilegg med en gang. Hjelper ikke med et bankkort, uten kontanter DER OG DA, så er det 55 kr ekstra i giro og hade!
Han vil at man skal bestille time for nesten alt selv om det er snakk om bare noe småtteri... Når du er i timen så er han veldig flink på å bare sitte å skrive på tastaturet sitt.
Slitne og ekle leger til barn i venterommet og blader som er flere år gamle, latterlig!

arogant lege

Har ikke sett mer arrogant lege enn det Yngve er. Nektet og svare på spørsmål og en enkel sak som bjørk allergi kunne han ikke hjelpe til. Kontoret hans fra 60-tallet. En datamaskin hadde nok hjulpet en del. Det ble den ene besøket.

Flink sier mange, utspekulert sier jeg!

Jeg har hatt Rønsen i mange år nå, han kann faget sitt som alle andre leger og går grundig til verks. Han har en utrolig hyggelig legeasistent som og er hans kone.
Men det og få en resept er ingen lett sak, selv om det er medisiner du skal gå på resten av livet ditt så må du inn til ``konsultasjon`` hver gang. Altså kan han da ta sin egenandel + penger for resepten. Utspekulert og helt unødvendig da de fleste andre kontorer gir deg dette per tlf så lenge det er fast medesin! Og skal du bestille en time så ønsker jeg deg lykke til, tlf tidene hans er en stor spøk og det er umulig og få tak på noen der til tider.
Dessuten kan han oppleves som nedlatende mot deg som pasient.
Selve legekontoret hører vel også hjemme på ett museum, inntil for ett år siden eksisterte det ikke en pc der, alt ble skrevet for hånd og det tok sin tid! Nå har dem fått data i hus men ett datakurs hadde nok vært greit og ha med på kjøpet.
Vill du ha en lege du aldri får tak i og som lopper deg for penger! Så er dette legen for deg.

Håpløs lege

Jeg måtte bli med min mor da hun skulle ha time med denne legen. Hun hadde ikke tillit og oppfattet at han var mer interessert i betalingen enn i å behandle. Dette er endel år siden mitt besøk, men jeg ble sjokkert. Han var mer interessert i å skrive og hadde ingen øyekontakt med oss. Min mor kunne kun ta opp en lidelse ellers skulle han ha dobbelt betalt. Han ønsket å ta blodprøver, noe han også hadde gjort sist hun besøkte han. Han virket ikke interessert, rotete konsultasjon. Jeg ble så sjokkert at jeg skrev et brev til Helsedirekoratet, men fikk aldri noe svar. Jeg er sjokkert over at han ennå aktivt er lege.

Håpløst tilfelle.

Hadde Rønsen som fastlege en kort periode.
Oppfattet han som klønete, rotete, upresis, useriøs og totalt uinteressert.
Byttet fort til en annen lege, og har ikke angret på det.

Yngve Rønsen :-)

Har hatt denne legen i 10 år og er veldig fornøyd. Føler meg veldig ivaretatt. Snakket med andre leger og de som kjenner han er imponert over kunnskapen han sitter på.