Yngve Rønsen

Håkon Tvetersvei 8 0682 Oslo
Yngve Rønsen er en av 557 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Yngve Rønsen

Dårlig pasient dialog m.m

Hadde Yngve som fastlege en periode etter at jeg nylig hadde flyttet til Oslo. I tiden som han har vært min fastlege har han hatt sin praksis på to forskjellige steder. Både ved Oppsal senter og nå nylig ved Skøyenåsen. Det første jeg ønsker å bemerke er at det var lite renslig ved hans legekontorer. Videre så ønsker jeg å påpeke at lege- til- pasient dialogen var særdeles utfordrende, dette har med at han ikke evner å se pasienten i øynene og heller har fokus på å skive på pc. Har hatt flere konsultasjoner og sitter igjen med samme inntrykkene og opplevelsene, og jeg har nå byttet til en ny fastlege. Helt til slutt så ønsker jeg å påpeke at legekontoret presterte å sende meg inkasso på legetimen, dette til tross for at jeg ekspelisitt spurte legesekretæren om å få en faktura som jeg kunne betale samme dag, da det betalingsmaskinen de benyttet på kontoret var defekt. Regningen ble fra min side betalt samme dag som jeg hadde timen. At legekontoret ikke klarer å ha kontroll på eget regnskap og sender inkasso til pasientene på regninger som er betalt og aldri mottatt er rett og slett ikke greit. Skjerp dere.

Vanskelig og nedlatende

Jeg har hatt Yngve som fast lege i noen år. Han er kke inntrisert i å kunne gjøre flere ting samtidig. Vil du skal bestille ny time vær gang. Virker for meg at han er glad i lønn. Da jeg konfronterte han med dette. Ble han irritert og sa jeg kunne bare bytte lege vis jeg ville. For meg er han ikke den rette legen. Men kona hans synes jeg er veldig hyggelig.

Står nå på vente liste for ny lege

Meget

Har vært pasient hos Doktor Røn den siden 1985, samt en medlem av familien.
Doktor Røn den har reddet livet flere ganger til min Bror med rask reaksjon på symptomer!
Tusen takk Doktor Røn den igjen 🌞 Strålende Sekretær 🌞🌞

Fantastisk, konkret.

Har Rønsen som min fastlege fra 12 år , 2 svangerskaper 🥰 , nå han er fast lege til mine barn, og selom jeg har flytet 4 ganger i lope den tiden til andre bydel og nå til andre komune kommer altid tilbake til den fantastisk duo Yngve og den utrolig servicestilt og snill Margrethe Rønsen 😊👍 Tusen takk dere ☀️💐

Arrogant og nedlatende

Jeg har hatt Yngve Rønsen som fastlege i mange år. Grunnen til at jeg ikke har byttet til en annen behandler før nå, er ikke at jeg har vært fornøyd med oppfølgingen han har gitt meg, men at de fleste andre fastleger i mitt nærområde har svært lange ventelister.
Rønsen er arrogant og nedlatende; han lytter ikke til pasienten, unnlater ofte å svare på konkrete spørsmål, og virker både uengasjert og utålmodig. Som mange andre allerede har påpekt, er han etter alt å dømme mer opptatt av betalingen enn av behandlingen. Han lar deg ikke komme med mer enn én forespørsel per konsultasjon, men krever at du bestiller ny time for hvert enkelt problem, slik at han kan melke deg for mest mulig penger. Jeg er heller ikke overbevist om at de faglige anbefalingene han kommer med, alltid er like velfunderte; hva meg angår, har han flere ganger gjort vurderinger som har vist seg å være feilaktige.
Da jeg for et par dager siden var innom legekontoret for en viktig konsultasjon, sprakk det for meg: Rønsen lyttet ikke til meg og lot meg ikke forklare problemet; da han merket at jeg ble opprørt, kom han med krenkende og injurierende ytringer. Denne mannen har ingen empati og burde ikke jobbe med mennesker. Da jeg kom ut på forværelset etter "konsultasjonen" (som knapt varte i fem minutter), forsøkte legesekretæren, som for øvrig er Rønsens kone, å trøste meg med at det ikke var første gang en pasient hadde vært misfornøyd med ektemannens oppførsel: "Det er ikke alltid det klaffer så godt", sa hun. Denne gangen "klaffet" det definitivt ikke. Jeg har nå byttet til en fastlege som holder til et annet sted i byen; jeg angrer på at jeg ikke har gjort dette tidligere.
Anbefalingen er derfor: Styr unna Yngve Rønsen – velg en annen fastlege.