Svein Sandblost

Grünersgata 8 0552 Oslo
Svein Sandblost er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Sandblost

Ikke imøtekommende

Lite imøtekommende. Jeg ble irritert. Jeg går sjelden til lege, og når jeg først går, gjør jeg det ikke for moro skyld. Sandblost hintet til at plagene mine var psykiske og tok meg ikke på alvor. I tillegg måtte jeg vente over en time på å komme inn. Bytter.

Etter over 15 år er jeg fortsatt fornøyd.

Dyktig lege.
Lett å kommunisere med.
Tillit begge veier.
Tar kontakt hvis og når det er behov.
Sender videre i spesialhelsetjenesten hvis nødvendig.

Varmt og imøtekommende

Jeg er ikke videre glad i denne ensrettede vurderingen av leger, det er noe subjektivt og ikke-empirisk over det. Men bladet må vel tas fra munnen når man er uenig med noen.

Jeg har, heldigvis, bare måttet oppsøke Svein 2 ganger i løpet av mitt år i Oslo, da jeg har vært frisk og fin stort sett hele perioden.
Så dukket det opp noe som gjorde at jeg måtte inn til time, og timen fikk jeg svært raskt. Jeg møtte Svein og han tok meg varmt i mot. Det var ikke noe hastig over møtet, han hadde tid til meg. Jeg hadde ingen samvittighet ved å være der, noe jeg ofte sliter med. Det var som å snakke med en klok venn. Han fortalte meg om alternativer, hva han selv anbefalte, men holdt alle muligheter åpne, dette måtte være mitt valg.

Et legebesøk er som oftest noe man unngår i det lengste, men når det først dukker opp håper man jo på at oppelevelsen blir så god den kan bli, med omstendighetene rundt.
Min helt personlige mening, som ikke kan brukes som noen fasit, på lik linje med alle innleggene her, er at legebesøket mitt var godt, svært godt.
Jeg vil helst unngå legebesøk, men skulle et besøk kreves er jeg glad for at det legges til Svein.

Anbefales ikke

Svein Sandblost er på mange måter en grei lege å forholde seg til - jeg har for all del, stort sett, fått hjelp når jeg har vært syk. Man får sykemelding når man trenger det, og han venter med å skrive ut medisiner til han vet hva du faktisk trenger. Han tar seg stort sett god tid til deg, når du først har kommet inn på kontoret hans (noe som gjerne kan ta en times tid). Dessverre opptrer han svært arrogant, og man blir gjerne kalt en hypokonder dersom man har symptomer han ikke kjenner igjen. Han liker gjerne å understreke hvor lenge han har jobbet som lege når han avfeier problemene dine, og du kan bare glemme å ta noen prøver dersom han ikke er overbevist om at det er riktig. Han er også litt for glad i å snakke om sine egne erfaringer med saker, istedenfor å høre på hva du har å fortelle. Jeg har byttet fastlege.

Legesekretærene er forsåvidt et kapittel for seg selv. Jeg tror damene der kjører en intern konkurranse i å være den mest arrogante personen på jobb. Og hvis du syns du har ventet alt for lenge (mer enn en time), så kan det hende de har glemt deg.

Dyktig lege

Har hatt Svein som fastlege i over 10 år og har alltid vært fornøyd med jobben han gjør. Han er grundig og faglig dyktig. Han er så flink at vi valgte for 5-6 år siden å bruke han som fastlege for våres to barn. Det har vi aldri angret på. Rett og slett en super fyr!