Svein Sandblost

Markveien Legesenter
Grünersgate 6-8 0552 Oslo
Svein Sandblost er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Sandblost

Dårlig lytter og lite ydmyk

Opplever legen som en dårlig lytter og lite ydmyk i forhold til situasjonen min som pasient. Han trekker raske konklusjoner ut i fra lite informasjon. Han er svært opptatt av å bli ferdig med timen så fort som mulig, og jeg rekker ikke spørre/få svar på alt jeg lurer på. Bytter fastlege.

Flink med barn

Svein har vært barnas lege i flere år, og vi blir alltid tatt godt i mot. Han er rolig og grundig, og tar seg gjerne ekstra tid til å vise barna spennende lege-ting. Han henviser raskt videre om det er nødvendig - noe det har vært. Da har han ofte ringt og forsikret argon at vi kommer raskt inn. Han er også en mester i å fryse bort fotvorter - og han forklarer alltid godt hva som skjer og hvorfor. Jeg føler meg klokere etter å ha vært hos Svein. Og her blir du tatt på alvor! Håper han ikke går av med pensjon snart. Ja, det kan være litt ventetid på kontoret, men det er det verdt. Det er fordi han ikke skyfler pasientene sine videre.

Ikke imøtekommende

Lite imøtekommende. Jeg ble irritert. Jeg går sjelden til lege, og når jeg først går, gjør jeg det ikke for moro skyld. Sandblost hintet til at plagene mine var psykiske og tok meg ikke på alvor. I tillegg måtte jeg vente over en time på å komme inn. Bytter.

Etter over 15 år er jeg fortsatt fornøyd.

Dyktig lege.
Lett å kommunisere med.
Tillit begge veier.
Tar kontakt hvis og når det er behov.
Sender videre i spesialhelsetjenesten hvis nødvendig.

Varmt og imøtekommende

Jeg er ikke videre glad i denne ensrettede vurderingen av leger, det er noe subjektivt og ikke-empirisk over det. Men bladet må vel tas fra munnen når man er uenig med noen.

Jeg har, heldigvis, bare måttet oppsøke Svein 2 ganger i løpet av mitt år i Oslo, da jeg har vært frisk og fin stort sett hele perioden.
Så dukket det opp noe som gjorde at jeg måtte inn til time, og timen fikk jeg svært raskt. Jeg møtte Svein og han tok meg varmt i mot. Det var ikke noe hastig over møtet, han hadde tid til meg. Jeg hadde ingen samvittighet ved å være der, noe jeg ofte sliter med. Det var som å snakke med en klok venn. Han fortalte meg om alternativer, hva han selv anbefalte, men holdt alle muligheter åpne, dette måtte være mitt valg.

Et legebesøk er som oftest noe man unngår i det lengste, men når det først dukker opp håper man jo på at oppelevelsen blir så god den kan bli, med omstendighetene rundt.
Min helt personlige mening, som ikke kan brukes som noen fasit, på lik linje med alle innleggene her, er at legebesøket mitt var godt, svært godt.
Jeg vil helst unngå legebesøk, men skulle et besøk kreves er jeg glad for at det legges til Svein.