Svein Sandblost

Tlf: 23 40 86 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Sandblost er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Sandblost

Flink og effektiv lege

Han er en flink og effektiv lege. Jeg er veldig fornøyd med behandlingen jeg har fått av han hver gang jeg er der.

Har alltid tid

Har hatt Svein som fastlege i flere år og gjennom et svangerskap. Har alltid fått time på dagen og Svein har alltid tid. Jeg har alltid opplevd han som en trygg og systematisk lege som forklarer hva han gjør. I tillegg er han en god lytter og tar meg alltid på alvor. Dessverre flytter jeg nå fra Oslo, og jeg håper jeg finner en lege som er i nærheten av like flink som Svein!!

Dårlig lytter og lite ydmyk

Opplever legen som en dårlig lytter og lite ydmyk i forhold til situasjonen min som pasient. Han trekker raske konklusjoner ut i fra lite informasjon. Han er svært opptatt av å bli ferdig med timen så fort som mulig, og jeg rekker ikke spørre/få svar på alt jeg lurer på. Bytter fastlege.

Flink med barn

Svein har vært barnas lege i flere år, og vi blir alltid tatt godt i mot. Han er rolig og grundig, og tar seg gjerne ekstra tid til å vise barna spennende lege-ting. Han henviser raskt videre om det er nødvendig - noe det har vært. Da har han ofte ringt og forsikret argon at vi kommer raskt inn. Han er også en mester i å fryse bort fotvorter - og han forklarer alltid godt hva som skjer og hvorfor. Jeg føler meg klokere etter å ha vært hos Svein. Og her blir du tatt på alvor! Håper han ikke går av med pensjon snart. Ja, det kan være litt ventetid på kontoret, men det er det verdt. Det er fordi han ikke skyfler pasientene sine videre.

Ikke imøtekommende

Lite imøtekommende. Jeg ble irritert. Jeg går sjelden til lege, og når jeg først går, gjør jeg det ikke for moro skyld. Sandblost hintet til at plagene mine var psykiske og tok meg ikke på alvor. I tillegg måtte jeg vente over en time på å komme inn. Bytter.

Etter over 15 år er jeg fortsatt fornøyd.

Dyktig lege.
Lett å kommunisere med.
Tillit begge veier.
Tar kontakt hvis og når det er behov.
Sender videre i spesialhelsetjenesten hvis nødvendig.

Varmt og imøtekommende

Jeg er ikke videre glad i denne ensrettede vurderingen av leger, det er noe subjektivt og ikke-empirisk over det. Men bladet må vel tas fra munnen når man er uenig med noen.

Jeg har, heldigvis, bare måttet oppsøke Svein 2 ganger i løpet av mitt år i Oslo, da jeg har vært frisk og fin stort sett hele perioden.
Så dukket det opp noe som gjorde at jeg måtte inn til time, og timen fikk jeg svært raskt. Jeg møtte Svein og han tok meg varmt i mot. Det var ikke noe hastig over møtet, han hadde tid til meg. Jeg hadde ingen samvittighet ved å være der, noe jeg ofte sliter med. Det var som å snakke med en klok venn. Han fortalte meg om alternativer, hva han selv anbefalte, men holdt alle muligheter åpne, dette måtte være mitt valg.

Et legebesøk er som oftest noe man unngår i det lengste, men når det først dukker opp håper man jo på at oppelevelsen blir så god den kan bli, med omstendighetene rundt.
Min helt personlige mening, som ikke kan brukes som noen fasit, på lik linje med alle innleggene her, er at legebesøket mitt var godt, svært godt.
Jeg vil helst unngå legebesøk, men skulle et besøk kreves er jeg glad for at det legges til Svein.

Anbefales ikke

Svein Sandblost er på mange måter en grei lege å forholde seg til - jeg har for all del, stort sett, fått hjelp når jeg har vært syk. Man får sykemelding når man trenger det, og han venter med å skrive ut medisiner til han vet hva du faktisk trenger. Han tar seg stort sett god tid til deg, når du først har kommet inn på kontoret hans (noe som gjerne kan ta en times tid). Dessverre opptrer han svært arrogant, og man blir gjerne kalt en hypokonder dersom man har symptomer han ikke kjenner igjen. Han liker gjerne å understreke hvor lenge han har jobbet som lege når han avfeier problemene dine, og du kan bare glemme å ta noen prøver dersom han ikke er overbevist om at det er riktig. Han er også litt for glad i å snakke om sine egne erfaringer med saker, istedenfor å høre på hva du har å fortelle. Jeg har byttet fastlege.

Legesekretærene er forsåvidt et kapittel for seg selv. Jeg tror damene der kjører en intern konkurranse i å være den mest arrogante personen på jobb. Og hvis du syns du har ventet alt for lenge (mer enn en time), så kan det hende de har glemt deg.

Dyktig lege

Har hatt Svein som fastlege i over 10 år og har alltid vært fornøyd med jobben han gjør. Han er grundig og faglig dyktig. Han er så flink at vi valgte for 5-6 år siden å bruke han som fastlege for våres to barn. Det har vi aldri angret på. Rett og slett en super fyr!

Svært lite åleit rett og slett

Det kan godt være at Svein Sandblost kan sitt fag, men rent menneskelig har han en lang vei å gå.

Dette er ikke min fastlege. Jeg har kun vært inne hos han til en konsultasjon da det var en hastesak. Jeg opplevde dette møte såpass drøyt at jeg fikk et behov for å informere.

Han var generellt svært lite imøtekommen, hilste ei, så knapt på meg under samtalen, framsto arrogant og spydig i sine tilbakemeldinger og sporet lett over på klagerekker som omhandlet han selv.

Det er trist at slike mennesker for lov til å praktisere. Jeg anbefaler sterkt å oppsøke andre leger.

Strålende fornøyd

Har hatt han som fastlege i over 10 år. Opplever at han er grundig, tydelig og tar seg tid til å forklare. Skriver ikke ut resepter eller sykemelding i hytt og pine, men er opptatt av at jeg skal bli frisk. God og hensynsfull oppfølging i to risikosvangetskap. Ved alvorlig sykdom hos barn har han vært ekstremt tett på. Jeg tåler å vente - fordi jeg vet at han gjør en skikkelig jobb når det er min tur, og fordi forsinkelser kanskje handler om at han tar andre på alvor. Jeg kan virkelig anbefale ham!

Om legesenteret synes jeg det det er lett å få time og jeg får resept på enkle ting på bakgrunn av elektronisk kommunikasjon. De gangene jeg har fått time hos en annen lege har det vært ryddig og greit.

Profesjonell og dyktig.

Jeg har hatt Sandblost som fastlege i snart 12 år. Og han er utrolig hyggelig og profesjonell. Lytter,kommer med løsninger og prøver finne roten til problemer. Han kommer med løsninger og er glad for at han ikke alltid tar fram resept blokka når ting kan gjøres annerledes. Kommer til å ha han som lege til den dagen han pensjonerer seg. Dyktig,flink og respektfull.

Styr unna

Glad i å prate og hekter seg veldig fort på et sidespor. Kan gjerne gjette seg til hvorfor du kommer og bruke ti minutter på å greie ut om noe som er helt irrelevant. Fremstår som arrogant og lite oppdatert faglig.

Lite grundig. Tar ikke pasienten på alvor. Bagatelliserer.

Min opplevelse av Svein Sandblost er at han er lite grundig og bagatelliserer problemer jeg har kommet med. Jeg jobber selv i helsesektoren, og vet hva som bør undersøkes ved diverse henvendelser. Dessuten opplever jeg det svært negativt at det første han hilser meg med når jeg kommer inn på kontoret er "hvordan ønsker du å betale i dag?kort eller kontakt?". Jeg har byttet lege!

Anbefales ikke

Jeg har hatt denne legen noen år, da jeg måtte bytte lege grunnet flytting. Jeg har kanskje vært der 1-2 ganger i løpet av ett år, og tenker hver gang at NÅ skal jeg bytte lege.
1. Man kommer aldri inn til legen til rett tid, til og med når man har en tidlig time. Jeg synes det er uprofesjonelt og faktisk frekt å la sine pasienter vente 20-30 min når man har bestilt time. Vi er mennesker som har en travel hverdag, og det er vi som betaler han, så han får stille opp på riktig tid.
2. Når man først kommer inn blir man en haste-pasient, hvor han aldri har ordentlig tid til å høre på deg og hvorfor du faktisk er der.

Jeg har nå endelig fått somlet meg rundt og byttet fastlege. Jeg skal ikke til legen nærmeste fremtid, men orker ikke å bruke en halv dag neste gang for ingen ting.

Sitter igjen med klump i mangen hver gang..

Svein Sandblost er litt vanskelig å forholde seg til!

Det første han sier når du kommer inn er at han har dårlig tid, så vi må ta det litt kjappt!

Jeg føler egentlig aldri at han har hjulpet meg med noe annet enn å gi meg klump i magen, og en følelse av å bli enda mer forvirret og frustrert enn jeg var før jeg gikk inn.

Som en rask løsning har han tilbudt at jeg kan ta en blodprøve eller skrevet opp et ord som jeg kan google på egenhånd.

Når jeg har spurt om henvisning til spesialist, har han sagt at nei det er ikke nødvendig, alt du skal kan vi gjøre her, for jeg er da ingen tulledoktor..

Jeg er av den typen som sjelden er syk og egentlig aldri går til legen. Derfor har jeg ikke byttet fastlege selv om jeg har vært misfornøyd helt fra start i 2009....

Sist jeg var hos legen ble jeg sendt på gangen 3 ganger fordi han fikk telefoner som gjalt andre pasienter. Selv om jeg synes det er utrolig teit å sende paienten sin ut på gangen midt i en samtale, så skal han ha at han da i hvertfall holder på taushetsplikten.

Det føles kjipt at alt jeg sier som regel bare blir feid vekk på en frekk måte..

I dag byttet jeg lege..

Uinteressert og stresset

Stemmer i med tidligere beskrivelser om at han aldri har tid og snakker mye om det. Han har vært veldig uprofesonell, uhøflig og nedlatende og bærer preg av at han bør trappe ned og forkorte pasientlisten sin.

forsinket, avbrytende, irritert = konstant stressa

Har hatt Sandblost som lege i flere år, for hadde byttet en del tidligere pga flytting osv, så har hatt lyst å gå til samme lege en stund. Har vært der endel, både pga av psykiske og fysiske plager, og han er:
1 Så og si alltid veeldig forsinka 2 Så og si alltid dårlig tid, og sier det til meg (jeg får ikke mine 15 min) 3 Vitser litt upassende eller har kommentarer som gjør så jeg føler meg dum i situasjoner hvor er langt nede eller usikker. 4 Han avbryter eller hører ikke etter 5 Har en tendens til å ta litt lett på ting eller tulle det bort så jeg ikke føler det blir tatt på alvor - før han allikevel henviser videre eller gir en resept.
MEN; Bortsett fra hvis det virker som han ikke er så stressa/har roligere periode: Da er han mye mer nøyaktig, lyttende og sympatisk. Da tegner han og forklarer.
Så konklusjonen er at han er "god på bunnen" men at han burde kutte kraftig ned på lista si, for dessverre virker han ofte nedlatende, useriøs og litt lite sympatisk.

Nedlatende og utålmodig lege som ikke anbefales!

Jeg har hatt Sandblost som lege for en stund og opplevd at det alltid er store forsinkelser i legekontoret. Når man først sitter i kontoret hans er han veldig nøye med å påminne deg om at han ikke har tid, og det til tross for at man har sittet og ventet i over 1 time på å få timen sin. Han fremstår som veldig dårlig lytter og avbryter ofte noe som gjør at du som pasient ikke føler deg hørt. I tillegg tar han seg ikke tid til sine pasienter, men bruker gjerne tiden på å vitse om unødvendige ting! Han virker nedlatende og viser ikke sympati.Jeg har også lagt merke til at han er veldig pengefokusert, og vil gjerne ha deg ut av sitt kontor raskest mulig. Aldri sett maken til sånn service hos en lege, og det virker veldig lite profesjonelt! Dessverre fører det til at man mister mye av den tilliten man har til en lege. Meget misfornøyd med hans pasientbehandling, og jeg er virkelig fornøyd over at jeg byttet fastlege.

Veldig bra og informativ lege

Jeg hadde Svein Sandblost som fastlege i 7 år, og var veldig fornøyd med han. Jeg var der kanskje 7-10 ganger, og han var alltid veldig imøtekommende og informativ - tegnet og forklarte det jeg måtte lure på. Byttet lege fordi jeg alltid måtte vente i månedsvis for å få time, og når jeg først hadde fått time var det som regel alltid minst en time forsinkelse - utrolig irriterende! Personalet i skranken/telefonen kunne gjerne vært mer av det imøtekommende og hyggelige slaget.